Kärppäkannattajalta ymmärrettävä päätös ja tietysti kuka tahansa saa sympata ketä tahansa, mutta kyllähän kannattajien keskuudessa on tänä keväänä ylimielisyys kerääntynyt lähinnä kärppä- ja tapparakannattajien joukkoon. Moraalisesta finaalista puhuminen, mestaruuden toitottaminen varmaksi sille seuralle, joka tuosta välieräsarjasta jatkoon painelee jo kesken sarjan, sekä IFK:n jatkuva aliarvioiminen sekä finaaleita koskevassa ketjussa, että voimasuhdeketjussa. Ainakin mun käsityksen mukaan suurin osa IFK:n faneista, itseni mukaan lukien, lähtee nöyrästi haastamaan Tapparaa. Jos jotain ylimielisyyttä keskustelussa on näkynyt, niin se on ollut vain tyypillistä maalaisten disauttelua kieli poskessa juurikin siksi, että yllättävän monelle IFK:n stadilaisuus on syy siihen, miksi se herättää negatiivisia tuntemuksia. Ja sanotaan nyt vielä, etten todellakaan puhu kaikista. IFK-kannattajien ylimielisyys tuntuu ainakin itselle nykymaailmassa aika kummalliselta, sillä sitä ei tosiaankaan ole havaittavissa tällä palstalla tai hallilla. 'Tour de Bönde' sekä Ramun ja Stögön letkautukset ja tosikkojen reagointi niihin tietyllä tavalla kertoo juuri sen, mistä kenkä puristaa. ;)Selväksi on tullut ja kirkkaasti kenen Wagonissa oon. Se on Tappara. Viekää homma loppuun asti! HIFK:ssa on koko ajan tietynlaista ylimielisyyttä, sekä joukkueena että kannattajissa, jota en pysty ymmärtämään. GO TAPPARA GO!
tänä keväänä ylimielisyys kerääntynyt lähinnä kärppä- ja tapparakannattajien joukkoon. Moraalisesta finaalista puhuminen, mestaruuden toitottaminen varmaksi sille seuralle, joka tuosta välieräsarjasta jatkoon painelee jo kesken sarjan, sekä IFK:n jatkuva aliarvioiminen sekä finaaleita koskevassa ketjussa, että voimasuhdeketjussa.
Jos jotain ylimielisyyttä keskustelussa on näkynyt, niin se on ollut vain tyypillistä maalaisten disauttelua kieli poskessa juurikin siksi, että yllättävän monelle IFK:n stadilaisuus on syy siihen, miksi se herättää negatiivisia tuntemuksia. Ja sanotaan nyt vielä, etten todellakaan puhu kaikista. IFK-kannattajien ylimielisyys tuntuu ainakin itselle nykymaailmassa aika kummalliselta, sillä sitä ei tosiaankaan ole havaittavissa tällä palstalla tai hallilla. 'Tour de Bönde' sekä Ramun ja Stögön letkautukset ja tosikkojen reagointi niihin tietyllä tavalla kertoo juuri sen, mistä kenkä puristaa. ;)
Ainakin mun käsityksen mukaan suurin osa IFK:n faneista, itseni mukaan lukien, lähtee nöyrästi haastamaan Tapparaa. Jos jotain ylimielisyyttä keskustelussa on näkynyt, niin se on ollut vain tyypillistä maalaisten disauttelua kieli poskessa juurikin siksi, että yllättävän monelle IFK:n stadilaisuus on syy siihen, miksi se herättää negatiivisia tuntemuksia. Ja sanotaan nyt vielä, etten todellakaan puhu kaikista. IFK-kannattajien ylimielisyys tuntuu ainakin itselle nykymaailmassa aika kummalliselta, sillä sitä ei tosiaankaan ole havaittavissa tällä palstalla tai hallilla. 'Tour de Bönde' sekä Ramun ja Stögön letkautukset ja tosikkojen reagointi niihin tietyllä tavalla kertoo juuri sen, mistä kenkä puristaa. ;)
En mä puhunut nyt mediasta mitään. Ihan tuon välieräsarjan otteluseurannassa ja omassa ketjussa tuli varmaan lähes toistakymmentä viestiä, jossa puhuttiin moraalisesta finaalista ja jatkoonmenijän olevan varma voittaja. Kärpillä ja Tapparalla yhteensä sen verran kannattajia, ettei varmasti ole edes tuota viittä prosenttia. Kerroinkin vain nyt sen, että (mielestäni) ylimielisempää se ote on sillä suunnalla ollut, kuin täällä, kun Noitarumpu sanoi IFK:ta seurana ja kannattajia ylimielisiksi. En myöskään arvostellut Noitarummun valintaa ja symppauksen kohdetta, päin vastoin sanoin ymmärtäväni valinnan. Tarkkana nyt siellä... :)Nyt kyllä oot vähän kohtuuton, jos Vesa "iltasanomat" Rantanen kirjoittaa "moraalisesta finaalista" niin se ei todellakaan vielä tarkoita, että edes 10 % tai 5 % Tapparan tai Kärppien kannattajista olisivat samaa mieltä. Oon pahoillani, mutta Tapparalla ja Kärpillä on tässä viimeiseltä kolmelta vuodelta sellaista erinomaisen upeaa keskinäistä historiaa ja terve arvostus on tullut näiden kokemuksien myötä varmasti sekä Tappara-faneilla että Kärppä-faneilla toisiaan kohtaan. Mun mielestä se on vaan hienoa. En ymmärrä, miksi siitäkin pitää vääntää jotain ylimielisyyttä. Pelattiin poikkeuksellisen upea sarja Kärppien kanssa tuossa ja ollaan pelattu kolme kautta peräkkäin. Miten ihmeessä se on IFK:lta tai IFK:n kannattajilta pois? Se, että media kirjoittaa moraalisista finaaleista yms. hömppää ei vielä tarkoita mitään eikä kannata laittaa sanoja meidän suuhun oman mutun perusteella.
Asia selvä, ymmärrän kyllä tuonkin kannan tuohon huumoriin, ja jos se on herättänyt sussa aiemmin mainitsemiasi tunteita Stadia ja stadilaisia kohtaan, niin symppauksen kohde ja syyt ovat entistä selkeämmät. Ei sekään huumori nyt ihan aina toimi, mutta onhan se toki myös molemminpuoleista (stadilaiset-"maalaiset" -vastakkainasettelu).Juu, mäkin oon tietysti tosikko, kun en ymmärrä tuota teidän maalaisjunttihuumoria sieltä korkeammalta stadin valoista tänne vajojen ja latojen loputtomalle peltoaukealle:) Sanoisin pikemminkin, että tuo huumori on vuosien varrella menettänyt täysin merkityksensä ja on nykyään vaan vanhan koiran oman oksennuksen uudelleen suihinsa latkimista. Vitsit katos menettävät merkityksensä, jos niitä koko ajan jankataan. Lisäksi mun mielestä tuo on myös huonon maun omaavien huumoria. Se tästä.
Urheilullinen mestari on se, joka on tärkein asia ja toivon, että Tappara pelaa yhtä loistokkaasti kuin pelasi meitä vastaan. Ainahan napinoita ja pikkukärhämiä esiintyy, mut pitääkin. Lopuksi oikean urheiluhengen omaavat tunnustavat paremmaksi sen, joka sen on ansainnut. Uskon, että Tappara on tämä, mutta se nähdään . Ramut ja Stögöt keskittykööt mun puolesta tähän omaan show´hunsa sitten:)
Tässä on oikea asenne. Itseänikään ei voisi oman joukkueen putoamisen jälkeen pelit vähempää kiinnostaa. Onneksi aina välillä pelit jatkuvat pitkälle. Tänä vuonna jopa viimeiseen peliin saakka.Ei voisi finaalit vähempää kiinnostaa, molemmat voisivat hävitä minun puolestani. Onneksi tuolla rapakon takana ovat alkaneet ne "oikeat" pudotuspelit.
Jep, voitetaan Jyp ja odotellaan molempien finaalistien laajamittaista dopingkäryä.Ei voisi finaalit vähempää kiinnostaa, molemmat voisivat hävitä minun puolestani. Onneksi tuolla rapakon takana ovat alkaneet ne "oikeat" pudotuspelit.
Ainoa validi kysymys tällaisen toteamuksen jälkeen on, että kumpaa näistä pidät suomen kielenä? Vaihtoehtoja on stadi ja tampere, ulkopuolinen ei varmaan ymmärrä kummastakaan mitään ja molemmat pitävät omaansa enemmän suomena kuin toista. Itse pidän jopa suomenruotsalaisten puhetta enemmän suomena kuin tamperelaisten, mutta tottumiskysymyksiäjän nämä vain ovat.Jos finaalisarja olisi ollut IFK-Kärpät, olisin ollut Etelä-Suomen puolella. Nyt olen suomenkielisten puolella.
Ainoa validi kysymys tällaisen toteamuksen jälkeen on, että kumpaa näistä pidät suomen kielenä? Vaihtoehtoja on stadi ja tampere, ulkopuolinen ei varmaan ymmärrä kummastakaan mitään ja molemmat pitävät omaansa enemmän suomena kuin toista. Itse pidän jopa suomenruotsalaisten puhetta enemmän suomena kuin tamperelaisten, mutta tottumiskysymyksiäjän nämä vain ovat.
Juu, mäkin oon tietysti tosikko, kun en ymmärrä tuota teidän maalaisjunttihuumoria sieltä korkeammalta stadin valoista tänne vajojen ja latojen loputtomalle peltoaukealle:) )