Katupartiot – ”nyt voin tuntea oloni turvalliseksi/turvattomaksi”

  • 194 215
  • 1 974

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Eivät ole julkistaneet lukuja mutta uskon, että monia ovat turvanneet. Kunnes lukuja ei ole niin kaikki on spekulaatiota eivätkä he muutenkaan tilastoi tapahtumia koska pää-kriteerit ovat suomalaisten turvallisuus.
Eli todellisuus sikseen, tämä on uskon asia. Meinaan, olivat heti hehkuttamassa jotain tapausta (joka paljastui valheeksi) - jos muitakin olisi, kaipa julkistaisivat jotain?
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihmeellistä lööperiä laskettelevat eräät kirjoittajat.

Tottakai pelleryhmän tarkoitus oli pelotella kuvitteellisia maahanmuuttajataustaisia väärintekijöitä. Kuka oikeasti kuvittelee, että aikuisten miesten uusnatsiryhmä mustanpuhuvine vaatteineen ja epämääräisine habituksineen parantaisi kenenkään turvallisuudentunnetta? Noilla porukoilla ei ole mitään tekemistä kenenkään turvallisuudentunteen parantamisen kanssa. Kyse lienee lähinnä näkyvyyden hankkimisesta, rasismin arkipäiväistämisestä ja uusien jäsenten rekrytoinnista natsiporukoihin.

Tämä logiikka, jonka mukaan "jos se ei ole laitonta, se on ihan ok" on hyvin surullista.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Eli todellisuus sikseen, tämä on uskon asia. Meinaan, olivat heti hehkuttamassa jotain tapausta (joka paljastui valheeksi) - jos muitakin olisi, kaipa julkistaisivat jotain?

Tämä on fiktiivisen keskustelun asia koska faktuaalisia numeroita ei ole. Kuitenkin jokainen voi järjellä ajatella, että miten tämä porukka ennalta ehkäisee. Ja koska kellään ei ole kristallipalloakaan niin ei pysty varmana sanomaan, että miten paljon on ennalta ehkäissyt. Kuitenkaan eivät varmana turhaan tuolla partioi.

Ihmeellistä lööperiä laskettelevat eräät kirjoittajat.

Tottakai pelleryhmän tarkoitus oli pelotella kuvitteellisia maahanmuuttajataustaisia väärintekijöitä. Kuka oikeasti kuvittelee, että aikuisten miesten uusnatsiryhmä mustanpuhuvine vaatteineen ja epämääräisine habituksineen parantaisi kenenkään turvallisuudentunnetta? Noilla porukoilla ei ole mitään tekemistä kenenkään turvallisuudentunteen parantamisen kanssa. Kyse lienee lähinnä näkyvyyden hankkimisesta, rasismin arkipäiväistämisestä ja uusien jäsenten rekrytoinnista natsiporukoihin.

Tämä logiikka, jonka mukaan "jos se ei ole laitonta, se on ihan ok" on hyvin surullista.

Aika monenkin on parantanut jos käytän esimerkkinä ihmisiä joiden kanssa olen asiasta puhunut.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Tämä logiikka, jonka mukaan "jos se ei ole laitonta, se on ihan ok" on hyvin surullista.
Hyvin totta. Ja myös, jos turvapaikanhakijat partioisivat koulujen pihalla, varmasti "jos se ei ole laitonta, se on ihan ok" vaihtuisi aikas äkkiä.
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
Edelleen olen sitä mieltä, että itse Odin käy töissä viikinkien epäjumalhommia hoitelemassa, ja maksaa itse simansa eikä ajele päätään paljaaksi, ryyppää verovaroja ja lusmuile tahallaan työttömänä, käy myymässä vähä prätkäkerhon huumeita koululapsille ja kävele sitten rinta pystyssä suomenlippu kaljuun tatuoituna röyhistelemässä isänmaan puolesta että on iso ero alkuperäisellä taruolennolla ja ihannoijilla : D

edit. senverran korjausta että kyseinen tatuointi olisi siis norjan lippu..
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aika monenkin on parantanut jos käytän esimerkkinä ihmisiä joiden kanssa olen asiasta puhunut.
Aivan juu, käytin käsitteitä huolimattomasti, anteeksi. Uskon kyllä, että turvallisuudentunne on joillakin parantunut. Etenkin jos oma ajatusmaailma sivuaa jossain määrin tämän partiojengin maailmankuvaa. Korjaan väitteeni muotoon "en usko kenenkään todellisen turvallisuuden parantuneen partioinnin myötä".
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Aivan juu, käytin käsitteitä huolimattomasti, anteeksi. Uskon kyllä, että turvallisuudentunne on joillakin parantunut. Etenkin jos oma ajatusmaailma sivuaa jossain määrin tämän partiojengin maailmankuvaa. Korjaan väitteeni muotoon "en usko kenenkään todellisen turvallisuuden parantuneen partioinnin myötä".

Ei sanojen sijoittelulla ole mitään merkitystä jos lauseen merkitys on joka tapauksessa sama. Ja tottakai, tämän myötä se turvallisuuden tunne on noussut. Eli tarkoit siis ilmeisesti sitä, että kun oma ajatusmaailma on sama kuin heillä eli siis järkevää ajattelua niin tällöin turvallisuuden tunnekkin nousee?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aikuisilla joilla ei ole oikeaa adiaa olla koululla ei sinne kuulu.

Koulun alueelle ei mielestäni kuulu kuin koulun työntekijät ja koululaiset ja heidän vanhemmat. Ja sitten tarvittaessa viranomaiset. Joten Odinit voisivat jättää nuo alueet rauhaan ihan täysin. Se on sitten ihan toinen juttu, että kuinka hyvin koulu ylipäätään pystyy koululaisten turvallisuuden takaamaan ja turvaamaan, mutta ei se kuulu Odineille. He kun eivät ole viranomaisia eikä koulun työntekijöitä eikä heillä ole noin muutenkaan mitään asiaa koulun alueelle, ellei sitten heidän omat lapsensa ole siellä koulussa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
En tiedä menenkö oletuksessani jo liian pitkälle mutta kun poliisit on soitettu paikalle ja seuraavaksi päiväksi pyydetty vartijat koululle, niin joku voisi olettaa että ongelmia on ollut. Oletan myöskin, aika rohkeasti tosin, että nimenomaan näiden partiolaisten takia nämä toimenpiteet on tehty. Se on tietysti se ja sama jos ongelma ei kosketa itseä, mutta kun se koulutuskin taitaa olla jonkinlainen perustuslaillinen oikeus ja sen toteutumista tälläinen partiointi ei ainakaan edes auta. Mutta se on tottakai hyvä että sinulle on ihan sama pyöriikö jossain joku porukka häiritsemässä oppitunteja ja koulurauhaa, kun se kuitenkin kuulemma sen porukan oikeus on. Ja eihän kukaan nyt kuitenkaan tiedä että häiritsikö se oikeasti ketään.
No mitä minä olen lukenut ihan paikallisen lehden aviisisista (siis sen paikallisen lehden missä koulu sijaitsee), niin siinä tähdennettiin oikein lopussa, että mitään ongelmia ei siellä ollut.

Huomaatko miten siis sinä(kin) olit ensin hutkimassa, ennen kuin päätit siis asiaa tutkia. Huhu koulutyttöjen ahdistelusta toi Soldiers Of Odin -miehet Nurmijärvelle | Nurmijärven Uutiset (linkku nurmijärven uutisiin) Miehet aiheuttivat huolta oppilaissa, mutta kahakkaa tai muuta ei syntynyt.
Eli siis mitään ei tapahtunut.
Seuraavaksi tässä huikeasti! menet väittämään, että oppitunteja tai koulurauhaa on rikottu, huomaatko nyt miten syyllistyt siis näiden ihmisten tuomitsemiseen, ilman että tälläistä on tapahtunut?!?! Jos siellä olisi häiritty oppitunteja tai koulurauhaa, niin kyseessä olisi poliisiasia ja sieltä olisi lähteneet nämä kyseiset sankarit poliisilaitokselle kuulusteluihin ja syyttäjä päättäisi millaisia syytteitä nostettaisiin. Ei vaan ole tapahtunut.

Miksi se on niin kauhean vaikeata, puhua asioista niiden oikeilla nimillä, ilman että temmotaan, mutulla tuulesta, jotain helvetin ahdisteluja, tai oppituntien häiritsemisiä tms. selvästi rikollista käytöstä?

Ja kyllä, minä väitän, että myös maahanmuuttajilla on samanlainen oikeus osallistua siihen opetukseen, tai katujen partioimiseen, viimeistään kansalaisuuden saatuaan. Eikä se minussa aiheuta yhtään sen enempää huolta kuin Soldiers of Kela:kaan aiheuttaa. Niin kauan kuin lakia ei rikota, niin se nyt vain on vapaan länsimaan tapa toimia ja en todellakaan halua rajoittaa kenekään oikeutta sellaista tehdä.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihmeellistä lööperiä laskettelevat eräät kirjoittajat.

Tottakai pelleryhmän tarkoitus oli pelotella kuvitteellisia maahanmuuttajataustaisia väärintekijöitä. Kuka oikeasti kuvittelee, että aikuisten miesten uusnatsiryhmä mustanpuhuvine vaatteineen ja epämääräisine habituksineen parantaisi kenenkään turvallisuudentunnetta? Noilla porukoilla ei ole mitään tekemistä kenenkään turvallisuudentunteen parantamisen kanssa. Kyse lienee lähinnä näkyvyyden hankkimisesta, rasismin arkipäiväistämisestä ja uusien jäsenten rekrytoinnista natsiporukoihin.

Tämä logiikka, jonka mukaan "jos se ei ole laitonta, se on ihan ok" on hyvin surullista.

Tiedän kyllä aika montakin naista, joiden mielestä Odinit lisäävät turvallisuudentunnetta. Joten väitteesi siitä, että eivät parantaisi kenenkään turvallisuudentunnetta, ovat ihan skeidaa sen puhtaimmassa muodossaan.

Jos se ei ole laitonta, se on ihan ok. Ei siitä pääse mihinkään. Kerrotko muita sellaisia asioita tämän Odin-jutun lisäksi, että vaikka se on ihan ja täysin selkeästi laillista, niin siitä huolimatta se ei kuitenkaan olisi ok? Mitä niitä on vai onko mitään?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hyvin totta. Ja myös, jos turvapaikanhakijat partioisivat koulujen pihalla, varmasti "jos se ei ole laitonta, se on ihan ok" vaihtuisi aikas äkkiä.

Jos Soldiers of Turvikset partioisi samalla tavalla kuin Soldiers of Odin (ei siis koulujen pihalla, se on hanusrista) julkisesti, niin mikäs ongelma se olisi? Jos siis eivät tekisi rikoksia ryhmänä, kuten eivät ole tehneet Odinitkaan ainuttakaan tähän mennessä. Mikä siis ongelma?
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Nämä "tunnen monta" -jutut on yhtä helppo kääntää toisin päin. Tunnen minäkin monta, joilla turvallisuudentunne on heikentynyt Odinien myötä. Enkä tunne yhtäkään, jolla olisi parantunut. Riippuu ihan omista piireistä, miten ne asiat koetaan. Ihan turha argumentti, mutta onhan sillä naapurin jaanan pelolla mukava perustella natsisympatiansa.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aivan juu, käytin käsitteitä huolimattomasti, anteeksi. Uskon kyllä, että turvallisuudentunne on joillakin parantunut. Etenkin jos oma ajatusmaailma sivuaa jossain määrin tämän partiojengin maailmankuvaa. Korjaan väitteeni muotoon "en usko kenenkään todellisen turvallisuuden parantuneen partioinnin myötä".

Menee nyt vähän ohi aiheen, mutta miten määritellään todellinen turvallisuus? Eikö turvallisuudentunne (todellinen tai kuviteltu) liity todelliseen turvallisuuteen millään tavalla? Kyllä mun mielestäni sillä on aivan helvetin iso merkitys, että miten ihminen käsittää oman turvallisuutensa milläkin hetkellä. Ja se vaikuttaa myös siihen "todelliseen" turvallisuuteen. Jos olet paskat housussa koko ajan ilman syytä vs. et ole kun se kuviteltu syy on poistettu, niin eikö siinä ole aika huima ero? Se vaikuttaa ihan kaikkeen kanssakäymiseen tai ulkona kulkemiseen, todellisuuteen perustuvaa tai ei.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Jos Soldiers of Turvikset partioisi samalla tavalla kuin Soldiers of Odin (ei siis koulujen pihalla, se on hanusrista) julkisesti, niin mikäs ongelma se olisi? Jos siis eivät tekisi rikoksia ryhmänä, kuten eivät ole tehneet Odinitkaan ainuttakaan tähän mennessä. Mikä siis ongelma?
Sisälukutaito kunniaan. Kyse oli juuri koulujen pihalla partioinnista. Mikä ilmeisesti on ok, koska ei ole laitonta.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Jos Soldiers of Turvikset partioisi samalla tavalla kuin Soldiers of Odin (ei siis koulujen pihalla, se on hanusrista) julkisesti, niin mikäs ongelma se olisi? Jos siis eivät tekisi rikoksia ryhmänä, kuten eivät ole tehneet Odinitkaan ainuttakaan tähän mennessä. Mikä siis ongelma?

Suurin syy siihen, että suomalaisten on pitänyt alkaa partioda, on se, että maahanmuutto-turistit ovat itse "partioineet" kaduilla.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miksi se on niin kauhean vaikeata, puhua asioista niiden oikeilla nimillä, ilman että temmotaan, mutulla tuulesta, jotain helvetin ahdisteluja, tai oppituntien häiritsemisiä tms. selvästi rikollista käytöstä?.

Kaksoisstandardit. Samat ihmiset, jotka ovat sitä mieltä, että turviksia ei saa tuomita jonkun "yksittäisen" mätämunan ja raiskarin takia (siis vaikka ovat kiistatta niihin rikosiin syyllistyneet), on sitten kuitenkin kuitenkin sitä mieltä, että kaikki Odinit on ihan ok ja suotavaa naulata munistaan seinään ihan vaan varmuuden vuoksi. Vaikka eivät ole siis (ainakaan vielä) mitään rikoksia edes tehneet. Ja tässä he näkevät jonkun suuren logiikan riemuvoiton...
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nämä "tunnen monta" -jutut on yhtä helppo kääntää toisin päin. Tunnen minäkin monta, joilla turvallisuudentunne on heikentynyt Odinien myötä. Enkä tunne yhtäkään, jolla olisi parantunut. Riippuu ihan omista piireistä, miten ne asiat koetaan. Ihan turha argumentti, mutta onhan sillä naapurin jaanan pelolla mukava perustella natsisympatiansa.

En mä sitä kiistä, etteikö asia olisi myös toisinpäin. Mutta se, että kenenkään turvallisuus ei olisi parantunut, on ihan paskapuhetta.

En muuten tiedä, että tarkoitatko tuolla natsisympatialla minua, mutta en minä symppaa natseja jos asia eli natsit otetaan kokonaisuutena. Sekasinhan ne olivat ihan kollektiivisesti. Se, että minä kyllä ymmärrän natseja monessakin suhteessa että miksi he tekivät mitä tekivät, ei tarkoita sitä että minusta he tekivät oikein. Pahoillakin teoilla kun nyt vaan sattuu monesti olevan ihan todelliset ja perusteltavat syyt, vaikka ne syyt olisivatkin sitten täysin perseestä. Mua ei muutenkaan oikeastaan tippaakaan kiinnosta keskustelu siitä, että kuinka pahoja natsit olivat. Pahuuttahan nyt on ihan koko ajan, paljon pahempaakin kuin mitä natsit ikinä tekivät. Mua kiinnostaisi keskustelu siitä, että miten he saivat aatteensa taakse niin paljon ihmisiä, jotka tottelivat sokeasti ajattelematta itse ollenkaan? Natseista nyt mulla olisi muutenkin paljon sanottavaa, että olivatko he kaiken pahan alku ja juuri ja ainoa syy siihen, miksi tapahtui mitä tapahtui, mutta tää taitaa olla väärä ketju siihen. Ehkä jopa väärä palsta.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Suurin syy siihen, että suomalaisten on pitänyt alkaa partioda, on se, että maahanmuutto-turistit ovat itse "partioineet" kaduilla.

Olisi ihan mukavaa, jos olisi olemassa rinnakkaistodellisuus jota vertailla. Ja siellä sitten olisi tapahtunut sama invaasio matujen osalta kuin nyt, mutta täysin ilman heidän tekemiään rikoksia. Olisiko silloin Odinit kaduilla? Väitän että eivät olisi, mutta en uskalla sanoa täysin varmaksi. Perustan väitteeni siihen, että eivät he olleet kaduilla vuosi sitten. Miksi eivät olleet, miksi ovat nyt?
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Huomaatko miten siis sinä(kin) olit ensin hutkimassa, ennen kuin päätit siis asiaa tutkia. Huhu koulutyttöjen ahdistelusta toi Soldiers Of Odin -miehet Nurmijärvelle | Nurmijärven Uutiset (linkku nurmijärven uutisiin) Miehet aiheuttivat huolta oppilaissa, mutta kahakkaa tai muuta ei syntynyt.
Eli siis mitään ei tapahtunut.
Seuraavaksi tässä huikeasti! menet väittämään, että oppitunteja tai koulurauhaa on rikottu, huomaatko nyt miten syyllistyt siis näiden ihmisten tuomitsemiseen, ilman että tälläistä on tapahtunut?!?! Jos siellä olisi häiritty oppitunteja tai koulurauhaa, niin kyseessä olisi poliisiasia ja sieltä olisi lähteneet nämä kyseiset sankarit poliisilaitokselle kuulusteluihin ja syyttäjä päättäisi millaisia syytteitä nostettaisiin. Ei vaan ole tapahtunut.

Pyyhi kuola suusta. Enhän minä syyttänyt näitä kavereita mistään. Totesin että poliisi soitettiin ja vartijat tilattiin. Eikö tämä kuitenkin ole totuus? Lisäksi niikuin sanot itsekin tämä porukka aiheutti huolta oppilaissa. Eli eivät ainakaan edesauttaneet koulurauhaa. Minä en väittänyt että tämä kyseinen porukka on häirinnyt mitään, se on sinun oma tulkintasi. Ihme olettamus tyypiltä joka vetää aina herneen nenään kun tätä porukkaa kehdataan arvostella. Haluaisin myös että näytät minulle kohdan missä olen kieltänyt näiden pilottitakkien partioinnin.
 
Viimeksi muokattu:

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Hetkinen. Sisälukutaito kunniaan ja sitten kirjoitat tuollaista? Pata kattilaa ja niin pois päin.
Pahoitteluni, niinhän sinä sanoit että koulujen pihalla ei pitäisi partioida, kuten oikein onkin. Kännykällä räplätessä lukee liian nopeasti, kun pitäisi peliäkin katsoa. Ai niin joo, siellähän pelataan vielä pudotuspelejä. Keskityn enemmän parempaan viihteeseen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Pyyhi kuola suusta. Enhän minä syyttänyt näitä kavereita mistään. Totesin että poliisi soitettiin ja vartijat tilattiin. Eikö tämä kuitenkin ole totuus? Lisäksi niikuin sanot itsekin tämä porukka aiheutti huolta oppilaissa. Eli eivät ainakaan edesauttaneet koulurauhaa. Minä en väittänyt että tämä kyseinen porukka on häirinnyt mitään, se on sinun oma tulkintasi. Ihme olettamus tyypiltä joka vetää aina herneen nenään kun tätä porukkaa kehdataan arvostella.
Katsotaanpas, boldaukset allekirjoittaneen:
En tiedä menenkö oletuksessani jo liian pitkälle mutta kun poliisit on soitettu paikalle ja seuraavaksi päiväksi pyydetty vartijat koululle, niin joku voisi olettaa että ongelmia on ollut.
Niin et viitsinyt itse tarkistaa, sen kyllä tarkastit, että poliiseja soiteltu ja vartijoita tilailtu, mutta niitä toisen puolen tekemisiä et tarkistanut. Loogista ja täysin neutraali tapa toimia?
Oletan myöskin, aika rohkeasti tosin, että nimenomaan näiden partiolaisten takia nämä toimenpiteet on tehty.
Niin eli lipsahdit täydelle mutu linjalle ja vielä myönnät sen itsekkin. Toisinsanoen aloit hutkimaan vaivautumatta tutkimaan.
Se on tietysti se ja sama jos ongelma ei kosketa itseä, mutta kun se koulutuskin taitaa olla jonkinlainen perustuslaillinen oikeus ja sen toteutumista tälläinen partiointi ei ainakaan edes auta.
Tästä osasta en tiedä mihin viittaat, mutta tietääkseni kukaan ei ole partioinut mitään, missään luokissa. Enkä ymärrä miten kaduilla partiointi vaikuttaa koulutukseen tai sen perustuslaillisuuteen.
Mutta se on tottakai hyvä että sinulle on ihan sama pyöriikö jossain joku porukka häiritsemässä oppitunteja ja koulurauhaa, kun se kuitenkin kuulemma sen porukan oikeus on. Ja eihän kukaan nyt kuitenkaan tiedä että häiritsikö se oikeasti ketään.
Niin siis missähän minä tai kukaan muukaan on väittänyt että on ensinnäkin jonkun oikeus käydä häiritsemässä oppitunteja? Saati että joku yleensäkkin olisi häirinnyt oppitunteja? Hienosti sä nyt syyllistät yhdellä lausella sekä minut, joksikin oppituntien ja koulurauhan rikkojaksi, että nämä oodinistit samasta asiasta. Ja sitten lopussa sanot että "mutta eihän nyt kukaan kai edes tiedä"... eli mitähän se aiempi lause tarkoitti, missä meidät syyllistit?

Kaiken tän jälkeen, sä kehtaat ihan oikeasti tulla sanomaan, että "en mä nyt oikein mitään sanonut". Lueppas tuolta ylhäältä ihan itse... "Eli eivät ainakaan edesauttaneet koulurauhaa." ja "en väittänyt että tämä kyseinen porukka on häirinnyt mitään", suoria lainauksia...

Sinä olet nyt ihan suoraan syyllistänyt minua siitä, että minulle olisi koulurauhan rikkominen ja oppituntien häiritseminen ihan sama... toisinsanoen laittanut, tai pyrkinyt laittamaan sanoja minun suuhuni ja sitten vielä tullut kertomaan, ettet ole mitään tehnyt. Lisäksi olet ihan suoraan syyllistänyt, tai vähintään vihjannut että Oodinit on suuria syyllisiä ja seuraavassa lauseessa sitten todennut, mutta ei ne kuitenkaan välttis olekkaan. Mikä on tälläisten lauseiden pointti silloin, muuta kuin mustanmaalata jotain tahoa, täysin yksipuoliselta kannalta, jos ekalla lausella syyllistää ja toisella lausella kumoaa sen ensimmäisen lauseen?

Kiitos tästä rakentavasta keskustelusta ja palutteesta. Huikeata!
 
Viimeksi muokattu:

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Kiitos tästä rakentavasta keskustelusta ja palutteesta. Huikeata!

Ihmeellisiä olettamuksia kyllä koko viesti täynnä. Jos olisin olettavaa tyyppiä niin olettaisin että olet mukana aatteen toiminnassa. Mutta en taida näin tehdä niin säästät yöunesi. Huikeata tosiaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ihmeellisiä olettamuksia kyllä koko viesti täynnä. Jos olisin olettavaa tyyppiä niin olettaisin että olet mukana aatteen toiminnassa. Mutta en taida näin tehdä niin säästät yöunesi. Huikeata tosiaan.
Niin minähän en vain lainannut sinun kirjoittamiasia viestejä.

Tässä alkaa jo tuntua, että pitäisi liityä Oodineihin, kun kuulumalla tähän "natsikerhoon", niin lopputulos olisi aika sama. Uskonto nyt vain on päättänyt, että on väärässä ja uskovaisten kanssa on mahdotonta keskustella. Järki ja logiikka kun ei liity uskovaisten sanavarastoon.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
En yritä pestä mitään. Tulkitsen vain tekstiä. Tässä koitetaan punoa erinnäisiä narun palasia yhteen ja koittaa saada siitä yksi ehta naru.

Eli siis kun joku järjestö jolla on kytköksiä Suomen järjestöön, ja sillä on kytköksiä myös Venäläiseen järjestöön niin ynnättynä yhteen se siis tarkoittaa, että puettuna se tarkoittaa Suomen tai siis "pohjoisen valtion" olevan Venäjän käskynalainen. Eihän tässä vain ole mitään logiikkaa. Kyllhän tahot voi olla yhteydessä keskenään muttei se mitään sen kummallisempaa tarkoita.

Järjestöt järjestöinä ja hallinnot hallinointa.

Sinun tulkintasi oli se, että Nordic Resistance Movementista oli "jokin järjestö", mitä se ei todellakaan ole kun on kyse SVL:stä ja sitä myöten Pohjoinen valtakunta (tjsp) ajatuksesta. Tässä asiayhteydessä NR:ää on aivan turha nimitellä "joksikin järjestöksi" kun se on se katto, jonka alla SVL toimii ja NR:n johto organisoi hyvin pitkälti koko järjestön toimintaa ja kuten Suomessakin on nähty, tarvittaessa Ruotsista tulee NR:n jäseniä Suomeen suorittamaan tehtäviä ja johtamaan operaatioita. On siis aivan turhaa yrittää "valkopestä" NR:ää tässä asiayhteydessä ja NR:n johtaa Simon Lindberg. SVL osana NR:ää toteuttaa sitä toimintastrategiaa (ja politiikkaa) joka liikkeen johdossa määritellään, jos ei toteuta, SVL:n vaihtoehdot ovat vähissä.

Se kuinka tiivis yhteys NR:n katto-organisaatiolla ja venäläisillä on, on tällä hetkellä arvailuiden varassa. Rahoituskuvio on selkeä. Venäjä on viimeisimpien vuosien aikana entisestään tiivistänyt eurooppalaisten oikeistolaisten ja äärioikeistolaisten puolueiden ja ryhmien tukemista NGO:n kautta - tarkoitus on ilmeisen selkeä. Samalla on huomioitava se, että Venäjä tukee aktiivisesti useita vasemmistolaisia ja äärivasemmistolaisia puolueita ja ryhmiä, kuin myös "antifasistisia järjestöjä" - kuten World Without Nazism (johdossa Boris Shpiegel, joka on erään Johan Bäckmanin merkittäviä tukijoita ja taustahenkilöitä). Näiltä osin Venäjä tukee sellaisia ryhmiä kuin SAFKA Suomessa, jonka johtoon J. Bäckman kuuluu. Samalla samainen Johan Bäckman antaa varauksettoman tuen MV-lehdelle, joka taasen kuuluu SVL:n tukijoihin. (Sen lauluja laulat kenen leipää syöt!)

Katsotaan muutama vuosi lisää kuvioiden avautuessa entistä enemmän, sitten nähdään kuinka laajalle venäläisten verkostot ovat levinneet.

Huomioidaan vielä se, että alkujaan saksalainen Pegida on nyt tiiviissä yhteistyössä venäläisten kanssa, ja Pegida Suomen jaoston puhenaisena on touhunnut Kaukinen - ex. anarkisti, josta tuli "kansallismielinen" tai jotain enemmän, joka puhuu EU:n pakotteita vastaan ja Suomen että Venäjän kahdenkeskisestä toiminnasta. Hän tukee voimakkaasti Soldiers Of Odinia.

Kaukinen ja Loppuun asti Odinien takana: Loppuun asti Odinien takana - Sydämellinen separatisti / Susanna Kaukinen - Vuodatus.net

Kummallisen paljon pro-venäläiset "kansallismielisinä" esiintyvät tukevat samalla äärioikeistolaisia liikkeitä...

vlad
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös