Erikoista, että ylläpito on halunnut lukita tuon SaiPa 05-06 -ketjun, jossa olisi ollut hyvä spekuloida edelleen runkosarjan edetessä joukkueen yleisiä asioita - puutteita, vahvuuksia ja edesottamuksia. Perustankin tällaiselle keskustelulle oman ketjunsa, koska muutama asia peliesityksistä näin Taurun välityksellä on tullut "nähtyä".
Aloitan lainaamalla toisesta ketjusta (Lukko - SaiPa to 22.9.2005)
Uusia pelaajahankintojahan toki on mahdollista tehdä vielä hyvän aikaa, kiire tämän suhteen ei ole. SaiPa on tainnut kuitenkin todeta, että näillä mennään eikä liene aktiivisesti etsimässä mitään tiettyä roolipelaajaa joukkueeseen. Haluan kuitenkin uskoa, että tuskin silmiä nyt aivan kiinnikään on pistetty ja toivon että jos joku sopiva ja pisteluotettava sniperi vapautuisi niin sellaisen mentävä aukko olisi myös minun mielestäni rosterissa.
Hienoa toki muuten on, että SaiPa on saanut paljon laukauksia peleissä kohti vastustajan maalia. Oleellista on, että ammutaan ja vieläpä kohti maalia - toivon mukaan ilman uusia hankintojakin se jyvä alkaa asettua riittävän ajoissa kohdalle ja kiekot alkavat löytää tietään sinne verkon perillekin. Se on kuitenkin askel parempaan, ellei muistini palvele minua aivan väärin niin jotenkin takavuosilta kuitenkin on jäänyt mieleen paljon vähäiset vastustajan maalivahtien torjunnat. Kun vetää paljon, niin määrälläkin voidaan usein korvata laatua - mitä tulisikaan, jos sekä määrä että laatu olisivat huippuluokkaa. ;)
Aloitan lainaamalla toisesta ketjusta (Lukko - SaiPa to 22.9.2005)
Olen samaa mieltä, toisella erätauolla katselin jälleen vastustajan maalivahdin (Jokela) torjuntatilastoja ja tuli jälleen mieleen että ilmeisesti tällä kaudella kuitenkin erona aiempiin on se että laukaisupaikkoihin päästään. Edellisessä pelissä HIFK vastaan Lundellin lopulliseksi torjuntamääräksi tuli 47 torjuntaa, 1 päästetty maali. Siitähän ei pääse mihinkään, että maalivahtikin voi toki pelata unelmapelejä - mutta onko kyse siitä että SaiPa-laukaukset ovat heppoisia perusratkaisuja? Puuttuuko meiltä se Machulda-tyylinen hiihtäjä joka on pimennossa koko muun matsin mutta pystyy taas taikomaan maalin tai kaksi paikat saadessaan, eikä juuri syöttöpörssissä rehvastele? Vaikuttaa näin ensikierrosten perusteella kuitenkin, että liigan maalimäärät taitavat olla hivenen kasvussa; jos näin on niin SaiPan on syytä kyetä myös pysymään kehityksessä mukana.ahal kirjoitti:Mutta sen taitavan snaiperin haluaisin kyllä keltapaidassa nähdä...
Uusia pelaajahankintojahan toki on mahdollista tehdä vielä hyvän aikaa, kiire tämän suhteen ei ole. SaiPa on tainnut kuitenkin todeta, että näillä mennään eikä liene aktiivisesti etsimässä mitään tiettyä roolipelaajaa joukkueeseen. Haluan kuitenkin uskoa, että tuskin silmiä nyt aivan kiinnikään on pistetty ja toivon että jos joku sopiva ja pisteluotettava sniperi vapautuisi niin sellaisen mentävä aukko olisi myös minun mielestäni rosterissa.
Hienoa toki muuten on, että SaiPa on saanut paljon laukauksia peleissä kohti vastustajan maalia. Oleellista on, että ammutaan ja vieläpä kohti maalia - toivon mukaan ilman uusia hankintojakin se jyvä alkaa asettua riittävän ajoissa kohdalle ja kiekot alkavat löytää tietään sinne verkon perillekin. Se on kuitenkin askel parempaan, ellei muistini palvele minua aivan väärin niin jotenkin takavuosilta kuitenkin on jäänyt mieleen paljon vähäiset vastustajan maalivahtien torjunnat. Kun vetää paljon, niin määrälläkin voidaan usein korvata laatua - mitä tulisikaan, jos sekä määrä että laatu olisivat huippuluokkaa. ;)