Just laitoin kuunteluun ja pärskäsin kahvit näppikselle :DOsuva alkutunnus päivän jaksossa!
Oliko Okko hallituksessa tapahtumien aikaan? Pj oli Tersa ja hänen päätä tässä pitää vadille vaatia. Toki nuorempi Okko nyt taitaa yleisesti olla aika marionettina tuolla edustamassa erästä omistajaa, mutta hänen oma liikkumavaransa saattaa olla kovin vähäinen kun omaa omistusta yrityksestä ei löydy. On kuitenkin käynyt selväksi, että tietyillä omistajilla on aika vahva halu toimia juuri omalla tavallaan.Miksi Okko ja hallitus antoi Markkasen jatkaa tämän jälkeen edelleen yhtiössä ja häntä esitettiin UT-johtajaksi? Eli väitetysti tämä törkeä luottamusaseman väärinkäyttäminen ei aiheuttanut mitään luottamuksen menettämistä Markkasen ja hallituksen välillä? Tämäkin viittaa siihen, että Jussi toimi hallituksen/Tersan mandaatilla. Jussi nyt heitetiin pedoille ja hän ottaa paskat niskaan.
Jussi Okko on ollut hallituksessa jo ainakin 2017 lähtien. Jussilla on varmaankin isä-Jounin valtakirja SaiPaan liittyvissä asioissa. Timo Tersa erosi puheenjohjan paikalta 15.9.2023.Oliko Okko hallituksessa tapahtumien aikaan? Pj oli Tersa ja hänen päätä tässä pitää vadille vaatia. Toki nuorempi Okko nyt taitaa yleisesti olla aika marionettina tuolla edustamassa erästä omistajaa, mutta hänen oma liikkumavaransa saattaa olla kovin vähäinen kun omaa omistusta yrityksestä ei löydy. On kuitenkin käynyt selväksi, että tietyillä omistajilla on aika vahva halu toimia juuri omalla tavallaan.
Sen sijaan tämä muistuttaa suuresti, mikä ongelma kolmoisroolissa TJ, hallituksen jäsen ja omistaja on. Kun SaiPan strategiasta on puhuttu, niin se edellinen strategia, omistajavetoinen johtajuus, oli kyllä aivan väärin valittu strategia.
On ollut hallituksessa vuodesta 2011Jussi Okko on ollut hallituksessa jo ainakin 2017 lähtien.
Eikös Jussi Okko ole ollut jo pitempään SaiPan hallituksessa rivijäsenenä.Oliko Okko hallituksessa tapahtumien aikaan? Pj oli Tersa ja hänen päätä tässä pitää vadille vaatia. Toki nuorempi Okko nyt taitaa yleisesti olla aika marionettina tuolla edustamassa erästä omistajaa, mutta hänen oma liikkumavaransa saattaa olla kovin vähäinen kun omaa omistusta yrityksestä ei löydy. On kuitenkin käynyt selväksi, että tietyillä omistajilla on aika vahva halu toimia juuri omalla tavallaan.
Sen sijaan tämä muistuttaa suuresti, mikä ongelma kolmoisroolissa TJ, hallituksen jäsen ja omistaja on. Kun SaiPan strategiasta on puhuttu, niin se edellinen strategia, omistajavetoinen johtajuus, oli kyllä aivan väärin valittu strategia.
Olin jotenkin jäänyt fiilikseen että faija-Okko siellä on ollut ja juniori vasta hiljattaimmin ottanut faijan edustuksen.Eikös Jussi Okko ole ollut jo pitempään SaiPan hallituksessa rivijäsenenä.
Muutenkin tämä tuolileikki oli ihan naurettava, että hallitus saa uutta energiaa kun Okko siirtyy puheenjohtajaksi ja Tersa "sivuun" viereiselle penkille. Ja sitten nykyisellä puheenjohtajalla ei ole mitään todellista valtaa, vaan Esaimaakin soittaa suoraan Jussin isälle kun pitää oikeista asioista alkaa puhumaan. Hohhoh sanon minä tätä touhua.
Jopa Kari-Pekka Kyrö myönsi 2001 skandaalin jälkeen, että kyse oli "typerästä harrastelijoitten puuhastelusta"
Varmaan myös töitä on tehty kovasti koko ajan. Täytyypä kuunnella itse tuo pätkä heti huomenissa.Harri Ahon haastattelu juuri niin turha mitä pystyi odottamaan. Eipä hän tietysti mitään voi kertoa.
"Prosessi on mennyt eteenpäin" jäi mieleen positiivisena seikkana.
Minä olen tästä Pehkosen linjoilla. Nyt jos koskaan oikein kunnon tyhjennys olisi ymmärretty. Edellisten pomojen paskoja siivotaan ja seuraa pelastetaan. Tavallista helpompi myydä yhteisölle.Harrilta ihan hyvä haastattelu, vaikka luonnollisesti moni kysymys oli sellainen mihin ei voi vastata täysin. Täälläkin paljon harmiteltu kausikorttien omistajia silmään viilaaminen tyhjennyksillä ei ollu Harrin mieleen. Tämä toki voi olla peruja siitä että aiemmin oli ison organisaation UJ niin ei ole tapa tullu tutuksi. Toivotaan, että tämä pitää.
Tämä on se mistä mä olen täällä muutamaan otteeseen meuhkannut ja asia, mikä ei mun pieneen (noh aika suureen) päähän ei mene, että miksi vasta sitten kun pelaajia joudutaan myymään, alkaa se kaikkein pyhin urheiluromanttinen itkeminen yleisön ja urheilullisuuden pettämisestä? Asiat kun ovat menneet päin persettä jo hyvän aikaa ennen sitä ja tuossa pyritään enää vain pelastamaan ne rippeet mitä on. Mutta ei! Jeesus-lapsi itkee Ontarion pihajäällä Bedard-paita päällä, kun 1500 silmäparia Kisapuistossa on näin pahasti tyhjennysmyyntien myötä petetty seuran sitä ennen rikkoessa paskuudessaan kaikki mahdolliset ennätykset. Itkeekö kausarilainen sitä, että nyt ei esim. loppukaudesta näe Morandin pelaavan, vai sitä, että joukkue on jälleen viimeisenä tsiljoona pistettä edes kymppisakista? Vittu sentäs.Ainut mikä särähti korvaan oli tuo Ahon kommentti siitä, että tyhjennysmyynnit olisivat kausikorttilaisten pettämistä ja veisivät uskottavuutta ensi kauden osalta. SaiPan kausi on päättynyt jo aikoja sitten ja suurin osa kannattajista ymmärtäisi tässä taloudellisessa tilanteessa tyhjennysmyynnit paremmin kuin hyvin. Jos nyt laitetaan useampi pelaajaa ulos ja samalla ilmoitettaisiin, että näillä tyhjennysmyynneillä saatiin pienennettyä tämän kauden tappioita sen verran, että saadaan ensi kauden joukkueeseen esimerkiksi kaksi vahvistusta, niin kannattajat olisivat pikemminkin tyytyväisiä kuin pettyneitä.
Jep, tässä tilanteessa ei haittaa pätkääkään, vaikka pistettäisiin puoli joukkuetta lihoiksi. Jos siis vain kelpaa joillekin. Mitään hävittävää siinä ei ole, päinvastoin. Nykyjengi ottaa turpaan pelistä toiseen ja hallilla ei käy ketään. Eli ei se tilanne ainakaan huonommaksi muutu. Saataisiin ensi kautta ajatelleen edes jotain euroja kassan täytteeksi. Toki se ei vielä riitä, osakeannin olisi syytä onnistua edes jotenkin.Minä olen tästä Pehkosen linjoilla. Nyt jos koskaan oikein kunnon tyhjennys olisi ymmärretty. Edellisten pomojen paskoja siivotaan ja seuraa pelastetaan. Tavallista helpompi myydä yhteisölle.
Minusta on suoraan sanottuna tyhmää pitää nykyistä porukkaa kasassa. Tästä ei tule mitään. Pelaajat ovat jo luovuttaneet. Valmennus on luovuttanut. Kun mitään ei tehdä, näyttää että johtokin on luovuttanut. Rakentaisivat nyt tulevaa, hemmetti. Näin toimien näyttää siltä, että konkurssia odotetaan.
Eli ensi kauden budjetti ei ole vielä selvä, mutta hyvin huonolta näyttää, jos UTJ puhuu siitä, että kilpailukykykään ei ole varmaa. Toisaalta miten se voisi ollakaan. Surullista menoa.Harri Aho kirjoitti:Toivotaan, että jossain vaiheessa saadaan myös sellainen budjetti, että se on kilpailukykyinen myös tulevaan kauteen. Tällä hetkellä mennään vielä hyvin maltillisella pelaajaliikenteellä ja pyritään siihen, että kaikki ratkaisut, mitkä tähän loppukauteenkin mahdollisesti tehdään palvelisivat myös tulevaa kautta.
Eikö UTJ ole kuunnellut omistajia? ;)Harri Aho kirjoitti:Kyllähän joukkueessa - kaikkea, mitä tuossa on syksyn aikana tapahtunut - hehän eivät ole millään muotoa syyllisiä siihen.