Veikkaan että taustalla sattaa olla myös se että Detroitin apu-gm on setä Pat.Verbeek Detroitiin oli lähinnä sopimuksen siirto.
Buffalo ei onnistunut saamaan hyvää vastinetta Staalista eikä Hallista (pidättäen molempien palkasta maksimin 50%!), vaikka Bjorkilla voi vielä nähdä olevan potentiaalia.
Nashville kamppailee playoff-paikasta tiukasti ja siellä on just nyt päällä isosti loukkaantumisia, mutta hommasivat ainoastaan Gudbransonin. Mielestäni Poilen olisi pitänyt pyrkiä parantamaan joukkuettaan tässä vaiheessa, jotta eivät menettäisi playoff-paikkaa.
Buffalo sai mielestäni Staalista ihan hyvän korvauksen (3. ja 5.kierroksen vuorot 2021). Ei 36-vuotiaasta bottom 6 sentteristä voi yhtään enempää maksaa, vaikka olisi kuinka voittanyt Cupi 14 vuotta sitten.
Hall taasen oli poikkeus-trade muutenkin, koska pääsi itse päättämään minne treidataan. Myönsi haastattelussa kaupan jälkeen, että Boston oli hänen ykkösvaihtoehtonsa, joten silloinhan GM Adamsin kädet oli sidottu selän taakse käsiraudoilla ja hänen oli otettava se mitä tässä tapauksessa Boston katsoi tarpeelliseksi tarjota.
Ihan hyvin tuntuu Nashville lentävän tällä hetkellä taxi sqaudin porukalla ilman Forsbergia, Duchenea, Tolvasta, Richardsonia tai pakkeja Fabbro ja Borowiecki. Eilen Tampalle turpaan 7-2 ja 10 viime peliä 8-2-0. Siksi ymmärrettävää, ettei Poile lähtenyt isosti vaihtamaan, kun joukkue on tällä hetkellä kuuma vaikka väkeä on telakalla enemmänkin. Arvidsson, Kunin ja Sissons ovat aivan liekeissä. Colton Sissons 6 pts viimeiseen 10 peliin. Sitä ennen seitsemän pistettä 34 otteluun.
@Walkin Hallilla oli NMC, eli ei hänhän olisi pystynyt blokkaamaan siirrot kaikkialle, jos ei olisi päässyt sinne mihin haluaa?
No niin, olin laiska enkä lähtenyt tarkistamaan tuota vaan muistin varassa menin. Luulin siis, että Hallilla oli osittainen treidin estävä pykälä sopimuksessaan. Siinä tapauksessa eihän Buffalon GM tosiaan voinut muuta kuin ottaa sen mitä sai ja mihin pelaaja halusi. That´s it. Mun moka!
Tosin samainen Buffalon GM myös suostui tekemään Hallin kanssa tuon sopimuksen siirron estävillä pykälillä, joten ihan itse kuoppansa kaivoi.
Tottakai sopimusta tehdessään oli se hieno ajatus, että Sabres menee pudotuspeleihin ja Hallin kanssa hierotaan jatkosopimusta.
Tosin samainen Buffalon GM myös suostui tekemään Hallin kanssa tuon sopimuksen siirron estävillä pykälillä, joten ihan itse kuoppansa kaivoi.
Tottakai sopimusta tehdessään oli se hieno ajatus, että Sabres menee pudotuspeleihin ja Hallin kanssa hierotaan jatkosopimusta.
No nyt hei! Millä kertoimella olisit lyönyt vetoa sen puolesta, että Sabres ylipäänsä saa Hallin? No sitähän minäkin, ei se kovin todennäköistä ollut.
Varmasti Adamsilla kävi mielessä, että NMCn myötä hänellä ei ole mahdollisuutta saada Taylorista parasta mahdollista vastinetta DLllä, jos sellaiseen päädytään, mutta ei siinä myöskään olisi ollut järkeä kaataa kesän kovimman ufa-hyökkääjän hankintaa klasuuleista nillittämiseen.
Vähemmän karmea kuin odotin. Siinä pelaaja jolla peli kulkee varmaan kaksi kautta, muttei kauempaa.Winnipeg teki jostain syystä Adam Lowrylle 5 * 3,25 sopimuksen.
Winnipeg teki jostain syystä Adam Lowrylle 5 * 3,25 sopimuksen.
Mikä tuossa nyt niin outoa on? Indeksikorotus. Lowry on loistava kolmos-nelossentteri. Iso ja ilkeä. Jetsin tärkein alivoimahyökkääjä ja joukkeen ahkerin taklaaja. Uran aloitusprosentti päälle 50. Tekee sen 20-30 pts kaudessa ja on lähes poikkeuksetta aina +/- tilastossa plussalla. Sopimus kattaa Lowryn ikävuodet 28-33, eikä siinä ole ilmeisesti minkäänlaisia no-trade-ehtoja, joten mielestäni erittäin hyvä ja edullinen tuon tason pelaajalle.
Itse ihmettelen lähinnä ajankohtaa. Cheveldayoffina olisin tehnyt sopparin vasta laajenusdraftin jälkeen. Ei Francis ois kuitenkaa napannu Lowreytä kun on kauden jälkeen UFA. Mutta nyt Cheveldayoff joutuu käyttämään Lowreyn suojauksen, joka taas kertoo siitä kuinka paljon pelajaa organisaatiossa arvostetaan. Muuten ei tossa jatkossa ole kyllä mitään ihmettelemistä.Mikä tuossa nyt niin outoa on?
Itse ihmettelen lähinnä ajankohtaa. Cheveldayoffina olisin tehnyt sopparin vasta laajenusdraftin jälkeen. Ei Francis ois kuitenkaa napannu Lowreytä kun on kauden jälkeen UFA. Mutta nyt Cheveldayoff joutuu käyttämään Lowreyn suojauksen, joka taas kertoo siitä kuinka paljon pelajaa organisaatiossa arvostetaan. Muuten ei tossa jatkossa ole kyllä mitään ihmettelemistä.
Itse ihmettelen lähinnä ajankohtaa. Cheveldayoffina olisin tehnyt sopparin vasta laajenusdraftin jälkeen. Ei Francis ois kuitenkaa napannu Lowreytä kun on kauden jälkeen UFA. Mutta nyt Cheveldayoff joutuu käyttämään Lowreyn suojauksen, joka taas kertoo siitä kuinka paljon pelajaa organisaatiossa arvostetaan. Muuten ei tossa jatkossa ole kyllä mitään ihmettelemistä.
Winnipeg teki jostain syystä Adam Lowrylle 5 * 3,25 sopimuksen.
Jos Lowry ois ylipäätään kattoa UFA-markkinat niin ei ois varmaan tehnyt sopparia nyt. Selkeesti kaverin ykkösvaihtoehto oli jatko Winnipegissä. Uskon että Lowry joka on sen verran sitoutunut organisaatioon ois ymmärtänyt tilanteen jos sopparin tekoa ois lykätty laajenusdratin jälkeen eikä olisi saanut siitä mitään mielensäpahottaja kohtausta. Sen verran respctiä on pelaajan ja organisaatoin välillä.Mielummin varmistetaan se, että Lowry pysyy meillä ja suojataan hänet kuin otetaan riski, että hän karkaa UFA:na muualle.