Siis Somervuorellahan on diili ensi kevääseen asti. Mulla on itsellä sellainen fiilis että kolmikosta Peltonen-Kuhta-Somervuori yksi on liikaa. Kaikki ovat taitavia ja Ville todistetusti kova myös pahoissa paikoissa. Kiben pitäisin HIFK-miehenä, joten mun elämääni ei pahemmin nappaa, jos Somervuorelle teoriassa etsittäisiin uusi seura. Tilastot on tilastoja ja siellä seisoo, että ES teki 23 maalia runkosarjassa. Mutta jos tällaista vakaata hyökkääjää vastaan saisi yhden kiekollisen pakin? Olen joka tapauksessa 120% varma, että ES kuuluu pelaajiin, joita HIFK voi käyttää ensi kaudella vaihtokauppoihin. Senhän pitää olla kaveri, josta oikeasti ollaan muualla kiinnostuneita.
Axbor Nocturne: Kun koko kausi meni niin vituiksi kuin meni, ei tätä keskustelua voi niinkään jatkaa, että kun kenen tahansa lähtöä pohditaan, esiin heitetään kaverin tehot runkosarjassa ja sitten keskustelun pitääkin loppua. Ei tota ainakaan pois. Somervuoren 23 runkosarjamaalia on tällä hetkellä samassa arvossa kuin 23 läjää koiranpaskaa Nordiksen lähimetsistä. Mun mielestäni joukkueen rakennetta pitää pystyä katsomaan oikeasti kriittisesti, muuten tästä kaudesta ei opittu mitään. Siksi pystyn itse elämään senkin kanssa, että Kibe ei saisikaan jatkoa. On liian helppoa niputtaa kausi niin, että Petu Paskansyöjä yksin oli paska, pelaajat vapautettakoon, koska ne tekivät pojoja niinjaniinpaljon. Jos näin ajattelee, ei oikeastaan voi olla edes aidosti kiinnostunut lähtijöistä ja tulijoista, koska kaikkihan tulee olemaan paskaa ensi kaudellakin Petun aikana. Pelaajaketjujenhan ei pitäisi kiinnostaa ollenkaan yhden "Petu on paska" -mission ihmisiä. Mun mielestäni Eero Somervuori on tuore malliesimerkki pelaajatyypistä, joita HIFK:ssa on nähty ennenkin: runkosarjassa kulkee, pleijareissa hiljaista kuin huopatossutehtaassa. Itse suhtaudun suurella ymmärryksellä niihin pelaajiin, joiden kanssa HIFK on oikeasti voittanut mestaruuden. Ville ja Kibe saavat aivan helvetin paljon anteeksi tästä keväästä edellisen kevään perusteella.