Se bönde-läppä veratutuu aika hyvin siihen vitsiin missä keskisuomalaiset huutavat kuola paljaalla yläkropalla kimallellen pohjoista Maamme-laulun aikana. Omasta mielestä (ei siis minun) hauskaa, nokkelaa ja kulttuuria, kaikkien muiden mielestä ihan vitun noloa ja typerää.
Aah, kun ihanaa huomata, miten muut inhoaa meidän omaa kulttuuriperintöämme;) Mulle on riemukas ilonhetki AINA, kun POHJOINEN kajahtaa. Oulu on muuten vanhaa pohjois-pohjanmaata ja kuuluu siis pohjoiseen. Johan noista jotkut kansanlaulutkin ovat kertoneet paikantaen sijainnit. Meille, jotka olemme syntyneet ja kasvaneet Lapin läänin puolella Kärpät on meidän joukkue. En tiedä omasta kaveri-/tuttavapiiristä ketään, joka seuraa lätkää, etteikö kannattaisi Kärppiä. Tästä tekee vain muutama harva poikkeuksen. Toki omasta perheestä tyttö on ollut Jokerien kannattaja, muttei nykyään seuraa lätkää kuin vähän, poika on Ässä-fani ollut aina. Mut muuten Kärppärintama pohjoisessa on kova omien kokemusten mukaan.
Mua jaksaa ihmetyttää tuo itku noista viuhkoistakin. Itseäni ei häiritse pätkääkään. Itselläni on ranteiden kanssa ollut ongelmia ja viuhka on tuonut helpotusta läpsytyksineen. Vertaus rumpuihin alkaa olla jo huvittavaa. Onhan aivan eri asia, jos jokainen rummuttaa kuin läiskii viuhkaa=)Kiitos naurunpyrskähdyksestä, jonka se sai aikaan. Kuinka hermoheikkoja, psyykkisesti yliherkkiä tämä Jatkoaikakin on oikein pullollaan. Eikö ole muuta valitettavaa kuin se, miten kukin kannustaa omiaan. Lisäksi se, että joitakuita ärsyttää kuuluttajan kehoittama :kädet yhteen! Voi jukupliut sentäs! Suomalaisista osa on aina ollut sellaista ja iso osa vieläpä, joka pitää vetää mukaan jollain lailla. Itekseen ei kehdata aloittaa. Näin se vaan on.Kaikki eivät seiso kovimman fanijoukon seassa.
Elä ja anna muidenkin elää katsomossa. Pääasia, että kannattajia on siellä katsomossa ja osoittavat jollain tapaa elävänsä hommassa mukana!