Kari Jalonen Salmelaiskan paikalle

  • 5 690
  • 33

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Nyt jos Kari Jalonen saa potkut Tsekin maajoukkueen peräsimestä, on kultainen tilaisuus hankkia todellista osaamista Toopen tilalle. Kari Jalonen + Ville Peltonen on resepti pitkäaikaisempaan menestykseen. Pyhästä kolminaisuudesta puuttuu toki vielä se pyhättö eli oma halli, mutta se olisi huomattava askel kohti parempaa.

Hyvä lätkäjumala. Tapahtukoon sinun tahtosi, niin jään päällä kuin toimistossa.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensi kevään jälkeen näin, jos IFK ei ole kauden päätyttyä finaalissa. Tosin siinä kohtaa joutaa kyllä Peltonenkin pihalle, koska nykyinen jengi on tasapainoisin Salmelaisen kasaama kuin kertaakaan aikaisemmin.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Ei tule tällä hetkellä tapahtumaan. Jos ja kun ensi kaudella rämmitään niin siinä vaiheessa voidaan Salmelaisen paikka laittaa jakoon. Toki ottaisin tälläkin hetkellä K.Jalosen Salmelaisen paikalle, mutta ei tule tapahtumaan. Ikävä kyllä.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Muistelen, että ainakin takavuosina KJ ei ole ollut haastattelujen mukaan kovin innostunut urheikujohtajan pesteistä verrattuna valmentamiseen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Salmelaiskan? Really?

Monesta muusta asiasta häntä varmaan voi arvostella, mutta ei todellakaan laiskuudesta.

Kuten toiseen ketjuun kirjoitin, Kojo on parhaimmillaan, kun saa tehdä arjessa duunia seuran pääkäskijänä. En usko, että toimistohommat ovat hänen ykkösprioriteettinsa. Toki voihan sitä UJ:n pestiä muokata juuri sellaiseksi kuin haluaa, mutta jotenkin UJ:n pesti tuntuisi Kojon kohdalla sellaiselta kevyeltä laskulta eläköitymiseen tai jos muuta ei ole tarjolla. Voin toki olla väärässäkin, mutta Kojon ammattitaidolle löytynee kysyntää vielä jään tasollakin.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistelen, että ainakin takavuosina KJ ei ole ollut haastattelujen mukaan kovin innostunut urheikujohtajan pesteistä verrattuna valmentamiseen.
Ja Kojoon liittyen, ainakin muutama vuosi sitten sanoi IFK:hon liittyen, että ei täällä ole enää oikein mitään muuta kuin hävittävää. Valmentamisen suhteen siis.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Sen verran tunnen Jalosen taustat ja herran omatkin ajatukset, että täysin absurdi ajatus että hän tulisi urheilupuolen johtajaksi. Ei tule tapahtumaan.

Valmennus sitten ihan toinen juttu mutta urheilutoimi ei ole Kojon juttu.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Sen verran tunnen Jalosen taustat ja herran omatkin ajatukset, että täysin absurdi ajatus että hän tulisi urheilupuolen johtajaksi. Ei tule tapahtumaan.

Valmennus sitten ihan toinen juttu mutta urheilutoimi ei ole Kojon juttu.

Taidan ottaa tämän talteen. Mulla on vahva hunch, ettei siihen mene montakaan vuotta ennen kuin hänet nähdään tuollaisessa roolissa. No, jos luotetaan sinun taustojen tuntemiseen, tuo aika ei vielä ole kypsä.

Olisikohan KJ:lle tilaa (tilausta kyllä) jossain siinä rajapinnassa valmennuksen ja joukkueenrakennuksen välillä? Kenties tällä tusinakioskilla ei siihen tosin ole varaa.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uskoisin että Nokalla on eläkepäiville muuta puuhaa, kuin tulla Dinojen leikkikentälle (taas) leikkimään. Ajatuksena ihan mestarillinen, mutta siihen se jää.
 

Kane88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Hawks
Tobbe kasannu nyt kerrankin todella hyvän rungon omaavan joukkueen, missä edellisen kauden puutteet paikattu melko hyvin. Toki, vielä pakki hakusessa. Ja tämmöinen ketju ilmestyy tänne. Menkääs jo kesälomille ottamaan iisisti bissen kera, voidaan jatkaa sitten vaikka elokuun puolella. Tämähän oli vaan ehdotus!
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka Salmelaista pitäisi laiskana ja miten vihaisi häntä, niin voisiko ketjut otsikoida jotenkin.. "paremmin"?
Olikos se vielä @Helsingforce itse, joka on täällä palstalla kovaan ääneen joskus valitellut, että miten ikävästi jotkut ovat häntä täällä kohdelleet? Ja sitten itse käyttää näitä ala-astetason lällättelynimiä?
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mutsi aina opetti, että se on tyhmä, joka toista tyhmäksi sanoo.

Mä en snaijaa, että täällä jengi haukkuu jotain tyyppiä, jota ne ei tunne ja jonka duunin tekemisen määrästä ne ei tiedä yhtään mitään.

Oon mäkin kritisoinut Salmelaista sen suorituksista, mutta enhän mäkään tiedä, että mitkä pelaajavalinnat on valmennuksen valintoja ja mitkä Itse UJn?

Niin just tän takia henkilökohtaisuuksiin menemisessä kritiikissä on kyl ihan vitun daijua ja mutsi oli oikeassa. Niin kuin mudet on.
 

blikzt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vaikka Salmelaista pitäisi laiskana ja miten vihaisi häntä, niin voisiko ketjut otsikoida jotenkin.. "paremmin"?

Ja ylipäätään mietityttää, tarvitaanko jokaiselle spekuloitavalle seuraajaehdokkaalle oma ketjunsa "Salmelaiselle kenkää" -ketjun lisäksi, kun tässä nyt ei kuitenkaan ole mitään yksittäisen kannatajan toivetta konkreettisempaa taustalla.

Ja ei, en vaihtaisi tässä vaiheessa K. Jalosta Salmelaisen paikalle jos asioista päättäisin.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Mutsi aina opetti, että se on tyhmä, joka toista tyhmäksi sanoo.

Mä en snaijaa, että täällä jengi haukkuu jotain tyyppiä, jota ne ei tunne ja jonka duunin tekemisen määrästä ne ei tiedä yhtään mitään.

Oon mäkin kritisoinut Salmelaista sen suorituksista, mutta enhän mäkään tiedä, että mitkä pelaajavalinnat on valmennuksen valintoja ja mitkä Itse UJn?

Niin just tän takia henkilökohtaisuuksiin menemisessä kritiikissä on kyl ihan vitun daijua ja mutsi oli oikeassa. Niin kuin mudet on.
Ahkeruutta voisi sanoa myös jossain muissa työympäristöissä. Hinkkaat samaa asiaa moneen kertaan pysyt jatkuvasti kiireisenä, joten olet ahkera. Se mitä ahkeruus noin loppupeleissä on niin on aika ympäripyöreätä. Osaamattomuus on joka syksy ehkä järkevämpi ilmaisu, nyt kerrankin näyttää paremmalta, joten ehkä tobias teki saman työn yhdellä kertaa eikä "ahkerasti" tiskannut samoja tiskeja uudelleen ja uudelleen. Olisiko uudeksi lempinimeksi aineksia MR. Ahkera?
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Sinne voi mennä täysiin spottivaloihin vetämään paremmin, jos on varaa lällätellä.

Helsingissä paine on äärimmäisen kova, menestysodotukset ovat äärimmäisen kovat,
Normi huurteisen lipittäjä on onneksi paremmassa asemassa.

Myötätuntoa löytyy kaikille niille, jotka meinaavat täällä pärjätä. Ei missään nimessä helppoa. Kiitosta ei meinaa tulla millään.

Pääkaupunkiseudun fanit vaativat menestystä vuodesta riippumatta.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ahkeruutta voisi sanoa myös jossain muissa työympäristöissä. Hinkkaat samaa asiaa moneen kertaan pysyt jatkuvasti kiireisenä, joten olet ahkera. Se mitä ahkeruus noin loppupeleissä on niin on aika ympäripyöreätä. Osaamattomuus on joka syksy ehkä järkevämpi ilmaisu, nyt kerrankin näyttää paremmalta, joten ehkä tobias teki saman työn yhdellä kertaa eikä "ahkerasti" tiskannut samoja tiskeja uudelleen ja uudelleen. Olisiko uudeksi lempinimeksi aineksia MR. Ahkera?


Joo. En mä tiedä onko Salmelainen laiska vai ahkera. Kyl jengi puhuu, et jäbällä on hirvee hinku tehdä kaikki hyvin ja vetää täysillä.

Eihän se ole kertaakaan ole hommannu sarjan top-3 pakistoa, mut ei se nyt välttämättä laiskuutta ole. Se voi olla koutsin ohjaamaa tai sit vaan, kun Salmelainen on entinen hyökkääjä, niin ei snaijaa tota pakiston merkitystä. En mä tiedä. Mut toisen haukkuminen, kun toinen musta ainakin vaikuttaa yrittävänsä parhaansa, on kyl kumma juttu. En snaijaa sitä meininkiä.

Ja osaamattomuudesta tuli mieleen, niin monta kautta KoJolla on kokemusta UJn hommista? Se voi varmaan olla ihan hyvä siinä, mutta aika kova riski vaihtaa, kun just näyttäisi siltä, että Salmelainen on vähän oppinu tota hommaa ja kasannu oikeasti aika hyvän rungon.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Muutenkin mun mielestä turha dissata Salmelaista, koska on kasannut parhaan tähänastisista jengeistään ja ainakin itselläni on todella kovat odotukset tulevan kauden suhteen. Muilla kärkijengeillä on ollut paljon vaihtuvuutta ja meillä on rungossa sekä valmennuksessa juuri sitä oikeaa jatkuvuutta sekä lisänä Ojasen tulo varmasti vahvistaa jälkimmäistä, varsinkin kun Murphystä jäi ainakin itselleni hieman epäselvä kuva.

Jalosta tänne tuskin kannattaa kenenkään odotella, kun tuskin kummallakaan osapuolella on mitään suurempaa kiinnostusta yhteistyöhön. Kojo tuli, näki ja voitti ja siitä iso kiitos hänelle, mutta mahdolliset tulevat haasteet ovat varmasti jossain muualla kuin HIFK:ssa ja alkaahan tuolla jo ikääkin olla, joten tuskin niitä valmennusvuosiakaan enää kovinkaan paljon on enää jäljellä sekä rahan takia ei muutenkaan todennäköisesti tarvitsisi tehdä enää yhtään mitään. Vaikea Kojoa on myöskään toimiston puolelle kuvitella, vaan haluaa olla juurikin urheilupuolella suorittamassa.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Olikos se vielä @Helsingforce itse, joka on täällä palstalla kovaan ääneen joskus valitellut, että miten ikävästi jotkut ovat häntä täällä kohdelleet? Ja sitten itse käyttää näitä ala-astetason lällättelynimiä?
Tykkäsin viestistäsi, eli olen kiusaaja. Sori siitä.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Laiskaa ei kyllä Salmelaisesta saa pahalla tahdollakaan, mieshän on lähinnä pahimman luokan työnarkomaani ja erittäin omistautunut hommalleen. Tehokkuus- ja tuottavuuskäyrät ovat sitten toki asia erikseen.

Mennään nyt vielä tämä kausi näin, jooko? Kerrankin näyttäisi olevan normaalia positiivisemmat lähtökohdat faneilla täällä.

Ja mitä tulee Nokkaan UTJ:na, niin Föönilläkin olisi siihen enemmän meriittejä..
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
En tunne aloittajan aivoituksia, mutta mä tulkitsin, ettei otsikossa otettu kantaa Salmelaisen energiatasoon vaan liitettiin hassuttelevasti tämän nimeen -ska-pääte, jota entisaikaan puhekielessä käytettiin naimisissa olleiden sukunimeltään -nen-päätteisten naisten nimissä. (Korhonen --> Korhoska, Nieminen --> Niemiskä jne.) Tuolla tavoin Salmelaisesta saadaan Salmelaiska. Paljon harvinaisemmasta sukunimestä Patalainen taas saadaan jopa Patalaiska.

Onnistunutta huumoria? Mielestäni halventavuudessaan missään tapauksessa ei. Menee tavallaan samaan sarjaan kuin se, että venäläisistä miehistä toisinaan käytetään venäläistä naista tarkoittavaa halventavaa sanaa "venakko".
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
En tunne aloittajan aivoituksia, mutta mä tulkitsin, ettei otsikossa otettu kantaa Salmelaisen energiatasoon vaan liitettiin hassuttelevasti tämän nimeen -ska-pääte, jota entisaikaan puhekielessä käytettiin naimisissa olleiden sukunimeltään -nen-päätteisten naisten nimissä. (Korhonen --> Korhoska, Nieminen --> Niemiskä jne.) Tuolla tavoin Salmelaisesta saadaan Salmelaiska. Paljon harvinaisemmasta sukunimestä Patalainen taas saadaan jopa Patalaiska.

Onnistunutta huumoria? Mielestäni halventavuudessaan missään tapauksessa ei. Menee tavallaan samaan sarjaan kuin se, että venäläisistä miehistä toisinaan käytetään venäläistä naista tarkoittavaa halventavaa sanaa "venakko".

Samassa avauksessa mainitaan tää Toope nimitys, että ihan puhdasta dissaamista.

Saahan sitä kirjoitella mitä haluaa, mutta en mä tajuu miks tänne tarvii tuoda tollaista iltapäivälehtien tasoista ala-arvoista läppää?

Nimittäin jos vittuilee, niin fiksu tekee sen tyylillä eikä vaan mouhoo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös