Kuka on Ilveksen visionääri?
Piri on erotettu. Moni asia meni hänen alaisuudessaan pieleen. Mutta meille Ilvesläisille on nyt paljon suurempia kysymyksiä kuin se onko Sakke parempi kuin Piri tai paljonko nyt maksetaan. Joidenkin mielestä Piri käänsi mielensä pitkien pohdintojen jälkeen. Voin vain sanoa, että hyvinkin nopeasti Piri esitti Ilveksen kannalta oleellisen kysymyksen: Koittakaa nyt päättää, kuka tätä johtaa ja minne suuntaan? Samoin pohditaan, että Piri koetaan pian entiseksi koutsiksi, jos hän makoilee kotonansa. Minua ei kiinnosta enää se, vaan minua kiinnostaa enemmän se, että montako kautta Ilves voi poukkoilla ilman, että pätevät koutsit alkaa välttää seuraamme. Suomen kiekkopiirit ovat pieniä. Meidän on hankalaa kaataa soppaa toistuvasti joidenkin niskaan. Loukkaantumiset, epäonni, kusipääkiekko, ryssä, vahaviiksi jne. ovat jo käytettyjä verukkeita. Mitä jos vikaa löytyy myös ylempää? Haluankin kysyä...
- Kuka oli se visionääri, joka reilu kymmenen viikkoa sitten pidensi Pirin sopimusta ja kuka taas oli se, joka erotti Pirin? Pirin lausunnoista päätellen eri instanssi.
- Kenen visio oli se. että puolustukseen nojaava Piri oli oikea valmentaja nuorille, jotka olivat ikänsä nojannut pelin hyökkäykseen.
- Kuka on se visionääri, kenen mielestä jääkiekkoseuran ylimpään johtoon (hallitus ja tj.) ei tarvita ihmisiä, jotka ovat jääkiekon sektorilla kunnostautuneet?
- Kuka oli se visionääri, joka reilu vuosi sitten ilmoitti, että jatkossa Ilves hakee pelaajansa pääosin P-Amerikasta? (aivan tällä hetkellä luku on nolla).
- Kuka on se visionääri, jonka mielestä kannattaa aina odottaa lokakuulle 6 kk:n miehiä, kun täytetään joukkueen ratkaisevia palasia?
- Jo vuosi sitten kirjoitin, että ymmärtääkö Ilveksen johto nollatoleranssin merkityksen? No, ei ymmärtänyt? Muutenhan joukkueessa olisi kätisyydet ja yv-viivamiehet ollut kohdillaan pelistä yksi. Ja lisäksi Piri vielä laiminlöi tämän osa-alueen harjoittelun.
- Kuka on se visionääri, joka näkee, mitä materiaalia meillä on talossa sisällä? (Paljon nuoria, melko vähän rightin kätisyyksiä ratkaiseviin rooleihin lähivuosina jne..).
- Kuka on se visionääri, joka toteuttaa pojan ja Ilveksen oikein? Minä uskon vahvasti menestyvään Ilvekseen, mikäli kasiseiskojen ja kasikasien parhaat (pl. NHL) kiekkoilevat meillä kaudella 2010-2011. Mitä pitää tehdä tänään ja huomenna, että tuo toteutuisi?
- Kenellä on visio siitä, miten joukkue tulee täydentää nuorten pelaajien lisäksi. Huutava tarve pelaajille, jotka tulevat pelaamaan Ilvekseen parasta kauttaan. Ilvestähän ei Euroopassa voittaisi kukaan, mikäli papat olisivat 5 vuotta nuorempia ja junnut saman verran vanhempia.
Kysymyksien lista on loputon. Pääpointti on löytää Ilvekselle menestyvä strategia ja noudattaa sitä. Mieluummin pidempään kuin viikon.
Ja lopuksi. Olen ehkä naiivin toiveikas. Toivon, että Sakke on tehtävään suostuessaan ollut perinteisen vaativa. Hän on toivottavasti laittanut vaatimuksen, että Ilveksen pitää saada organisaatio kuntoon. Toimia ammattimaisesti muutenkin kuin huoltajien osalta. Sakke on valmentamisen lisäksi nähnyt huikean paljon kiekkoseurojen organisatorisia rakenteita. Toivottavasti meidän viisaat tietäjät kyselevät Sakelta mahdollisimman usein, "miten Sakke tämä asia pitäisi menestyvässä organisaatiossa hoitaa?" Itse toivon, että Sakke saa joukkueen kentällä hurmokseen ja menestykseen. Mutta ehkä sitäkin enemmän toivon, että Saken avulla me saadaan Ilves organisaationa huippukuntoon. Ilves ry on tehnyt jo usean vuoden huikean kovaa työtä, nyt pitää tämä närpiöläisen omistama Hockey Oy muuttaa ammattimaiseksi.