Itselläni tullut mieleen, että mitenhän Sopasen hankinta vaikuttaa esim. Pesosen peluutukseen? Eikös kyseessä kuitenkin aika samantyyppiset pelaajat(näin olen käsittänyt).
Jyssy on tarinoiden mukaan tehnyt kahden vuoden sopimuksen "Luuläjään". Kyllä kai Jyssy nyt keräilee valuuttaa kun siihen pystyy. Tulee sitten takaisin kun on molemmilla osapuolilla kiinnostusta. Pari liigaseuraa oli Jyssyn perässä, mutta olen ymmärtänyt ettei muissa liigaseuroissa pelaaminen kiinnosta Marttista.Marttisen en usko JYPissä ensi kaudella pelaavan, etenkään jos Luoman hankinta on totta ja muutenkaan en oikein näe Marttista ollenkaan Dufvan tyylisenä pelaajana.
Itselläni tullut mieleen, että mitenhän Sopasen hankinta vaikuttaa esim. Pesosen peluutukseen? Eikös kyseessä kuitenkin aika samantyyppiset pelaajat(näin olen käsittänyt).
Toisaalta Sopanen täyttää ehkäpä myös sitä aukkoa mitä mahdollinen pihlmanin lähtö jättää eli maalintekotaitoa tuo joukkueseen. Pesonen tällähetkellä ei ole sitä tasoa että olisi varma maalintekijä liigassa kun tehot jo mestiksen puolellakin odottavat itseään vaikka nyt pudotuspeleissä onkin nostanut tasoaan.
Olisi siis erittäin looginen ja hyvä siirto JYP:ltä hankkia Sopanen riveihinsä.
Ei ole Sopanen mielestäni kyllä lainkaan JYPin näköinen hankinta, varsinkaan Dufvan aikakaudella. Kuinkakohan Sopanen pystyy sopeutumaan JYPin aktiiviseen pelityyliin, saatikka kuinka pystyy sitä vaillinaisen luisteluvoimansa ja työmoraalinsa avulla toteuttamaan. Taitoa ja maalintekovoimaa löytyy, mutta siltikin olen melko sketinen tämän siirron suhteen.
Sopanen olisi mielestäni hyvä lisä Makkosen ja Virtasen ketjuun.
Ja Jääskeläinen puree hodari katsomossa vai nostelee kannua D:ssä?Hassua juuri ajattelin aivan samaa, koska pihlman ja kariya kaiketi lähtevät niin ketjut voisivat ensikaudella mennä jotenkin näin
Ja Jääskeläinen puree hodari katsomossa vai nostelee kannua D:ssä?
Ja Jääskeläinen puree hodari katsomossa vai nostelee kannua D:ssä?
Tuosta hyökkäyksestä alkaa ihan oikeasti olla vaikeuksia löytää edes Pesoselle tilaa.
Nyky vireisen Pesosen peliaika olisi kortilla, mutta en todellakaan antaisi Virtasen Vemmulle enää pelipaikkaa kokoonpanosta automaattisesti.
Nyky vireisen Pesosen peliaika olisi kortilla, mutta en todellakaan antaisi Virtasen Vemmulle enää pelipaikkaa kokoonpanosta automaattisesti. Tämän kauden runkosarjan tehot olivat Vemmun kehnoimmat koskaan herran pitkällä JYP-uralla. Jos tehoja ei löydy ensi kauden alussakaan vanhalla tavalla, niin jotain uusia ratkaisuja herralle on tehtävä..
Itse ainakin ymmärsin tuon alkuperäisen viestin siten, että Sopanen ottaisi sen Pesoselle kaavaillun paikan JYPissä ja Pesonen itse olisi pahimmassa tapauksessa D:n riveissä viltissä tuon asenteensa takia. Sen olen huomannut Pesosessa jo heti alusta että hän rakastaa pelata kiekollisena, haluaa ratkaista otteluita yksin ja inhoaa pelata kiekottomana. Ajoittain Pesonen on myös väläyttänyt, että pystyy myös kiekkoa lainaamaan ja pelaamaan kuten joukkuepelaajan pitääkin. Harmillisesti nuo ovat olleet vain väläyksiä.Ai Sopanen Mestiksen penkille? Harvoin siellä kumminkaan yli 20 maalin liigamiehiä nähdään, joten en ihan heti usko tämmöiseen.
Samaa mieltä nimimerkki Pakkiparin kanssa. Harri Pesosen otteet eivät anna olettaa hänen olevan ns. liigajoukkueen runkopelaaja JYPissä. Pekka Jormakalla on vielä pidempi matka liigaan. Oikeastaan D Teamistä Markus Poukkula, Tuomo Laukkanen ja Jasse Ikonen (vaikka Jasse onkin nyt JYPin kirjoissa) ovat kiidossa ylöspäin. Jouni Virpiö junnaa paikallaan ja Turo Asplundin on parannettava nopeuttaa. Tämä vain pienenä otantana millaiset rahkeet pitäisi olla vähintään, että ovat mukana liigajoukkueessa, koska kaverit tuntuvat olevan siinä hilkulla. Joten voimaa ja nopeutta pitää olla enemmän. Tosin kukin mainituista pelaajista voi onnistua liigassa hienosti saatuaan oikean roolin joukkueessa tjsp. Nämä ovat tosiaankin pitkälle mutu-juttuja meikäläisen tasolla.....
Tuolla Pesosen nykyisellä pelitavalla en hänelle valitettavasti näe tulevaisuutta JYPissä, mutta jos pystyy muuttamaan pelitapansa joukkuepelaamisen hyödyntäväksi vähintään sen 9 ottelua kymmenestä, silloin ehdottomasti vielä mahdollisuuksia antaisin.
Itse ainakin ymmärsin tuon alkuperäisen viestin siten, että Sopanen ottaisi sen Pesoselle kaavaillun paikan JYPissä ja Pesonen itse olisi pahimmassa tapauksessa D:n riveissä viltissä tuon asenteensa takia. Sen olen huomannut Pesosessa jo heti alusta että hän rakastaa pelata kiekollisena, haluaa ratkaista otteluita yksin ja inhoaa pelata kiekottomana. Ajoittain Pesonen on myös väläyttänyt, että pystyy myös kiekkoa lainaamaan ja pelaamaan kuten joukkuepelaajan pitääkin. Harmillisesti nuo ovat olleet vain väläyksiä.
Heh! Tuon kuvaushan Pesosesta sopii lähes täydellisesti Vili Sopaseen. Tosin sillä erotuksella, että Sopanen ei inhoa pelata kiekottomana, vaan on vain välinpitämätön kiekotonta pelaamista kohtaan. Tietenkin Sopanen osaa laittaa kiekkoa pussiin ja hänellä on siitä jonkinlaisia näyttöjä myös liigatasolta, toisin kuin Pesosella. Mutta muutenhan tuo näyttää siltä, että Jyppi korvaisi Pesosen "pesosella".
Juttu tuntuu olevan Veikkaaja lehden tasoa. Lehden lähteiden mukaan HV71 on kiinnostunut Luomasta ja yrittää solmia sopimuksen. Mutta kuitenkaan varsinaisista neuvotteluista tai sopimuksista ei jutussa puhuta. Luoman agenttikaan ei halua kertoa joukkueiden nimiä, toteaa vain että Luoma on avoin kaikelle ja, että ns. vapaat agentit elävät mielenkiintoisia aikoja. HV:n edustajia ei jutussa ole haastateltu.Expressenin mukaan Mikko Luoman osoite on HV71.
http://hockey.expressen.se/elitserien/1.1928921/luoma-pa-vag-hem-till-hv71-igen