Avojäätaklaus taannoisesta Avalanche-Bruins-ottelusta: Marchand - Duchene (youtube.com).
Suomalaista mailatyöskentelyä parhaimmillaan.
Linkissä videomateriaalia Pekka Rinteen "torjunnasta" @ youtube
http://www.youtube.com/watch?v=Pkpbxl36Cb8
Dion omistaa T. Ruudun kahdesti ekassa vaihdossa. Toinen pommi on yksi komeimmista mitä olen tällä kaudella nähnyt. siffa huuteli avojääpommien perään niin siinä hänelle.
Matt Hunwick taklasi Savardia laidassa ja pää osui ensimmäisenä pleksiin/laidan reunaan. Ei tule vaikuttamaan avojäätaklauksiin.Mitä sitten vaikuttaa Savardin aiemmin saama aivotärähdys, tuleeko taas hiljaisempaa avojäätaklauksiin, jää nähtäväksi.
http://www.youtube.com/watch?v=Pkpbxl36Cb8
Dion omistaa T. Ruudun kahdesti ekassa vaihdossa. Toinen pommi on yksi komeimmista mitä olen tällä kaudella nähnyt. siffa huuteli avojääpommien perään niin siinä hänelle.
(sekä Omark että Zuccarello tekivät siten voittomaalit uransa ensimmäisissä NHL-otteluissa Elliksen taakse)
Nyt on pakko kysyä Siffa että miten paljon pelejä katsot viikossa jos yli kauden puoliväliin mentiin ennen kuin näit ensimmäiset taklaukset pelin aikana?
Voi olla että tälle kaudelle tulleet uudet säännöt ovat vaikuttaneet kontakteihin joltain osin mutta en ole sitä konkreettisesti huomannut. Bruinsin peleissä törmäillään mielestäni entiseen malliin (Karhuihin hieman aiempaa vähemmän taklausmagneetti Widemanin siirryttyä Floridaan). Jostain pitäisi kaivaa taklaustilastot viime vuosilta ja katsoa missä mennään.
Olen katsonut paljon NHL-pelejä tuon jälkeen ja odottanut edes yhtä avojääpommia näissä katsomissani otteluissa, mutta turhaan.
Tämän vuoden puolella seuraamissani NHL-peleissä tämän aamun ottelussa tulivat nuo ensimmäiset Keslerin ja Edlerin avojäätaklaukset niissä otteluissa, mitä minä olen seurannut. Havaintoni on edelleen se, että avojäätaklaukset ovat vähentyneet huomattavasti meneillään olevan kauden aikana aiempiin verraten.
On noita kai ollut pitkin kautta Bruinsilla mutta ei täällä jaksa omia käydä kehumassa ja Toronton peleissä tapahtuu aina jotain mielenkiintoista. Taitaa olla joukkueen valinnasta kiinni, suosittelen puoltakymmentä Leafsin ottelua ensiavuksi.
Hmm... Tuon kirjoittamasi perusteella ottelussa oli kaksi avojäätaklausta ja jos et kauden alkupuolikkaan aikana nähnyt yhtään niin eikös se ole ihan hyvin yhteen otteluun? Toivottavasti hyviä otteluita kohdalle vielä sattuu, onhan tätä kevättä vielä vähän jäljellä.Tampa Bay-Toronto juuri katsottu. Ottelun avojääpommista vastasi Tampan Mattias Öhlund paitsiotilanteessa kiekon kanssa olleeseen Mihail Grabovskiin. Toronto taklasi niinkuin Tampakin kovaa laitataklauksia, mutta vasta ottelun lopulla Colby Amstrong taklasi laidasta irti olleen St. Lousin jäähän, mikä voitanee merkata avojäätaklaukseksi.
Näkeehän niitä aika usein. Tosin en nyt sitten tiedä mitä nimimerkki siffa tarkoittaa noilla avojään taklauksilla, mutta esimerkiksi tämä, tämä, tämä tai vaikkapa tämä (kaikki videot ovat youtubea) ovat jo yhden joukkueen pelkän puolustusosaston lähimenneisyydessä suorittamia taklauksia, jotka tulivat nopeasti mieleen ja jotka minä luokittelisin avojään taklauksiksi (tosin Hammer häärää tuossa taklauksessaan laidan lähellä). Isommassa mittakaavassa ja koko NHL huomioiden noita vastaavia löytyy tietysti paljon lisää.Kyllä itse olen noita avojääntaklauksia Vancouverin peleissä (ja muissakin) nähnyt kohtuu säännöllisesti, joten eivät ne omasta mielestä ole mihinkään kadonneet.
Hmm... Tuon kirjoittamasi perusteella ottelussa oli kaksi avojäätaklausta ja jos et kauden alkupuolikkaan aikana nähnyt yhtään niin eikös se ole ihan hyvin yhteen otteluun? Toivottavasti hyviä otteluita kohdalle vielä sattuu, onhan tätä kevättä vielä vähän jäljellä.
Hmm... Tuon kirjoittamasi perusteella ottelussa oli kaksi avojäätaklausta ja jos et kauden alkupuolikkaan aikana nähnyt yhtään niin eikös se ole ihan hyvin yhteen otteluun? Toivottavasti hyviä otteluita kohdalle vielä sattuu, onhan tätä kevättä vielä vähän jäljellä...
Niin, mutta ennen Rikhard Kronwall laittoi niitä pari kolme joka pelissä..
Ja Janne Grönvall viisi erässä.