Re: Olen ihmeissäni
Viestin lähetti seeyou@jäähalli
Voisiko joku kertoa minulle, mistä tämä ikiaikainen kauna Turun ja Stadin välillä johtuu?
Turusta en osaa sanoa, mutta Stadissa asuu ainakin paljon hesalaisia, jotka olevat olevinaan muita parempia ja pilaavat sillä Stadin ja stadilaisten maineen.
Ei todellista kaunaa ole olemassakaan. Itse olen kohta 15 vuotta ollut Hesassa töissä Turussa asuen ja voin sanoa, että mitään todellista kaunaa ei ole olemassakaan.
Täälläkin kun joku aikuinen heittää herjaa, niin *lapset ottavat tosissaan ja ryhtyvät raakkumaan aiheesta kuin rikkinäiset äänilevyt.
*Lapset ja alla mainitut tapaukset
Turku on vanha kaupunki ja sillä on omat kulttuurisiteet ja muutenkin kutakuinkin samat palvelut yms. saatavissa kuin Hesassa. Tästä seuraa se, että turkulaiset eivät juuri erityistä glamouria Hesassa näe ja sekin sapettaa joitakin.
Itse viihdyn Hesassa erinomaisen hyvin ja minä meren ystävänä en voisi kuvitellakaan asuvani muissa kaupungeissa kuin Turussa tai Helsingissä. Ainoa vaihtoehto näille voisi olla totaalinen maalle muutto. Mutta edelleen meren rannalle.
Ja ollaan nyt jokainen rehellisiä itsellemme; Erityisesti täällä Jatkoajassa TPS:n jatkuva menestys ei voi olla vaikuttamatta asiaan. Kyllä se varmasti jurppii ja aiheuttaa kateutta.
Minä en henkilökohtaisesti välitä noista erilaisista provoista tuon taivaallista, päätä tulee toisinaan puristeltua ja mumistua "ei hälvete".
Jos heitto on pilke silmäkulmassa tehty, niin sellaiseen on jopa mukava heittää jotain vastinetta.
Jos taas Suomen perseestä on puhumassa 10+ ikäinen, joka ei ole koskaan edes Turussa käynyt, korkeintaan Naantalin Muumilaaksossa, niin hymähdän säälien.
Mutta JOS tosissaan kirjoittaja on 18+ ja vielä tulee samoja juttuja, niin kyseessä on totaalinen idiootti, jonka kirjoituksia ei viitsi lukea lainkaan. Viimeisen ryhmän kirjoittajien muutkin kirjoitukset ovat pääasiassa "sieltä", missä hän väittää Suomen wanhimman kaupungin sijaitsevan.
Olen käynyt aika kammoittavissa suomalaisissa kaupungeissa, mutta en ikinä hienotunteisuus syistä lähde niitä täällä mollaamaan. Ei tulisi mieleenikään.
Piis ja ugh!
Edit: Tämä ketju kyllä kuuluisi vapaan puolelle