Pärden kanssa olen aikalailla samoilla linjoilla. Niin ja tiki10 puhuu kyllä täyttä asiaa mielipiteistä. Ei kai taas tarvi aloittaa sitä tylsää p-korea keskustelua? Suotakoon kaikille oma näkemyksensä.
Itse olen vältellyt ennustusketjuun kirjoittelua koska pre-season on vielä menossa. Loukkaantumisia tulee, valmentajat saa kenkää(lentävä fisukukko hei!) ja tyttöystävät pahoittavat mielensä jostain, Faslapsi saa bannia jne. Onhan näitä tekijöitä vielä ihan liikaa ja koko homma on snadisti hajalla. Mutta.
HIFK on tuomassa rosteria missä yhdistyy fyysisyys ja periksiantamattomuus. Nämä kaksi on ollut havaittavissa jokaisessa matsissa so far. Diggaan, siinä sitä brändiä jos missä. Taitoa jengissä on mutta mielestäni se on liian yksipuolista. Palaan kohta tähän.
Valmennuspuoli askarruttaa meitä kaikkia lähestulkoon eniten(totta hemmetissä sitä kuitenkin jännitetään ikikyssäriä eli miten veskat pelaa). Soppa on vakuuttanut mut ainakin siinä, ettei todellakaan harrasta mitään MVP:tä mutta ei toisaalta ole mikään pystysuunta-only fanaatikko. Sanoisin että pelityyli tulee olemaan jokaisen HIFK-fanin hyväksymä ensikaudella. Tässä kohtaa hyvä todeta, että esim. Pennasella on iso tasonnoston paikka ensikaudella koska viimekauden pussyhoki oli kuulemma pääsääntöisesti hänen käsialaansa. Odotan mielenkiinnolla miten herra muuttaa taktiikkansa tukemaan Sopan näkemystä.
Jos pikaisesti tässä vaiheessa verrataan muihin jengeihin ei meillä ole oikeastaan mitään hätää. Tottakai narrit on vahva lauma sekä paperilla että kaukalossa. Siellä on nyt sama tilanne mikä meillä oli mestaruuskauden alussa, ydinryhmä on pysynyt samana ja tietyt alueet ovat vahvistuneet. Ei sielläkään kuitenkaan käsittääkseni olla nakkeja vielä tilattu ja ihmisiä nekin on(fanien mielentila poislukien heh). HIFK on periaatteessa tässäkin kohtaa ihan hyvässä menossa, tosta sakista löytyy monta ketä oli nostamassa 10-11 Kannua.
Kuten Pärde jo sanoi, turha jäähyily ja puolustuksen vuotaminen ovat pelilliset huolenaiheet. Näihin auttaa treenaaminen mutta myös se että itse kausi pyörähtää käyntiin ja pelaajat saavat rutiinia pelirytmin kautta. Koska aiemmin HIFK:n treenikausi on ollut yhtä voittoa höystettynä nollapeleillä? Never.
Taidon yksipuolisuus huolestuttaa mua. MaG on selkeä kultakimpale, taidot riittää niin pelinrakentamiseen, viattomien tilanteiden -> yhtäkkiä maalipaikka luomiseen ja eritoten viimeistelyyn. Sanoin jo viimekaudella että MaG olisi ihanne laituri kahteen ylimpään kenttään näiden ominaisuuksien takia+olisi stunttaava sentteri esim. aloitusvaihdoissa. Sen sijaan senttereiden taitopuoli on huolestuttava. Paljon riippuu siitä miten hyvään tikkiin Tyllykkä saa itsensä. Jockesta en ole huolissani, se kyllä toimittaa. Märkä ei taitoa tuo mutta ei sitä hirveästi kukaan odotakaan, hänen vahvuudet on ihan muualla. Töykkälä samoin. Perrault on kyssäri jota saadaan odottaa vielä.
Pakistossa paljon on laitettu Söde-Klubi-Varakas hartioille. Vain Söde on tosta laumasta se joka tulee toimittavaan taatusti. Klubi on näyttänyt ihan ookoolta treenimatsien perusteella kuten myös Varakaskin. Kousaa ei voi kyetä korvaamaan mutta eipä sitä Vatastakaan. Luonnonlakeja, ei tuollaisia taitoja omaavia pelaajia pelaa tässä liigassa ikävä kyllä.
Lock-out mahdollisuus voi olla siunaus mutta myös kirous. Katellaan. Jos se tulee, toivon ettei HIFK lähde mihinkään pelaajasirkukseen vaan on jo nyt tarkkaan miettinyt(ja ottanut yhteyttä!) tiettyihin pelaajiin. Paljon on kuuluteltu mm. Tuomo Ruutua, Lennua ja Nikkeä. Ei mitään näitä nimiä vastaan mutta kyllä sieltä voisi yrittää myös jotain p-amerikan kaveria. Marek jos tulee niin silloin on kyllä pakko antaa standingit.
13.9. se alkaa, ei stressata liikaa ennen sitä. Toivottavasti kaikki nyt tajusi etten hyväksy pätkääkään mitään eriäviä mielipiteitä vaan odotaan että jengi nöyristelee 'samaa mieltä saatana'- tekstiä tämän jälkeen. Minä, Mielipide, Jatkoaika! ..vittu.