Mä liputan Suikkasen puolesta. En siksi, että olisi pelillinen velho, mutta helvetin hyvä hengennostattaja (en usko kopin olevan juuri nyt kovinkaan hyvässä henkisessä vireessä), pelaajien kunnioittama (muttei pelkäämä) ja kannuksensa kriisijoukkueitten herättäjänä ansainnut. En usko suureenkaan pelilliseen menestykseen enää tällä kaudella, muttei se paljon enempää perseelleenkään voisi Kaitsun alaisuudessa mennä. Kaitsun alaisuudessa ei vittu löysäillä ja se on ihan sama mikä Filpp....Turakainen paidanselkämyksessä lukee, jos homma ei kiinnosta ja selkä oikenee, katsomo kutsuu. Niin, perusolettama tässä tietysti on, että Kalle lähtee. Eihän ole muita vaihtoehtoja. Eihän?
Toiseen ja tärkeään kysymykseen, joka esitettiin tässä tai jossain toisessa ketjussa: kuka tekee päätökset Palloseurassa? Vastausta en tiedä, mutta viime kädessä ainakin omistajat. Mitä tulisi tehdä, kenen pitäisi sanoa jotain ja mitä ja kenelle? Joku väläytteli kapteenin puuttumista asiaan. Mutta kehen ottaa kontakti? Mä tunnen henkilökohtaisesti toisen pääomistajan ja on hemmetin helposti lähestyttävä, fiksu kaveri ja aivan jäätävä fanipoika. Samansuuntaista puhutaan myös toisesta omistajasta. Jos ja kun joukkue haluaa (vain olettama) päästä eroon Kallesta, ei muuta kuin suora yhteys korkeimmalle taholle, viesti selväksi, ettei joukkue seiso Kallen takana. Ainakin tää tuntemani omistaja haluaa vain ja ainoastaan parasta mahdollista joukkueelle ja seuralle ja varmasti kuuntelisi ja reagoisi. Mä vaan pelkään, ettei hänellä/heillä ole tarkkaa käsitystä siitä, mikä on Tepsille parasta juuri nyt, kun raportit joukkueen tilanteesta tulevat juuri Kaskiselta. Jonkinlainen vähintäänkin kaveruus yhdistää istuvaa päävalmentajaa ja ylintä johtoa. Mutta se ei painaisi olettamani mukaan mitään, mikäli joukkue itse kertoisi homman olevan >Kallen kanssa valmis.
Toki tässä on turhan paljon olettamia, mm. se, että joukkue ei pelaa Kallelle.