Riksmanin neuvottelut Bluesiin on pomminvarma asia, lähde on Bluesissa hyvin sisällä. Musta se ei ollut edes kovin kiinnostava tieto. Täällä ei toisaalta saisi kertoa, ketkä neuvottelevat minnekin, koska hyvin suuri osa näistä jää toteutumatta. Joten ei se Riksman 35-vuotiaana sopimus loppuen tähän kauteen ole oikeasti minnekään neuvotellut. Sen sijaan hän istuu passiivisena himassa odotellen puhelimen soimista, eikös vaan? Ja Espoossa asuva Riksman ei tietenkään halua osoittaa itse kiinnostustaan espoolaiseen seuraan, kun näyttää siltä, että HIFK ei tee jatkotarjousta? Herätkääs nyt vähän, ei tää mitään ydinfysiikkaa ole.
Tapasin Petun pressissä vuosi sitten ensimmäisen HIFK-Blues -finaalin jälkeen ja kysyin siellä ketkä ovat alhaalta puskeneen joukkueesi kivijalat. Karalahti, Luttinen, Varakas ja Öhman tulivat ensimmäisenä ulos ja ihan julkisessa tilassa. Ei nämä tämän kummempia ole. Vastuu kuulijalle ja täällä monikin haluaisi tietää, kuka oikeasti on tuleva 1-sena. Siksi tulee heiteltyä nimiä, jotka voisivat olla mahdollisia ja Krog oli yksi sellainen. Erikssonin nimi nousi esiin, kun HIFK:ssa pohdittiin mikä meni pieleen playoffeissa ja ihan joukkueen sisältä kuulin, että PS käytti Erikssonia esimerkkinä siitä, miten sentterin pitää pelata. Lähde on Ville Peltonen, luotan häneen. Luottomieheksi sanominen on liioittelua, mutta saa kai tuon keskustelussa mainita? Eric Perrin - 120%:lla varmuudella HIFK on ollut hänen perässään, kuten myös Laschin, Hodgmanin ja Dixonin. Mitä ihmeellistä tuossa on? Tässä Perrin-asiassakin uskon lähteeseeni lujasti.
Sen tiedän, että 1-senan palkkaus on mennyt kivisemmäksi, kun on odoteltu, samoin maalivahdin ja jos jollain herranjumala sentään on tieto siitä, että kuka se on, niin ehdottomasti ampumaan alas kaikki turhat huhut. Muutenhan tämä on keskustelua ja spekulointia, ei mikään HIFK-tiedotustoimisto. Luttinen, Varakas, Pakarinen, Talaja - vieläkö näitä epäillään eli ovat turhaa spekulaatiota? Lucenius - ei kiinnosta kauheasti, mutta esiintyi jääkiekkoliiton papereissa HIFK:hon merkattuna pelaajana ja sellaista mokaa ei tee erkkikään, että laittaa kokonaan väärän joukkueen jollekin pelaajalle. Eikä HIFK edes kiistänyt tätä. Tätä Lucenius/HIFK -kytkyä kysyi jääkiekkoliitolta monikin EHT-infoon liittyen. Sieltä tuli vastaus: "Ilmoitamme pelaajan sen hetkisen sopimusjoukkueen, ellei toisin pyydetä". Luceniuksen oli / on tarkoitus olla 2-sentteri. Luuleeko joku vielä, että ihan vahingossa sen nimen perään tuli HIFK?
Mulla on about 4 luotettavaa lähdettä ja näistä 3 on HIFK:n ulkopuolelta, ihan kiekkomarkkinoilta. Siksi kuulen useat siinä muodossa, että "myös HIFK" on ollut kiinnostunut tästä pelaajasta. Yritän mainita, mitkä nimet ovat "pää pantiksi" -pohjalta varmoja ja mitkä ovat valistunutta veikkausta / spekulaa ja nimilistani keskimmäinen osa, jossa pyöritettiin senttereitä, on siis tällainen osio. Mielestäni kiinnostava keskustelunaihe ja kiva kun sieltä jo ammuttiin alas muutama nimi. Se oli tarkoituskin.
edit: Dennikselle - Mulle tämä ainakaan ei ole mitään kilpajuoksua siitä, kenen lähteet ovat luotettavia, kenen eivät. Mua kiinnostaa eniten se, keitä HIFK:hon on varmasti tulossa. Oon mielestäni sanonut, mitkä nimet ovat "neuvottelee" -tilanteita ja jos ironisesti yritit antaa ymmärtää, että tällaista ei oikeasti tapahdu, niin olet hyvin tietämätön Suomen pienistä pelaajamarkkinoista. Siis jos olet oikeasti sitä mieltä, että pelaajat neuvottelevat vain yhteen joukkueeseen ja jos X menee jokereihin, on sula mahdottomuus, että X olisi neuvotellut myös HIFK:hon ja Bluesiin. Se on ennemminkin sääntö, että tasokkaat pelaajat ottavat monta tarjousta.