Penguinsin johdon odotuksia ensimmäisessä näyttöpaikassaan nuorten pelaajien kehitysleirillä.
Kesän varaustilaisuudessa 22:ntena huudettu 17-vuotias Kapanen hyppäsi ensi kertaa kaukaloon tänä kesänä, ja vaikka laitahyökkääjä ei ollut täysin tyytyväinen omaan panokseensa leirillä, seurajohto oli mielissään.
- Hän oli jopa parempi kuin uskoin. Olin todella tyytyväinen hänen suoritukseensa, Penguinsin apulais-GM Bill Guerin sanoi seuran verkkosivuilla.
- Hän on huippulahjakas ja -nopea pelaaja. Hän on ikäisekseen todella kypsä kaveri. Hänen isänsä (Sami) pelaaminen NHL:ssä niin monen vuoden ajan on selvästi kasvattanut hänet tuollaiseksi. Hän on jo ammattilainen, joten hän on edellä siinä suhteessa.
- Hänellä on ehdottomasti mahdollisuus (kilpailla paikasta ensi kauden kokoonpanoon). Ja hän teki selväksi, että hän haluaa taistella siitä. Tämä on bisnes, jossa tulet mukaan ja yrität viedä toisilta työpaikan. Siitä tässä lajissa on kysymys. Ja hän ajattelee jo niin, rakastan sitä, NHL:ssä yli 1 200 ottelua pelannut Guerin ihastelee.
Kapasen mielestä osittain hieman tahmea viikko päättyi positiivisesti, mikä lisää itseluottamusta jatkoa ajatellen.
- Oli hyvä, että meillä oli peli leirin lopussa. Pelini tuntui hyvältä. Uskon, että tein muutamia hyviä suorituksia, kuopiolaishyökkääjä totesi.
- Harjoitusleiristä tulee raskas, mutta olen valmis. Uskon, että olen valmis haasteeseen. Tiedän, että jotkut ihmiset epäilevät minua, mutta aion antaa kaikkeni ja toivon mahtuvani joukkueeseen.