Katsotko curlingia?

  • 6 478
  • 86

Katsotko sinä curlingia?

  • Kyllä, varsinkin Olympialaisissa

    Ääniä: 316 69,1%
  • Kyllä, katson sitä joskus

    Ääniä: 100 21,9%
  • En katso koskaan

    Ääniä: 18 3,9%
  • En katso ja en ymmärrä muita, jotka katsovat!

    Ääniä: 23 5,0%

  • Äänestäjiä
    457

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mäkin olen aina pitänyt curlingia tylsänä ja outona, äänestinkin sitä tossa turhin urheilulaji äänestyksessä. Kuitenkin peli vaatii ei fyysistä kuntoa, mutta peliälyä, täytyy osata "laskea", minne se kivi kimpoaa, missä kulmassa se törmää toiseen kiveen etc. Vois olla ihan mielenkiintoinen mutta vaikea laji pelatakin...
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Curling on ihan hauska laji telkkarista seurattavaksi. Suomen joukkueella on kohtalaisen kova työ edessään, kun on pari tappiota alla. Neljän parhaan joukkoon tulisi päästä ja näin välierien kautta palkintopallille. Seuraavaksi vastaan asettuu puolustava olympiavoittaja Sveitsi.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
On tämä uskomatonta! Mä luulin, et kaikki rupee haukkua curlingia jne.. Toisin kävi. Kaikki kehuu ja ylistää sitä. Täytyypä oikeastaan luottaa jatkoaikalaisiin ja katsoa ensimmäisen pelin kunnolla. Kiitos vinkistä. En olisi ikinä uskonut, että curlingia joku seuraa. (Ennakkoluulot=jälleen perseestä)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minulle on käynyt aivan samalla tavalla, kuin suurimmalle osalle tähän ketjuun kirjoittaneista. Eli ensimmäinen tv-matsi vei ainakin osittain mennessään. En nyt ala rytmittää päiviäni otteluiden mukaan, mutta finaalin vuoksi voisin yhden yön vaikka valvoakin, jos Suomi siellä pelaisi. Ihan jees homma, taktisuus ja tarkkuus siinä kai eniten viehättää (vrt biljardi, petanque), ei niinkään tapahtumien "vauhdikkuus";)
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minäkin pidin curlingia aivan tyhjänpäiväisenä lajina, ennen kuin näin ensimmäisen ottelun Suomessa pelatuista EM-kisoista. Lajihan on kuin shakkia, mutta paljon mielenkiintoisempaa seurata. Harmi vaan että vielä en ole yhtää SLC:n curlingottelua nähnyt.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Curling on tosiaankin hieno laji. Monet ovat jo verranneetkin sen taktisia ominaisuuksia shakkiin, myös sen osumisominaisuuksia tyyliin biljardi. Älypeli.

Tuossa päivällä spurttiradiossa joku ehdotti sen suomenkieliseksi nimeksi "liukukivi", mikä mielestäni on aika ontuva. Ajattelin itse ensin nimitystä "jääkiekko", mutta on kuulemma jo käytössä jossain muualla. Edelleen jääbiljardi olisi muuten osuva, mutta eihän siinä ole keppiä.

Eli löytyykö ehdotuksia? Sinänsä minun mielestäni Curling on curling, vaikka voissa paistaisi, ei sen nimeä tarvitse suomentaa. Mutta ihan fennomaanien mieliksi, ehdotuksia?
 

pojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä curlingille nimeksi?

Olen edellisen kanssa samaa mieltä: kaikkeahan ei tarvitse tosiaankaan suomentaa....

Jääkiekko olisi ollut hyvä, onhan kivi tavallaan myös "kiekko". Siitä tulikin mieleeni: kahvakiekko...

Vastaukseni siis kahvakiekko :p

taitaa sekin tosin olla jo käytössä!
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tänään meille selvitettiin sähkömagnetiikan luennoilla, että curl on suomeksi roottori. Jotenka curling on ilmeisestikin sitten roottorointi.
 

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
SUI-FIN on ollut jännä matsi, monet päät olleet tasaisia viimeiseen asti. Taktisia päätöksiä ja todella taidokkaita heittoja, joiden ei voinut uskoa onnistuvan. Ja peräti jatkoaikavoitto, käsitääkseni hallitsevista olympiamestareista?

Hienoin matsi näkemästäni kolmesta
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Uusipaavalniemen Markun vois pestata Hifkiin ens kaudeksi.
Liukuu jäällä erittäin sulavasti ja kokoakin on. Levokari vaihtoon ja Make tilalle:D
 

TwilightZone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Olipa todella jännä matsi Sveitsiä vastaan.
Tätä lajia oppii kyllä arvostamaan, kunhan säännöt ja tekniikka/taktiikat selviää.
 

Särki

Jäsen
Loistava laji tämä kurlinki. Viimeiset MM- ja EM-kisat on tullut seurattua teeveen välityksellä ja laji on imaissut mukaansa.

Suomenkielinen nimiehdotus voisi olla kivikiekko.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Mutta niinhän se on joka lajissa. Jos et tunne sääntöjä, ei voi homma kiinnostaa. Kun alat tuntea sääntöjä, juttu avautuu kelle vaan.

Tuossa kymmenisen vuotta sitten sattui kesällä olemaan vapaata aikaa, ja menin steppailemaan Kaisaniemen puistoon kun siellä pelattiin krikettiä! Toki nimeltä tunsin lajin ja vähän perusteita muutenkin, mutta itse paikan päällä katsottuna sehän oli mielenkiintoista. Oli kuulema jonkin maan laivaston joukkue pelaamassa paikallisia suurlähetystöporukoita vastaan, tai jotain. Anyway, sinne vaan piti tälläytyä katsomaan useampana päivänä peräkkäin.

Toinen aika hyvä juttu on tuo luutapallo. Sitä olen käynyt katsomassa muutaman kerran. Hauska laji.

Mutta curlingkiin. Mistähän tämä Uusiylipaavalkartanoniemimäkijne on entuudestaan tuttu? Lentopalloilija? Pelkkä nörttiys ei osu meille.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eikös curl ole myös jotain kiharaan viittaavaa, eli looginen nimi olisi kiharakivi. Muita ehdokkaita: jääkeilaus, kierrekivi, liukukiharus, kivibetonimöhkäleliutus, kahvakihara tai moottoripyöräily.

Mitä vikaa siinä curlingissa on, taipuu se suomalaisten suussa siinä missä halfpaippi ja friistailikin.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Selostaja muuten eilen mainitsi että Uusipaavalniemi on ammatiltaan "tietokoneohjelmoitsija" :D

No, itse lajista, itsellänikin oli aikamoiset ennakkoluulot kunnes katsoin Suomi-Sveitsi-ottelun aivan kunnolla ja pääsin jotenkuten sisälle säännöistä. Ihan kivahan sitä on seurata telkkarista, tosin ei kovin pitkinä annoksina kerrallaan. Luultavasti eilenkin olisi käynyt puuduttamaan jos kaikki päät olisi näytetty kokonaan. Ja livenä en mielellään menisi katsomaan, kuten joku mainitsi niin eihän siellä näe pesän tilannettakaan kunnolla, yhtä hyvin kuin television yläkuvakulmasta. Ellei sielläkin ole yleisölle jotain ylimääräisiä kamerakulmia tarjolla.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Viestin lähetti Jake78
Selostaja muuten eilen mainitsi että Uusipaavalniemi on ammatiltaan "tietokoneohjelmoitsija"

Se kyllä näyttikin minusta tosi nörtiltä!! :p
Ensimmäisen pelin katoin eilen.. Ei mitään viboja curlingia kohtaan, mutta tunnustan - ei se niin huono ole, kuin luulin.. Kuka on maailman paras curlingisti? Onko curlingisti oikea sana? Mä keksin sen ihan ite, näin ystävänpäivänä.. :D
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti sampio

Mitä vikaa siinä curlingissa on, taipuu se suomalaisten suussa siinä missä halfpaippi ja friistailikin.

Niin, voitaisiinhan nuo kääntää puoliputkeksi ja vapaatyyliksi.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Eiköhän Kanadassa ole parhaat pelaajat. Lajihan on Kanadassa varmaankin jääkiekon jälkeen suosituin talvilaji. Tai no ehkä luistelu edellä, kuitenkin kolmen suosituimman joukossa kiekon jälkeisellä listalla.
 

herttakurko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Suomi - Canada peliä radiosta kuunnellessani olin kuulevinani toimittajan sanovan, että canadassa on enemmän rekisteröityneitä curlingin pelaajia kuin jääkiekkoilijoita. Tiedä sitten...
 

Hese

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme
Katoin eilen sen Suomen curling matsin ja täytyy sanoa että oli suorastaan jännitysnäytelmä. Ei ainakaan meikäläisen kiinnostus lopahtanut missään vaihteessa. Tasaisia curling matseja on kiva kattoa, läpihuutomatsit ei kiinnosta...
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti ozo


Se kyllä näyttikin minusta tosi nörtiltä!! :p
Ensimmäisen pelin katoin eilen.. Ei mitään viboja curlingia kohtaan, mutta tunnustan - ei se niin huono ole, kuin luulin.. Kuka on maailman paras curlingisti? Onko curlingisti oikea sana? Mä keksin sen ihan ite, näin ystävänpäivänä.. :D

Ainakin Kanadan kapteeni onnistui Suomea vastaan kaikessa mahdollisessa ja oli muutenkin ihan äijänä ohjaten muita koko ajan, joten eiköhän hän ole hyvä valinta maailman parhaaksi "curlingistiksi".
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllä. Kyllä on tullut nyt seurattua olympialaisissa curlingia. En tiedä mikä siinä viehättää, hidastempoisuudesta huolimatta curling vaikuttaa aika jännittävältä lajilta. Nytkin Suomen matsit ovat olleet todella jännittäviä, Kanada-ottelua lukuunottamatta.

Jos Flonaldo haluaa curling-kippari Markku Uusipaavalniemen fanipaidan, niin minulle kelpaisi kolmannen heittäjän Wille “Häh?” Mäkelän fanipaita. Toivottavasti paidat ei ole Hyvinkään Tahkon väreissä? Minulle kelpaisi ennemmin vaikka Kerhon värit, mutta mielellään Kärppien värit.
 

MM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkomaajoukkue Torinossa 2006, HKH
Kyllä, katson curlingia joskus, nimittäin nyt olympialaisissa tulen seuranneeksi jossain määrin Suomen otteluita. Kiinnostusta näitä pelejä kohtaan nostaa lukioaikaisen, vuoden kanssani samalla luokalla opiskelleen kaverin kisaaminen Suomen joukkueessa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Harmillista, unelma mitalista sitten meni...

Noh hyvin on Suomi pelannut ja toivottavasti voittaa viimeisen ottelun, niin on tuo voittoprosentti yli 50%. Ja hieno suoritus, kun miettii resursseja verrattuna muihin kärkimaihin(varsinkin Kanada, Ruotsi, Norja ja Saksa). Suuria maita jää väkisinkin taakse, esim. Iso-Britannia(=Skotlanti), josta laji taitaa olla peräti lähtöisin.

Hyvä suoritus, jos vielä viides sija tulisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös