Kapteenisto 08-09

  • 7 963
  • 33

Korinekki

Jäsen
Kun vähän joka ketjussa tunnutaan spekuloivan sillä, ketä on oikea mies jatkamaan Eepin työtä Kapteenina, niin avataanpa oma ketju ensi kauden kapteenistolle. Tännä spekulaatiot, faktat, analyysit ja luonnollisesti teot.
Eiköhän homma C-kirjaimen suhteen ole selvä. Pasi Saarela on uuden Lukon uusi Kapteeni. Varakapteeneiksi on tarjolla useita nimiä. Itse uskon, että A löytyy herroilta Tomi Pettinen ja Pekka Saarenheimo.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ainakin noista Uraman kommenteista eilisessä tiedotustilaisuudessa voisi päätellä että hän tekee Saarelasta kapteenin. Tässä uskossa olen itsekin ollut jo ennen Pasin sopimuksen julkistamistakin, vaikka oma suosikkini kapteeniksi olikin Pettinen, ja on edelleenkin.

Näin sen luulisin menevän:

Pasi Saarela C
Tomi Pettinen A
Mika Viinanen A

Noita A-kirjaimia voi kai olla useammallakin kuin kahdella?

Tähän vielä semmoinen ajatus minkä Korkki toi esille jossain ketjussa, että jospa Lukko kunnioittaisi Eepiä sen verran että vielä ei kapteenin kirjainta annettaisi kenellekään. Onkohan tämmöinen SM-liigassa mahdollista? NHL:ssä noita ainakin on ollut, kuten joitain "kiertäviä kapteenejakin".
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Olen aina ollut sitä mieltä, että kapteenilla pitää olla mahdollisimmat syvät juuret joukkueeseen. Eli tässä tapauksessa Saarela on ainoa oikea vaihtoehto. Häneltä löytyy historia joukkueessa ja kokemus.
 

Kai-Sakari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panelian Raikas
C lienee Pahilla, kun valmennus tuosta esimerkkiydestä jauhavat, kun taas esimerkiksi Pettisen ja Kovasen pukukoppitaidot ovat itseltäni hämärän peitossa. Jyppi-kapteeniudesta Kovasella on huonoja muistoja...

Assariehdokkaita onkin muutama, joukossa myös tummanpuhuvia "heossi": Saarenheimo, Haataja ja Viinanen, mutta miksei myös Koposen Teronderi!
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Saarela C
Saarenheimo A
Pettinen A
(Viinanen A)

Tai, jos ulkomaalaisista löytyy joku kokenut "Topo kakkonen", niin kyllähän hänellekin A:ta voisi ajatella...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse aikaisemmin ehdottelin Mikko Viitasta kapteeniksi mutta kyllähän noista Uraman puheista saa sen käsityksen että kapun rooli on varattu Pahille. Eli veikataan sitten näin:

C Pasi Saarela
A Mikko Viitanen
A Pekka Saarenheimo
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Samoja miehiä tässä tarjotaan, mitä täällä on jo esillä ollutkin. Tietysti nuo Uraman kommentit myöskin vaikuttavat siihen, millaista riviä kannattaa tarjota.

C = Pasi Saarela
A = Pekka Saarenheimo
A = Tomi Pettinen
 

pehmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Noita A-kirjaimia voi kai olla useammallakin kuin kahdella?

Tähän vielä semmoinen ajatus minkä Korkki toi esille jossain ketjussa, että jospa Lukko kunnioittaisi Eepiä sen verran että vielä ei kapteenin kirjainta annettaisi kenellekään. Onkohan tämmöinen SM-liigassa mahdollista? NHL:ssä noita ainakin on ollut, kuten joitain "kiertäviä kapteenejakin".
SM-liigan säännöt kieltävät aika yksiselitteisesti kummatkin vaihtoehdot.

201 - JOUKKUEEN KAPTEENI
a) Kunkin joukkueen on nimettävä kapteeni ja enintään kaksi (2) varakapteenia.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Jokos kapteenistosta on jotain kuulunut? Huomenna pitsissähän nuo todennäköisesti on kirjaimet rinnassa, mutta onhan nuo yleensä tiedoitettu ihan virallisestikin.

Itse veikkaan muiden kanssa samoilla linjoilla, että Saarela on kapteeni, Saarenheimo ja Pettinen varakapteeneita. Pettisen tilalla saattaa olla myös Viitanen.
 

TD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Feran tytöt <3
Heitetään myös veikkaukset kapteenistosta, Saarela on niin ilmiselvä valinta että vedetään vähän puskista :)

Kapteeni:
Tero Koponen

Varakapteenit:
Tomi Pettinen
Mika Viinanen
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Enpä tiedä, mutta tuskin Saarela ihan virallinen kapteeni on. Veikkaisin että C=Saarenheimo ja A:t Viinanen ja Saarela.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Enpä tiedä, mutta tuskin Saarela ihan virallinen kapteeni on.
En tiedä minäkään, eikä itseasiassa moni muukaan, koska kapteeni tullaan päättämään ensi viikon Kuortaneen leirin aikana pelaajien kesken.

Mutta jos minä saisin päättää, niin ehdottomasti Pettinen olisi oiikea nimi tähän virkaan.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Mutta jos minä saisin päättää, niin ehdottomasti Pettinen olisi oiikea nimi tähän virkaan.

Eilen Koposen Tero meni ainakin kapteenihierarkiassa Pettisen edelle pitäessään kolmessa ottelussa C-kirjainta rinnassaan. Pahilla oli tuo C ensimmäisessä ottelussa. Omasta mielestäni Koponen voisi olla varsin varteenotettava ehdokas kapteeniksi liigaankin. Miehestä tosin välittyy sellainen vähän hiljaisen miehen kuva, liekö millainen pukukoppitsemppari..

Mutta tosiaan: C joko Pahille tai Terolle, Pettiselle voi antaa ensin A:n ja parin kauden kuluttua alkaa miettiä sitä C:tä.
 

RaLu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eilen Koposen Tero meni ainakin kapteenihierarkiassa Pettisen edelle pitäessään kolmessa ottelussa C-kirjainta rinnassaan..

Pettisen ei pitänyt alunperin pelata kuin aamun ensimmäinen ottelu, mutta koska Lehikoinen loukkasi hieman jalkaansa toisessa ottelussa, niin Pettinen "joutui" tuuraamaan häntä kahdessa viimeisessä ottelussa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Uusi Rauma tietää kertoa, että pelaajisto on äänestänyt Saarelan kapteeniksi. Aika odotettu valinta siitä tuli, ja moni kirjoittajistakin on ollut asiasta sitä mieltä. Apulaisista ei jutussa ollut mitään mainintaa, joten jos joku tietää ketkä tähän hommaan valittiin, niin saa kertoa.
 

Korinekki

Jäsen
Uusi Rauma tietää kertoa, että pelaajisto on äänestänyt Saarelan kapteeniksi. Aika odotettu valinta siitä tuli, ja moni kirjoittajistakin on ollut asiasta sitä mieltä. Apulaisista ei jutussa ollut mitään mainintaa, joten jos joku tietää ketkä tähän hommaan valittiin, niin saa kertoa.
C Pasi Saarela
A Tomi Pettinen
A Pekka Saarenheimo
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Varmaan sen äänestyksen perusteella nuo A:tkin jaettiin minkä perusteella Pasistakin kippari tehtiin. Ihan hyvät valinnat pelaajat ovat tehneet, kun ei munkaan ensimmäinen veikkaus heittänyt kuin Saarenheimon kohdalla jolle paikalle ennustin Viinasta.

Laaksonen ei ehtinyt äänestykseen mukaan, muuten hän olisi vähintään A:n rintaansa saanut. Kauden aikana varmaan sitä kantaakin, kun noista joku kuitenkin on silloin tällöin pois.
 

Nikke84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Manchester United, Three Lions
Pahi on täysin oikea valinta kapteeniksi, sillä onhan mies kuitenkin pelanut eniten Lukossa kuin kukaan muu pelaaja tämän hetken joukkueessa.
 

Bendul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ässissä mies ei voittanut yhtään kaksinkamppailua kahteen kuukauteen. Pukukoppihahmona en tiedä Pahista mitään, Ässissä mies ei huokunut suurtakaan tahtoa voittaa mitään. Viime kauden Ässissä se ei olisi ollut mahdollistakaan... Millainen pelaaja Saarela on yleensä joukkueen kannalta ollut? Pahi ja joukkueen edun kannalta uhrautuminen tuntuu oudolta yhdistelmältä, mutta kotipaikan etua on hankala arvioida. Onko Marko Toivosen liikkeistä mitään tietoa?
 

TD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Feran tytöt <3
Ässissä mies ei voittanut yhtään kaksinkamppailua kahteen kuukauteen. Pukukoppihahmona en tiedä Pahista mitään, Ässissä mies ei huokunut suurtakaan tahtoa voittaa mitään. Viime kauden Ässissä se ei olisi ollut mahdollistakaan... Millainen pelaaja Saarela on yleensä joukkueen kannalta ollut? Pahi ja joukkueen edun kannalta uhrautuminen tuntuu oudolta yhdistelmältä, mutta kotipaikan etua on hankala arvioida. Onko Marko Toivosen liikkeistä mitään tietoa?

Saarela lienee kuitenkin arvostettu pelaajien keskuudessa... Pelaajat äänestivät kapteeniston Raumalla.

Alpohan ilmeisesti kuuluu siihen koulukuntaan, että itse päättää kapteenit? Jotenkin voisi kuvitella, että ei koppifiiliksen kannalta paras vaihtoehto, tosin ei kyllä hirveän suuri tekijäkään...

Makesta ei hajua, mutta äänestyksiin lisäksi vielä että Lukon pelaajat ovat äänestäneet sisääntulobiisin itse niin kauan kuin minä muistan, saavat ainakin mieluisen fiiliksen.

Oma suosikkini viimevuosina on ollut Marilyn Mansonin Beautiful people. (jos tästä aiheesta joku jaksaa kirjoittaa, niin etsikää oikea ketju ja kopioikaa minut sinne:)
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Saarela lienee kuitenkin arvostettu pelaajien keskuudessa... Pelaajat äänestivät kapteeniston Raumalla.

Alpohan ilmeisesti kuuluu siihen koulukuntaan, että itse päättää kapteenit? Jotenkin voisi kuvitella, että ei koppifiiliksen kannalta paras vaihtoehto, tosin ei kyllä hirveän suuri tekijäkään...

Mä kuulun siihen koulukuntaan myös, joka haluaisi että valmentaja nimeäisi kapteeniston. NHL:ssä tämä lienee aina näin, ja sieltä varmaan Alpokin tuon tavan on oppinut, jos hän itse kapteenit nimittää. Lukossa taisi ainakin Ismo Lehkonen olla samalla tavalla toimiva valmentaja, muistelen että kaudella 2001-02 kapteenisto pistettiin uusiksi noiden A-kirjaimien osalta (kannattajien nykyinen, tuleva ja menevä kulttihahmo Topinaattori Lethonen (huomatkaa sukunimen tanskalainen kirjoitusasu) oli muuten tuolloin kauden alussa toinen varakippari...) ja loppukaudesta C-kirjaimen kantajakin vaihtui automaattisesti kun silloinkin kapteenina ollut Saarela loukkaantui.

Tosin eipä Lukossa viime vuosina ole tuota äänestystä kapteenista tarvinnut pitääkään, kun Eepille se on automaattisesti kuulunut.

Mitä tulee tuohon Pasi Saarelan toimimiseen kapteenina niin ei hän tosiaan ole ensimmäistä kertaa pappia kyydissä. Vaikka Saarela ei pelaajana ole tyyppiä joka ensimmäisenä tulee mieleen kun kapteeniaineksista keskustellaan, niin en kyllä silloin 2001-02:kaan muista että kukaan olisi kiistänyt sitä etteikö Pasi kapteenin hommia olisi mallikkaasti hoidellut, vaikka ainakin minä asiaa silloin ennen kauden alkua epäilin.

Lisäksi Saarelan asenteesta joukkueen eteen kertoo sekin, että kun kaudella 2005-06 peli ei kulkenut sen enempää Lukolla kuin Saarelallakaan, niin ensipotkujaan liigassa ottanut Petri Lammassaari ainakin kertoi tuolloin että päin persettä menevät pelit eivät näy mitenkään Saarelan pukukoppikäyttäytymisessä, Lammassaari arvosti kovasti sitä miten Saarela kopissa kannustaa ja tsemppaa muuta joukkuetta.
 

Emiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pahi on täysin oikea valinta kapteeniksi, sillä onhan mies kuitenkin pelanut eniten Lukossa kuin kukaan muu pelaaja tämän hetken joukkueessa.

Se nyt ei pitäisi olla mikään ratkaiseva tekijä montako peliä on Lukossa pelannut. Siinä vaiheessa kun Saarela alkaa nostelemaan kypäräänsä, hän on kaikkea muuta kuin esimerkillinen johtaja jäällä. Kopissa voi Pahi olla mies paikallaan, mutta luulisi Lukosta tähän hommaan sopivampiakin miehiä löytyvän.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Se nyt ei pitäisi olla mikään ratkaiseva tekijä montako peliä on Lukossa pelannut. Siinä vaiheessa kun Saarela alkaa nostelemaan kypäräänsä, hän on kaikkea muuta kuin esimerkillinen johtaja jäällä. Kopissa voi Pahi olla mies paikallaan, mutta luulisi Lukosta tähän hommaan sopivampiakin miehiä löytyvän.

Tuo kypärännostelu nyt on kasvanut sellaiseksi legendaksi, että se yhdistetään aina negatiivisesti Pahin asenteeseen ym. Ei auta, vaikka mies itse on moneen otteeseen selvittänyt, miksi nostelee kypäräänsä. Ainakin viime kauden lopun Pahi tsemppasi minusta oikein hienosti ja sokeakin näki, että yritystä riitti. Valitettavasti alkukausi Ässissä (Lukossa olisi varmaan ollut sama homma) oli jättänyt jälkensä kunto- ja itseluottamusosastolle. Nythän testitulokset ovat näyttäneet miehen olevan kovassa iskussa. Samaan malliin kun jatkaa, niin hyvä tulee.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Siinä vaiheessa kun Saarela alkaa nostelemaan kypäräänsä, hän on kaikkea muuta kuin esimerkillinen johtaja jäällä.
Niin, tämäkin asia riippuu paljolti siitä, mikä tilanne jäällä on menossa. Jos peli on vihelletty poikki, niin siitä vaan nostelemaan ihan vapaasti, jos siltä tuntuu. Jos taas vastustaja hyökkää, ja yksi alkaa nostelemaan juuri silloin kypäräänsä lopettaen samalla pelaamisen, niin asia ei ole kovinkaan fiksusti tehty joukkueen kannalta, varsinkaan kapteenin ominaisuudessa.

Muuten olisin tuosta kypärän nostelusta sitä mieltä, että kyseessä on vanha tapa, jota toki itsekin olen välillä kritisoinut, mutta kyllä Pasi sitä on yrittänyt/yrittää vähentää, koska siitä saa kuulla jo yli puoluerajojen.

Korinekki näkyi listaavan nuo apukapteenit jo tänne, joten siitä sen verran, että ihan hyvät vaihtoehdot niillekin posteille mielestäni tulivat valituiksi. Laaksonen tosiaan olisi saattanut olla varteenotettava vaihtoehto, jos olisi liittynyt joukkueeseen aiemmin, mutta nyt mennään näillä, eikä se ainakaan minua haittaa ollenkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös