Katupartiot – ”nyt voin tuntea oloni turvalliseksi/turvattomaksi”

  • 194 434
  • 1 974

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
No aika huonoissa kantimissa on Pohjoisen Valtion suunnittelu, jos kukaan ei tiedä miten sitä johdetaan ja ketkä maat siihen kuuluisi. Eli onko Nordland nyt agendalla ykkösenä, vai ei? On tämä larppi kyllä jännää seurattavaa, mutta sori kun puhuin "offina" niin kuin roolipelaajilla on kuulemma tapana sanoa. Palataan takaisin pelin ääreen.

e: Mutta isoisä oli ajamassa natseja ulos Lapin sodassa ja toinen isoisä kaatus talvisodassa, niin puoleni olen vissiin valinnut minäkin. Toisella puolella on sitten uusnatsit ja putinistit. *hymiö
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ruotsin Soldiers of Odin lopettaa osastonsa Taalainmaalla – syynä väkivaltaiset yhteenotot | Ruotsi | HS

Jälleen yksi partio on pistänyt pillit pussiin. Tällä kertaa selkäsaunan tarjosi anarkistien sijaan Bandidos. Aikanaan Bandidos ja Hells Angels linjasi ettei pääkaupunkiseudulla liiku yksikään jengi "Helsinki" bottom rockerilla ilman heidän hyväksyntäänsä. Toistaiseksi Helsinkiä partioidaan vain internetissä. Kemin järjestön mukaan he eivät toimi Helsingissä vaikka eräs ressukka yrittikin yhdistystä rekisteröidä. Kerran ovat böndejen toimesta tänne jalkautuneet mutta toiminta päättyi siihen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ruotsin Soldiers of Odin lopettaa osastonsa Taalainmaalla – syynä väkivaltaiset yhteenotot | Ruotsi | HS

Jälleen yksi partio on pistänyt pillit pussiin. Tällä kertaa selkäsaunan tarjosi anarkistien sijaan Bandidos. Aikanaan Bandidos ja Hells Angels linjasi ettei pääkaupunkiseudulla liiku yksikään jengi "Helsinki" bottom rockerilla ilman heidän hyväksyntäänsä. Toistaiseksi Helsinkiä partioidaan vain internetissä. Kemin järjestön mukaan he eivät toimi Helsingissä vaikka eräs ressukka yrittikin yhdistystä rekisteröidä. Kerran ovat böndejen toimesta tänne jalkautuneet mutta toiminta päättyi siihen.
Onko tämä nyt jonkun mielestä kannattavaa touhua, että väkivallalla aletaan katuja hallitsemaan? En nyt ihan ymmärrä asennetta, että joku Bandidos on hyvä kun ne käy tuolla kadulla vähän muiluttamassa porukkaa, kun se porukka ei omaa samaa ajatumaailmaa kuin itse omaa. Minusta tälläinen kertoo enempi, siitä että omaa sellaisen ajatusmallin, että kadulla saa hakata porukkaa, jos se on "väärää" sakkia. Aika vastemielistä ja toivotavasti syylliset saadaan pikaisesti telkien taakse.

En kyllä olisi uskonut 10 vuotta sitten, että jokin kaunis päivä joku ilkamoi, kun tunnettu rikollisjärjestö hakkaa porukkaa kadulla. Olkoonkin että tapahtui naapurimaassa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
En nyt ihan ymmärrä asennetta, että joku Bandidos on hyvä kun ne käy tuolla kadulla vähän muiluttamassa porukkaa, kun se porukka ei omaa samaa ajatumaailmaa kuin itse omaa.

Älä ammu viestintuojaa. En minä ole sanonut että väkivalta olisi hyvästä. Hyvänä asiana kuitenkin sitä että on yksi natseihin linkittynyt jengi vähemmän kadulla. Tuskin partiopojat Bandidosin jäsenistä kuitenkaan rupeaa laulamaan. Eivät he edes virallisesti myönnä että näillä selkäsaunoilla olisi yhteys toiminnan päättymiseen. Lisäksi on täysin epäselvää minkä vuoksi Bandidos on partiolaisilla katuja pyyhkinyt. Voi myös olla ihan tavallista rikollisten välienselvittelyä jonka taustalla ei ole ideologiset vaan aivan toisenlaiset syyt.

EDIT: Ulkomuistista tuli mieleen että myös Tanskan Hells Angels on tuominnut edellä mainitun partioinnin. Siitäkin huolimatta että heillä on maahanmuuttajataustaisten rikollisjengien kanssa vihanpitoa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
1500 viestiä nyt tässä ketjussa väännetty muutaman partioivan hörökorvan vuoksi. Voihan sen ajan käyttää näinkin, ei siinä. Melkoisia aikoja eletään.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
"Meripartiointia ryhmä harjoittaa ajelemalla veneellä ja huutamalla megafoniin."

Tämä on kuin suoraan jostain sketsistä. Veneitäkin ovat nähneet mutta eivät maahanmuuttajia. Mitenhän he toimisivat jos näkisivät maahanmuuttajia ruotsin aluevesillä? Yrittäisivätkö nousta alukseen vai huutelisivatko vain megafonilla iskulauseita. Toki siinä sivussa voivat myös jäljittää sukellusveneitä kun se ei tunnu naapurin puolustusvoimilta onnistuvan.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta tälläinen kertoo enempi, siitä että omaa sellaisen ajatusmallin, että kadulla saa hakata porukkaa, jos se on "väärää" sakkia. Aika vastemielistä ja toivotavasti syylliset saadaan pikaisesti telkien taakse.
Erikoisia päätelmiä kirjoittajalta, joka oman ilmoituksensa mukaan ei oleta mitään eikä tee johtopäätöksiä. Vai päteekö tuo vain silloin, kun keskustellaan natsipartioista ja niiden tekemisistä?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Älä ammu viestintuojaa. En minä ole sanonut että väkivalta olisi hyvästä. Hyvänä asiana kuitenkin sitä että on yksi natseihin linkittynyt jengi vähemmän kadulla. Tuskin partiopojat Bandidosin jäsenistä kuitenkaan rupeaa laulamaan. Eivät he edes virallisesti myönnä että näillä selkäsaunoilla olisi yhteys toiminnan päättymiseen. Lisäksi on täysin epäselvää minkä vuoksi Bandidos on partiolaisilla katuja pyyhkinyt. Voi myös olla ihan tavallista rikollisten välienselvittelyä jonka taustalla ei ole ideologiset vaan aivan toisenlaiset syyt.

EDIT: Ulkomuistista tuli mieleen että myös Tanskan Hells Angels on tuominnut edellä mainitun partioinnin. Siitäkin huolimatta että heillä on maahanmuuttajataustaisten rikollisjengien kanssa vihanpitoa.
Jos lukaiset uudestaan, niin ensinnäkin en yksilöinyt tuota kommenttia, saati edes viitannut sinuun. Viittasin lähinnä HS:n kommenttiosastolla, se linkki minkä laitoit, you know?!, kai sä nyt omat linkkis ja niiden sisältämät keskustelut luet? asiasta heitettyihin juttuihin. Se ei silti poista sinun "ressukka" yms. heittojasi... Taisi siis mennä ihon alle... kuten meni eräälle toisellekkin, väärinymmärrys ja johtopäätösten veteleminen, sekä omien ennakkoluulojen istuttaminen toisten pääkoppaan, kunniaan.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Jos lukaiset uudestaan, niin ensinnäkin en yksilöinyt tuota kommenttia. Viittasin lähinnä HS:n kommenttiosastolla asiasta heitettyihin juttuihin. Se ei silti poista sinun "ressukka" yms. heittojasi... Taisi siis mennä ihon alle... kuten meni eräälle toisellekkin, väärinymmärrys ja johtopäätösten veteleminen, sekä omien ennakkoluulojen istuttaminen toisten pääkoppaan, kunniaan.

Jos käsitin väärin niin se johtui siitä että totesit näkemyksesi samassa yhteydessä jossa lainasit minua. Pahoittelut siitä. Mikä minulla nyt on mennyt ihon alle? Siksikö niin päättelit koska pidän odineita ressukoina?

En nyt ihan ymmärrä asennetta, että joku Bandidos on hyvä kun ne käy tuolla kadulla vähän muiluttamassa porukkaa, kun se porukka ei omaa samaa ajatumaailmaa kuin itse omaa.

Mihin perustat näkemyksesi siitä että "muilutuksen"* taustalla on ideologiset syyt? Et kai nyt vain oleta mitään? Itse pidän todennäköisempänä jotain muita syitä sikäli kun yhteiskunnan ulkopuolelle itsensä luokitteleva rikollisjengi ei ole ennenkään natseja huvikseen hakannut tai muutenkaan erityisen kiinnostunut politiikasta.

*linkki wikipediaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jos käsitin väärin niin se johtui siitä että totesit näkemyksesi samassa yhteydessä jossa lainasit minua. Pahoittelut siitä. Mikä minulla nyt on mennyt ihon alle? Siksikö niin päättelit koska pidän odineita ressukoina?

Mihin perustat näkemyksesi siitä että "muilutuksen"* taustalla on ideologiset syyt? Et kai nyt vain oleta mitään? Itse pidän todennäköisempänä jotain muita syitä sikäli kun yhteiskunnan ulkopuolelle itsensä luokitteleva rikollisjengi ei ole ennenkään natseja huvikseen hakannut tai muutenkaan erityisen kiinnostunut politiikasta.

*linkki wikipediaan.
Ensinnäkin sinä itse laitoit sen linkin, tällöin oletan sinun tietävän, mitä olet linkannut. Mitä tulee sinun juttuihisi, niin kyllä näytti osuvan ja uppoavan, kun tultiin oikein kahden voimin tänne syöttämään tota teidän aatetta. Eli siis, hyökättiin kahden saman "aatteen" omaavan kanssa minun juttuani vastaan, kysymättä että mitä tarkoitan, perustaen sen näkemyksen sille omalle ja yhteiselle aatteelle. Kertoo paljon.

Minä en perusta näkemystäni tapahtuneen syistä yhtään mihinkään, en ideologiaan tai mihinkään muuhunkaan. Minä totesin, kuten voit minun viesteistäni lukea, että en ymmärrä ilakointia asian tiimoilta. Minä en tiedä mitä ne syyt ovat olleet, en ole missään niin väittänyt, enkä väitä jatkossakaan, ennenkuin viranomaiset voivat asiaa valaista. Huomaatko, miten taas yritätä siirtää omia näkökantojasi minun pääkoppaan? Minä olen vain todennut että en ymmärrä miten joku voi pitää tätä asetelmaa millään tavalla positiivisena, että rikollisjengi pieksee jotakuta kadulla.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Ruotsin Soldiers of Odin lopettaa osastonsa Taalainmaalla – syynä väkivaltaiset yhteenotot | Ruotsi | HS

Jälleen yksi partio on pistänyt pillit pussiin. Tällä kertaa selkäsaunan tarjosi anarkistien sijaan Bandidos. Aikanaan Bandidos ja Hells Angels linjasi ettei pääkaupunkiseudulla liiku yksikään jengi "Helsinki" bottom rockerilla ilman heidän hyväksyntäänsä. Toistaiseksi Helsinkiä partioidaan vain internetissä. Kemin järjestön mukaan he eivät toimi Helsingissä vaikka eräs ressukka yrittikin yhdistystä rekisteröidä. Kerran ovat böndejen toimesta tänne jalkautuneet mutta toiminta päättyi siihen.

Äkkiseltään voisi olettaa että Bandidos on pitänyt huolen että moinen ryhmittymä ei tule samalle revirille ja pääse kasvamaan. Muutenhan se saattaisi muodostua tulevaisuudessa kilpailijaksi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
No aika huonoissa kantimissa on Pohjoisen Valtion suunnittelu, jos kukaan ei tiedä miten sitä johdetaan ja ketkä maat siihen kuuluisi. Eli onko Nordland nyt agendalla ykkösenä, vai ei? On tämä larppi kyllä jännää seurattavaa, mutta sori kun puhuin "offina" niin kuin roolipelaajilla on kuulemma tapana sanoa. Palataan takaisin pelin ääreen.

e: Mutta isoisä oli ajamassa natseja ulos Lapin sodassa ja toinen isoisä kaatus talvisodassa, niin puoleni olen vissiin valinnut minäkin. Toisella puolella on sitten uusnatsit ja putinistit. *hymiö

Se nyt liene varmaa, että kansallissosialistisessa hengessä sitä tullaan johtamaan:

"Pohjoismainen Vastarintaliike toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Vastarintaliike tunnustaa kansallissosialistisen maailmankatsomuksen." (lainaus: Vastarintaliike | Kansallinen Vastarinta

Lainauksesta voitaneen sitten päätellä, että tavoitteena olisi se, että tähän Pohjoiseen Valtioon kuuluisivat ne maat joissa Pohjoismainen Vastarintaliike toimii eli Suomi, Ruotsi, Norja ja Tanska.

Tätä ennen Suomen Vastarintaliikkeellä on tavoitteena:

"4. Kansallisen hallituksen perustaminen
Kansallinen hallitus vakiinnutetaan kompromissittoman poliittisen taistelun avulla. Tämä Suomen Vastarintaliikkeen muodostama hallitus palauttaa perinteisen ja autoritaarisemman yhteiskuntajärjestyksen, jonka ideologiset perusteet ovat nationalismissa ja sosialismissa."
(lainaus: Tavoitteistamme lyhyesti | Kansallinen Vastarinta

Suomessa tavoitteena on "kansallinen hallitus", joka perustuu "perinteiseen ja autoritaarisempaan yhteiskuntajärjestykseen" - jokainen voi tästä sitten tehdä omat päätelmänsä hallintotavasta. Ei se ainakaan demokratia ole.

Ideologiset perusteetkin on tuotu esille "nationalismi" ja "sosialismi", ja heidän tapauksessa kyseessä on kansallissosialismi, kuten NR:n johtoajatuksesta voi päätellä, liike tunnustaa kansallissosialistista maailmankatsomusta.

Pohjoinen valtio liene se unelma. jota kohden he haluavat mennä, sitä ennen tavoitteena on varmaan kussakin maassa saavuttaa valta-asema ja perustaa "kansallinen hallitus" tjsp. Jokainen voi sitten mielessään päätellä kuinka uskottava tällainen tavoite on - toivottava se ei ainakaan ole.

vlad
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Äkkiseltään voisi olettaa että Bandidos on pitänyt huolen että moinen ryhmittymä ei tule samalle revirille ja pääse kasvamaan. Muutenhan se saattaisi muodostua tulevaisuudessa kilpailijaksi.

Hyvin mahdollista. En usko että Ruotsi tekee poikkeusta vaan myös siellä partiot koostuu isolta osin tuomituista rikollisista. Kuten totesin pidän sitä ainakin todennäköisempänä syynä yhteenottoon kuin ideologiaeroja. @BlackWolf mahdoton sinun kanssasi on keskustella kun pidät eri tavalla ajattelevien ihmisten näkemyksiä jonain hyökkäyksinä sinua kohtaan. Uskomatonta.
 
Olisi pitänyt heilata kasuaalisti vasemmalla kädellä, niin kukaan ei olisi epäillyt.
 

Liitteet

  • viinikainen_lehto_et_co.jpg
    viinikainen_lehto_et_co.jpg
    731,5 KB · kertaa luettu: 806
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Nyt on kyllä mennyt ohi. Missä natsi-liikkeessä tämä Ranta on sitten on ollut?

Ei näitä asioita varmasti sinulle tarvitse kertoa mutta kerrotaan nyt kuitenkin jos asia on jostain syystä kuitenkin sinulle epäselvä.

Suomen Vastarintaliike on omien linjaustensa mukaan kansallissosialismia kannattava ryhmittymä. Nazi (natsi) on lyhenne saksankielisestä termistä nationalsozialismus joka kääntyy vapaasti äidinkielellämme kansallissosialismiksi. Mika Ranta on SVL:n jäsen sekä SoO:n perustaja.
 

Mostal0

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei näitä asioita varmasti sinulle tarvitse kertoa mutta kerrotaan nyt kuitenkin jos asia on jostain syystä kuitenkin sinulle epäselvä.

Suomen Vastarintaliike on omien linjaustensa mukaan kansallissosialismia kannattava ryhmittymä. Nazi (natsi) on lyhenne saksankielisestä termistä nationalsozialismus joka kääntyy vapaasti äidinkielellämme kansallissosialismiksi. Mika Ranta on SVL:n jäsen sekä SoO:n perustaja.

Mutta ei omien sanojensa mukaan ole kovin aktiivisesti värvännyt jäseniä tai jakanut SVL:n materiaalia. Eli ei siis natsi lainkaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jälleen yksi partio on pistänyt pillit pussiin. Tällä kertaa selkäsaunan tarjosi anarkistien sijaan Bandidos.

Mikäköhän tää juttu on oikeesti ollut? Ruåttin polliisit eivät ole asiaa tarkemin kommentoineet, kuten yleensä jos mukana on isompi prosenttikerho. Esitutkinta on käsittääkseni vielä kesken eikä asiasta olla sen suuremin kerrottu. Jos jollakin on asiasta tietoa niin tuu esiin ja kerro.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Mikäköhän tää juttu on oikeesti ollut? Ruåttin polliisit eivät ole asiaa tarkemin kommentoineet, kuten yleensä jos mukana on isompi prosenttikerho. Esitutkinta on käsittääkseni vielä kesken eikä asiasta olla sen suuremin kerrottu. Jos jollakin on asiasta tietoa niin tuu esiin ja kerro.

Selkäsaunan antoi tämän hetkisten tietojen mukaan "nuorisojengi". Poliisi ja SoO kiistävät Bandidosin osallisuuden asiaan. Poliisilla ei ole epäiltyjä eikä myöskään kiinniottoja ole tehty. Ruotsissa on viime aikoina useampi partio lopettanut toimintansa. Yhdeksi syyksi he nimeävät heihin kohdistetun ilkivallan. Jäsenten oviin on maalattu spray-maalein SoO jonka jäsenet ovat kokeneet uhkailuksi. Taustalla on myös kiusallinen julkisuus sillä mm. Aftonbladetissa kirjoitettiin heidän tutkineen 99 jäsenen taustat. Paljastui että 45 henkilöä oli syyllistynyt erilaisiin rikoksiin joiden joukossa mm. 17 väkivaltarikoksiin ja kolme lapseen kohdistuneisiin seksuaalirikoksiin tuomittua.

HS seurasi, kun Soldiers of Odinin virolaisjäsenet partioivat Helsingissä – ”Emme lyö, niputamme vain” | Maahanmuutto | HS
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös