Kari Tynistä JYPin toimitusjohtaja

  • 44 078
  • 155

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
Ennen kuin joku ehtii tehdä massaketjuihin lisää viestejä, niin laitetaan uusi ketju pystyyn.

Eli Jatkoajan uutinen asiasta:
Jukka Seppänen keskittyy jatkossa JYP Jyväskylä Oy:n hallituksen puheenjohtajuuteen.

Aikaisemmin toimitusjohtajan pestiä yhdessä hallituksen puheenjohtajuuden kanssa hoitanut Jukka Seppänen ei jatka toimitusjohtajana.

JYP-organisaation uusi toimitusjohtaja on Kari Tyni, joka on aikaisemmin toiminut JYPin markkinointijohtajana. Yhteiskuntatieteiden maisteri Tyni on työskennellyt myös televisiossa muun muassa Hockey Nightissa ja Tulosruudussa. Lisäksi hän on juontanut yhdet Miss Suomi-kilpailut.

Seppänen on tehnyt kovan työn JYPin eteen, joten ehkä tämä antaa enemmän aikaa perheelle.

Tämä tarkoittanee samalla sitä, että markkinoinnista vastanneen Tynin tilalle tulee uusi kasvo. Mikä ei ole huono asia, JYP tarvitsisi markkinointiin uusia tuulia.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
".. juontanut yhdet Miss Suomi-kilpailut."

Repesin!

Ei siinä, kovaa jälkeä on Tyni tehnyt JYPissä.
Varmasti hyvä seuraaja Seppäselle.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
".. juontanut yhdet Miss Suomi-kilpailut."

Repesin!

Osallistuminen maikkarin letkeään studiotiimiin kuuluu myös samaan hassuttelumeriittien listaan. Oli muuten yksi ärsyttävimpiä toimittajia mitä muistuu. Helvetin ärsyttävä tyyppi kaiken kaikkiaan, sekä viiksien kanssa että ilman. Eli sopii Jypin imagoon kuin nenä päähän: rumpuryhmä, ääridefensiivinen pelityyli, aijjajjai-maalilaulu ja Kari Tyni. Mutta ei käy kiistäminen että noilla eväillä on karavaani kulkenut ja kulkee varmasti edelleen.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Jotenkin on kovin kovin vaikeaa nähdä tätä positiivisena muutoksena.
 

Deanwick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylä, Seattle ja kansainvälinen kiekko
Jotenkin on kovin kovin vaikeaa nähdä tätä positiivisena muutoksena.

Samat ajatukset hiippailivat mieleen. Antaa kartzanin kuitenkin näyttää kyntensä, voihan tästä tulla ihan hyväkin.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Noh noh, anna nyt Karin näyttää vai oletko samaa porukkaa joka kuoppasi Ahon mahdollisuudet viime kauden alussa. Yksi varmasti positiivinen juttu on se että JYP saa uuden Markkinointi-miehen.

En jaksa tarkastaa oma viestihistoriaani, mutta olen aika varma, että en kertaakaan tuominnut (täällä) Ahoa. Vaan oli hyvinkin kärsivällinen miehen suhteen.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Oliko tämä nyt JYPin tiedotustilaisuuden koko sisältö vai onko pelaajauutisiakin tulossa vielä?
 

sean

Jäsen
Minun silmissä askel huonompaan suuntaa. Ei onnistunut markkinointi pestissä mikä piti olla miehen parasta osaamista. Tähän tehtävää ei Tynin uskottavuus vaan yksinkertaisesti riitä. Liian joo joo mies ja tässä tehtävässä pitäisi nimenomaan olla kaveri kuka suunsa aukaistaessa hiljentää kaikki mediaväen ja ei jätä mitään arvailtavan varaa tyyliin Jarmo Kekäläinen. Tynin pitäisi palata selostuskoppiin!
 

sean

Jäsen
Lisätään vielä että itse olisin yrittänyt Holtarille saada soviteltua tämän tittelin. Tiedän että miehellä on kädet täynnä töitä, mutta tähän pestiin olisi voinut lisätä sen tynin apupoika anteroksi hoitamaan kaikki juoksevat menot ja näin Holtarille ei niin hirvittävän isoa taakkaa tästä olisi koitunut..
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Eiköhän JYPin kannalta täreintä ole kuitenkin se, että Seppänen jatkaa organisaatiossa ja urheilupuolella. Tyni on toki askel alaspäin Seppäsestä, mutta eiköhän Karille ole ihan hyvin tukea muusta organisaatiosta. Kun muu organisaatio toimii, niin toimarin paikallakin on kohtuu helppo toimia. Ja onhan Tyni teillä ollut mukana jo pidemmän aikaa.

Ja kuten Pavlovin Koira jo mainitsikin, sopii JYpin imagoon kuin nyrkki naamaan. Aho on kyllä vähän liian mukava kaveri Jyväskylään, Dufva sopi paremmin.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Lisätään vielä että itse olisin yrittänyt Holtarille saada soviteltua tämän tittelin. Tiedän että miehellä on kädet täynnä töitä, mutta tähän pestiin olisi voinut lisätä sen tynin apupoika anteroksi hoitamaan kaikki juoksevat menot ja näin Holtarille ei niin hirvittävän isoa taakkaa tästä olisi koitunut..

Toimitusjohtajan suurin vastuu on organisaation talouspuolesta, tästä Holtarilla on vieläkin vähemmän kokemusta kuin Tynillä. Eli jos näistä kahdesta pitää valita, niin Tyni.

Tynin valinnan hyvät puolet tulevat siitä että Kari varmasti tietää mihin Seppänen haluaa omistamaansa seuraa viedä ja tuo jatkuvuutta organisaation toimintaa.

Toisaalta, eipä Tynilläkään ole toimitusjohtajan hommista sen suurempaa kokemusta ja olisiko muutenkin joukkueen uudistuessa ehkä ulkopuolinen toimitusjohtaja ollut kuitenkin oikea ratkaisu?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
En ota tätä uutista riemulla vastaan. Nimittäin olisin toivonut management-puolella tiettyä stabiilisuutta, ottaen huomioon miten palikat on sekaisin miehistön osalta...

Aika näyttää miten tässä käy - toivotaan parasta, pelätään pahinta...
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Minun silmissä askel huonompaan suuntaa. Ei onnistunut markkinointi pestissä mikä piti olla miehen parasta osaamista. Tähän tehtävää ei Tynin uskottavuus vaan yksinkertaisesti riitä. Liian joo joo mies ja tässä tehtävässä pitäisi nimenomaan olla kaveri kuka suunsa aukaistaessa hiljentää kaikki mediaväen ja ei jätä mitään arvailtavan varaa tyyliin Jarmo Kekäläinen. Tynin pitäisi palata selostuskoppiin!

Millä mittarilla ei onnistunut markkinointijohtakjan tehtävissä? Onko yleisömäärät pienempiä kuin ennen Tynin kautta? Medianäkyvyys? Sponsoritulot?

Ei ehkä onnistunut miellyttämään kaikkia faneja, mutta EI MYÖSKÄÄN missään tapauksessa OLE TYRINYT omaa osuuttaan tässä koko organisaation käsillä olleessa/olevassa momentumissa. Tynin käsialaa on varmasti esimerkiksi finaalien vieraspelien seuraamismahdollisuus Synergialla, joka on ollut loistavaa toimintaa. Ja muuten ei onnistunut supermarkkinoitsija Pelicansilta.
Puitteet, joissa Tyni on joutunut työskentelemään ovat olleet haastavia. Se tiedämme kaikki. Halli on pieni, ja siellä on pylväitä. Sponsorirahaa on ollut liikkeellä selvästi rajoitetummin kuin mitä sitä olisi ajelehtinut jonkun toisen paikkakunnan organisaatioon vastaavan urheilullisen menestyksen seurauksena.

Muistaakseni Tynin ensimmäisellä markkinointijohtaja(vai olisiko ollut -päällikkö) kaudella JYPin medianäkyvyys kuusinkertaistui (tai jotain sinne päin), ja se kausi ei edes päättynyt finaalimatseihin.

Jatkoajan uutinen on väännetty melkoisessa huumorimielessä. Esille on nostettu vaikkapa juurikin missikisa. Huomioimatta on jätetty se, että Tynillä on pitkä, markkinointialan ja merkittävä paikallisradiotoiminnan kokemus yrittäjä-toimitusjohtajana. Hän on ensimmäisenä Suomessa mm aloittanut lätkäpelien radioselostukset siinä mittakaavassa jonka me tunnemme.

Jos Perrinin yhteyteen on relevanttia kirjoittaa termi "hurrikaanisydän" niin mitenkäs Tynin kohdalla? Luulen, että vastaavaa hurrikaanisydäntä saa hakea Kari Virpiön rinnasta.

Hassua sinällään, että kuvittelin toissapäivänä mielessäni tilanteen, jossa Seppänen ei olisi enää käytettävissä. Kuvitelmassani toimitusjohtajaksi nimettiin Jukka Holtari.

Näyttää siltä, että JYPissä on viimeistään RD:n tapauksesta opittu, ettei kukaan ole korvaamaton. Muutokset tuntuvat aina aluksi pahalta, mutta monet niistä ovat kuitenkin johtaneet hyviin asioihin. Ehkä tämäkin?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos Seppänen saa tällä tavoin hieman etäisyyttä ja perspektiiviä aisoihin niin en usko että on mitenkään huono uutinen. Koska periaatteessa mikään ei muutu, nimikkeet ja varmaan tietyt tehtävät mutta langat on edelleen tukevasti Seppäsen käsissä. Ja se on tärkeintä JYPille. Joka paikkaan ei Seppänenkään ehdi joten on pelkästään järkevää hajauttaa toimintoja eikä pitää kaikkea väkisin ja oman jaksamisen kustannuksella itsellään. Hyvä johtaja osaa antaa vastuuta myös muille. Ollaan Tynistä mitä mieltä tahansa niin henkeen ja vereen JYPin mies. Aika näyttää miten hän onnistuu toimarin tehtävässä.
 

Saint

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lisää koiria.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Aika puskista tuli tää juttu, mutta itse annan ainakin luottoa Tynille. Kenet JYPin olisi pitänyt ottaa Seppäsen korvaajaksi? Holtari? Olisi ehkä voinut toimia, mutta itse ainakin pelkään että Holen ollessa tj scouttauksen taso olisi romahtanut, joten ihan hyvä että ei ole Hole tj. Tyni on tuttu mies kaikille ja varmasti paras vaihtoehto jatkajaksi. Periaatteessahan mikään ei "muutu", kaverit pysyy samana ja tittelit vain muuttuvat.

Markkinointipuolesta tosin vähän huolissani. Vaikka olen usein täällä Tyniä arvostellut niin raaka totuushan on se, että mies hoiti tehtävänsä hyvin. Muutamia pikkujuttuja on ja niistä olenkin täällä kitissyt, mutta valtaosa Tynin tuotoksista on ollut hienoa. Ja plussat siitäkin että joku tosiaan lukee tätä palstaa. Monessa tapauksessa täällä JA:ssa on kritisoitu jotain asiaa JYPin markkinoinnissa, niin siihenkin on tullut muutos.

Annetaan Tynille siis mahdollisuus, itseltä irtoaa täysi luotto tässä vaiheessa.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta, eipä Tynilläkään ole toimitusjohtajan hommista sen suurempaa kokemusta

Paitsi että Tynillä on ollut omakin firma johdettavanaan.

En oikein ymmärrä minäkään väitteitä, että Tynin aikana JYP olisi mennyt yritysmyynnissä ja markkinoinnissa alaspäin. Nimenomaan Tyni laittoi nuo asiat sille mallille, jossa ne nyt ovat.

Jos Tynin tietyt markkinointikikat eivät nykynuorison muodin mukaisia olekaan, se ei kuitenkaan ole kuin yksi osatekijä kokonaisuudessa. Ja oletettavasti nyt noitakin nyansseja alkaa hoitaa joku muu, joka on vähän enemmän perillä siitä, miten esimerkiksi sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää.

Minusta tuo oli luonnollinen valinta organisaation kannalta, jos kerran Seppänen haluaa vetäytyä hieman sivummalle operatiivisesta johtamisesta.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Itse sanoisin, että Tyni hoiti tehtävänsä tyydyttävästi ja paremminkin olisi voinut tehdä, ihan sillä vaikka jos benchmarkkina on saman kylän futisseura ja heidän toimintansa.

Lisäksi olisin toivonut erityisesti fanikaupassa huomattavaa parannusta, sillä se on vieläkin amatöörienpuuhastelutasolla. Yleismaailmallisesti urheiluseurat saavat iso osan tuloista näistä fanituotteista... Toki kansallisella tasolla tuo JYPn meiniki on linjassa, mutta siihen olisin toivonut organisaation olevan maan terävintä kärkeä.

Isot on saappaat, ja kuten aiemmin mainitsin niin nyt on muutosta tulossa kautta koko organisaation mutta toivotaan, että saappaat eivät ole liian isot...
 

Saint

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja oletettavasti nyt noitakin nyansseja alkaa hoitaa joku muu, joka on vähän enemmän perillä siitä, miten esimerkiksi sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää.

Minusta tuo oli luonnollinen valinta organisaation kannalta, jos kerran Seppänen haluaa vetäytyä hieman sivummalle operatiivisesta johtamisesta.

Paitsi että, toimitusjohtajahan niitä resursseja ohjaa, jolla tuon Tynin korvaavan kaverin pitää sitten toimia ja valittua linjaa noudattaa. Eli Tynin valta tässä vaan kasvaa, eikä päinvastoin.

Mutta turhapa tässä on enempää vielä arvostella, antaa nyt ajan kulua. Luonnollinen ja helppo valinta varmasti, kuten totesitkin.
 
Viimeksi muokattu:

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Paitsi että, toimitusjohtajan niitä resursseja ohjaa, jolla tuon Tynin korvaavan kaverin pitää sitten toimia ja valittua linjaa noudattaa. Eli Tynin valta tässä vaan kasvaa, eikä päinvastoin.

Aika tyhmä on toimari, jos ei kuuntele asiantuntijoita. En kyllä usko, että JYPissä olisi tuollainen ilmapiiri.

Latelta kysyn vielä, tarkoitatko nyt, että JJK olisi hyvä vai huono esimerkki JYPille markkinoinnissa? Mielestäni seura, joka tekee muutamassa vuodessa järkyttävät tappiot, ei ole kovin hyvin onnistunut em. asiassa.

Sen toki myönnän, että Vesalaisen hyväntekeväisyystempaukset ovat jaloja. Mutta rahaa ne eivät näy tuovan JJK:n kassaan.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Latelta kysyn vielä, tarkoitatko nyt, että JJK olisi hyvä vai huono esimerkki JYPille markkinoinnissa?

Hyvä esimerkki markkinointimielessä. Toki JJK on tehnyt organisaationa tappiota, mutta ei edes hyvä markkinointi pelasta kaikkea. Ehkä heidän olisi hyvä vaihtaa kokemuksia näistä muista asioista vaikka JYPn kanssa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös