Kauden 2012-13 joukkueen rakennus

  • 1 749 311
  • 4 395

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Piiparinen on yksi surkeimmista HIFK:n paitaa yllään pitäineistä turhaikkeista, joita olen itse nähnyt. Mestis sopii kaverille varmasti paremmin kuin hyvin, eikä todellakaan tarvitse tulla takaisin.

Kannatan! En ymmärrä miten kaveri edes pääsi viime kaudella pelaamaan Liigaa. Välillä HIFK:n johdossa paperissa painaa enemmän pelaajan junnutausta kuin oikeat pelitaidot. Tällä hetkellä meidän junnuista, tai jo vuoden pari Liigassa pelanneista omista ei säväytä oikeastaan kukaan. Ai niin miksi Melart saa koko ajan luottoa? Mitä se on koskaan tehnyt? Mestis tason pakki. Piste. Ai niin, onhan se iso, antaa paskoja syöttöjä ja ottaa jäähyjä. Jiihaa! Täysin yliarvostettu jätkä IFK perheessä. Sori.
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Kannatan! En ymmärrä miten kaveri edes pääsi viime kaudella pelaamaan Liigaa. Välillä HIFK:n johdossa paperissa painaa enemmän pelaajan junnutausta kuin oikeat pelitaidot. Tällä hetkellä meidän junnuista, tai jo vuoden pari Liigassa pelanneista omista ei säväytä oikeastaan kukaan. Ai niin miksi Melart saa koko ajan luottoa? Mitä se on koskaan tehnyt? Mestis tason pakki. Piste. Ai niin, onhan se iso, antaa paskoja syöttöjä ja ottaa jäähyjä. Jiihaa! Täysin yliarvostettu jätkä IFK perheessä. Sori.

Poikkeus: Markus Granlund. Paljon potentiaalia.
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Tällä hetkellä meidän junnuista, tai jo vuoden pari Liigassa pelanneista omista ei säväytä oikeastaan kukaan. Ai niin miksi Melart saa koko ajan luottoa? Mitä se on koskaan tehnyt? Mestis tason pakki. Piste. Ai niin, onhan se iso, antaa paskoja syöttöjä ja ottaa jäähyjä. Jiihaa! Täysin yliarvostettu jätkä IFK perheessä. Sori.

Hiekkaa vaginassa?

Ei pitäisi tämän tasoiseen virtuaali ulostukseen edes tarttua, mutta sanotaan nyt sen verran että todella ihmettelen ettei Mikko Vainonen sinua "säväytä", noh NHL:n scoutteja näköjään säväytti. Myöskin mielenkiintoista, että lasket Granlundin omiin vaikka on puhdasta tuontitavaraa.
 

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Kannatan! En ymmärrä miten kaveri edes pääsi viime kaudella pelaamaan Liigaa. Välillä HIFK:n johdossa paperissa painaa enemmän pelaajan junnutausta kuin oikeat pelitaidot. Tällä hetkellä meidän junnuista, tai jo vuoden pari Liigassa pelanneista omista ei säväytä oikeastaan kukaan. Ai niin miksi Melart saa koko ajan luottoa? Mitä se on koskaan tehnyt? Mestis tason pakki. Piste. Ai niin, onhan se iso, antaa paskoja syöttöjä ja ottaa jäähyjä. Jiihaa! Täysin yliarvostettu jätkä IFK perheessä. Sori.
Tälläsen tekstin vois jopa ottaa talteen. Vai että Melart turha vätys, Mestis tason puolustaja? Piiparisesta samaa mieltä, en ymmärrä miten on voinut olla vakiokokoonpanossa monia otteluita putkeen ja mennyt mm. Hirson edelle sentterikilpailussa, vaikka Kimi oli terveenä (joojoo, taustalla PS/Hirso-vääntöä, mutta silti). En näe Piparissa mitään. Johonkin HPKhon nelosen vetäjäksi, jos edes sinnekkään. Piparissa ei vaan ole mitään sellaista tiettyä osa-aluetta, missä olisi hyvä. Mitä nyt KooKoon juttuja oon seuraillut, niin eipä Piiparinen näillä näkymin pääsisi 3-4 sentteriä suurempaan rooliin.

Melart oli jo viime kaudella pirteä näky, vaikka niitä hazardeja nähtiinkin. Kolmos/kakkosparin oman pään luutija, joka säväyttelee välillä myös kiekollisella puolellakin ja hoitaa tanssimisenkin.

Nyt sitä paskaa pois linssistä, kun sitä näyttäis siellä vielä olevan.

Kirkkain kärki, tyyliin nykyajan sekundajunnut (ykköskorissa NHL-junnut; MG, Teräväinen) Donskoi ja Salomäki, puuttuu, mutta näytöt ovat HIFKn junnuilla jääneet liigassa vähiin viime aikoina.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Jos lockout tulee niin mulle riittäisi yks mies meiän jengiin ja se on Tuomo Ruutu. Näyttäisi esimerkillään meidän nuorille voimahyökkääjille mallia (tietenkin muillekin) ja pystyisi pelaamaan niin laidassa kun sentterinäkin. Mielestäni Tuomo on sellainen, joka vaan on "kotiutettava", jos siihen on mahdollisuus.

Lisäksi jos NHL kausi alkaisi jouluna niin Tuomo voisi paikkaa Perroa siihen asti ja sitten nahilaan. Perfecto!

PS: En halua yhdeltäkään IFK fanilta kommenttia "tulee varmasti sillä on osa omistus jnejnejne".
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos lockout tulee niin mulle riittäisi yks mies meiän jengiin ja se on Tuomo Ruutu. Näyttäisi esimerkillään meidän nuorille voimahyökkääjille mallia (tietenkin muillekin) ja pystyisi pelaamaan niin laidassa kun sentterinäkin. Mielestäni Tuomo on sellainen, joka vaan on "kotiutettava", jos siihen on mahdollisuus.

Lennu ei kelpais?

Näitten Ruutujen kanssa täytyy vähän olla varpasillaan. Jarkon loikkauksen jälkeen ei oikein osaa luottaa siihen, että Tuomo olisi tänne ensisijaisesti tulossa.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Lennu ei kelpais?

Näitten Ruutujen kanssa täytyy vähän olla varpasillaan. Jarkon loikkauksen jälkeen ei oikein osaa luottaa siihen, että Tuomo olisi tänne ensisijaisesti tulossa.

Niin onhan se Tuomokin käynyt siellä naapurissa ennenkin. Ja jossain haastattelussahan totesi ettei suomessa ole mitään suosikkia hänellä.

Mulle saattaisi kelvata se Lennu! :)
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Lennu ei kelpais?

Näitten Ruutujen kanssa täytyy vähän olla varpasillaan. Jarkon loikkauksen jälkeen ei oikein osaa luottaa siihen, että Tuomo olisi tänne ensisijaisesti tulossa.

Kelpais kyllä, mutta kyllä mä Tuomon mielummin ottaisin. Ja niin sitä mä tarkoitinkin, että ei todellakaan ole itsestään selvyys, että Tuomo IFK:n suoraan tulee. Toki sanoi jossain haastattelussa, että "Jarkon kanssa olen saanut pelata ihan tarpeeksi" kun kysyttiin IFK vai Jokerit.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin onhan se Tuomokin käynyt siellä naapurissa ennenkin. Ja jossain haastattelussahan totesi ettei suomessa ole mitään suosikkia hänellä.

Jeps, juuri tuon haastattelun jälkeen tuli sellaiset "Et kai vaan sinäkin..?" -fiilikset.. No totesihan tuo, että Jarkon seuralla ei ole merkitystä, koska on broidinsa kanssa saanut kuulemma tarpeeksi pelata, mutta saa nyt nähdä..
 

harky

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
"Ruutu on aiemmin pelannut SM-liigaa Jokereissa ja Helsingin IFK:ssa. Hänet toivotettaisiin varmasti tervetulleeksi molempiin seuroihin työsulun aikana.

- Ei minulla ole SM-liigaseuroista mitään suosikkia, katsotaan lähempänä, hän toteaa."


Kyllähän noinkin ympäripyöreä vastaus pistää mietityttämään Jarkon tempun jälkeen.

Tässä vielä linkki kyseiseen haastatteluun: NHL:n työsulku toisi Ruudun Eurooppaan | NHL | Iltalehti.fi
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
- Ei minulla ole SM-liigaseuroista mitään suosikkia, katsotaan lähempänä, hän toteaa."[/I]

Kyllähän noinkin ympäripyöreä vastaus pistää mietityttämään Jarkon tempun jälkeen.

No, eiköhän nimenomaan se Jarkon "temppu" paina tuossa lausunnossa. Tuskin Tuomolla on mitään sitä vastaan, että pelaisi veljensä kanssa samassa joukkueessa. Etenkin kun HIFK ja J.Ruutu olivat todella kaukana toisistaan, kun Rudin palkasta neuvoteltiin.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin tuntuu, että HIFK:lle tämä NHL:n lock out tulisi aika huonoon saumaan. Tiettyjä pelaajia olisi tavallaan pakko yrittää kotiuttaa yleisen uskottavuudenkin kannalta, mutta loppujen lopuksi HIFK hyötyisi aika vähän, koska hallin kapasiteetti on hyvin rajallinen ja joukkueessa on jo ennestään niin laaja rosteri, että moni liigatason pelaaja joutuisi katsomoon.

HIFK:n kotiutettavien lista: Niklas Bäckström, Tuomo Ruutu, Lennart Petrell Marek Zidlicky. Näitä miehiä ei saisi muualle päästää. Kimmo Timonen, Olli Jokinen, Toni Lydman ovat myös enemmän ja vähemmän HIFK-taustaisia pelaajia, mutta heidän tänne tulonsa olisi epätodennäköistä.

Bäckströmin tulo tiputtaisi Ortion peliaikaa ja pakottaisi Norjan Mestikseen. Tuomo Ruutu olisi toki tervetullut lisä sentteriosastolle ja Zidlicky veisi pakiston kiekollisuuden ihan uudelle tasolle. Petrellin tulo puolestaan tarkottaisi sitä, että nelosketjuun asti olisi EHT-tason pelaajia. Lock outin kestäessä koko kauden HIFK joutuisi purkamaan myös sentteriosastoaan: Ruutu, Perrault, Eriksson, Redenbach, Liivik, Töykkälä.

Jokereille lock out saattaisi muodostua lottovoitoksi ainakin yleisömäärien suhteen: Teemu Selänne, Valtteri Filppula, Kari Lehtonen, Sean Bergenheim nyt ainakin aluksi tulevat mieleen. Lisäksi Ville Leino, Petteri Nokelainen ja Tuomo Ruutu. Menestystähän tämä ei vielä välttämättä takaa.

Toivottavasti NHL alkaa. Ei jaksa sitä sekoilua, kun joka päivä on pelko perseessä, että koska NHL alkaa ja alkaako se. Sekoittaa vain koko pakkaa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Jokereille lock out saattaisi muodostua lottovoitoksi ainakin yleisömäärien suhteen: Teemu Selänne, Valtteri Filppula, Kari Lehtonen, Sean Bergenheim nyt ainakin aluksi tulevat mieleen. Lisäksi Ville Leino, Petteri Nokelainen ja Tuomo Ruutu. Menestystähän tämä ei vielä välttämättä takaa.

Toivottavasti NHL alkaa. Ei jaksa sitä sekoilua, kun joka päivä on pelko perseessä, että koska NHL alkaa ja alkaako se. Sekoittaa vain koko pakkaa.

Jokerit saisi lapioida ison kasan rahaa jo pelkästään vakuutusyhtiöille jos nuo kaikki olisi tulossa. Sitä paitsi jos KHL latoo miljoona dollaria nenän eteen niin kyllä ne Jokeri/IFK uskollisuudet on menetettyä tavaraa.

En itse pidä tästä lock-out keskustelusta koska en sitä halua. Sekoittaisi pelaaja pakkaa liikaa ja haluan NHL:än pysyvän entisellään
 

firsov

Jäsen
Mie olen stadista

Minäkin kyllä lasken jo pikkuhiljaa Granlundin pojat "omiksi" junnuiksi. 16-vuotiaasta kolttiaisesta on tämäkin kaveri täällä pyörinyt ja stadilaistunut aika voimakkaasti.


Tämä onkin mielenkiintoinen asia eli kertoo myöskin kannattajien ei stadilaisuuden, joka on suoraan verrannollinen pääkaupunkilaisten stadilainen/ ei stadilainen prosenteista. Prosentithan on muualta muuttaneet päälle 50% ja alkuperäiskansa alle 50%. Näin se suvaitsevaisuus vaan muuttaa asenteita kun hankinnat on oman synnyinseudun, esim. Pakarinen Suonenjoelta, mies ja ollaan yhdessä stadin kirkkaissa valoissa yhdessä 58% mää sää miehen kanssa.

Onhan tässä se vaara, että "puhukaa suomea" onkin oman fanin hätähuuto kielimuurin hajottamiseksi. Ei vaan tajua mitä se mainosmies haluaisi kertoa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
On ilmeisesti nahilassa pelannut laitaa, mutta kyllähän se IFK:sa pelasi sentterinä.

Suhosen tiimissä olisi saattanut maalivahtikin olla keskushyökkääjänä. Eiköhän tämä nuorempi Ruutu ole veljensä ohella kuitenkin parempi laitahyökkääjänä. Sentterinä on pelannut viimeksi milloin? HIFK:ssa?
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enpä edes muistanut, että IFK:ssa sentterinä pelasi. Sen jälkeen hän on kuitenkin maajoukkueessa ja NHL:ssä pelannut laitahyökkääjänä ehkä satunnaisia poikkeustapauksia lukuunottamatta.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enpä edes muistanut, että IFK:ssa sentterinä pelasi. Sen jälkeen hän on kuitenkin maajoukkueessa ja NHL:ssä pelannut laitahyökkääjänä ehkä satunnaisia poikkeustapauksia lukuunottamatta.

Olen tietoinen asiasta, että NHL:ssä pelannut pääasiassa laidassa, kuten myös maajoukkueessa. Viimeksi HIFK:ssa pelatessaa oli kuitenkin sentterinä j kun Tuomo silloin aikanaan loukkaantui, nin häntä paikkaamaan tuli Jari Kauppila. Ei ihan riittäny korvaamaan Tuomoa, mutta kukapa olisi riittänyt. Laittaisin Tuomon keskelle siksi, että olisi todennäköisesti HIFK:n paras sentteri...Ainakin Perraultin paluuseen asti.

Mutta turhahan näistä vielä on keskustella.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Olen tietoinen asiasta, että NHL:ssä pelannut pääasiassa laidassa, kuten myös maajoukkueessa. Viimeksi HIFK:ssa pelatessaa oli kuitenkin sentterinä j kun Tuomo silloin aikanaan loukkaantui, nin häntä paikkaamaan tuli Jari Kauppila. Ei ihan riittäny korvaamaan Tuomoa, mutta kukapa olisi riittänyt. Laittaisin Tuomon keskelle siksi, että olisi todennäköisesti HIFK:n paras sentteri...Ainakin Perraultin paluuseen asti.

Mutta turhahan näistä vielä on keskustella.

En itse ainakaan haluaisi vaihtaa pelipaikkaani kauden ajaksi sen takia, että olen parempi sentterinäkin kuin muut. Mieluummin pelaisin laidassa ja jatkaisin siitä mihin jäätiin, kun NHL taas jatkuu. On aina hieman erilaista pelata laitaa kuin keskustaa, ja pelityylin muutos ei välttämättä tee hyvää, kun kyse on puolikkaasta, tai kokonaisesta kaudesta. Muutama peli nyt on aivan se ja sama, silloin se ei vaikuttaisi minuun ainakaan mitenkään, ja voihan se olla että ammattiurheilijat voivat kauden pelata eripaikkaa ja jatkaa seuraavalla vanhaa, omaa pelityyliä sekottaisi kuitenkin liikaa.
 

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös Ruutu sentteröinyt nuoren Skinnerin vitjaa viime vai toissa kaudella? Kyllä mies on keskellä pelannut NHL:ssä ihan lähiaikoina...
Muistaakseni juuri viime kaudella Ruutu pelasi jopa pitkän aikaa sentterinä. Vähän liiankin lihapitoinen jengi muodostumassa (jos se vain on mahdollista), jos Tuomo ja Lennu saapuvat Stadiin.
Ihan perseestä kyllä koko mahdollinen lock-out. Ei hotsittaisi yhtään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös