Kasvatatko partaa?

  • 13 262
  • 100

Kasvatatko partaa?

  • En kasvata partaa. Ajan kaiken pois kerran päivässä

    Ääniä: 52 20,0%
  • Kasvatan jonkinlaista partaa. Viikset, "goatee" etc.

    Ääniä: 167 64,2%
  • En ole koskaan käyttänyt partakonetta

    Ääniä: 15 5,8%
  • Parta on homoille

    Ääniä: 26 10,0%

  • Äänestäjiä
    260

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Parta viimeksi ajettu jouluna kahteen senttiin. Sen jälkeen viiksiä välillä ajanut pois. Ei vaadi paljoa tekemistä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse käyn turkkilaisessa parturissa trimmauttamassa, tuskin ovat homoja siellä.

Kokeilin turkkilaista Turkissa ja oli kyllä hyvä. En ole homofobikko, mutta olihan se silti vähän homoa, vaikka toimivaa. Aavistuksen pelottavaakin se oli, kun siinä sen terävän veitsen kanssa heilutaan, mutta aika harva firma toisaalta haluaa asiakkaitaan tappaa. Se olisi huonoa bisnestä.

Siilitien metroaseman kupeessa oli myös todella hyvä, mutta sitä ei taida enää olla olemassa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kokeilin turkkilaista Turkissa ja oli kyllä hyvä. En ole homofobikko, mutta olihan se silti vähän homoa, vaikka toimivaa. Aavistuksen pelottavaakin se oli, kun siinä sen terävän veitsen kanssa heilutaan, mutta aika harva firma toisaalta haluaa asiakkaitaan tappaa. Se olisi huonoa bisnestä.

Minulla on sellainen käsitys että Turkissa ei naiset edes miesten partoja leikkele, voin toki olla väärässäkin. Puukon pelko ja homovibat ovat itselläkin olleet noissa päällä, mutta niihin tottuu ja työn laatu ja edullinen hinta kompensoivat paljon.

Täällä Porissa on siis parikin alan mestaa ja ihan keskustassa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minulla on sellainen käsitys että Turkissa ei naiset edes miesten partoja leikkele, voin toki olla väärässäkin.

En tunne lakipykäliä, mutta kulttuuri on selvä, se on aivan täysin miesten valtakunta. Sinne parturiliikkeeseen kokoonnutaan serkkujen ja kavereiden kanssa katsomaan jalkapalloa. Joku asiakaskin siinä voidaan samalla leikata ohessa.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kai sitä vois kasvattaakin, muttei oikein kasva :D
Vaihdetaanko frankensteinmaisesti päitä?
Olin noin seitsetoistavuotiaana iloinen, kun pääsin ensikertaa höyläämään naamavärkin. Nyt, kun se pitäisi tehdä kahdesti päivässä, niin se jo wi*uttaa. Parrankasvu on siis suunnilleen helvetillinen riesa. Poskikarvat ovat punertavat, suun ympäristö vaaleanruskea ja leuanalus musta. Olisi edes yksivärinen. Puolet saamastani energiasta menee näemmä leukakarvojen kasvattamiseen. Olen harkinnut kivesteni poistoa puutarhasaksilla. Loppuisi tämäkin...
Taidan todellakin olla neanderthaler?
Osa rinta-, olka- ja selkäkarvoista ovat kolmi- tai jopa nelisenttisiä. Kumma kyllä - naiset tykkäävät karva-apinoista?!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla on nyt kuudetta viikkoa kasvanut parta, ja siksipä juuri johonkin ammattilaisen puukon alle haluan ensitrimmaukseen ja samalla vähän kyselemään vinkkiä. Ajoin tuolloin puolitoista kuukautta sitten koko leuan paljaaksi ja nyt on leukaperissä kolmesenttiset karvat, leuassa vähän lyhyempi mutta tiheämpi. Päivittäin pesen ja öljyän jo, vahaa en vielä ole ottanut käyttöön. Viikset on vähän ongelmalliset, kun karva on vaaleampaa kuin liki musta parta, ja muutenkin hyvin kiharaa karvaa. Meinaa suuhun puskea väkisin, eikä viiksivahakaan vielä tehoa.
 

Glove

Jäsen
Hyvinhän tuo kasvaa kasvattamattakin. Vähän liiankin hyvin kun en oo intin jälkeen sitä juurikaan viittinyt ajella. Jos nyt oikein muistan niin kerran oon tainnu ajaa koko parran pois sen jälkeen kun intistä pääsin 1993.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Parta kasvaa ihan itekseen kasvattamattakin, kerran kuukaudessa ajetaan hiustenleikkuukoneella pelkällä terällä sängeksi.
 

KooMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Itsellä joskus ongelma että näytän ikäistäni nuoremmalta. Joskus sitä kasvattaa jos pitää mennä tilaisuuksiin missä pitäs tuntea ittensä kokeneeksi jääräksi.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Juuri pari päivää sitten keskustelin aiheesta 3,5v poikani kanssa. M = minä, P = poika

P: "Isi, miksi sinulla on karvoja tuolla alhaalla" (= leuassa, mutta sana leuka ei kuulu vielä pojan sanavarastoon)
M: "Se on parta, sinullakin kasvaa sitten isona"
P: "En halua"
M: "No se kasvaa pakosti. Mutta ei mitään hätää, isilläkin kasvaa tosi vähän partaa, monilla muilla kasvaa enemmän"
P: "En halua yhtään. Miksi kaikilla aikuisilla on parta"
M: "Ei kaikilla aikuisilla ole, miehillä on, eikä ole kaikilla miehilläkään"
P: "En tykkää siitä"
M: "Jos ei tykkää, niin sen voi ajaa pois sellaisella koneella"
P: "Jeee!"

Yksi sielu taas pelastettu parrankasvun kiroilta..
 

redpecka

Jäsen
En ikinä kehdannut nuorena sanoa kavereilleni kun he määrittelivät millainen parta on siis tosi hieno, että kas, sinullahan on juuri sellaisen parran alku, mikä sattuma! Onneksi olkoon!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En kasvata, koska kasvaa ilmankin. Parhaillaan on kolmen millin sänki ja Freddie Mercury -viikset. Aika röyhkeä kombo, pakko todeta, ja saa hyvälle mielelle aina kun näkee oman peilikuvansa. Toivottavasti muutkin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kyllähän tossa äänisaastelähteen ympärillä kasvaa semmonen risuaita. Ja leualla vähän enämpi. Sama malli ollu jo jotain vuadesta Herodes. Ehkä pari kertaa ajanut nenän alta paljaaksi, mutta tällä mennään.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Parta on ollut vajaa parikymmentä vuotta, eli siitä asti kun alkoi kasvamaan. Viikon sänki -tyylillä on menty muutamat vuodet, välillä tulee halu kasvattaa kunnon parta, mutta näytän vain liian väsyneeltä kun sänki alkaa kasvamaan paria senttiä pidemmäksi. Kait pitäisi kärsivällisemmin antaa sen kasvaa, välivaihe on varmaan pahin/rumin, mutta tähän mennessä ei ole pystynyt.

Kun hiukset ovat alkaneet lähtemään, niin paksumpi/pidempi parta voisi kompensoida kasvoja, mutta pitäisi ensin uskaltaa lyhentää hiuksia enemmän ja olla semikalju ihan rohkeasti. Nyt on vielä kieltovaihe osittain menossa, kaljua kun ei juuri näe kun edestä katsoo, takaalta, sivulta ja ylhäältä kylläkin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tammikuussa vetäisin parran muutamaan senttiin. Ehkä seuraavan kerran leikataan enempi syksyllä.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Punaparta ollut kasvatuksessa talvesta lähtien. Lisänimiksi tulleet jo vara-Jeesus ja partajooseppi.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Ei tarvii, kun kasvaa ilman kasvattamista
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No en tarkoituksella kasvata partaa, mutta kun en jaksa riittävän usein höylätä partahaivenia pois niin se kasvaa väkisinkin. Parrasta kasvaa usein aina melko tuuhea, ja sitten on pakko ryhdistäytyä ja höylätä se pois. Höylään parran pois noin puolentoista-kahden kuukauden välein ja kyllähän se parta ehtii siinä ajassa aina paljon kasvamaankin.

Kun olin alkukeväästä työkokeilussa keittiöalalla niin silloin näin fiksummaksi koittaa höylätä parta pois kerran viikossa.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tottakai kasvatan. 18,5-vuotta olen jo kasvattanut. Menestys on toki ollut huonoa. Viikset sen sijaan on kasvaneet jo jonkin aikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös