Mainos

Kauden 2010-2011 hienoimmat maalit, taklaukset ja torjunnat

• 189 394
  • 425

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta

Marchandilla patoutumia Subbanin jyräyksen jälkeen? Suunnilleen samassa kohdalla hyökkäysalueella Subban jyräsi hänet (Bruinsin vastustajajoukkueen vaihtopenkin edessä). Itse asiassa täsmälleen samassa kohdalla kaukaloa.

Tuossahan Saikan viestissä tuo Subban-Marchand -tilanne onkin, komea niitti ylimieliseltä tulokkaalta.

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
http://www.youtube.com/watch?v=Pkpbxl36Cb8

Dion omistaa T. Ruudun kahdesti ekassa vaihdossa. Toinen pommi on yksi komeimmista mitä olen tällä kaudella nähnyt. siffa huuteli avojääpommien perään niin siinä hänelle.

Alkaahan näitä tulla. Tänään näin itse suorassa lähetyksessä tämän vuoden ensimmäiset avojäätaklaukset Vancouverin Keslerin ja Edlerin tekeminä. Eivätköhän nekin tule pian youtubeen. Mitä sitten vaikuttaa Savardin aiemmin saama aivotärähdys, tuleeko taas hiljaisempaa avojäätaklauksiin, jää nähtäväksi.

Pica

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tanner Jeannot
Mitä sitten vaikuttaa Savardin aiemmin saama aivotärähdys, tuleeko taas hiljaisempaa avojäätaklauksiin, jää nähtäväksi.
Matt Hunwick taklasi Savardia laidassa ja pää osui ensimmäisenä pleksiin/laidan reunaan. Ei tule vaikuttamaan avojäätaklauksiin.

Nyt on pakko kysyä Siffa että miten paljon pelejä katsot viikossa jos yli kauden puoliväliin mentiin ennen kuin näit ensimmäiset taklaukset pelin aikana?

Suosikkijoukkue
Chelsea FC
http://www.youtube.com/watch?v=Pkpbxl36Cb8

Dion omistaa T. Ruudun kahdesti ekassa vaihdossa. Toinen pommi on yksi komeimmista mitä olen tällä kaudella nähnyt. siffa huuteli avojääpommien perään niin siinä hänelle.

Aika kaveri syöttö tuli Ruudulle keskikaistalle, oli kuin tarjottimella taklattavaksi. Ja hienon pommin alle jäikin. Olisiko tullut samalla jotain pientä loukkaantumista, kun Tuomon peliaika jäi ottelussa vain 10 min.?

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
(sekä Omark että Zuccarello tekivät siten voittomaalit uransa ensimmäisissä NHL-otteluissa Elliksen taakse)

Oikein kun pilkkua nussitaan, niin Omark ei tehnyt voittomaalia vaan sen teki Eberle. Näppärästi siinäkin Ellisiä vietiin, mutta jäi luonnollisesti Omarkin suorituksen varjoon. Toki Omarkin maali oli siinä mielessä ratkaiseva, ettei Lightningin kolmannen laukojan enää tarvinnut vaivautua.

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nyt on pakko kysyä Siffa että miten paljon pelejä katsot viikossa jos yli kauden puoliväliin mentiin ennen kuin näit ensimmäiset taklaukset pelin aikana?

En ole koskaan katsonut niitä niin paljon kuin tällä kaudella. Syksyllä totesin avojäätaklausten vähentyneen paljon aiempiin vuosiin verrattuna. Marjamäki/Kreps taklauksen jälkeen olen keskittynyt seuraamaan NHL-peleissä myös avojäätaklauksia, joita esim. Niklas Kronwall toteutti aiemmin useita peliä kohti. Tämän vuoden puolella seuraamissani NHL-peleissä tämän aamun ottelussa tulivat nuo ensimmäiset Keslerin ja Edlerin avojäätaklaukset niissä otteluissa, mitä minä olen seurannut. Havaintoni on edelleen se, että avojäätaklaukset ovat vähentyneet huomattavasti meneillään olevan kauden aikana aiempiin verraten. Peli on tullut samalla nopeammaksi ja taitokiekkoilijat ovat päässeet paremmin esille.

Pica

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tanner Jeannot
Voi olla että tälle kaudelle tulleet uudet säännöt ovat vaikuttaneet kontakteihin joltain osin mutta en ole sitä konkreettisesti huomannut. Bruinsin peleissä törmäillään mielestäni entiseen malliin (Karhuihin hieman aiempaa vähemmän taklausmagneetti Widemanin siirryttyä Floridaan). Jostain pitäisi kaivaa taklaustilastot viime vuosilta ja katsoa missä mennään.

Kronwallista on jäänyt mielikuva viime kausilta että siinä puhtaiden rajoilla olevia kovia taklauksia suoritti (oliko se jaloilla ylöspäin ponnistus juuri ennen osumaa Kronwallin juttu?) mutta en ole Detroitia tällä kaudella nähnyt kuin kerran joten vaikea sanoa miksi ei taklaa entiseen mallin. Liekö sääntömuutos vienyt terän vai onko ongelma liikkeessä?

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Voi olla että tälle kaudelle tulleet uudet säännöt ovat vaikuttaneet kontakteihin joltain osin mutta en ole sitä konkreettisesti huomannut. Bruinsin peleissä törmäillään mielestäni entiseen malliin (Karhuihin hieman aiempaa vähemmän taklausmagneetti Widemanin siirryttyä Floridaan). Jostain pitäisi kaivaa taklaustilastot viime vuosilta ja katsoa missä mennään.

Täällä on avojäätaklausten määriä kausilta 2007-08 ja 2008-09. Nyt sitten pitäisi löytää tuoreempaa tietoa siitä miten noiden määrä on muuttunut.

Tokihan taklausten tilastointi on ylipäänsä aika mutu-hommaa ja eroja eri kaupunkien välillä on paljonkin, joten jokainen voi miettiä miten vakavasti noita tilastoja lukee. Aika hyvä lähtökohta on tietysti käyttää vieraspelien taklausmääriä, jolloin erot vähän tasoittuvat.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Olen katsonut paljon NHL-pelejä tuon jälkeen ja odottanut edes yhtä avojääpommia näissä katsomissani otteluissa, mutta turhaan.

Kolme vaihtoehtoa

joko

1) "paljon NHL-pelejä" tarkoittaa jotain ihain muuta kun olen luullut
2) Avojäänpommin määritelmästä on epäselvyyttä
tai
3) olet puusilmä

Mielenkiintoista joka tapauksessa.

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Tämän vuoden puolella seuraamissani NHL-peleissä tämän aamun ottelussa tulivat nuo ensimmäiset Keslerin ja Edlerin avojäätaklaukset niissä otteluissa, mitä minä olen seurannut. Havaintoni on edelleen se, että avojäätaklaukset ovat vähentyneet huomattavasti meneillään olevan kauden aikana aiempiin verraten.

Eikös tuosta pelistä avojäätaklaukseksi lasketa Torresin taklausta Erikssoniin missä Loui taisi loukkaantuakin?

Kyllä itse olen noita avojääntaklauksia Vancouverin peleissä (ja muissakin) nähnyt kohtuu säännöllisesti, joten eivät ne omasta mielestä ole mihinkään kadonneet.

Lazze

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tappara, Warkis, Leijonat & suomalaiset.
Tim Brent jallittaa Wardoa

Toronton Tim Brent oli liekeissä viime yönä Carolinaa vastaan ja kyllä minä jotenkin nautin tästä alivoimamaalista, vaikka sen tekikin vihulainen alivoimalla. Osaan arvostaa myös vastustajien suorituksia, jos ottelu lopulta päättyy omien voittoon. Tilanne lähtee Dion Phaneufin upeasta syötöstä:
http://www.youtube.com/watch?v=Rzh-YJyoJvA (Linkki vie youtuben ihmeelliseen maailmaan ja Tim Brentin jallitukseen.)

Pica

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tanner Jeannot
Avojäätaklauksia jäin miettimään ja n. viikon taakse muisti näköjään riittää:
Boychuck-Skinner (Bruins-Hurricanes, nhl.com video).

On noita kai ollut pitkin kautta Bruinsilla mutta ei täällä jaksa omia käydä kehumassa ja Toronton peleissä tapahtuu aina jotain mielenkiintoista. Taitaa olla joukkueen valinnasta kiinni, suosittelen puoltakymmentä Leafsin ottelua ensiavuksi.

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
On noita kai ollut pitkin kautta Bruinsilla mutta ei täällä jaksa omia käydä kehumassa ja Toronton peleissä tapahtuu aina jotain mielenkiintoista. Taitaa olla joukkueen valinnasta kiinni, suosittelen puoltakymmentä Leafsin ottelua ensiavuksi.

Tampa Bay-Toronto juuri katsottu. Ottelun avojääpommista vastasi Tampan Mattias Öhlund paitsiotilanteessa kiekon kanssa olleeseen Mihail Grabovskiin. Toronto taklasi niinkuin Tampakin kovaa laitataklauksia, mutta vasta ottelun lopulla Colby Amstrong taklasi laidasta irti olleen St. Lousin jäähän, mikä voitanee merkata avojäätaklaukseksi. Downie tuli sitten tappeluun Armstrongin kanssa, se loppui lyhyeen. Muuten Toronto ei erottonut mitenkään muista NHL-joukkueista fyysisyydellä. Tampan Viktor Hedman pysäytti pari kertaa avojäällä Toronton pelaajan, mutta ei mitenkään kovilla taklauksilla. Pitää katsoa jatkossa lisää Toronton pelejä, jos sieltä jotain erityistä kovuutta löytyisi.

Pica

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tanner Jeannot
Tampa Bay-Toronto juuri katsottu. Ottelun avojääpommista vastasi Tampan Mattias Öhlund paitsiotilanteessa kiekon kanssa olleeseen Mihail Grabovskiin. Toronto taklasi niinkuin Tampakin kovaa laitataklauksia, mutta vasta ottelun lopulla Colby Amstrong taklasi laidasta irti olleen St. Lousin jäähän, mikä voitanee merkata avojäätaklaukseksi.
Hmm... Tuon kirjoittamasi perusteella ottelussa oli kaksi avojäätaklausta ja jos et kauden alkupuolikkaan aikana nähnyt yhtään niin eikös se ole ihan hyvin yhteen otteluun? Toivottavasti hyviä otteluita kohdalle vielä sattuu, onhan tätä kevättä vielä vähän jäljellä.

- - - - - -

Torontosta on sanottava sen verran että ehkä kirjoitin mielipiteeni epäselvästi edelliseen viestiin jos jäi kuva että on liigan fyysisin joukkue. Siellä on paljon nuoria poikia ja ns. AHL-pelaajia jotka pistävät usein kaikkensa peliin. Vaikka taidossa ja kokemuksessa häviävätkin niin parhaimmillaan tämä tsemppi ja yritys voittaa minkä tahansa muun porukan. Kutsuisin tätä anti-virkamieskiekoksi kun minä katsojana aistin että täysillä mennään.
Lisänä rikkana rokassa on lisäksi pari suosikkipelaajaani, kiistelty GM ja mielestäni huono valmentaja johtamassa orkesteria niin olen viihtynyt Leafsin parissa.

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Kyllä itse olen noita avojääntaklauksia Vancouverin peleissä (ja muissakin) nähnyt kohtuu säännöllisesti, joten eivät ne omasta mielestä ole mihinkään kadonneet.
Näkeehän niitä aika usein. Tosin en nyt sitten tiedä mitä nimimerkki siffa tarkoittaa noilla avojään taklauksilla, mutta esimerkiksi tämä, tämä, tämä tai vaikkapa tämä (kaikki videot ovat youtubea) ovat jo yhden joukkueen pelkän puolustusosaston lähimenneisyydessä suorittamia taklauksia, jotka tulivat nopeasti mieleen ja jotka minä luokittelisin avojään taklauksiksi (tosin Hammer häärää tuossa taklauksessaan laidan lähellä). Isommassa mittakaavassa ja koko NHL huomioiden noita vastaavia löytyy tietysti paljon lisää.

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hmm... Tuon kirjoittamasi perusteella ottelussa oli kaksi avojäätaklausta ja jos et kauden alkupuolikkaan aikana nähnyt yhtään niin eikös se ole ihan hyvin yhteen otteluun? Toivottavasti hyviä otteluita kohdalle vielä sattuu, onhan tätä kevättä vielä vähän jäljellä.

Kyllä niitä kaksi oli. Toki varsinainen avojääpommi oli vain tuo Öhlundin Grabovskiin kohdistama taklaus. Kevättä on jäljellä, joten seurantaa riittää tälläkin pelin alueella. Voivathan siellä Kronwall, Ovechkin, Brown, Murray, Ballard ja kummpanit esittää vielä oikein komeita avojääpommeja. Washingtonin pelejä enemmän katsoneena esim. Ovechkinilta on minun mielestäni ollut hiljaisempaa viime aikoina kuin ennen avojäätaklausten osalta. Niinkuin olen kirjoittanut, niin laidat ryskyvät vanhaan malliin, mutta avojääpommeja on mielestäni vähemmän kuin aiempina vuosina. Tilastot sitten joko vahvistavat tai ovat vastaan olettamuksiani. Itselleni tämä keskustelu toi uuden näkökulman NHL-peleihin, joissa olen paneutunut enemmän omalta puolustusalueelta hyökkäyksiinlähtöjen rytmitykseen. Tampa Bay on piristävä ja menestyvä poikkeus tällä osa-alueella, koska se pelaa jatkuvasti ylöspäin nopeasti tai puolinopeasti eikä palauttele kiekkoja taaksepäin.

passenger

Jäsen
Hmm... Tuon kirjoittamasi perusteella ottelussa oli kaksi avojäätaklausta ja jos et kauden alkupuolikkaan aikana nähnyt yhtään niin eikös se ole ihan hyvin yhteen otteluun? Toivottavasti hyviä otteluita kohdalle vielä sattuu, onhan tätä kevättä vielä vähän jäljellä...

Niin, mutta ennen Rikhard Kronwall laittoi niitä pari kolme joka pelissä..

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ja Janne Grönvall viisi erässä.

Ja Antti Aarnio kuusi yhdessä vaihdossa.

Picalta muuten hyvää kuvausta tämän kauden Leafsistä, taitoa tai fyysisyyttä ei tosiaan mahdottomasti ole, mutta tsemppiä ja energiaa hyvänä päivänä kyllä riittää. Paljon viihdyttäviä pelejä, ja kyllähän siellä Armstrong ja kumppanit ajelevat ihan ahkerasti.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy