Katsomokulttuuri Mestiksessä

  • 318 803
  • 1 517

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Itse olen sitä mieltä että varsinkin nuo virvelirummut pitäisi kieltää suoraan. Niillä ei ole mitään tekemistä kannustuksen kanssa, kuten eilen nähtiin jopa telkkarissa asti kun tuo sekalainen seurakunta hakkasi niitä vailla mitään tolkkua. Itselle jäi sellainen kuva kyseisestä poppoosta, että mahdollisimman paljon melua oli vain tuotettava keinolla millä hyvänsä. Huudot hukkui täysin tuon melusaasteen alle.

Ketterän kannustuskulttuuri nyt on täysin lapsen kengissä, mutta eilen heille riitti yksi basso(?)rumpu jota ei hakattu pää punaisena vaan käytettiin lähinnä tahdin tuomiseen. Ja siihen rumpu on nykypäivänä tarkoitettu.
 

Big Bear

Jäsen
Itse olen sitä mieltä että varsinkin nuo virvelirummut pitäisi kieltää suoraan. Niillä ei ole mitään tekemistä kannustuksen kanssa, kuten eilen nähtiin jopa telkkarissa asti kun tuo sekalainen seurakunta hakkasi niitä vailla mitään tolkkua. Itselle jäi sellainen kuva kyseisestä poppoosta, että mahdollisimman paljon melua oli vain tuotettava keinolla millä hyvänsä. Huudot hukkui täysin tuon melusaasteen alle.

Ketterän kannustuskulttuuri nyt on täysin lapsen kengissä, mutta eilen heille riitti yksi basso(?)rumpu jota ei hakattu pää punaisena vaan käytettiin lähinnä tahdin tuomiseen. Ja siihen rumpu on nykypäivänä tarkoitettu.
On kyllä kompattava täysin tätä. Melkoinen "orkesteri" tosiaan näkyi meiltä olevan paikalla. Toki kaikki kunnia, että olivat lähteneet pitkän matkan takaa keskellä viikkoa kannustamaan, mutta muutaman rummun olisi voinut jättää kotiin.
Vaan eiköhän se rumpujen jytke täytä huomenna taas Kankaan hallin. Kotipeleissä on sen verran hyvin katsojia, että ilman rumpujen paukettakin kyllä pärjättäisiin. Mutta jokainen tyylillään.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Niitä on sitten kunniakkaasti hakattu koko matsin ajan epätahtiin, ilman mitään rytmiä.
Rummut on ok, jos niillä rytmitetään fanien huutoja, mutta pääosaan en niitä päästäisi
En toki päästäisi läpsyttimiä tai vuvuzelojakaan

Usein tuntuu, että näillä isolla määrällä rumpuja pyritään vain peittämään toisen joukkueen kannatus hallilla. Usein se peittyy omakin.

Oma mielipide olisi, että mielummin kuuntelisin vaikka yksittäisiä huutoja, tai ainakin taputtamista ja chanttaamista, kuin yhtäkään läpsytintä tai rumpuorkestereja. Paitsi...

Silloin oli rumpuryhmä, joka soitti. Nimenomaan soitti eikä vaan tuottanut ääntä

... poikkeuksellisesti aiheeseen liittyvä kehu. Jonkin verran sattunut tulemaan kurkittua Kauhajoen korispelejä. Siellä varsin aktiivinen faniryhmä kiertää vieraspelejäkin. Heillä useampi rumpu mukana mutta rummut ihan oikeasti lyövät tyylikkäässä, ellei jopa ihan oikeasti harjoitellussa, rytmissä.

Ja siis jypin rumpuryhmä on ihan vitsi tuon rinnalla. Nuo oikeasti osaavat sen yhteissoittamisen. Kuulostaa hyvältä, luo rytmiä käsin taputtajille, ja ei kuulosta miltään sekamelskalta.
 
Suosikkijoukkue
Ketterä
Oikean kannatustyylin osaavat fanit voisi järjestää jonkinlaisen kurssin näille väärin joukkuettaan kannustaville.

Opettaa oikeat rytmit ja kertoa oikeat välineet, joilla kannatetaan oikein.

Pienen siirtymä vaiheen jälkeen ei pääse enää katsomoon, jos ei ole oppinut kannattamaan oikein.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Oikean kannatustyylin osaavat fanit voisi järjestää jonkinlaisen kurssin näille väärin joukkuettaan kannustaville.

Opettaa oikeat rytmit ja kertoa oikeat välineet, joilla kannatetaan oikein.

Pienen siirtymä vaiheen jälkeen ei pääse enää katsomoon, jos ei ole oppinut kannattamaan oikein.
Älä nyt jaksa. En tiedä ymmärrätkö tahallaan väärin vai mistä hiertää? Ei kukaan ole sanonut että joku kannustustyyli on oikea ja joku väärä, täällä ollaan vaan ihmetelty että mikä tarkoitus on hakata rumpuja kuoleman uhalla koko ottelun ajan. Koska monien mielestä se vaikuttaa aika päättömältä ja sen ainoa tarkoitus on tuottaa vain järjetön (siis kirjaimellisesti järjetön) älämölö halliin, vailla mitään suunnitelmaa. Eli peittää kaikki muut äänet.
 
Suosikkijoukkue
Ketterä
Älä nyt jaksa. En tiedä ymmärrätkö tahallaan väärin vai mistä hiertää? Ei kukaan ole sanonut että joku kannustustyyli on oikea ja joku väärä, täällä ollaan vaan ihmetelty että mikä tarkoitus on hakata rumpuja kuoleman uhalla koko ottelun ajan. Koska monien mielestä se vaikuttaa aika päättömältä ja sen ainoa tarkoitus on tuottaa vain järjetön (siis kirjaimellisesti järjetön) älämölö halliin, vailla mitään suunnitelmaa. Eli peittää kaikki muut äänet.
Tuo ”järjetön” on sinun mielipide.

Tuskin he itse ajattelevat ennen peliä ”mitähän järjetöntä me tänään tehtäisiin?”

Nyt nousee kysymys, kenen mielipide on se oikea?

Minä ajattelen, että kannattakoot miten haluaa, kunhan kannattaa.
Itseä harmittaa kun Ketterän kannattajat kuuluvat tuohon täysin äänettömään kannattajajoukkoon.

Ei se ”Jokerit-Jokerit-Jokerit” huuto sen järkevämmältä kuulosta, mutta sekin vain jonkun mielipide.

Ihan älytön aihe nillittää, että jonkun rummutus väärin.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Tuo ”järjetön” on sinun mielipide.
Niin. Enkä ole missään väittänyt sitä "oikeaksi" mielipiteeksi.

Tuskin he itse ajattelevat ennen peliä ”mitähän järjetöntä me tänään tehtäisiin?”
Niin. Siksi tulinkin kysymään täältä että mitä he itse mahtavat ajatella? Halusin tietää mikä rummutuksen tarkoitusperä on. Onko tarkoitus luoda vain mahdollisimman paljon meteliä halliin keinolla millä hyvänsä vai mikä?
Nyt nousee kysymys, kenen mielipide on se oikea?
Tuskin kenenkään. En ainakaan ole tässä ketjussa huomannut että joku olisi väittänyt omaa mielipidettänsä oikeaksi. Kunhan esittävät omia mielipiteitään ja kertovat omista mieltymyksistään.
Ei se ”Jokerit-Jokerit-Jokerit” huuto sen järkevämmältä kuulosta, mutta sekin vain jonkun mielipide.
Minun mielestäni kaikki kannatushuudot joissa päästetään suusta jotain ääntä kuulostaa paremmalta kuin pelkkä rummutus. Eli esim. "IPK-IPK-IPK" tai "Ketterä-Ketterä-Ketterä" ovat mielestäni järkevämmän kuuloista kuin pelkkä rummutus. Mutta tämä onkin vain minun mielipide.
Ihan älytön aihe nillittää, että jonkun rummutus väärin.
Niin olisikin, mutta kukaan ei edelleenkään ole väittänyt että se on väärin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Tuo ”järjetön” on sinun mielipide.

Tuskin he itse ajattelevat ennen peliä ”mitähän järjetöntä me tänään tehtäisiin?”

Nyt nousee kysymys, kenen mielipide on se oikea?

Minä ajattelen, että kannattakoot miten haluaa, kunhan kannattaa.
Itseä harmittaa kun Ketterän kannattajat kuuluvat tuohon täysin äänettömään kannattajajoukkoon.

Ei se ”Jokerit-Jokerit-Jokerit” huuto sen järkevämmältä kuulosta, mutta sekin vain jonkun mielipide.

Ihan älytön aihe nillittää, että jonkun rummutus väärin.

@Loorz15

Mitä jos olisi sääntö: 1 rumpu per 100/200/500 fania sallittu? Eli jos sulla on vierasfanikatsomossa vaikka 200+ fania, niin voisit ottaa 2 rumpua.



Ihan turhaa tämä itkuilu "oikein ja väärin kannattamisesta".

Ne rummut (monikossa) on perseestä. Sehän on aivotonta meteliä vailla sen suurempaa ideaa. Kärjistetysti: molempien joukkueiden faneilla on 3 rumpua ja pitävät niillä meteliä läpi pelin. Kuka tästä hyötyi ja miten? 6 soittajaa vastasi kaikesta "kannatustoiminnasta" ja kaikki mahdollinen muu jäi rumpujen paukkeen alle. Onko tuo hyvä lähtökohta yrittää alkaa rakentaa jotain "fanikulttuuria"?

Rummun ainut tehtävä pitäisi (mun mielestä) olla mahdollistaa yhtenäinen rytmi kannattajien lauluille ja muulle organisoidulle kannatukselle.
 

juhahujanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko
Tänään ilmeisesti Imatralla mallia siitä paremmasta fanikulttuurista. Ainoat Ketterän ”faniryhmän” kannustushuudot, jotka tulevat läpi lähetykseen ovat nämä väsyneet NUIJA! huudot.
hieman olen ihmeissäni, kun tutkin kokoonpanon, muttei Ketterällä ole ketään sen nimistä pelaajaa
 

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
Tietääkseni viimeisimmät kommentit ja mielipiteet IPK:n rummutukseen ovat enemmänkin olleet sillä kannalla, että on hienoa että pienemmälläkin porukalla kannustetaan ja pidetään mökää hallissa, mutta aivoton rumpujen hakkaaminen sattuu nyt peittämään kaiken muun kannustuksen. Ei että Iisalmessa ei osata kannustaa oikein, tai että jonkinlainen kannustaminen olisi oikein ja toisenlainen väärin.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Tänään ilmeisesti Imatralla mallia siitä paremmasta fanikulttuurista. Ainoat Ketterän ”faniryhmän” kannustushuudot, jotka tulevat läpi lähetykseen ovat nämä väsyneet NUIJA! huudot.
hieman olen ihmeissäni, kun tutkin kokoonpanon, muttei Ketterällä ole ketään sen nimistä pelaajaa

Ajattele nyt, että tämäkin vähä-älyisyys olisi jäänyt huomaamatta, jos hallissa olisi ollut puolen tusinaa rumpua hakattavana kolme tuntia.
 

TuplaNolla

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Titaanit, sympatiat Ketterä
Nyt kun Mestis kausi on saatu päätökseen niin kerrataanpas vähän faniryhmiä. Ja palataan tähän "rumpu keskusteluun". Eli minkä joukkueiden fanit käyttävät yhtä montaa rumpua kuin on faneja? Onko niin että ainoat oikein kannattavat ovat Jokereiden ja Espoon fanit? Kaikki muut ilmeisesti käyttävät 3-6 rumpua tms.

Ensi kaudelle on vielä paljon kehitettävää kannattaja toiminnassa.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Nyt kun Mestis kausi on saatu päätökseen niin kerrataanpas vähän faniryhmiä. Ja palataan tähän "rumpu keskusteluun". Eli minkä joukkueiden fanit käyttävät yhtä montaa rumpua kuin on faneja? Onko niin että ainoat oikein kannattavat ovat Jokereiden ja Espoon fanit? Kaikki muut ilmeisesti käyttävät 3-6 rumpua tms.

Ensi kaudelle on vielä paljon kehitettävää kannattaja toiminnassa.
Hermes Loyals läpäisee myös rumpukriteerit.
 

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
Nyt kun Mestis kausi on saatu päätökseen niin kerrataanpas vähän faniryhmiä. Ja palataan tähän "rumpu keskusteluun". Eli minkä joukkueiden fanit käyttävät yhtä montaa rumpua kuin on faneja? Onko niin että ainoat oikein kannattavat ovat Jokereiden ja Espoon fanit? Kaikki muut ilmeisesti käyttävät 3-6 rumpua tms.

Ensi kaudelle on vielä paljon kehitettävää kannattaja toiminnassa.
Jos muistan oikein, ei Forssassa ollut kovin montaa rumpua, voisiko olla, että sielläkin oli/on käytössä vain se yksi?
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan laadukasta kannattamista ollut ympäri mestistä tällä kaudella, ainakin niissä vieraspeleissä joihin olen ehtinyt.

Pääasia että ääntä lähtee, ja kannatetaan omia, ja yritetään tukea heitä. Liiallinen rumpujen hakkaaminen toki ihmetyttää itseänikin, mutta se on vain minun mielipiteeni, ja kai siitäkin joku nauttii.

Hienoa että kannatusta riittää joka paikkakunnalla omille jengeille. Hermeksen faniporukka Loyals on ainakin hoitanut hienosti kannattamisen, ja heistä lähtee hyvin ääntä. Kiekko-Espoon ryhmä toki myös, mutta he ovatkin ensi kauden muissa sarjoissa. Ylipäänsä koko sarjasta, ja sen tunnelmasta jäi hyvä tunnelma kauden jälkeen, ja ensi kaudeksi se vain paranee.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos muistan oikein, ei Forssassa ollut kovin montaa rumpua, voisiko olla, että sielläkin oli/on käytössä vain se yksi?
Kyllä siellä useampi on mutta kannustavat kuitenkin pääosin ihan omalla äänellä. Ei ole mitään rumpusooloa koko peli. Useampaakin rumpua voi käyttää kannustuksen rytmittämiseen ja tukemiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös