Saarela lienee kuitenkin arvostettu pelaajien keskuudessa... Pelaajat äänestivät kapteeniston Raumalla.
Alpohan ilmeisesti kuuluu siihen koulukuntaan, että itse päättää kapteenit? Jotenkin voisi kuvitella, että ei koppifiiliksen kannalta paras vaihtoehto, tosin ei kyllä hirveän suuri tekijäkään...
Mä kuulun siihen koulukuntaan myös, joka haluaisi että valmentaja nimeäisi kapteeniston. NHL:ssä tämä lienee aina näin, ja sieltä varmaan Alpokin tuon tavan on oppinut, jos hän itse kapteenit nimittää. Lukossa taisi ainakin Ismo Lehkonen olla samalla tavalla toimiva valmentaja, muistelen että kaudella 2001-02 kapteenisto pistettiin uusiksi noiden A-kirjaimien osalta (kannattajien nykyinen, tuleva ja menevä kulttihahmo
Topinaattori Lethonen (huomatkaa sukunimen tanskalainen kirjoitusasu) oli muuten tuolloin kauden alussa toinen varakippari...) ja loppukaudesta C-kirjaimen kantajakin vaihtui automaattisesti kun silloinkin kapteenina ollut Saarela loukkaantui.
Tosin eipä Lukossa viime vuosina ole tuota äänestystä kapteenista tarvinnut pitääkään, kun Eepille se on automaattisesti kuulunut.
Mitä tulee tuohon Pasi Saarelan toimimiseen kapteenina niin ei hän tosiaan ole ensimmäistä kertaa pappia kyydissä. Vaikka Saarela ei pelaajana ole tyyppiä joka ensimmäisenä tulee mieleen kun kapteeniaineksista keskustellaan, niin en kyllä silloin 2001-02:kaan muista että kukaan olisi kiistänyt sitä etteikö Pasi kapteenin hommia olisi mallikkaasti hoidellut, vaikka ainakin minä asiaa silloin ennen kauden alkua epäilin.
Lisäksi Saarelan asenteesta joukkueen eteen kertoo sekin, että kun kaudella 2005-06 peli ei kulkenut sen enempää Lukolla kuin Saarelallakaan, niin ensipotkujaan liigassa ottanut Petri Lammassaari ainakin kertoi tuolloin että päin persettä menevät pelit eivät näy mitenkään Saarelan pukukoppikäyttäytymisessä, Lammassaari arvosti kovasti sitä miten Saarela kopissa kannustaa ja tsemppaa muuta joukkuetta.