Molineux kirjoitti:
Se, että puolet nykyisistä Mestis-joukkueista olisi luopumassa tämän kauden jälkeen kuulostaa aika hurjalta.
Taisin muuten lukaista tuon lainaukseni vähän huonosti, ensi kaudesta vasta oli kyse. Mutta joka tapauksessa kuulostaa aika hurjalta, kun tekstin sanamuoto ei ollut mikään
ehkä jossain tapauksessa saattaisi mahdollisesti harkita luopumista tms. epämääräinen uhkailu (jonka voi aina helposti pyörtää, jos vaatimukset liigan avaamisesta tms. eivät menekään läpi) vaan ihan suoraan todettu, että noin puolet seuroista ei jatka toimintaansa ja piste. Tällaisen mainitsemani epämääräisen uhkailun uskoisi paljon paremmin, mutta Iltalehden tietojen mukaan nyt siis monella paikkakunnalla ollaan lyömässä hanskat tiskiin keväällä 2007, jos sarjasysteemi ei muutu.
Saapa nähdä kuinka käy. Itse olen kyllä aika pessimisti liigan avaamiseen suhteen. Jotenkin on vaan sellainen olo, että nämä Pelsut, SaiPat sun muut SM-liigan kaudesta toiseen heikosti menestyvät pikkuseurat pitävät kynsin hampain kiinni paikastaan kultapossukerhossa ja karsinnat eivät palaa. Tämä siis sillä oletuksella, että liigassa tarvitaan aina jatkossakin yksimieliset päätökset asiasta. Toivottavasti toki olen väärässä.
Rocco kirjoitti:
Varsinkin monet pienemmät paikkakunnat kärsii siitä että oman kaupungin pelaajat lähtevät pois. Liigakaupunkeihin nimenomaan.
Näin tuntuu olevan, Joensuu käynee kanssa esimerkistä: Jokipoikien kasvattamista A-ikäisistä pelaajista kiekkoilee tällä kaudella liki kaksi kentällistä liigaseurojen junioreissa, valtaosa SaiPassa. Oma A:n porukka putosi nyt sitten ikäluokkansa 2. divisioonaan. Vielä ihan muutama kausi sitten Jokipojat oli A:ssakin SM-sarjassa tai vaihtoehtoisesti A:n divarin kärkipäässä pyrkimässä sinne. Junioripelaajillakin on tietysti täysi vapaus valita, minne haluavat mennä, mutta toivottavasti tällainen trendi ei silti ole pysyvä.