Karalahti Kerhoon?

  • 107 436
  • 270

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Mutta miten saada Jere Meskuun jakamaan nimmareita?

Liekö tuo nyt niin kovin vaikeaa. Sekametelisopan saa reilulla kolmellakympillä.

Twite kirjoitti:
Olen samaa mieltä siitä että moisia sopimuksen aikana 'mua ei huvita' -pelaajia ei tulisi kenenkään palkata kilpailevaan seuraan. Asiasta on kuitenkin ennakkotapaus Tommi Kovanen jossa HIFK itse avasi oven tällaiselle touhulle.

Minä taas olen sitä mieltä, että jokainen seura voi tehdä ihan omat päätöksensä, kenet palkkaa. Eri asia sitten on, onko yllä mainitussa mitään järkeä. Jos seura uskoo saavansa ko. jannun ruotuun, niin sitten varmasti on.
 

Toompe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Olen samaa mieltä siitä että moisia sopimuksen aikana 'mua ei huvita' -pelaajia ei tulisi kenenkään palkata kilpailevaan seuraan. Asiasta on kuitenkin ennakkotapaus Tommi Kovanen jossa HIFK itse avasi oven tällaiselle touhulle.

Tämä loppuunpalaminen on ihan tuttu termi normaalista työelämästä. Haukutaan entistä työnantajaa ja työkavereita ilkeiksi ja vittumaisiksi. Yleensä nämä burnout-kiertolaiset eivät pärjää sitten missään tulevissakaan tehtävissä.

Toivotottavasti nämä työyhteisön ja yhteiskunnan hylkäämät raukat saavat
edes jonkinlaisen työpaikan, ettei ihan sossun armoille...;)
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Mitähän tuon HIFK:n kanssa sitten pitäisi vielä sopia? Matikaisen Penahan sanoi, ettei HIFK ole enää esteenä sille, jos Jere pelaa jossain muussa seurassa Euroopassa.

Raha-asioita varmaan. Käydäänkö keskusteluita HIFK:n ja Karalahden vai HIFK:n ja Kerhon välillä olisi mukava tietää.

Voisi olettaa, että Karalahden sopimuksessa on sopimussakko sopimuksen purkamisesta, vääntö voi liittyä siihen kuinka paljon rahaa liikkuu HIFK:n suuntaan.
 

Toompe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Voisi olettaa, että Karalahden sopimuksessa on sopimussakko sopimuksen purkamisesta, vääntö voi liittyä siihen kuinka paljon rahaa liikkuu HIFK:n suuntaan.

Käsittääkseni kukaan ei ole maksamassa HIFK:n hylkäämän Jeren sopimuksen purkamisesta yhtään mitään. Nyt neuvotellaan siitä, että kuinka suuren osan Jeren ensi kauden palkasta tuleva seura maksaa. Ja mitä jää pentin maksettavaksi ?
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Käsittääkseni kukaan ei ole maksamassa HIFK:n hylkäämän Jeren sopimuksen purkamisesta yhtään mitään. Nyt neuvotellaan siitä, että kuinka suuren osan Jeren ensi kauden palkasta tuleva seura maksaa. Ja mitä jää pentin maksettavaksi ?

Miksi HIFK maksaisi mitään? Mediasta saatujen tietojen mukaan HIFK:lla olisi halutessaan mahdollisuus purkaa sopimus ja toivottaa Karalahdelle hyvät jatkot. Jos taas Pena olisi vittumaisella tuulella hän ei Karalahden sopimusta pura tai anna purkaa eikä maksa liksaa ennen kuin Karalahti ilmestyy treeneihin.
 

J.Petke

Jäsen
Miksi HIFK maksaisi mitään? Mediasta saatujen tietojen mukaan HIFK:lla olisi halutessaan mahdollisuus purkaa sopimus ja toivottaa Karalahdelle hyvät jatkot. Jos taas Pena olisi vittumaisella tuulella hän ei Karalahden sopimusta pura tai anna purkaa eikä maksa liksaa ennen kuin Karalahti ilmestyy treeneihin.

Luulen kanssa että Hifk:n ei todella tarvitse maksaa Karalahden palkasta yhtään mitään koska luultavasti noilla Jeren näytöillä voidaan sopimus purkaa ilman huolta korvauksista. Minä luulen että taistellaan jostain pelaajaoikeuksista tai vastaavista.

Toki kyykytys olisi täydellinen jos Pentti vielä Jeren palkasta maksaisi vaikka 40%.
 

Toompe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Miksi HIFK maksaisi mitään? Mediasta saatujen tietojen mukaan HIFK:lla olisi halutessaan mahdollisuus purkaa sopimus ja toivottaa Karalahdelle hyvät jatkot. Jos taas Pena olisi vittumaisella tuulella hän ei Karalahden sopimusta pura tai anna purkaa eikä maksa liksaa ennen kuin Karalahti ilmestyy treeneihin.

Käsitän asia, että jos HIFK ei pura Jeren sopimusta se maksaa sopparista myös ensi kauden. Sopimusrikkomus on Jeren puolelta selvä ja sopimuksen purkaminen on ollut mahdollista jo siitä lähtien kun Pentti ilmoitti, ettei Jeren palveluksia tarvita.

Jos Pentti vittuilessaan vaikeuttaa Jeren työllistymismahdollisuuksi ja purkaa sopimuksen vasta sen jälkeen kun uudelleen työllistyminen ei ole enää mahdollista, niin uskon että laki on Jeren puolella mahdollisissa korvausoikeudenkäynneissä.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Käsittääkseni kukaan ei ole maksamassa HIFK:n hylkäämän Jeren sopimuksen purkamisesta yhtään mitään.
- - -

Matikaisen omin sanoin HIFK ei päästä Jereä minnekään ilman kohtuullista korvausta. Tuskin on mieli muuttunut viikon sisällä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Enpä tiedä, että tehoavatko muuallakaan, mutta IFK:n ulkopuolella tuskin ollaan yhtä pitkämielisiä.

Tässä on ihan hyvä pointti. Tuosta pitkämielisyydestä IFK saa kyllä syyttää itseään. Jos Jere olisi käyttäytynyt samanlailla esimerkiksi Kärpissä (tai miksei vaikka Kerhossa), niin veikkaanpa, että potkut olisivat olleet edessä nopeasti. IFK kuitenkin luotti häneen, ja Jere vastasi luottamukseen "tyylikkäästi": näytti keskisormea koko organisaatiolle, ja toimi ainoastaan oman pään mukaan. Kerrassaan hienoa toimintaa häneltä.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Käsitän asia, että jos HIFK ei pura Jeren sopimusta se maksaa sopparista myös ensi kauden. Sopimusrikkomus on Jeren puolelta selvä ja sopimuksen purkaminen on ollut mahdollista jo siitä lähtien kun Pentti ilmoitti, ettei Jeren palveluksia tarvita.

Jos Pentti vittuilessaan vaikeuttaa Jeren työllistymismahdollisuuksi ja purkaa sopimuksen vasta sen jälkeen kun uudelleen työllistyminen ei ole enää mahdollista, niin uskon että laki on Jeren puolella mahdollisissa korvausoikeudenkäynneissä.

HIFK voi aivan hyvin pidättää Karalahden sopimuksen voimassa tai tarkemmin sanoen olla purkamatta sitä. Ei HIFK:lla ole mitään velvollisuutta sitä purkaa. Jos työntekijä eli tässä tapauksessa Karalahti ei suorita työvelvoitteitaan ei työnantajalla ole myöskään velvollisuutta maksaa palkkaa. Jos Karalahti taas rupeaa hoitamaan asiansa kunnolla pitää Penan ruveta kaivamaan taas taskujansa.

Itseasiassahan HIFK:n on jo pitänyt purkaa sopimus, jos se sen aikoo tehdä yksipuolisesti. Muistaakseni työsopimuslain mukaan työnantajan pitää suorittaa purku 14 päivän kuluessa purkuperusteen tultua työnantajan tietoon.

Jännä juttu kaikenkaikkiaan, hauska nähdä miten homma etenee.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Meikalainen muuttaa Afrikkaan ja saman tien toimistolla aletaan sekoilemaan oikein tosissaan! Muuttuiko kylan henkinen tasapaino noin paljon?

Jokos olet päättänyt kuka hoitaa koiriasi kun kuitenkin pyörit tulevan talven päiväntasaajan suunnalla? Minä olen allerginen koirille mutten näköisilleni huippupakeille. Tervetuloa bileisiin.
 

d2uce

Jäsen
Ja soppa senkun vahvenee. Jos ei olla vakavissaan, niin kai edes puolivillaisesti, veljellisesti naureskellen, Vanhan Nallen terassilla?

On tää yhtä soutamista ja huopaamista, mutta niinhän se on kai Karalahden kohdalla viimeaikoina tupannut olemaankin.
 

Gerbiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Matikaisen omin sanoin HIFK ei päästä Jereä minnekään ilman kohtuullista korvausta. Tuskin on mieli muuttunut viikon sisällä.

Ja sitten perään pistetään tämä lainaus jatkoajan uutisesta
Matikainen kirjoitti:
− HIFK ei ole esteenä sille, jos Jere pelaa jossain muussa seurassa Euroopassa, Pohjois-Amerikassa tai jopa Suomessa.

Jossain on jotain pientä ristiriitaa, mutta mitä pienistä...

Jere pelaa siellä, missä sille tarjotaan sen mielestä riittävän hyvää sopimusta.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Eikös Veikkaajan teksti mennyt jotenkin niin, että "jos Karalahti olisi päättänyt ulkomaille lähteä, HIFK olisi saanut rahallisen korvauksen, mutta Matikainen ilmoitti, ettei HIFK ole esteenä, jos Jere jää Suomeen". Ja sitten oli maininta, kuinka siirtokorvauksia "ei liigassa enää ole"... Saa korjata jos meni väärin, ulkomuistista heitin tuon.
 

Hagu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös Veikkaajan teksti mennyt jotenkin niin, että "jos Karalahti olisi päättänyt ulkomaille lähteä, HIFK olisi saanut rahallisen korvauksen, mutta Matikainen ilmoitti, ettei HIFK ole esteenä, jos Jere jää Suomeen". Ja sitten oli maininta, kuinka siirtokorvauksia "ei liigassa enää ole"... Saa korjata jos meni väärin, ulkomuistista heitin tuon.

Kyllä oikein tuon tekstin muistat mutta totuus on kuitenkin se, että siirtokorvauksia maksetaan edelleen vaikka niitä ei "virallisesti" sanota olevankaan.
 

Luiro

Jäsen
Jos pelaajalla on voimassaoleva sopimus, niin sen ulosostaminen maksaa rahaa, ainakin futiksessa, miksei jääkiekossakin.

Ja meille Jere, tahtoo, tahtoo, tahtoo.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Kyllä oikein tuon tekstin muistat mutta totuus on kuitenkin se, että siirtokorvauksia maksetaan edelleen vaikka niitä ei "virallisesti" sanota olevankaan.

Jerehän on pelannut NHL:ssä, joten siirtokorvauksia hänestä ei tarvitse maksaa, koska ne on rapakon taakse siirtyessä maksettu for good. Jerellä ja HIFK:lla on tietääkseni voimassaoleva sopimus ja se osapuoli joka siitä eroon haluaa joutuu siitä uskoakseni maksamaan?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Jossain on jotain pientä ristiriitaa, mutta mitä pienistä...
- - -

Ei ole mitään ristiriitaa.
Kaikki on sanottu tässä sekä HIFKin Jere-ketjussa, joten saa ravistaa päätä, josko ne kaksi hernettä osuisivat kohdakkain.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Onko tämä Karalahden sopimus HPK:oon Afrikan(kin) mantereen ykkösuutinen?

No mitapa veikkaat? Kairosta Kapiin asti kansa kohisee ja rummut paukuttavat viestia syrjaisimpaankin savimajaan. Ei ole kylla viela Kerhon paitoja tullut vastaan kuin peilissa (Turun sinapin ja Seura-lehden mainospaidat olen kylla bongannut), mutta jos Jere paattaa Kerhoon siirtya on vain ajan kysymys kun bootleg-rattikaupat vaantavat Karalahti nutusta piraattia ympari Afrikan.

Koiratkin olen jo opettanut haukkumaan Kujun tahdissa ja puutarhurin nelivuotias poika osaa huutaa "Aja!". Eli kaannytystyo oikeamielisen jaakiekon puolesta on alkanut hienosti taalla zulujen mailla.
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
No mitapa veikkaat? Kairosta Kapiin asti kansa kohisee ja rummut paukuttavat viestia syrjaisimpaankin savimajaan. Ei ole kylla viela Kerhon paitoja tullut vastaan kuin peilissa (Turun sinapin ja Seura-lehden mainospaidat olen kylla bongannut), mutta jos Jere paattaa Kerhoon siirtya on vain ajan kysymys kun bootleg-rattikaupat vaantavat Karalahti nutusta piraattia ympari Afrikan.

Koiratkin olen jo opettanut haukkumaan Kujun tahdissa ja puutarhurin nelivuotias poika osaa huutaa "Aja!". Eli kaannytystyo oikeamielisen jaakiekon puolesta on alkanut hienosti taalla zulujen mailla.

Milloin me nähdään näitä paikallisia Kerhon sikakatsomossa? Niille täytyy opettaa heti kaikki suomalaiset kirosanat ja ottaa tietenkin sikakatsomosta mallia.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Tämän päivän Kaupunkiuutissa uusi tj Tervonen kumoaa huhut:

- Ei ainakaan tässä vaiheessa. Meillä ei ole rahoja hänen palkkaansa tällä hetkellä ja miehistö on periaatteessa täynnä.
...
- Sen tason pelimiehestä on varmaan kaikki kiinnostuneita. Agenttinsa tossa on soitellut.

Eli kun Hanskin ja Tervosen puheista vedetään johtopäätökset, Jere tulee halvalla ja erittäin tiukoilla pykälillä varustettuna boostaamaan uransa.
 

J.Petke

Jäsen
Milloin me nähdään näitä paikallisia Kerhon sikakatsomossa? Niille täytyy opettaa heti kaikki suomalaiset kirosanat ja ottaa tietenkin sikakatsomosta mallia.

Näin on. http://www.jokerifanit.net/n/?m=pages&a=showpage&t=387&cc=291

Iisakki Kiemunki kirjoitti tänään hyvin Hämeenlinnan kaupunkiuutisissa Jerestä. Sisältö oli pääasiassa se että Jere on riskin arvoinen. Joko edessä on paras kausi vuosiin tai sitten uran viimeistä edellinen kausi.

Eli siis rahaa ei VIELÄ ole. Taitaa olla hattu kiertämässä Ruukilla ja parissa muussa pöydässä.
 

Luiro

Jäsen
Iisakki Kiemunki kirjoitti tänään hyvin Hämeenlinnan kaupunkiuutisissa Jerestä. Sisältö oli pääasiassa se että Jere on riskin arvoinen. Joko edessä on paras kausi vuosiin tai sitten uran viimeistä edellinen kausi.


Kiemunki kirjoitti siitäkin hyvin, että ehkäpä sitä jaksaisi mennä katsomaan noita syksyn lässynlässynpelejäkin, kun olisi jotain nähtävää. Suurin mielenkiintohan kohdistuu toki siihen, että pelaako Jere pronssiottelussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös