Kannettavat mp3-soittimet

  • 79 655
  • 504

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Creative osui itselle myös. Tarkemmin sanoen MuVo N200, gigaisena. Pienempää (kapasiteettimielessä) ei oikein viitsinyt hankkia, enkä toisaalta halunnut ylimääräisiä liikkuvia osia. Laite on todella kompaktin kokoinen ja käyttö yllättävän helppoa selkeän valikkorakenteen ansiosta. Soundi häviää tosin selvästi Walkmanille, mutta kaikkea ei voi saada. Taajuuskorjain auttaa hiukan asiaa, mutta diskantin kihinää ja muutenkin ohutta soundia sekään ei pysty korjaamaan, vaikka vaihtaisi paremmat kuulokkeet. Radiokin tuossa on, mutta sitä tulee tuskin paljon kuunneltua. Eikä se sitäpaitsi oikein edes vakuuta kuuluvuudellaan. Mutta se ei ollutkaan ostokriteerinä.

Musiikin siirto toimii näppärästi USB2:n avulla ja riittävän kapasiteetin ansiosta ei tarvitse olla koko ajan vaihtelemassa sisältöä. Hommasinpahan ladattavat akutkin tuohon, en vain löytänyt yli 1000 mAh akkuja mistään AAA-kokoisena. Liekö moisia kovasti tarjollakaan. En ole vielä testannut, miten kauan yhdellä latauksella kuuntelee. Alkaliparistolla kuuntelua luvataan reippaasti yli 10 tuntia.

Laitteessa on siis paljon hyvää ja hiukan huonoa. Itse maksoin 165 €, netistä olisi saanut halvemmalla. Mutta onpahan ainakin toimiva takuu, kun osti kaupasta. Varsinaisiin ongelmiin en ole vielä lyhyen käyttöhistorian aikana törmännyt. Tuoreimman TM:n testiraportti pitänee vielä tsekata, vaikka laite onkin jo hommattuna.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Itse päädyin muutama kuukausi sitten Creativen Zen Microon. Loistovehje, akku kestää hyvin, näyttö ja käyttövalikko selkeä ja tilaa piisaa. Näin alkuun siirsin kaikki mp3-tiedostot mitä koneella oli ja vielä sen jälkeen tilaa oli melkein puolet jäljellä.

Suojakotelo on ok, lenkkeillessä ei mitään häiriötä tai muuta.

Lämmin suosittelu.
 

Dolgor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Rags

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Laitoin taalat likoon iPodin 20 GB version kanssa. Samaan häsäkkään laitoin Mac Minin eli tarkoitus on pikkuhiljaa kaikota Wintoosamaailmasta. Linuxhan pyörii myös tässä masiinassa, mutten vielä ole hiffannut sen etuja loppukäyttäjän kannalta. Siis PCllä naputellaan.

Mac Minin kanssa päästiin asiaan noin 5 minuutissa koneen käynnistämisestä. Lisäksi tuli ulkoiluretki, koska "kaikki" koneen softat piti päivittää ja meillä päin 256 kBit/s on kova sana.

Sitten kaikki MP3t ja parhaat cedarit talteen iTunesiin ja avot , kohtapa oli
iPod jo täynnä mukavaa musaa ja "älykkäitä" playlistoja. Jokaisen iTripin (FM station) hankkijan on pakko opetalla nuo älylistat suhteellisen nopeaan ainakin maassa, jossa FM bandi on täynnä mitä kummempaa paikallista soundia.

Itsensä huijaamiseksi kannattaa iPod ostaa Teosto -vapailta markkinoilta (esim US), mutta totuus on, että lisävarusteita ko härvelin kanssa tarvitaan rutosti (kumikotelo, vyökotelo, autosarja, BOSEn kotiteatteri kaukosäätimineen jne). Eli ihan halvalla souvista ei pääse loppujen lopuksi.

Brändi vai ei? Siinä aikamme kysymys. Monen MP3 härvelin jälkeen vasta iPod tuntuu tuntuu siltä oikealta. Kai sen tekee paino kuin Omegan kunnon kelloissa.
 
Viimeksi muokattu:

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti nedomansky
Jokaisen iTripin (FM station) hankkijan on pakko opetalla nuo älylistat suhteellisen nopeaan ainakin maassa, jossa FM bandi on täynnä mitä kummempaa paikallista soundia.B]


Mitä tarkoitat tuolla kappaleella? Itse en ole nähnyt koko älylistoissa mitään älyä mutta mielenkiinnolla kuulen jos sinä olet?
 

tumppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp. Kärpät
Sama ongelma, en tajua. Oma iTrippini on toiminut vallan mainiosti vaikkka en ole mitään älylistoja opetellut...
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Älylistat

Tosissaan asennus meni n 5 minuutissa ja sitten olikin laululista täynnä FM asemia 88sta 108MHz:aan, joten arvontamoodissa biisien väliin tulee ikävää piipitystä. Intelligent Playlistalle voi siirtää kaiken musiikin ja jättää Griffinin asemafilet muualle , jolloin piipitys häviää.
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Viestin lähetti kausi
Ostin paikanpäältä amerikasta, mutta käsittääkseni sitä saa jo Suomestakin. Tällaiselle ei-tekniselle tuntui aluksi aivan käsittämättömältä koko idea so se että transmitteri tosiaan välittää hyvälaatuista ääntä valitsemallesi radiotaajuudelle ilman mitään suoraa piuhaa mutta homma tosiaankin toimii.
Viestin lähetti Taatusti
Ok kiitti. Täytyy vähän tutkia, mistä tuollaisen parhaiten saisi. Jos sitä vihdoinkin pääsisi eroon niistä miljoonasta CD:stä hansikaslokerossa...
Tilasin keväällä Belkin TuneCast II -mallisen FM-lähettimen. Hintaa tuli postikuluineen n. 40€, toimitusajan ollessa kolmisen viikkoa.

Mainio laite, joka toimii mallikkaasti yhteen autoni takalasiantennin kanssa. Kantamaksi luvataan 10 jalkaa (ft) eli vähän yli 3 metriä, mutta sisätiloissa - siis asunnossa - signaali liikkuu häiriöttömästi pidemmänkin välin.
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kertokaapa nyt, mitä teen. MP3-soitin pitäisi hankkia. Ipod on käynyt mielessä, siis 4 - ja 1 gigaiset versiot. Myös tuota Creativen Zen Microa olen katsellut. 4 gigainen iPod olisi sopivan tilava jne. Kiintolevy vaan arveluttaa. Eikö siellä oikeasti pysty juoksemaan tms? 1 gigainen, eli suffle on massamuistin omaava, joten siitä saisi varmasti lenkkikaverin. Siinä nyt vaan ei ole "biisilistaa", josta voisi selata eri kappaleita, joka on suuren suuri miinus. Mikä siis neuvoksi? Kertokaapa hieman tarkemmin noista kolmesta soittimesta.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vastaan vain Creativen MuVo N200:n puolesta, sitä kun olen nyt käytellyt muutaman viikon. Lenkkikaveriksi se on aivan loistava, ei paina juuri mitään ja kantokotelon saa hyvin kiinni vaikka housunreunaan. Mukana tulee myös rannehihna, johon sen ilmeisesti saa ankkuroitua kätevästi. Kovin esteettinen se ei tosin ole, mutta harvoin on lenkkeilijäkään. Biisilistasta en mene ihan takuuseen, mutta ymmärtääkseni mukana tulevalla softalla sellaisen väsää pienellä harjoittelulla. Itse käytän vekotinta lähes aina shuffle-moodissa, joten biisilistoja en kaipaa. Mukana tulevalla USB-narulla vehje näkyy kiintolevynä koneella ja musiikin siirto on helppoa kuin heinänteko. Poistaminen on vielä helpompaa. Muut kommentit laitteesta voi lukea aikaisemmasta viestistäni. Sen verran pehmennän sitä kommenttiani soundista (Sonyn nappikuulokkeilla), että ihan mukavalta se jo omaan korvaan kuulostaa. Suosittelen lämpimästi. Stokka myi gigaista N200:sta 159 € ainakin viime viikolla.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En kyllä itse hankkisi kuin laitteen, johon mahtuu väh. se 20 gigaa. Sitä alempi, nämä 4-5 gigaa ja ties mitä täyttyvät hetkessä. Ei niihin mahdu pieruakaan. Hinta nyt on suolaisempi jos jonkun 20-30 gigaisen hankkii, mutta veikkaan että ei kaduta siinä vaiheessa kun matskua alkaa kertymään. Omat musiikkivarantoni on sen verran laajat, että jos haluan kattavasti tavaraa taltioida, niin tilaa on oltava.

En siis itse osta (Creativea) ennen kuin on varaa ostaa sellainen johon mahtuu riittävästi.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ted Raikas kirjoitti:
En siis itse osta (Creativea) ennen kuin on varaa ostaa sellainen johon mahtuu riittävästi.
No kamoon, massat säilytetään tietokoneessa, fiiliksen mukaan siirrellään matkasoittimeen. Ei kai se mp3-soitin nyt ainoa musiikkivarasto ole? Eihän sellaista sytkärinkokoista soitinta ole eikä tule, millä pystyisi edes auttavasti hallitsemaan valtavia (tuhansien kappaleiden) biisikokoelmia. Mutta jos on joku tarve pitää yli 200 kappaletta mukanaan, niin onhan noita kovalevymalleja. Flash-soittimiakin taitaa jo olla muutamaan gigaan asti, vai onko? Ja korostan nyt varmuuden vuoksi sitä, että itselleni oli tärkeintä tuo minimaalisen pieni koko yhdistettynä riittävään kapasiteettiin. Viikon kuuntelee kevyesti kyllästymättä kappalevalikoimaan normaalikäytöllä. Mainitsemasi 4-5 gigaakin meinaa jo ~50 tuntia musiikkia. Aika yötäpäivää saa kuunnella, jos tuo on minimivaatimus. Mutta tarpeensa kullakin.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Ossi kirjoitti:
No kamoon, massat säilytetään tietokoneessa, fiiliksen mukaan siirrellään matkasoittimeen.

Juuri näin, esim Mini-Ipodiin ei mahdu kuitenkaan kaikkea musiikkia vaikka niin ostohetkellä ajattelisikin. Koneelta mukaan setit niin homma pelittää.
 

J.Petke

Jäsen
Tilasin juuri netistä Tieteen Kuvalehden jonka mukana saa 64mb mp3 soittimen. Saa nyt nähdä et millainen laite tosissaan on mutta luultavasti sen 5€ arvoinen minkä siitä maksoin tai tulen maksamaan. Lähinnä odotan enemmänkin sitä että jos se toimii tavallisen usb muistin tavoin niin saan unohtaa kouluhommissa kaikki disketit. Tällä hetkellä musiikin soittamiseen käytän yleensä minidisciä joka on ollut yksi parhaimmista ostoksista mitä olen miesmuistiin tehnyt.
 

Jeffrey

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
En kyllä itse hankkisi kuin laitteen, johon mahtuu väh. se 20 gigaa. Sitä alempi, nämä 4-5 gigaa ja ties mitä täyttyvät hetkessä. Ei niihin mahdu pieruakaan. Hinta nyt on suolaisempi jos jonkun 20-30 gigaisen hankkii, mutta veikkaan että ei kaduta siinä vaiheessa kun matskua alkaa kertymään. Omat musiikkivarantoni on sen verran laajat, että jos haluan kattavasti tavaraa taltioida, niin tilaa on oltava.

No kyllä kyllä. Meinaatko sä oikeesti, että tarviit sen 20 gigaa? Paljonkos viiteen gigaan mahtuu musaa? 1000 biisiä? Vaiko jopa enemmän? Et sä kuitenkaan kuuntele kun yhtä biisiä kerrallaan joten miks sä haluat sellasen soittimen, että jos sä kuuntelet kaikki biisit putkeen niin siihen menee viikon verran aikaa? Tiesitkö muuten, että niitä biisejä voi vaihtaakin?
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joo hiukan turha niitä kaikkia musiikkeja on sinne soittimeen tunkea, kun ei kuitenkaan tule kuunneltua kuin aina niitä tiettyjä lättyjä ja sitten taas musat vaihtoon. Eipä kyllä mahtuiskaan ilmeisesti kaikki musat mihinkään tämän hetken soittimeen...

Itsellä on Creativen Zen Micro myöskin ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Pelko akun kestosta osoittautui turhaksi ja kestää yllättävän lähelle valmistajan lupaamaa.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onpa koittanut ilmeisesti itsellenikin aika ostaa uusi soitin, uskollinen minidiscini alkaa hajota käsiin. Vertailuja tehdessä mielenkiinnon herätti Creativen Zen Touch (20G) soitin. Mutta parhaan käsityksen soittimesta saa tietysti muilta käyttäjiltä. Eli, onko jollakulla palstalaisella kokemuksia kyseisestä kapistuksesta? Tuo kosketusnäyttö ja sen toimivuus lähinnä hieman arveluttaa.
 

Serge

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi
Itse ostin kaksi viikkoa sitte Creative MuVo N200 (1GB) soittimen. Meni viikon päästä mp3-toisto paskaksi, perkele. Eikä ole edes ensimmäinen creative mikä leviää käsiin. Onko se tosiaan niin huono merkki vai käykö mulla tuuri...

Huomenna ois tarkotus raahata se takaisin kauppaan.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Serge kirjoitti:
Eikä ole edes ensimmäinen creative mikä leviää käsiin. Onko se tosiaan niin huono merkki vai käykö mulla tuuri...
Vaikuttaa huonolta tuurilta, koska mulla sama vekotin on toiminut kuin Buickin vessa.
 

Puster

Jäsen
Finisher kirjoitti:
Onpa koittanut ilmeisesti itsellenikin aika ostaa uusi soitin, uskollinen minidiscini alkaa hajota käsiin. Vertailuja tehdessä mielenkiinnon herätti Creativen Zen Touch (20G) soitin. Mutta parhaan käsityksen soittimesta saa tietysti muilta käyttäjiltä. Eli, onko jollakulla palstalaisella kokemuksia kyseisestä kapistuksesta? Tuo kosketusnäyttö ja sen toimivuus lähinnä hieman arveluttaa.
Juurikin tuon kyseisen soittimen hankin muutama viikko sitten ja ainakin toistaiseksi olen ollut tyytyväinen.
Paljon puhuttuun touchpadiin tottumista helpotti herkkyysasetusten määritteleminen minimiin ja käyttö alkoi olla luontevaa muutaman päivän jälkeen. Yhä edelleenkin tosin pitkiä listoja kelatessa tuntuu "menevän yhdellä yli" mutta se voitaneen pistää näiden nakkisormien tiliin.

Muuten laitteen ehdottomia plussapuolia on järjettömän hyvä akunkesto. Normaalilla käytöllä pääsee lähelle kolmeakymmentä tuntia!
Äänenlaatu on muutamiin testaamiini laitteisiin verrattuna hyvää tasoa. Asiaa auttoi myös se seikka, että mukana tulleet kuulokkeet lensivät lipastonlooraan heti seuraavana päivänä.

Miinuksiksi voisi nyt sanoa ainakin muita laitteita suuremman koon. Ehkä se on se hinta mikä kunnon akusta sopii maksaa. Noh ei ainakaan taskunpohjalle huku. Ja kun ei alunperinkään ollut tarkoitus hankkia soitinta lenkkipolulle vaan laitetta johon saa riittävästi musiikkia sisään, niin tästä löytyi semmoinen.
 

MR8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Klubi, Kallion Voima
XDRUM XD405

Jos haluaa satsata laatuun, niin suosittelen Hanbitin XDRUM-soitinta. Uusin versio on XD405. Aika monen valmistajan flash-soittimia kokeilleena XD kyllä vie reilun voiton. Hieman maksaa enemmän kuin muut vastaavat (512mb 165e),
mutta äänenlaatu, käyttöliittymä, toimintavarmuus ja runsaat oheistarvikkeet
korvaavat panostuksen. Suosittelen lämpimästi.

Lisää infoa vaikka nettikauppa Jammaa.comin sivuilla.

http://www.jammaa.com
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
iRiver

Itse pääsin tuossa reilu viikko sitten muutaman päivän ajan tutustumaan iRiverin kovalevylliseen (20Gb) soittimeen ja ei voi muuta sanoa, kuin että sellainen on pakko saada heti kunhan rahatilanne antaa myöden. Kyseessä oli siis h320-malli. Laitteen äänenlaatu Sonyn korvaan "uppovilla" "pähkinäkuulokkeilla" oli aivan käsittämättömän hyvä. Laitteeseen tulee kuulemma n. kuukausittain uusia softaversioita joilla koneeseen lisätään ominaisuuksia. Viimeisimpänä lisäyksenä kuulemma on tullut/on tulossa mahdollisuus katsella videoita. Eihän tuo kahden tuuman (väri)näyttö nyt kovin hyvä mihinkään videoiden katseluun ole, mutta lähinnä tällä nyt yritinkin sanoa, että ainankin yrittävät pitää asiakkaan tyytyväisinä näillä softapäivityksillä ja uusilla ominaisuuksilla.

Eli kannattaa ainakin ottaa tämä laite, tai vähintään valmistaja, harkintaan, jos on mp3-soitinta ostamassa. Itselläni ei kyllä tullut mitään pahaa sanottavaa laitteesta niiden parin päivän aikana kun sitä testaamaan pääsin.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Thornton kirjoitti:
Itse pääsin tuossa reilu viikko sitten muutaman päivän ajan tutustumaan iRiverin kovalevylliseen (20Gb) soittimeen ja ei voi muuta sanoa, kuin että sellainen on pakko saada heti kunhan rahatilanne antaa myöden. Kyseessä oli siis h320-malli.

Osaatko heittää mitä hintaluokkaa kyseinen kapistus on? Oletettavasti kohtuu kallis? Ainakin näin pikaisella vilkaisulla. Maanantaina olisi tarkoitus käväistä Tallinnassa, pitänee katsoa jos siellä olisi jokin mielenkiintoinen soitin. (Ei, en ajatellut ostaa "katukaupasta")

Edit. Löysin tuon soittimesi hinnan. Verkkokauppa.comissa 439.90€. Eli taitaa jäädä ostamatta valitettavasti, hieno vehje!
 
Viimeksi muokattu:

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä on tullut vietettyä rattoisaa perjantai iltaa tutkiskellen netistä erilaisten mp3soittimien hintoja ja ominaisuuksia. Alkaa pää olla pyörällä kaikenmaailman piuhoista ja kiintolevyistä sun muista. Kertokaapas joku minulle, että mitä huonoa on Creative Zen Touch (20GB) soittimessa (hinta 224.90€) verrattuna Creative Zen Micro 5GB:hen (hinta 226.90€). Hinnat siis verkkokauppa.comista. Touchissa 15GB enemmän tilaa, ja 2€ halvempi! Tässä on nyt joku koira haudattuna. Ei pelkkä koko voi olla noin kallis tekijä! Tai sitten en huomannut jotain olennaista pienelläpräntättyä tekstiä. Taidanpa mennä koisimaan...

Vielä Pusterille kymysys soittimestaan. Onko soitin turhan "järeä", painoa taisi olla n.200g kun monet muut soittimet ovat puolta kevyempiä? Eli haittaako tuo "ylipaino" miten paljon?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös