Kasvatatko partaa?

  • 13 262
  • 100

Kasvatatko partaa?

  • En kasvata partaa. Ajan kaiken pois kerran päivässä

    Ääniä: 52 20,0%
  • Kasvatan jonkinlaista partaa. Viikset, "goatee" etc.

    Ääniä: 167 64,2%
  • En ole koskaan käyttänyt partakonetta

    Ääniä: 15 5,8%
  • Parta on homoille

    Ääniä: 26 10,0%

  • Äänestäjiä
    260

Lama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara(kahvara kaveriporukassa)Mikko Leinonen
No prkl kasvas edes se parta! Tulee vaa sellasta hel**tin maitohaiventa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kasvaa sellaista tahtia, että pitää joka helvetin aamu ajaa. Muutoin on selkeä krapulasänki. No, viikonloppuisin usein lintsaan ajosta jompanakumpana päivänä. Vaihtaisin tämän kasvun hyvin mieluusti heikompaan. Voisi nukkua pari minuuttia pidempään aamuisin...
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Enää pitäis näkyä jotain karvaa..

Ei, se ei johdu iästä, sillä sitä on kertynyt 23 vuotta, mutta viiksiosasto todellakin on sen verran vaaleaa, ettei sitä erota. Ainoastaan niistä roikkuvat maitotahrat aiheuttavat sen, että pitää ajella.

Parran suhteen asia on hieman erilainen. Vaikka olenkin aito blondi, suorastaan pieni valkopäinen poika, niin parran kasvu yltyi huomattavasti ollessani kolme vuotta sitten puolustusvoimien palveluksessa. Nykyään alkaa musta sänki tulemaan jo päivässä, mutta leikkaamaan en ole joka päivä ryhtynyt. Riittää sentään edelleen vain 2-3 kertaa viikossa.

Juhannuksen tienoilla kasvatin 1,5 viikkoa partaa ja alkoi näyttää sen verran karulta, että oli pakko ajaa pois. Babyfacena on kiva olla, nytkin eilen kysyttiin Alkossa paperit kun ostin sikspäkin lonkeroa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Nyt olen antanut huuliparran eli näävelin kasvaa viikon päivät. Ihan komeat pensselit tuosta vielä syntyvät. Tuossa 34 vuoden iässä vasta alkoi viiksi-osasto tosissaan villiytyä kasvamaan, ja kun viime viikonloppuna sain tarpeekseni suupielten verehtimisestä, niin annoin olla. Kasvakoon perkele.

Onneksi viisikarvasto on sangen tuuheaa ja lähes mustaa väriltään. Yhdistettynä maltilliseen leukapartaan, ei lopputulos ole lainkaan törkeä, ainakaan omasta mielestäni. Ja koskapa ei kukaan näinä päivinä minulle asiasta kotona kurnuta, niin katotaan loppuun asti. Parissa viikossa pitäisi olla valmiit pensselit, ja pääsee katkomaan latvoja.
 
Viimeksi muokattu:

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Harvoin tulee ajettua parta. Pääsääntöisesti väli on noin 2 viikkoa per ajo. Tällä hetkellä taitaa olla kolmas viikko menossa. Ja tietenkin kunnon puska ilman mitään stailausta.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En kasvata partaa enkä viiksiä. Ajan ne pois muutaman päivän välein, koska niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
 
Suosikkijoukkue
KK
Miltä milloinkin tuntuu. Välillä annan turvan rehottaa kuin milläkin puliveivarilla. Välillä pelkät viikset ja välillä pelkkä parta. Välillä jotain siltä väliltä, mutta siistitty. Nyt on viikset ja muuten sheivattu. Ilman mitään näytän niin tyhmältä (ja nuorelta), että ei osaa edes olla.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Miltä milloinkin tuntuu. Välillä annan turvan rehottaa kuin milläkin puliveivarilla. Välillä pelkät viikset ja välillä pelkkä parta. Välillä jotain siltä väliltä, mutta siistitty. Nyt on viikset ja muuten sheivattu. Ilman mitään näytän niin tyhmältä (ja nuorelta), että ei osaa edes olla.

Sama täällä. Viime syksynä menin ajamaan leukaparran pois, eivätkä tulokset olleet hyviä. Hyvä jos kehtasi käydä kaupassa. Varsinkin kun minulla on pitkä tukka, niin posliininaama näyttää erityisen pöljältä. Onneksi karvat kasvoivat sopivan mittaisiksi viikossa. Värjäsin kesemmällä fledan lähes mustaksi, ja kun on tummahko parta ja nääveli, niin johan toimii. Etenkin, kun letti on sliipattuna taakse.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pituutta en karsi, välillä siistin yleisesti. Pituutta ja rehevyyttä on jo kiitettävästi kuten metallimiehellä kuuluukin olla. Ulkona liikkuessani naiset haluaa hiplata sitä koko ajan ja miehet karttaa katsetta kateellisena. Olisko neljäs vai viides vuosi menossa jo. Räyh.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Säälittävän hitaasti kasvaa huulen alapuolelle karvaa. Silti olen ihan tyttöystävän mieliksi nyt "kesäpartaa" kasvattanut ja ihan karsealtahan tuo näyttää.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
En kasvata, mutta en jaksa ajaa sitä kuin parin viikon välein, joten jonkinlainen nytkin on. Tosin ei niin hirmuisesti parta kasva, mutta kyllä tätä voi ihan hyvällä omatunnolla kunnon parraksi jo sanoa. Tänään taas lähtee tyttöystävän painostuksesta.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joo, sellasta naaman ääriviivat -mallia ja sillee bonsai-hengessä eli aina tasaisin väliajoin nyrhin sen lyhkäiseksi, en halua mitään helvetin Stan Saanilan tyylistä rämemajavan raatoa pärstäni alla pitää.

Joskus villinä kesänä olin ihan greisi ja parran kasvatin, vaimo oli eka että miks vitussa, mut sit se olikin sen ja joidenkin muidenkin mielestä ihan jees ja sain jopa omissa häissäni parran kanssa kekkuloida. Häämatkalle kun lähdettiin niin ajoin sit koko roskan pois, mut näytinkin sit yhtäkkiä sekä itseni että vaimoni mielestä ihan kehityshäiriöiseltä lokinkivittäjältä ilman naamakarvoja, äkkiä oli pakko kasvattaa rehut takaisin. Nykyään näytän sit enää lokinkivittäjältä jonka naama on kehystetty.
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Karvankasvu on melko runsasta ja olen laiska ajamaan, joten enemmän ja vähemmän epäsiisti kokoparta löytyy. Kaiken lisäksi näytän 10 vuotiaalta tissiposkena.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Valitsin vaihtoehdon "kasvatan jonkinlaista partaa". Parin-kolmen viikon välein tulee parta ajettua lähes sileäksi. Nyt olisi taas aika ajella, kun rupeaa parisenttinen parta olemaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pukinparta löytyi meikäläiseltä joskus pari vuotta sitten vajaan vuoden ajan. Sitten poistin sen. Kummallista, että kun kasvatin sen, naisten mielestä se sopi meikäläiselle. Kun ajoin sen pois, naisten mielestä se oli parempi ratkaisu... ota tuostakin selvää.

Nyt on jonkinmoiset pulisongit kehissä.

Tuollaista kirjoitin näemmä nuorena poikasena joskus 9 vuotta sitten. 2005 taisin kasvattaa pukinparran takaisin. Siitä asti se on myös leuassa pysynyt, enkä ihan heti ole sitä ajamassa poiskaan, kun ei tuo avovaimokaan ratkaisusta pitäisi. Sittemmin parta on jopa laajentunut lievästi poskien suuntaan. Ehkä nykyisellään parta on sellainen pukinparran ja täysparran välimuoto, ja lähempänä tuota ensimmäistä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Minulla ovat olleet viikset niin kauan kuin ne ovat kasvaneet, yli 40 vuotta ja vain muutaman kerran armeijan jälkeen olen leikannut ne kokonaan pois. Nyttemmin karvoitukseni on muotoutunut tyylipuhtaaksi goateeksi, jota pari kertaa viikossa ajelen.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Ei mikään noista vaihtoehdoista. Parrankasvuni on niin heikkoa että riittää kun ajan sen pois muutaman päivän välein, välillä menee melkein viikkokin. Ja sänki on siinä vaiheessa muutaman millin pituinen...
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei mikään noista vaihtoehdoista. Parrankasvuni on niin heikkoa että riittää kun ajan sen pois muutaman päivän välein, välillä menee melkein viikkokin. Ja sänki on siinä vaiheessa muutaman millin pituinen...

Itsellä kyllä parta kasvaa, itselle vähän turhankin nopeaa tahtia, mutten siltikään jaksa sitä päivittäin ajaa. Parin päivän välein, 'villeimmillään' 5-6 päivän välein ajelen pois.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Karvankasvu on melko runsasta ja olen laiska ajamaan, joten enemmän ja vähemmän epäsiisti kokoparta löytyy. Kaiken lisäksi näytän 10 vuotiaalta tissiposkena.

Mulla oli kanssa aikalailla pitkähkö kokoparta jonka tänään silvoin pois. Nyt äkkiseltään naama näyttää nuorentuneen 10 vuotta, mutta muut ovat antaneet kehuja muutoksesta. Itse kuitenkin taidan palata vanhaan koska se näyttää itselle tutuimmalta. Kummia hairahduksia kun piti ajella kaikki pois..
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Itse kans kasvatin partaa parin kuukauden ajan mutta nyt ajoin sitten melkein kaiken pois. Vähän jätin tuohon leuan alapuolelle ettei ihan nudena olla. On kyllä outo olo kieltämättä.

Voisi kasvaa nopeasti takaisin. Siltä nyt tuntuu, no mutta välillä on hyvä siistiä ja katsoa naamaa ilman karvoitustakin.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Pulisonkien kasvattaminen lähti siitä, että yhden kerran olin tutun parturin lauantaipäivän viimeinen asiakas, ja kiireessään unohti siistiä rajan korvan vierestä. No, siinä sitten päätin kokeilla, että miten pulisongit sopisivat, ja pari vuotta sellaisia on nyt mukana vedetty.

EDIT

Parrankasvu on sitä luokkaa, että jos haluaa pitää naaman siistinä, joutuu käyttämään partahöylää vähintään joka kolmas päivä. Sähköleikkuri ei ole minua varten, sillä saa lähinnä naaman helottamaan ja kipeäksi.
 
Viimeksi muokattu:

BigJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kohta varmastikin reilut viisi vuotta on naamaani koristanut parta, jonka mallia eräs ystäväni kutsui reisiharjaksi. Saman tyyppinen ratkaisu siis mihin esim. Lewis Hamilton luottaa.
 

Jne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal FC, Florida Panthers
Ei tarvitse juurikaan kasvattaa, kun parrankasvu on kuin Ville Leinolla konsanaan.
Kerran viikossa yleensä ajan parran pois, sillon skegge on jo melko kornin näköinen.

Kesällä pidän "kesäpartaa", joka lähtee syksyllä pois. Tätä joutuu toki siistimään muutaman päivän välein.

Kyllä parta kuuluu kesään.
 

Veripelto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tämänhetkinen parta on iältään jo 11 vuotta ja saavuttanut perimän asettaman maksimimitan. Pari kertaa on tänä aikana tullut vedettyä posket paljaiksi, mutta muuten olen antanut kaikkien karvojen rehottaa jotakuinkin luonnontilaisena. Ainoa hoito on kaksi napsausta Fiskarsseilla silloin kun lihapiirakkaa syödessä huomaa, että kitusiin menee myös viikset. Tietysti voisi antaa viiksienkin kasvaa kunnon mittoihin ja letittää ne sivuille.

En varmaan tunnistaisi itseäni enää kuvasta ilman partaa. Parta on hyvä kaveri ja talvella lämmittää mukavasti kun tulee pyöräiltyä kuitenkin töihin, pelattua ulkojäillä tai muuten vaan pihalla hommia tehdessä. Partaa on kiva sukia ja pyöritellä kun funtsii maailman menoa. Minulla ei ole pahaa sanottavaa parrasta, enkä ole kokenut jääväni mistään paitsi sen takia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös