Katsotko curlingia?

  • 6 515
  • 86

Katsotko sinä curlingia?

  • Kyllä, varsinkin Olympialaisissa

    Ääniä: 316 69,1%
  • Kyllä, katson sitä joskus

    Ääniä: 100 21,9%
  • En katso koskaan

    Ääniä: 18 3,9%
  • En katso ja en ymmärrä muita, jotka katsovat!

    Ääniä: 23 5,0%

  • Äänestäjiä
    457

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Kyllä ja juuri menossa CAN-USA ottelu.
 

Jindebyne

Jäsen
Pihvi kirjoitti:
Olen myös kuumeisesti yrittänyt etsiä netistä curling-peliä(!) Harmillisesti ei ole onnistanut.. Olis kiva kokeilla omia "kykyjä".

Ellen ole ihan hakoteillä niin Ogeliin on rakenteilla/jo rakennettu(?) ihan ikioma halli kaikille Curlingista kiinnostuneille jossa saa sitten kokeilla niitä omia kykyjä vaikka opastuksen kanssa. En tosiaan ole itse käynyt katsastamassa on jo halli valmistunut, mutta ainakin lähitulevaisuudessa se on valmis siinä lätkähallin vieressä.

Mitä itse lajin katsomiseen tulee, niin ennen lähinnä vitsailin curlingista tuttujen kanssa, mutta nyt kun olen pari kertaa jäänyt katsomaan jonkun pelin, niin ei se olekaan niin hömppää.
 

TML

Jäsen
Näissä kisoissa Curlingin katsominen on ollut rasittavaa niin saatanan masentavan selostajan takia. Tekee mieli oikeesti viillellä itteensä ku kuuntelee tän äijän selostusta. Ääni pois ja kivi pesään.
 

Micco!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haluttu muutos
TML kirjoitti:
Näissä kisoissa Curlingin katsominen on ollut rasittavaa niin saatanan masentavan selostajan takia. Tekee mieli oikeesti viillellä itteensä ku kuuntelee tän äijän selostusta. Ääni pois ja kivi pesään.

Jlauta! Vode Liukkonen on vielä suurempi kingi kuin itse The Uusis. Onko parempaa selostajaa kuin Vode edes ollut olemassa? Epäilen! Toivottavasti kohta menee äänikin -Liukkonen on aivan helvetin hyvä. Viimeksi tänään jaksoi piilovittuilla naisjääkiekkoilulle :)

Ja tottahan toki Curlingia katsotaan.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juu. Näissä olympialaisissa olen katsonut Curlingia melkein yhtä paljon kuin jääkiekkoilua, ja enemmän kuin hiihtolajeja yhteensä. Selostaja on kurko, ja niin on myös Suomen joukkue!
 

amorphous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mighty Hawks of Monte Carlo. HIFK.
teemu73 kirjoitti:
Selostaja on kurko, ja niin on myös Suomen joukkue!

Todellakin.

Kisojen alusta asti olen pitänyt Liukkosen tyylistä selostaa; rauhallinen, lajin luonteeseen sopiva puhetyyli ja -rytmi. Ja mies on ennen kaikkea asiantunteva, oppii hieman vähemmänkin lajia seurannut ymmärtämään taktisia koukeroita ja curling-slangia tökkiksineen ja nänninhakuineen :)

Go Voitto go!

Suomen joukkueesta ja sen pelisuorituksista tuskin tarvitsee kauheasti väitellä kenenkään kanssa. On ne kovia. Varsinkin Uusis.
 

Särki

Jäsen
"Vode" on Suomen heikoin lenkki

Micco! kirjoitti:
Jlauta! Vode Liukkonen on vielä suurempi kingi kuin itse The Uusis. Onko parempaa selostajaa kuin Vode edes ollut olemassa? Epäilen! Toivottavasti kohta menee äänikin -Liukkonen on aivan helvetin hyvä.

Ilmeisesti osa porukasta ei ole nähnyt aikaisempia curling-otteluita esimerkiksi Eurosportin kautta. Siellä selostajana ja asiantuntijana toimivat sentään curlinginammattilaiset (tai ainakin paljon pelanneet), joiden taktiset näkemykset kävivät pelaajien kanssa hyvin yksiin. Näiltä "ammattilaisilta" katsojatkin oppivat mitä kannatti yrittää ja mitä ei missään nimessä saanut tehdä.

Nyt Vode arpoo omia näkemyksiään jotka pääsääntöisesti menevät harakoille, hyviä esimerkkejä löytyy jokaisesta ottelusta. Eilen Usa-Canada pelissä Vode ihmetteli Usan epäonnistunutta heittoa, jolla yritettiin kiertää suojat, mutta kivi kopsahti suojiin, että mitähän tässä nyt yritettiin? Oliko Usalla vielä varaa heittää lisää suojakiviä?
Suojakivien kanssa Vode arpoo vaikka kivi on liukunut kovalla vauhdilla kymmeniä metrejä, että haetaankohan tässä suojaa vai liukuuko kivi peräti pesään asti? Selvaa "curling-silmän" puutetta, mutta mitään muuta ei voi selostajalta odottaakaan tällä curling-tuntemuksella mitä Liukkosella on.
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Pyh, määhän olin jo vastannut tähän aiiiikoja sitten, buu :(

Särjen kanssa aika lailla samaa mieltä Liukkosesta, Ylellähän se ammattitaitoisen kommentaattorin (lue: kuten Jussi UPN Eurosportilla) puute on ollut selvä miinus. Tavalliselle gloryhunterille Vode yksinään riittääkin tuurausjeesukseksi.
 

Micco!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haluttu muutos
Särki kirjoitti:
Ilmeisesti osa porukasta ei ole nähnyt aikaisempia curling-otteluita esimerkiksi Eurosportin kautta. Siellä selostajana ja asiantuntijana toimivat sentään curlinginammattilaiset (tai ainakin paljon pelanneet), joiden taktiset näkemykset kävivät pelaajien kanssa hyvin yksiin. Näiltä "ammattilaisilta" katsojatkin oppivat mitä kannatti yrittää ja mitä ei missään nimessä saanut tehdä.

Nyt Vode arpoo omia näkemyksiään jotka pääsääntöisesti menevät harakoille, hyviä esimerkkejä löytyy jokaisesta ottelusta. Eilen Usa-Canada pelissä Vode ihmetteli Usan epäonnistunutta heittoa, jolla yritettiin kiertää suojat, mutta kivi kopsahti suojiin, että mitähän tässä nyt yritettiin? Oliko Usalla vielä varaa heittää lisää suojakiviä?
Suojakivien kanssa Vode arpoo vaikka kivi on liukunut kovalla vauhdilla kymmeniä metrejä, että haetaankohan tässä suojaa vai liukuuko kivi peräti pesään asti? Selvaa "curling-silmän" puutetta, mutta mitään muuta ei voi selostajalta odottaakaan tällä curling-tuntemuksella mitä Liukkosella on.

Nojoo. Curlingia olen kyllä katsonut aiemminkin ja juurikin Eurossportilta. Kyse onkin aivan muista asioista. Vode on vain minulle legenda, oli sitten laji mikä tahansa. Liukkosen selostustyyli on jotain ainutlaatuista, vaikka välillä hieman harhautuukin pelitaktikoiden kanssa. Ei nuori asiantunteva selostaja minun maailmassani Liukkosta voita, ei ei. Kyse on selostuksesta, ei asiantuntemuksen määrästä. Liukkonen on ollut minulle ykkönen jo vuosikymmeniä.
 

Särki

Jäsen
Micco! kirjoitti:
Nojoo. Curlingia olen kyllä katsonut aiemminkin ja juurikin Eurossportilta. Kyse onkin aivan muista asioista. Vode on vain minulle legenda, oli sitten laji mikä tahansa. Liukkosen selostustyyli on jotain ainutlaatuista, vaikka välillä hieman harhautuukin pelitaktikoiden kanssa. Ei nuori asiantunteva selostaja minun maailmassani Liukkosta voita, ei ei. Kyse on selostuksesta, ei asiantuntemuksen määrästä. Liukkonen on ollut minulle ykkönen jo vuosikymmeniä.


Liukkosen pariksi olisi tosin voinut ottaa jonkun asiantuntijan avuksi, niin tulos olisi ollut parempi.

Toinen selostajalegenda Mauri Myllymäki, kuinkahan hän olisi "värittänyt" curling-otteluita? :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös