Katsomokäyttäytyminen

• 18 297
  • 111

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Viestin lähetti tiamo
että jokerifanit ovat surkeita kannattamaan omiaan, haukkuvat vain tuomareita, pelaajia ja vastustajan kannattajia sillä seurauksella että hallissa on aina hiljaista. Paitsi tietenkin silloin kun "erään" joukkueen kannattajat saapuvat paikalle.

JA nyt kun yleistämään lähdettiin, niin ovatko kaikki hifkifanit luiskaotsia, jotka rakastavat fyysistä peliä, vaikka tulisi turpaan sata nolla? Paras jääkiekkoilija on väkivaltainen jääkiekkoilija.

Myönnetään, että hifkiläiset saivat mm. Porissa meteliä aikaan (pelin aikana ja Jokerilaiset pelin jälkeen, kuulemma), mutta tämä jumalaton Jokerit-HIFK-viha-vittuilu-säälittävyys on jo heikompaa kuin Pori-Rauma-akselilla. ja SE on surullista.

Mitä Birkku kirjoitti ensimmäisessä viestissään?

Nyt haluankin laajentaa tämän keskustelun yleiselle tasolle ilman sormella osoittelua.

Tehdäänkö sama, vai tapellaanko siitä, kumman isällä on ruotsalaisempi penis ja parempi fyysisyys?

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Make81

Mannetkin kutsuu itseään romaaneiksi. Ihme kun ei sitten Manneksi.

Itse olen saanut käsityksen, että Jenkeissä mustat kutsuu toisia mustia neekereiksi.

Aiheeseen. Vittuilu vastustajan pelaajille on enemmän kuin asiallista meininkiä. Vastustajan psyykkaus kuuluu olennaisena osana kunnon fanien toimintaan, kunhan pysyy jossain raameissa. Rasistiset ym. huudot ei ole jees. Itse aion viljellä huumorilla höystettyjä pilkkahuutoja jatkossakin, joten mua ette pysty vara-Jeesukset manipuloimaan, lällällää!

skotti#41

Jäsen
Viestin lähetti Jurvanen
JA nyt kun yleistämään lähdettiin, niin ovatko kaikki hifkifanit luiskaotsia, jotka rakastavat fyysistä peliä, vaikka tulisi turpaan sata nolla? Paras jääkiekkoilija on väkivaltainen jääkiekkoilija.

Juu eli meikäläisen mielipide on se, että ifk-fanien fyysisen pelin rakastaminen on sitä kun joku Jere tai Ruutu ajelee rumasti vastustajia selkään. Mutta jos vastustaja ajaa jonkun IFK:n neideistä pystyyn niin sitten ne vinkuu jäähyä...käsittämättömintä olla DDR-hallissa kuuntelemassa sitä vinkunaa kun södet sun muut keräilee kamojaan pitkin seiniä...ja kattoo sitä Järvisen ja Hirson kukkoilua. No pojatkin vielä oppii.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Make81
Kyllä sana Neekeri nyt on vaan rasistinen ilmaus, siitä tuskin nyt kannattaa mitään suurempaa keskustelua käydä. Vaikka se olisi yleisesti käytössä ollutkin aikaisemmin, niin merkitys on kyllä tällä hetkellä rasistinen, niin kuin myös englanniksi (Nigger) ja ruotsiksi (Neger)

Mannetkin kutsuu itseään romaaneiksi. Ihme kun ei sitten Manneksi.
Muuten hyvä mutta nigger ja neekeri eivät suoraan ole sama asia, neekeri on käännös rodun nimestä eli sanasta negro.

Ja ainakin itse olen useampaan otteeseen kuullut mustalaisen sanovat itse itseään manneksi tai puhunut "me mannet nyt ollaan tämmösiä". Muutenkin ne Porin seudun mustalaiset joiden kanssa olin tekemisissä ollessani raviradalla hommissa olivat jotenkin erilaisia kuin se kuva minkälaisena mustalaisia yleensä pidetään. Tosi mukavia ja rehellisiäkin. Kaikesta paskasta huolimatta voin todeta että pariin kertaan kävi niin että ryhmän edustaja tuli tuomaan rahaa takaisin jos huomasi saaneensa liikaa. Tavalliset meikäläiset tekivät niin äärettömän harvoin.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
" Kun täällä nyt kerran pohditaan hjallisleirin fanitoimintaa, niin kertoisiko joku näiden aivoituksista perillä oleva minulle mikä näiden mölyapinoiden läsnäolon tarkoituksena oli Brahiksella pelatussa HIFK-OPS-pillerimatsissa? Kannattaa omia?"

Jääpallo näyttää oleva aika sisäsiittoista, kun muutenkin vähälukuiseen katsomoon ei näköjään hyväksytä muita kuin HIFK:n kannattajia. jospa kaverit hakivat uusia kokemuksia. Ja Jokerithan, vastoin joidenkin väitteitä, ei vielä pelaa jääpalloa.

onhan se järkytys jääpallokatsomolle, jos mukaan liittyy hemmoja, joidenka nimiä ei muu katsomo tunne.

Maalituomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
[BJääpallo näyttää oleva aika sisäsiittoista, kun muutenkin vähälukuiseen katsomoon ei näköjään hyväksytä muita kuin HIFK:n kannattajia. jospa kaverit hakivat uusia kokemuksia. Ja Jokerithan, vastoin joidenkin väitteitä, ei vielä pelaa jääpalloa.

onhan se järkytys jääpallokatsomolle, jos mukaan liittyy hemmoja, joidenka nimiä ei muu katsomo tunne. [/B]

Tervetuloa ensi kerralla peremmälle ne jotka paikalle "sattumalta" eksyivät! Pääsylippu vaivaiset 7 euroa. Nythän nämä henkilöt jäivät alueen ulkopuolelle elämöimään ja vouhkaamaan. Jääpallo on hieno ulkolaji ja katsomossa saa kannustaa joukkueita vähäisistä yleisömääristä riippumatta. Aitauksien ulkopuolelta huutelu toisen joukkueen faneille provosointimielessä on melko lapsellista eikä osoita mielestäni kiinnostusta itse jääpalloon pätkän vertaa. Ehkä ensi kerralla tormäämme sattumalta vaikka IFK:n salibandy-matsissa! Tervetuloa vaan! Ja tervetuloa myös muihinkin HIFK:n urheilutapahtumiin; käsipalloon, jalkapalloon jne. Kannustusta tarvitaan näissäkin alaosastoissa!

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Nämä ennakkoasenneasiat ovat hankalia. Ei noita nyt voi suoraan verrata jääkiekkoasioihin, mutta vertaanpa kuitenkin. Jokin ennakkoasenne minulla on kaikista kannattajista, siis kannattamastaan joukkueesta johtuva. Mutta jos ihan käsi sydämellä pysähdyn asiaa miettimään ja otan satunnaisesti 300 kunkin SM-Liigajoukkueen kannattajaa ja haastattelen heidät puhumatta jääkiekosta ja asuinpaikasta niin en pysty tuuriarvaustodennäköisyyttä paremmalla tarkkuudella arvaamaan suosikkijoukkueitaan. Samoja paskiaisia me kaikki olemme.

Siis tiedän että ennakkoasenteeni on faktisesti väärä, mutta siitä huolimatta pidän asenteen hengissä ja ruokin sitä kaikin mahdollisin tavoin. En tiedä miksi.

Edit: Poistettu lainaus ja sen kommentointi, koska lainattu viesti sisälsi tahattoman väärinkäsityksen joka alkuperäisessä viestissä on korjattu.

Viimeksi muokattu:

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Vaikkei kuulu tähän ketjuun niin korjasin tuon Twiten lainaaman kohdan omasta tekstistäni. En meinaan harrasta mitään oikolukuja... (kannattais)

Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
Viestin lähetti Maalituomari
Tervetuloa ensi kerralla peremmälle ne jotka paikalle "sattumalta" eksyivät! Pääsylippu vaivaiset 7 euroa. Nythän nämä henkilöt jäivät alueen ulkopuolelle elämöimään ja vouhkaamaan. Jääpallo on hieno ulkolaji ja katsomossa saa kannustaa joukkueita vähäisistä yleisömääristä riippumatta. Aitauksien ulkopuolelta huutelu toisen joukkueen faneille provosointimielessä on melko lapsellista eikä osoita mielestäni kiinnostusta itse jääpalloon pätkän vertaa. Ehkä ensi kerralla tormäämme sattumalta vaikka IFK:n salibandy-matsissa! Tervetuloa vaan! Ja tervetuloa myös muihinkin HIFK:n urheilutapahtumiin; käsipalloon, jalkapalloon jne. Kannustusta tarvitaan näissäkin alaosastoissa!

minä luulin, että ne kaverit olivat maksaneita katsojia. Aidan ulkopuolella huutelu voinee käsittää provoksi...

raimobrax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leplax IFK, Vasa IFK, HIFK
Fanikulttuurista

Edit:
Siirsin tämän tuolta suljetusta Jokerit-IFK -ketjusta tänne jossa ehkä oikeammassa paikassa...

XXX

Ei ihan vastannut odotuksia vaikka kyllä seuraavat kolme oli hienoa päästä paikanpäälle näkemään livenä.

- Metron upea yksilösuoritus 2-0 maalissa
- Vykounin shöwpaini ja pelimannen elkeet
- Lepistön käsimaali

Kaikki toivat omalla tavallaan hienosti väriä illan tapahtumaan joka numeroiden valossa päättyi kuitenkin ihan vikapäin ;)

Nyt kun mukanani neutraalit oli Blues- ja Jyppifanit (muuten kyllä ihan fiksuja tyyppejä) kysäisin heiltä onko heidän mielestä päätyjen apinalaumoissa eroja?

Molempien kommentit tukivat käsitystäni siitä että merkittävin ero on siinä että enemmistö IFK faneista keskittyy kannattamaan omiaan ja taas Jokerifanien enemmistö provosoimaan vastustajia ja heidän kannattajiaan.

Ja sama linja jatkuu videotaululla:
- Ilkeä narri kolaa nurin IFK-purkin Mairen ja Gunnarin
- Kiss Me- kehoitus homoille vastustajille (korjatkaa jos olen väärässä ja tätä on joskus näytetty myös omille...)

Ketkä ikänä näitä faniryhmiä vetääkään (mikä on hieno ja hatunnoston arvoinen työsarka) kannattaisi heidän ihan vakavissaan pysähtyä miettimään mikä on seuran faniryhmän toiminnan tavoite. Kapina ja provoilu ilman maalia ja tavoitetta on lähinnä murrosikään verrattavaa "kukaan ei ymmärrä mua" -tyyppistä uhmaa joka ei johda mihinkään muuhun että kohta on oma otsa kipeänä kun sitä on tarpeeksi lyönyt seinään...
Jos taas tavoitteena on vastustajan kannattajien provosointi on kehityskulku vaarallisen lähellä vuotta 1985 ja Heysel Stadionin tapahtumia. Ihan kaikkia hölmöyksiä ei tarvitsisi toistaa perässä.

Jokerikannattajien tifot ym. tuovat hienoa väriä katsomoon, -niitä lisää, ja mukaan myös vieraspeleihin. Toivottavasti kehitä
tte myös muuta omaperäistä. (-kaikkihan on jostain kopioitua, mutta eipähän ainakaan ihan suoraan naapurilta niin kuin jotkut laulut...)

Yhteenvetona edellisestä; itse istun ylpeänä mielummin B2:n apinalauman naapurissa joka mielestäni hoitaa hommansa huomattavasti tyylikkäämmin. Tällä kaudella hienoja hetkiä on ollut mm. Pasi Nurmisen ja Antti Hulkkosen palkitseminen heidän näyttävästä pelistä.

Tätä lisää. Kannustetaan raivokkaasti omia, ja annetaan arvoa myös vastustajien upeille suorituksille.

spoonful

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Fanikulttuurista

Viestin lähetti raimobrax

Yhteenvetona edellisestä; itse istun ylpeänä mielummin B2:n apinalauman naapurissa joka mielestäni hoitaa hommansa huomattavasti tyylikkäämmin. Tällä kaudella hienoja hetkiä on ollut mm. Pasi Nurmisen ja Antti Hulkkosen palkitseminen heidän näyttävästä pelistä.

Tätä lisää. Kannustetaan raivokkaasti omia, ja annetaan arvoa myös vastustajien upeille suorituksille.

Luuletko, että Jokerifanit keskittyvät jokaisessa pelissä provoamaan ja ughittemaan vastustajafaneille ja vastustajajoukkueelle?

Ei todellakaan! Kyllä se on niin, että uhma nousee, kun IFK - perivihollinen saapuu Areenalle. Muissa otteluissa ei ole sellaista sähköä eikä tunteen paloa. IFK on kuin punainen vaate, joka nostaa vihan ja agressiiviset tunteet pintaan monille.

Ja ettei totuus unohtuisi: Joka kerran DDR:ssä vieraillessani Jokeri-pelissä saan kuulla "huomattavasti tyylikäämmin" hommansa hoitavilta IFK-laisilta olevani HJALLIKSEN HUORA tai NEEKERIN YSTÄVÄ KONTULASTA. Eli en ainakaan itse ole kokenut IFK-hallissa olevani paremmassa paikassa kuin te Areenalla.
Ette todellakaan ole sen kummempia!

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Tähän väliin sveitsiläistä katsomokäyttäytymistä Lausannen faneilta: http://homepage.urbanet.ch/yakoi/LHCgs.wmv

En tiedä mollataanko tuossa vastustajaa mitenkään mutta tuollaista meninkiä olisi kiva nähdä suomalaisissa kaukaloissakin (vaikka vain tv:n välityksellä).

Viestin lähetti Master Chief
Tähän väliin sveitsiläistä katsomokäyttäytymistä Lausannen faneilta: http://homepage.urbanet.ch/yakoi/LHCgs.wmv

En tiedä mollataanko tuossa vastustajaa mitenkään mutta tuollaista meninkiä olisi kiva nähdä suomalaisissa kaukaloissakin (vaikka vain tv:n välityksellä).

Kattelin ton klipin ja kyllähän toi näytti hyvältä. Itse en kyllä usko että Suomalaiset saisivat tuollaista meininkiä aikaseksi katsomossa! Voin vain kuvitella minkälainen fiilis pelaajilla on pelata tuollaisen yleisön edessä. OTTAKAA MALLIA!!

Make81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, St. Louis Blues
Tänään tuli sitten koettua katsomokulttuurillisesti ehkä paras ottelu, jossa olen tällä kaudella ollut (Lukko-Kärpät). Suuri kiitos siitä Kärppäfaneille ja tarpeeksi sähköiselle ottelulle. Kaikki meni aivan kuin ohjekirjojen mukaan... :)

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Kyllähän se niin on, että joka joukkueen kannattajiin mahtuu sekä huipputyyppejä,että sitten näitä ääliöitä, jotka pelkästään haastavat riitaa ja provoavat... Jos tiettyjä tyyppejä tiedossa, jotka aiheuttaneet häiriöitä, niille minun mielestä elinikäinen porttikielto otteluihin ! Pelienhän pitäisi olla se pääasia, eikä se, montaako vastustajan kannattajaa saa lyötyä turpaan. Noh, valvontakin varmaan välillä hankalaa toteuttaa, kun paikalla kerralla niin monta ihmistä, eikä varmaan järjestyksenpitäjiä tarpeeksi massaan nähden.
Esim. 22.1-2005 tapahtunutta:
Olkoonpa päähenkilön nimi nyt sitten vaikka " Jokke ".
Jokke oli päättänyt lähteä matsiin. Ja niinhän hän tulikin, melkoisen tuhdissa humalassa tapansa mukaisesti. Hän kannattaa joukkuetta A, mutta onkin soluttautunut keskelle joukkueen B fanikatsomoa ! Siellä hän sitten mölyää ja provoaa, minkä ehtii. Syntyy kiivasta sanailua vastustajajoukkueen fanin kanssa. Meinaapa syntyä tappelukin ! Kuulen vierestä, kuinka pari kaveria yrittää rauhoittaa riitapukareita sanomalla " anna olla ! " Mutta tämä " Jokkehan " uhoaa, että on istunut linnassa ja jos kuulin oikein, syystä, että on ns. laittanut jonkun kylmäksi. Ja ehei, " Jokke " EI ole mikään nuori untuvikko, vaan keski-ikäinen, viinaanmenevä, " Juice-tukkainen " AIKUINEN mies ! Tai siis aikuinen hän itse luulee olevansa...

Eli kysymys 1 : MITÄ " Jokke " TEKI VASTUSTAJAN FANIEN JOUKOSSA, MUUTA KUIN HAASTOI RIITAA ?
2. MIKSEI OLLUT TULLUT LASTENLIPULLA OTTELUUN, KOSKA KÄYTÖS JA UHKAILUT LASTEN TASOLLA ?
3. MISSÄ OVAT POLIISIT TÄLLAISIA VARTEN ?

Samaisessa ottelussa kävi myös niin, että joukkueen B-fanin päähän heitettiin tuoppi...

Ja tämä tarina on tosi... Ikävä kyllä ! Eli vain yksi osoitus siitä, millaista voi huono käytös otteluissa olla. Onneksi häiriökäyttäytyminen kuitenkin suhteellisen pientä meillä Suomessa ! Nautitaan matseista, ja annetaan muidenkin nauttia niistä, jookos !? Kannatetaan omia, mutta ei tapella ! Ja huumoria mukaan myös, eikös juu... :-)

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Tänään on tiukka paikka, kun Areenassa jäälle luistelee ainoa oikea ja aito Tupu-Hupu-Lupu ketju ja katsomossa riittää ääntä kerrankin joka puolella hallia. 14.30 siis Disney on Ice Areenassa ja lupaan olla huutamatta kertaakaan hata, hata.

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
Viestin lähetti PeteX
Tänään on tiukka paikka...
Ole tarkkana, voi meno yltyä vielä melko villiksi.

Ihmeelliset asiantuntijat..

Hippoksella on ihmeellinen entiteetti seisomakatsomossa, johon itse ja kaveri ovat törmänneet. Tämä entiteetti on ns. asiantuntija.

Asiantuntija kommentoi sinulle peliä, vaikket tunne asiantuntijaa. Hän on varma, että hänen asiantuntemuksensa kiinnostaa sinua suunnattomasti ja että ilman muuta tunnet kaikki joukkueen pelaajat etu- ja lempinimeltä. Asiantuntija heijastaa asiantuntemustaan menneisiin otteluihin, joita hän on ollut myös katsomassa. Siksi hän tietää, että "Vavoriini viheltää aina noi" ja että "Nyt ei Nikellä kulje".

Välillä asiantuntija huutaa kentälle jotain epämääräistä, yleensä tuomarille tai vastustajalle. Hänellä on kolme eri huutovaihtoehtoa ja ne ovat lyhyt kannustushuuto omille pelaajille lempinimeä käyttäen, ivallinen huuto vastapuolen pelaajille tai tuomarin solvaushuuto.

Toinen yleinen entiteetti on koomikko, joka todistaa, että meillä toistohuumori on poikaa: koomikko huutaa jotain kohtuullisen hauskaa, joka saa ihmiset hymyilemään ääneen ja minuutin päästä seuraa uusinta.

Siinä se nähdään, miten toistoon perustuva naamanvääntely TV:ssä on vaikuttanut käsitykseen huumorista.

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Viestin lähetti skotti#41
Viestin lähetti Jurvanen

Juu eli meikäläisen mielipide on se, että ifk-fanien fyysisen pelin rakastaminen on sitä kun joku Jere tai Ruutu ajelee rumasti vastustajia selkään. Mutta jos vastustaja ajaa jonkun IFK:n neideistä pystyyn niin sitten ne vinkuu jäähyä...käsittämättömintä olla DDR-hallissa kuuntelemassa sitä vinkunaa kun södet sun muut keräilee kamojaan pitkin seiniä...ja kattoo sitä Järvisen ja Hirson kukkoilua. No pojatkin vielä oppii.

Loistava avaus!

Odottelit hiljaa miltein kaksi vuotta jotta pääsit vihdoin avautumaan. Uskomatonta itsehillintää. Jatkoajan ensimmäinen katolilais-ortodoksinen ateisti.

Tämä nyt ei ehkä ollut parhain paikka tuoda inhoasi esille, koska ihan pienella tarkkailulla olisit huomannut että tässä ketjussa keskustellaan, tai ainakin yritetään keskustella tavallaan fanikulttuurista tai sen puutteista, käyttäytymisestä hallissa ja sen sellasta.

Nyt vaan nopeasti kakalle ja nukkumaan.

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Itseäni korpeaa enemmän katsomossa kaiken maailman peruukkihiihtohaalarinaamarityypit, jotka kuvittelevat olevansa hauskoja tai muuten vaan pääsevät joskus harvoin itseään toteuttamaan, kuin muutamat voimasanojen huutelijat. Joukkueen väriin pukeutuminen on ihan hyvä ja kannustettava asia, mutta ylilyönnit silläkin saralla kertovat lähinnä huonosta mausta tai/ja jostain muusta ei niin kovin positiivisesta asiasta.

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
Samaa mieltä edellisen kanssa. Voimasanat ovat tiettyyn rajaan asti suotavissa, mutta peruukit ym. eivät ole.

Co.

Jäsen
Huvittavimpia/turhimpia/ärsyttävimpiä katsojaryhmiä mielestäni:

-10-15v katsojat jotka liikkuvat suurissa laumoissa mässyttäen karkkia ja haukkuen kimeällä äänellä kaikkia vastustajan pelaajia homoiksi/paskoiksi/runkuiksi jne. Myös keskisormi heilahtelee usein.
-Selvästi humaltuneet henkilöt. Vaikka näiden suusta kuuleekin usein hauskoja juttuja yms, niin koittakaapa seurata ottelua sellaisen ihmisen vierellä.
-Nuoret tytöt jotka tulevat seuraamaan matsia meikkitarvikkeita pursuavien käsilaukkujensa kanssa, ja katselevat enemmän pelaajien ja miespuolisten katsojien naamoja kuin itse ottelua. Tämä ei kuitenkaan koske läheskään kaikkia naispuolisia faneja!
-Asiantuntijat. Nämä herrat eivät vain osaa pitää mielipiteitänsä sisällään, vaan selittävät vieressä istuvalle kaverilleen koko ottelun ajan hyvin asiantuntevasti ja tarkasti että miksi peli ei kulje, mitä valmentajan pitäisi tehdä, kuinka monta jäähyminuuttia Partinen on ottanut jne.
-Ne jotka lähtevät matsista etuajassa koska oma joukkue ei pärjää.

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Viestin lähetti Co.
-Asiantuntijat. Nämä herrat eivät vain osaa pitää mielipiteitänsä sisällään, vaan selittävät vieressä istuvalle kaverilleen koko ottelun ajan hyvin asiantuntevasti ja tarkasti että miksi peli ei kulje, mitä valmentajan pitäisi tehdä, kuinka monta jäähyminuuttia Partinen on ottanut jne.
-Ne jotka lähtevät matsista etuajassa koska oma joukkue ei pärjää.

Olenkin aina ihmetellyt katsojia, jotka pystyvät olemaan koko pelin turpa kiinni. Kyllä peliin pitää eläytyä - ilman eläytymistä syntyy juuri sellaisia urheilukatsomoita kuin Suomessa: tylsiä.

Ja sehän on fakta, ettei meillä kenelläkään ole oikeutta riistää toiseltamme sitä tapaa, jolla katsomoissa käyttäydymme. Antaa vieruskaverin olla turpa ummessa, jos se niin haluaa. Anna tyttöjen pelata silmäpeliä kanssasi, jos haluaa - etenkään meille heteroille sen ei pitäisi olla kauhean rasittavaa.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Melkoisen omalaatuista katsomokäyttäytymistä osoitti sekin entinen työkaverini, joka oli katsomassa yhtä Lukon harjoituspeliä kesällä 1998.

Katsomossa oli tilaa, koska kyse oli tavallisesta harjoitusottelusta, ei siis Pitsiturnauksen pelistä. Ensin kaveri roplasi kännykkäänsä: soitti itse, vastasi yhteen puheluun ja näpytteli tekstiviestejä (tai pelasi matopeliä) kunnes huomasi että erästä on jäljellä enää viisi minuuttia: silloin hän pisti kännykkänsä toiselle puolelleen tyhjälle istuimelle, otti takkinsa taskusta sätkävehkeet ja levitti ne toiselle puolelleen kuppi-istuimelle ja alkoi kiertää sätkiä.

Summerin soitua hän poistui ulos taukoa viettämään ja arvatenkin sätkiään polttelemaan, ja kun toinen erä alkoi kaveri istui taas paikallaan ja puuhasi kännykkänsä kanssa, taas koko erän ajan.

Kolmanteen erään hän ei enää tullut, tiedä sitten loppuiko kännykästä akku tai mikä oli syynä.

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Viestin lähetti MC61
Olenkin aina ihmetellyt katsojia, jotka pystyvät olemaan koko pelin turpa kiinni. Kyllä peliin pitää eläytyä - ilman eläytymistä syntyy juuri sellaisia urheilukatsomoita kuin Suomessa: tylsiä.

100% yhtä mieltä. Eilenkin otti suoraan sanoen kunnolla päähän( olipas raju ilmaisu) Vaasassa, kun vieressä istuskelee muutama keski-ikäinen miehenköriläs jotka lähinnä katselee ihmetellen Red Armyn mekkalointia vaikka kentällä on hyvä pyöritys menossa. Sanomattakin on selvää että minkäänlaista reaktiota ei maalit saaneet aikaan, eikä ylivoimapyörityksen aikana voi taputtaa.

Joo, mutta kukin tavallaan. Tuntee vain itsensä suurin piirtein pelleksi kun hyppää maalin tullessa ylös huutamaan ja vieressä ihmiset on kuin ei mitään. Pitänee alkaa hivuttautua pikkuhiljaa kohti Red Army Standia..

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy