Katsomokulttuuri Suomessa

  • 16 650
  • 159

mummi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Samarkand AF, Ghizjablah Amur-dvaktay Sport
Hartwallilla...

Viestin lähetti Hartza


Jatkoajassa oli keskustelua tuosta mikrofoniasiasta jossain vaiheessa. Itse kiinnitin huomiota mikrofonin näköiseen esineeseen, joka roikkuu limuareenan katosta aivan tuon fanikatsomon yläpuolella. Voin tietysti olla väärässäkin. Jos joku tietää asiasta jotain, niin voisi vähän selventää asiaa.

katossa roikkuu pieni videokamera, jolta purettavan kuvan perusteella tuomari niissä epäselvissä tapauksissa tulkitsee fanikatsomon käytöksen perusteella oliko kiekko maalissa vai ei - siis itse asiassa täähän oli Hyvää Joulua Kaikille -kirjoitus...
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Re: Hartwallilla...

Viestin lähetti mummi
katossa roikkuu pieni videokamera, jolta purettavan kuvan perusteella tuomari niissä epäselvissä tapauksissa tulkitsee fanikatsomon käytöksen perusteella oliko kiekko maalissa vai ei - siis itse asiassa täähän oli Hyvää Joulua Kaikille -kirjoitus...

Niin, lieneekö kyseessä ns. "kyllönen" eli siis juttu kuuluu samaan kategoriaan kuin keissi "auton takana olevista suuttimista tulee savua"

Täältä tähän
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei voi kun ihmetellä tuota "jos olen lipun ostanut minulla on oikeus huutaa/tehdä mitä vain"-asennetta... Se on kaikista maailman ihmisistä eniten pesiytynyt suomalaisten ja venäläisten käytökseen.
Ei se lipunosto oikeuta sen kummempaan kuin sisäänpääsyyn siihen otteluun. Siellä on oikeus huutaa ihan samalla tavalla kuin vaikkapa Mannerheimintiellä Forumin edessä, ei sen kummempaa. Siellä hallissa pätee ihan samat lait, koskien herjausta ym. kuin missä tahansa muualla julkisilla paikoilla. Ei helvetti! Joskus sitä ihan oikeasti kuvittelee että me suomalaisetkin oltais jossain asioissa kehitytty...

Kannustus tai vastustajan hiillostaminen on aivan eri asia kun huutaa kurkku suorana maalivahtia homoksi.
 

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Vänrikki Naapero

Kannustus tai vastustajan hiillostaminen on aivan eri asia kun huutaa kurkku suorana maalivahtia homoksi.

Mitä eroa on sillä jos huutaa vastustajan maalinvahtia homoksi tai sitten huudetaan yhdelle kaikkien aikojen parhaan pakin pitäessä kiekkoa UGH, UGH... jne?
Tai saattaahan se tosiaan olla niinkin, että te tosiaan keskustelette keskenään, että kyllä se on taitava.

Tuota hesarin sikakatsomo kehumista en kyllä minäkään voinnu tajuta mitenkään sillä käsittääkseni kyseinen herra oli haastatellut myös IFK:n kannattajia ja ei kyllä minkäänlaista positiivista kommenttia herunut herralta. Taisikin ko. ukko olla juomassa Hämeenlinnalaisten viinoja joten kait siitä oli joku karhunpalvelus tehtävä.
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Matkalla Espoossa.

Viestin lähetti matti&teppo
Eikös se Espookin ole periferiassa?

No sanoohan ne myös että matkailu avartaa... ;)

"No oletkos matkustellut paljon ?"

"No oon mä Espoossa käynyt ja kerran Vantaalla"
 

xps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit (silloin ennen.. ja taas kerran)
Viestin lähetti filmirulla


Mitä eroa on sillä jos huutaa vastustajan maalinvahtia homoksi tai sitten huudetaan yhdelle kaikkien aikojen parhaan pakin pitäessä kiekkoa UGH, UGH... jne?
.

Hahahha...Toi oli hyvä!Siinä tuli päivän parhaat naurut.Parhaan pakin :) :D ;) :p :cool:

JOO ON MAREKKI PAREMPI KUIN ESIM BOURQUE, COFFEY, LEETCH,CHELIOS JA KUMP.
 

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti NiK#91

Jokereitten fanit ovat kuuluneet suomen parhaimmistoon kauan,98 ja 99 olivat hiljaisia vuosia,mutta nyt on sama vanha tuttu meininki pikkuhiljaa palaamassa takaisin.


Tuo lienee ehkä hiukka liioiteltua, eihän sitä moni muu kuin te itse kiellä etteikö Hartsulla ois aika lattee tunnelma...
Enkä tällä yritä sitä lietsoa että Espoossa olisi hyvä sellainen mutta tuskin tuota Hartwallin tunnelmaa silti tarvii aivan noin MAAAAAILMAN parhaaksi kehua? :)

PS. Täytyy sanoa muuten että vaikka olen intohimoinen fani henkeen ja vereen ja käyn joka hima matsissa (ja nyt kun on nämä "välisarjat" niin lähes jokatoisessa vierasmatsissakin :)) niin en kyllä sitä tunnelmaa itsekkään sinne halliin hirveästi luo. Istun yleensä aika hiljaa ja kommentoin kaverieni kanssa jonkun verran peliä ja kun oma jengi tekee maalin niin tuuletetaan ja vähän taputetaan :). Olen siis osasyyllinen siihen että Espoossa on lattea tunnelma!!
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
niin ja jos saan kysyä?

Viestin lähetti NiK#91


Hahahha...Toi oli hyvä!Siinä tuli päivän parhaat naurut.Parhaan pakin :) :D ;) :p :cool:

JOO ON MAREKKI PAREMPI KUIN ESIM BOURQUE, COFFEY, LEETCH,CHELIOS JA KUMP.

niin missä vaiheessa filmirulla on sanonut että Marek olisi yksi MAAILMAN parhaista pakeista, vaikka ei sitä viestiinsä kirjoittanut niin onhan se ilmiselvää että filmirulla tarkoitti että Marek olisi yksi SUOMEN parhaimpia pakkeja ja siihen sinulla ei taida olla paljoa sanottavaa sillä se on sinun kannalta ikävä kyllä totuus. Ja minkä takia te sitäpaitsi sitä "UGH, UGH, UGH":ia huudatte jos ette pidä häntä hyvänä pakkina? ei melkein minkään joukkueen fanit niitä paskoja pelaajia jaksa kiusata, vaan aina niitä parhaimpia! No mutta naura nyt vielä tämänkin viestin luettuasi jos se todellakin saa sinut nauramaan että kuulet kuinka hyvä pakki Marek on!

OLEN PUHUNUT
 

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
Re: Re: Re: Maalais- ja muista junteista

Viestin lähetti ervatsalo


Niin, mutta vastaisitko kenties omalta osaltasi tähän junttiteemaiseen kysymykseen, eli oletko sinäkin sporasta syntynyt ja metrossa kasvanut silkkipippelitzzadilainen?

Ja sananlaskuista: Koiran aukon löytää parhaiten nostamalla sen häntää..

Täältä tähän
(Silkkipippelistadilainen?) Niin, mihinköhän perustat fantasiasi?
No, tässä lisää polttoainetta: "Hän on luottavainen kuin lapsi, luonnostaan kärsivällinen, pidättyväinen ja kiltti, mutta ärsytettynä riitaisa. Hän on huono häviäjä. Hän ei osaa ottaa tappiota viehkeästi. Jos hän voittaa, hän on suunnattoman riehakas, jos hän häviää, on hän suunnattoman katkera. Voimailussa hän hyvin urheiluhenkinen, mutta tapaa olla epäurheilijamainen. Hymyllä, ystävällisellä kulmakarvan kohotuksella, taputuksella selkään, käsivartta puristamalla, ylistyksen sanalla tai ystävällisellä huolenpidolla voi helposti voittaa hänen ystävyytensä."
 

Milou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
'Jaari'ttelua

Viestin lähetti Jaari

Tuo lienee ehkä hiukka liioiteltua, eihän sitä moni muu kuin te itse kiellä etteikö Hartsulla ois aika lattee tunnelma...
Enkä tällä yritä sitä lietsoa että Espoossa olisi hyvä sellainen mutta tuskin tuota Hartwallin tunnelmaa silti tarvii aivan noin MAAAAAILMAN parhaaksi kehua?

En tiedä monessako matsissa olet käynyt tällä kaudella Hartwallilla, mutta tuskin oikein yhdessäkään (vaikka toista sanoisitkin) jos väität että Areenalla olisi lattea tunnelma? En oikeastaan ole täällä Jatkoajassa paljoa muuta jauhanutkaan kuin tätä tunnelmakysymystä (fanikatsomon aktiivijäsenenä tietysti) ja pitäisikö taas kertoa siitä tunnelmasta? Tässä ketjussa on yksi viesti minulta, jossa kertoilen tuota asiaa. Voit etsiä sen. Toki voit vierailla myös Jokerifanit.net-sivuilla. Mutta kaikkein parasta olisi, että tulisit (ehkäpä sitten uudelleen?) kokemaan sen tunnelman paikan päälle seuraavaan matsiin... joka on muuten julleja vastaan 27. päivä. Tervetuloa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti NiK#91


Jestas,tuon menee sanomaan ESPOON kannattaja,joka kuuluu ESPOON,suomen hiljaisimpaan "fanikatsomoon" (kuulutko?)

Jokereitten fanit ovat kuuluneet suomen parhaimmistoon kauan,98 ja 99 olivat hiljaisia vuosia,mutta nyt on sama vanha tuttu meininki pikkuhiljaa palaamassa takaisin.

Te olette nyt samassa vaiheessa kuin me 98 ja 99,mutta teillä ei taida olla potentiaalia nousta sieltä paremmiksikaan ylöspäin..
Sama rumpulauma viellä 20v päästä samoissa paikoissa,ja sama "Espoo" huuto?:D

Ottakaa huumorilla...


Puhuin tunnelmasta, en fanikatsomon äänenvoimakkuudesta. Tottahan narrien fanit ääntä pitää, Itäkeskuksen 16v nahkatukat huutavat tosin siellä ihan muulle kuin pelille.

Jaffa-hallissa alle 9000 henkeä ja fiilis onkuin hautajaisissa, Espoossa pysyy sellanen 'cozy' fiilis pienilläkin katsojamäärillä.

Ota huumorilla jos haluat...
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Milou

Niin, minultakin meni nyt vähän ohi. Jos sitä yrität hakea, että Jokereilla olisi jotain saatanan mikkejä kannatusta voimistamaan, niin olet pahasti väärillä jäljillä. Mikrofoneja löytyy (vai löytyykö?) tietääkseni kentän laidalta nappaamaan tolpan kilahdukset yms. kuuluvaksi.

Kyllä tolpan kilahdus kuuluu muutenkin kauas.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viestin lähetti NiK#91

Kirjoituksesi oli semmoista roskaa,jota vedit vain päästäsi.
Ei yhtään faktaa.

Onhan se helppo keksiä näitä asioita,kuin ei muuten mitään tulisi mieleen.Ainut asia joka on totta on että tunnelma ei ole vieläkään paras mahdollinen,mutta odotappas viellä pari vuotta..

Sinun kirjoituksessasi ei ole yhtään faktaa, mutta ainut asia joka kirjoituksessasi on totta.....sekavaa:confused:
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Nik91...

Ensiksi, onko nimimerkkisi numero-osa kenties syntymävuotesi?

Sitten asiaan. Olen ollut jaffa-areenalla monen monta kertaa, firmalla on ollut kausikortit sinne vuosia ja aitioissakin on tullut viihdyttyä (liian) usein.

Kun sali on täynnä, esim. HIFK-matseissa, fiilis on helvetin hyvä. Jos on vielä lauantai niin todella kova meno, voisin väittää että paras fiilis niistä halleissa joissa olen käynyt.

Mutta...Kun katsojia on alle 8000-9000 niin halli kumisee tyhjyyttään, kaikki ääni ja meteli 'katoaa' jonnekkin ja oma täysin rehellinen mielipiteeni on että silloin fiilis on todella olematon.

Espoossa meno on välillä yltynyt kanssa helvetin hyväksi, muistaakseni Blues-Jokerit viime kaudelta (aivan lopusta) jossa Blues vielä yritti epätoivoisesti pleijareihin oli sellainen matsi että meteliä riitti koko matsin ajan ja fiilis oli TODELLA hyvä. En tiedä olitko katsomassa mutta kun Banham tuossa matsissa vedettiin läpiajossa täysin selvällä koukulla nurin seurasi sellainen vihellyskonsertti jota en ole IKINÄ, MISSÄÄN muualla kuullut, se kesti ja kesti ja kesti ja tunnelma oli (vääristä syistä tosin) aivan totaalisen eufoorinen.

Enivei, tällaiseen menoo yllytään LA Areenalla valitettavan harvoin mutta vaikka halli olisi puolityhjä niin silti tunnelma on parempi (kuin Jaffa-areenalla) koska kaikki istuvat suhteellisen lähellä kaukaloa ja toisiaan sekä hallin pienempi fyysinen koko esti tunnelman 'karkaamisen'.

Eli summasummarum, kun jengiä on alle 50% kapasiteetistä niin uskallan väittää että LA-Areenan fiilis on parempi kuin Jaffa-areenan.

Btw, seuraavan kerran kun vastaat viestiini niin jätä pois lapsellinen uhoaminen, syyttely ja paskanjauhanta ja edes yritä pysyä asiapohjalla. Jos et tähän pysty niin älä vastaa.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: niin ja jos saan kysyä?

Viestin lähetti lintu
Ja minkä takia te sitäpaitsi sitä "UGH, UGH, UGH":ia huudatte jos ette pidä häntä hyvänä pakkina? ei melkein minkään joukkueen fanit niitä paskoja pelaajia jaksa kiusata, vaan aina niitä parhaimpia! No mutta naura nyt vielä tämänkin viestin luettuasi jos se todellakin saa sinut nauramaan että kuulet kuinka hyvä pakki Marek on!

OLEN PUHUNUT

Marekia kuumennetaan sen takia, että hän kuumenee. Samasta syystä Jaanaakin buuattiin, kun paloi hermot ja peli meni surkeaksi.
 

xps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit (silloin ennen.. ja taas kerran)
Viestin lähetti Daespoo
Nik91...

Ensiksi, onko nimimerkkisi numero-osa kenties syntymävuotesi?

Sitten asiaan. Olen ollut jaffa-areenalla monen monta kertaa, firmalla on ollut kausikortit sinne vuosia ja aitioissakin on tullut viihdyttyä (liian) usein.

Kun sali on täynnä, esim. HIFK-matseissa, fiilis on helvetin hyvä. Jos on vielä lauantai niin todella kova meno, voisin väittää että paras fiilis niistä halleissa joissa olen käynyt.

Mutta...Kun katsojia on alle 8000-9000 niin halli kumisee tyhjyyttään, kaikki ääni ja meteli 'katoaa' jonnekkin ja oma täysin rehellinen mielipiteeni on että silloin fiilis on todella olematon.

Espoossa meno on välillä yltynyt kanssa helvetin hyväksi, muistaakseni Blues-Jokerit viime kaudelta (aivan lopusta) jossa Blues vielä yritti epätoivoisesti pleijareihin oli sellainen matsi että meteliä riitti koko matsin ajan ja fiilis oli TODELLA hyvä. En tiedä olitko katsomassa mutta kun Banham tuossa matsissa vedettiin läpiajossa täysin selvällä koukulla nurin seurasi sellainen vihellyskonsertti jota en ole IKINÄ, MISSÄÄN muualla kuullut, se kesti ja kesti ja kesti ja tunnelma oli (vääristä syistä tosin) aivan totaalisen eufoorinen.

Enivei, tällaiseen menoo yllytään LA Areenalla valitettavan harvoin mutta vaikka halli olisi puolityhjä niin silti tunnelma on parempi (kuin Jaffa-areenalla) koska kaikki istuvat suhteellisen lähellä kaukaloa ja toisiaan sekä hallin pienempi fyysinen koko esti tunnelman 'karkaamisen'.

Eli summasummarum, kun jengiä on alle 50% kapasiteetistä niin uskallan väittää että LA-Areenan fiilis on parempi kuin Jaffa-areenan.

Btw, seuraavan kerran kun vastaat viestiini niin jätä pois lapsellinen uhoaminen, syyttely ja paskanjauhanta ja edes yritä pysyä asiapohjalla. Jos et tähän pysty niin älä vastaa.

Jep... Kirjoitus taitaa olla vähän sekavaa tässä kuumeessa,ja viellä tähän aikaan illasta.
Niin,Nik on nimeni kolme ensimmäistä kirjainta,ja #91 on yksi suosikkipelaajistani Jokereissa ikinä.
Ei liene vaikeata arvata kuka..

Eli 91 ei ole syntymävuoteni ;)

Itse käyn katsomassa Areenalla max.10 liigapeliä kaudessa,ja täytyy myöntää että ehkä liian usein itsekkin unohdan sen ylimääräisen kannustuksen,ja olen liian hiljainen.

Onhan se totta,että jossakin maanantain Jokerit-Jyp ottelussa on mahdotonta saada samanlainen tunnelma kuin johonkin lauantain kuumaan paikallisotteluun.

Monet myöskin saattavat odottaa,että tunnelma Areenalla olisi samaa tasoa kuin jossakin Englannin valioliiga-ottelussa,koska samanlaiseen menoon totuttiin lähes koko kultainen 90-luku,ja koska faneja on paikalla matseissa erittäin paljon.

Jos kävit katsomassa Jokereitten pelejä myöskin Nordenskjöldilla,niin huomasit varmasti minkälaista kannustus parhaimmillaan on.

Tähän ollaan siis pikkuhiljaa palailemassa,mutta viellä ei meno ole läheskään samaa kuin Nordenskjöldilla..

Hiljaa hyvä tulee...:)
 
Viimeksi muokattu:

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Lipunmyynneistä ja huutamisista

Viestin lähetti Vänrikki Naapero
Ei voi kun ihmetellä tuota "jos olen lipun ostanut minulla on oikeus huutaa/tehdä mitä vain"-asennetta... Se on kaikista maailman ihmisistä eniten pesiytynyt suomalaisten ja venäläisten käytökseen.
Ei se lipunosto oikeuta sen kummempaan kuin sisäänpääsyyn siihen otteluun.....



Niin, asiahan on kylläkin niin että ostamalla piletin urheilutapahtumaan saa samalla vapaat kädet toimia kuin parhaaksi näkee tilaisuuden järjestäjien antamien rajojen puitteissa. Eli mikäli järjestäjän toimesta ei puututa vaikkapa "suoraan huutoon missä ei ole mitään järkeä" niin silloinhan se on kuin onkin sallittua...

Eli asian tässävalossa se onkin järkkärien päänsärky mitä halleissa huudetaan...

Täältä tähän
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Re: Katsaus esihistoriaan

Viestin lähetti ervatsalo


Niin, pienenä knoppitietona tässä yhteydessä mainittakoon että Hämeessä oli älyllistä elämää jo silloin kun pk-seudun populaatio koostui pääasiassa ahvenista ja silakoista.

Asian tässä valossa ihmettelenkin mistä johtuu tämä jatkuva loanheitto Hämäläisten niskaan pöyhkeilevien nousukkaiden taholta..?

Eli asian tässävalossa se onkin järkkärien päänsärky mitä halleissa huudetaan...

Täältä tähän

Jos perehtyisit vähänkään historiaan tietäisit, ettei Hämeenlinnan asutus ole oleellisesti vanhempaa kuin Espoossa.
Espoossakin on asutusta ollut keskiajalta saakka ja oma kotiseurakuntani juhli 500 vuotista historiaansa jo 1950-luvulla.

Hämeenlinnan linna ja Espoon kivikirkko ovat valmistuneet samalla vuosisadalla, siis 1400-luvulla.

Minulla ei ole mitään hämeenlinnalaisia vastaan, mutta idiotismia vastaan on. Ja kuten olen ennenkin sanonut idiotismi on kuin rikkaruoho, kaikkialla ja vaikea kitkeä pois.

Niin ja Rinkelin järkkäreistähän kerrotaan kiekkopiireissä aika negatiivisia kokemuksia.

Matinkylän Gardenissa oli aikoinaan paljon parempi fiilis kuin WC:llä. Siellä toisaalta halvat seisomapaikka hinnat mahdollistivat nuoreten innokaiden fanien osallistumisen kannustamiseen.

Jotta WC:lle saataisiin enemmän ääntä ja tunnelmaan voisi toteuttaa seuraavat toimenpiteet:

1.
Pelata tosissaan kiekkoa joka kotiottelussa

2.
Päädyn fanikatsomo saatava täyteen faneja.
Jos vaikka tarjoaisi tonnilla kausarin ja fanipaidan.
Joskus taisi olla näitä että fanipaita päällä pääsee halvemmalla?

Ilmeiseisti Jaffiksellakin suhtaudutaan faneihin arvostavammin kuin hallin juuri valmistuttua?

Ei niin varakkaat ostavat 50,- lippuja katon rajaan, josta ei tunnetusti kuulu alas yhtään mitään.
Espoossakin haluttiin aluksi sijoittaa fanit yläkatsomoon.
Onneksi nykyään on paikat alakatsomossa.

3.
Lämmityksen vähentäminenm koska Gardenissa oli pakko tehdä jotain ettei jäätynyt ja taputus yms varmistivat ettei kavereiden tarvinnut irrottaa katsomoon kiinnijäätynyttä väkivalloin:) :)
 
Viimeksi muokattu:

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Se mikä minua on pitkään ihmetyttänyt, on se, että kun Länsiauto Areenalla on vastassa IFK tai Jokerit on tunnelma ja fiilis loistava. Mutta kun Blues vierailee jommankumman kotihallissa on tunnelma itseasiassa aika huono. Ja sehän johtuu siitä, että me laiskat Espoolaiset emme rahaa persettämme sinne helsinkiin katsomaan suosikkijoukkueemme peliä.

Sillä Länskärillä on aina n. yli 1000 IFK- tai Jokeri-fania. Ja he luovat siinä samassa tunnelmaa lisää halliin. Ja kun sitten Helsingissä pelataan on paikalla ehkä maksimissaan 100 Blues-fania.
Tätä olen ihmetellyt, että miksi ei Blues-fanit mene noin lähelle katsomaan joukkueensa pelejä?? Varmasti joukkueen fiilis paranisi huomattavasti ja voisivat jopa voittaa useammin kuin yleensä jos siellä paikalla olisi se samat 1000-2000 bluesilaista!
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti kuningas
Tätä olen ihmetellyt, että miksi ei Blues-fanit mene noin lähelle katsomaan joukkueensa pelejä?? Varmasti joukkueen fiilis paranisi huomattavasti ja voisivat jopa voittaa useammin kuin yleensä jos siellä paikalla olisi se samat 1000-2000 bluesilaista!

Jos alakatsomon lippu DDR:llä maksaa 155,- ja tiedossa on varma tappio, niin aika masokisti saa olla että viitsii perseensä sinne raahata.

Itse kävin aikoinaan katsomassa montakin matsia odottaen aina sitä voittoa.(Yhden tasurin olen nähnyt)
Tällä kaudella sain puoliksi sponssatun lipun 5 - 0 matsiin.
Aika masentava kokemus taas kerran.

Jaffiksellakin tuli ennen käytyä, mutta kai se on vanhuus kun ei jaksa/ehdi enää "Hakamäen halliin".

Eikä kannata unohtaa suomenruotsalaista asutusta eteläisessä Espossa sekä myös HIFK:n suomenkielisten kannattajien asutusta samalla seudulla. Espoon faneja tietysti vähemmän asustelee Töölössä tai muualla Helsingissä.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti msg


Jos alakatsomon lippu DDR:llä maksaa 155,- ja tiedossa on varma tappio, niin aika masokisti saa olla että viitsii perseensä sinne raahata.

Itse kävin aikoinaan katsomassa montakin matsia odottaen aina sitä voittoa.(Yhden tasurin olen nähnyt)
Tällä kaudella sain puoliksi sponssatun lipun 5 - 0 matsiin.
Aika masentava kokemus taas kerran.

Jaffiksellakin tuli ennen käytyä, mutta kai se on vanhuus kun ei jaksa/ehdi enää "Hakamäen halliin".

Eikä kannata unohtaa suomenruotsalaista asutusta eteläisessä Espossa sekä myös HIFK:n suomenkielisten kannattajien asutusta samalla seudulla. Espoon faneja tietysti vähemmän asustelee Töölössä tai muualla Helsingissä.

Totta, mutta jos kerrankin lähtisi iso fanijoukko Helsinkiin katsomaan peliä, ei tiedä jos vaikka se saisi lisää eloa joukkueeseenkin. Sen verran saamattomia esityksiä on Blues pelannut Helsingin halleissa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Suurin osa LA-Areenalla olevista HIFK-faneista on ihan Espoolaisia...Sehän tässä vituttaakin...Petturit perkele...

Mutta ajan kuluessa nämä luonnonoikut poistuvat ja uusi sukupolvi Espoolaisia Blues faneja kasvaa näiden tilalle....
 

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki Espoolaiset HIFK-fanit mitä itse tunnen ovat
aloittaneet lätkän seuraamisen kun Espoolainen kiekko
oli vielä kaukana divarissa. Ja eihän jengiä vaihdeta ihan
noin vaan. Tosin tiedän muutaman sellaisenkin joista tuli
raivo-HIFK faneja vasta 98 jälkeen.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kiitokset Penalle joka tekee parhaansa ajaakseen 'tuhlaripojat' takaisin kotiin eli Blues faneiksi...:D
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Ojasta allikkoon

Viestin lähetti Daespoo
Kiitokset Penalle joka tekee parhaansa ajaakseen 'tuhlaripojat' takaisin kotiin eli Blues faneiksi...:D

Niin, empä tiedä mitä sanoa, ehkäpä sanonta: "ojasta allikkoon" kuvaa parhaiten ko. prosessia..

Täältä tähän
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös