Kannattajilta seurajohdolle

• 215 170
  • 670

Pitkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko mielessäsi jotakin, mitä haluaisit sanoa Kerhon johtoportaalle? Jokin hyvä ehdotus tai parannus mihin tahansa seuran toiminnassa.

Monet meistä ovat jutelleet Korpelan ja Lintumäen kanssa ja tietävät heidän olevan kiinnostuneita kannattajien mielipiteistä. Vaikka kaikkia toiveita ei olekaan aina toteutettu, hyville ideoille on varmasti edelleenkin kysyntää.

Tämän ketjun tarkoitus ei ole kilpailla muiden ketjujen kanssa ja olla yleinen mielipiteiden laukomisketju aiheesta kuin aiheesta, vaan haluaisin kerätä tähän kannattajien ajatuksia toteutettavissa olevista parannusehdotuksista Kerhon toimintatapaan ja ottelutapahtumaan. Oli ajatuksesi sitten maailmoja syleilevän suuri tai koskipa se jotakin aivan pientä detaljia, nyt on sen esiin tuomiseen tilaisuus.

Tarpeeksi suuren määrän ehdotuksia löydettyä tiensä tähän ketjuun lupaan viedä koko nivaskan parhaat palat Korpelalle ja välittää terveiset takaisin.

Aloitan itse parilla ajatuksella

Oranssi edes fanipaitaan

Kannattajien toive oranssista pelipaidasta ei tälle kaudelle toteutunut. Vaikka joukkue ei oranssissa pelaakaan, voisi oheistuotemyyntiin tuoda oranssin version paidasta. Vaihtoehtoisesti tai lisäksi myyntiin voisi lanseerata jäälläkin nähdyn klassikkopaidan. Paita voisi olla myös tilaustuote, jos seurajohto epäilee että väri ei käy kaupaksi. Minä epäilen, että kävisi.

Perinteitä näkyviin

Tässä kaupungissa on pelattu niin kauan jääkiekkoa, että siitä kannattaa olla ylpeä. Jäähallin ravintoloihin ja käytäville ehdotan ripustettavaksi vanhoja valokuvia HPK:ssa pelanneista ja yhä muistetuista pelaajista. Useimmat valokuvaajat antaisivat varmasti pyydettäessä luvan kuviensa käyttämiseen, ja kehykset eivät paljon maksa.

Yläkatsomoon kulkuun vasemmanpuoleinen liikenne

Matsissa kuin matsissa erätauolla yläkatsomoon, sen baariin ja tupakkapaikalle vievä käytävä on aivan tukossa. Jos kaikki ihmiset ohjattaisiin kulkemaan vasemmalla, ruuhka helpottuisi kun portaiden yläpäässä ei jatkuvasti käveltäisi ristiin. Luonnollinen reitti alhaalta tuleville on kuitenkin portaat ylös, vasemmalle tiskille (tai katsomoon), ulos viilenemään ja vasemmalle alas takaisin katsomoon.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Pitkä kirjoitti:
Tämän ketjun tarkoitus ei ole kilpailla muiden ketjujen kanssa ja olla yleinen mielipiteiden laukomisketju aiheesta kuin aiheesta, vaan haluaisin kerätä tähän kannattajien ajatuksia toteutettavissa olevista parannusehdotuksista Kerhon toimintatapaan ja ottelutapahtumaan. Oli ajatuksesi sitten maailmoja syleilevän suuri tai koskipa se jotakin aivan pientä detaljia, nyt on sen esiin tuomiseen tilaisuus.
Hyvä ketjun avaus hyvästä aiheesta.

Itselläni on sellainen toive että edes yhdellä kaudella (miksi ei tällä nyt alkavalla?) järjestettäisiin kannattajille mahdollisuus ostaa otteluissa käytettyjä pelipaitoja. Hienointa minusta olisi sellainen jossa paita ostetaan etukäteen ja sitten pelaaja käyttää sitä jouluun asti jonka jälkeen maksaja saa paitansa.

Ehdotus siitä kuinka käytännön järjestelyt voisi hoitaa niin että asiasta ei tule suurta vaivaa kenellekään:

1) HPK hinnoittelee paidat. (Ei rahasampo, mutta ei niitä tappiollakaan voi myydä.) Hinnoittelussa tulee ilmoittaa että onko kyseessä vieras- vai kotipaita.
2) Ilmoittaumisaika alkaa. Kannattaja voi sähköpostitse SITOVASTI ilmoittaa kenen paidasta on kiinnostunut. Voi ilmoittaa myös "kuka tahansa x-hintainen käy" tai "jos en saa 1-vaihtoehtoa niin kuka tahansa x-hintainen käy". Vain yksi ilmoitus/kannattaja(?).
3) Arvotaan kenelle kukin paita tulee.
4) Arvonnan voittaja maksaa paidan ja saa maksusta todistuksen tai ilmoittaa osoitteensa ja maksaa myös postituksen.
5) Kausi kuluu, voittaja voi seurata että tuolla se Jani Keinänen minun omistamassani paidassa pelaa.
6) Joulutauko. Maksamansa paidan voi noutaa todistusta vastaan HPK:n toimistolta tai mikäli maksaessa on maksanut postituksen saa paidan kotiinsa. Mukana HPK:n johdon ja/tai pelaajan itsensä kuittaama todistus aitoudesta.

Hinnoittelusta en osaa tarkkaan sanoa, olisiko pelaajasta riippuen 75-150 E sopiva? (Fanipaita pelaajapainatuksella maksaa 65.)

Asiaa voi sotkea mahdolliset pelaajakohtaiset säädöt jossa he itse myyvät paitojaan mitä ihmeellisimpiä reittejä, mutta eihän tuon kokeilun tarvitse välttämättä koskea ainakaan aluksi ihan kaikkia pelaajia.

Ja jos arvonnan ynnä muun järjestäminen on resursseista kiinni niin senhän voin hoitaa vaikka minä. Joukkueellehan tuosta ei ole taloudellista riskiä kun rahat tulevat etukäteen. Huutokauppaamalla paidoista varmaankin saisi suuremman summan, mutta se vaatii toisenlaista järjestelyä eikä tässä nyt olekaan maksimisumman keräämisestä kyse vaan kannattajien palvelemisesta.

Voi olla että tuo oli ihan tyhmä idea. Anteeksi.

Käkätin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeen Parasta Kiekkoa
Pitkä kirjoitti:
Perinteitä näkyviin

Tässä kaupungissa on pelattu niin kauan jääkiekkoa, että siitä kannattaa olla ylpeä. Jäähallin ravintoloihin ja käytäville ehdotan ripustettavaksi vanhoja valokuvia HPK:ssa pelanneista ja yhä muistetuista pelaajista. Useimmat valokuvaajat antaisivat varmasti pyydettäessä luvan kuviensa käyttämiseen, ja kehykset eivät paljon maksa.

Tätä on itse asiassa näkyvillä klubitiloissa jossain määrin. Siellä on menneen ajan joukkuekuvia näkyvissa, jos en ihan väärin muista niin kuvia on 80-luvun ja 90-luvun vaihteesta lähtien.

Pörö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Twite kirjoitti:
Hyvä ketjun avaus hyvästä aiheesta.
Itselläni on sellainen toive että edes yhdellä kaudella (miksi ei tällä nyt alkavalla?) järjestettäisiin kannattajille mahdollisuus ostaa otteluissa käytettyjä pelipaitoja. Hienointa minusta olisi sellainen jossa paita ostetaan etukäteen ja sitten pelaaja käyttää sitä jouluun asti jonka jälkeen maksaja saa paitansa.
....
Voi olla että tuo oli ihan tyhmä idea. Anteeksi.

Aivan loistava idea! Turhaa pyytelet anteeksi. Tätä moni toivoo taatusti, ehtisit vaan ensin kirjoittaa ajatuksen sanoiksi ja vielä loppuun asti ajatellulla systeemillä. Melkeinpä kaikissa muissa seuroissa noita paitoja myydäänkin paitsi meillä kun meillä paidat kulkeutuvat A:lle perintönä, mutta jos kevätkaudelle sitten ostettaisiin uusia paitoja niin perikööt ne. Kannatan ehtottomasti! (Käkätin, tässä ei oo kirjoitusvirhettä vaan tulee Uunosta, hymiö)

Peter Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pitkä kirjoitti:
Yläkatsomoon kulkuun vasemmanpuoleinen liikenne

Matsissa kuin matsissa erätauolla yläkatsomoon, sen baariin ja tupakkapaikalle vievä käytävä on aivan tukossa. Jos kaikki ihmiset ohjattaisiin kulkemaan vasemmalla.

Tämä on muuten juttu jossa suomalaisilla olisi opeteltavaa myös muualla kuin Rinkulalla. Ja jos vaikka edes niin että portaissa nyt ylipäätään kuljettaisiin eikä jäätäisi jututtamaan hyvänpäiväntuttuja.

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Minä toivoisin - niin hauskalta kun se kuulostaakin - myös HPK:lle fanikatsomon, joka selvästi kantaa joukkueen värejä ja pitää tunnelmaa yllä. Mihin tuollaisen ryppään mahdollisine lakanoineen sijottaisi onkin vaikeampi kysymys, mutta uskon että halukkaita fanikatsomoon olisi.

Ja miksi haluaisin?

Pyörittää sitä nyt sitten miten tahansa, on Rinkulallakin hiljaisia hetkiä, jopa aneemisia, joten innokas fanirypäs voisi tehdä yhteen paikkaan keskitettynä ihmeitä tunnelmalle. Itse en olisi halukas tuohon porukkaan liittymään, mutta esimerkiksi kyselyllä tai muulla keinolla halukkaiden mahdollinen määrä olisi mielenkiintoista selvittää.

Aivan, sikakatsomo ei riitä.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Sikakatsomon fundamentalistijaos

pokki kirjoitti:
Minä toivoisin - niin hauskalta kun se kuulostaakin - myös HPK:lle fanikatsomon, joka selvästi kantaa joukkueen värejä ja pitää tunnelmaa yllä..

Niin, itse näkisin asian tiimoilta, että Sikakatsomon "Sikakatsomo" voisi tarkistaa, onko sittenkään hyvä, että vain tietyllä ryhmällä on oikeus pitää virallista sikakatsomopaitaa?

Täältä tähän

Pörö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
pokki kirjoitti:
Minä toivoisin - niin hauskalta kun se kuulostaakin - myös HPK:lle fanikatsomon, joka selvästi kantaa joukkueen värejä ja pitää tunnelmaa yllä. Mihin tuollaisen ryppään mahdollisine lakanoineen sijottaisi onkin vaikeampi kysymys, mutta uskon että halukkaita fanikatsomoon olisi.
...

Silloin vielä kun Rinkelinmäki oli vierailijoiden mielestä hornankattila, Kerholla oli se oma huutosakkinsa eli faniporukkansa, jota veti ne kaksi sisarusta ja heidän kaverinsa. "Törmäiltyäni" siskosten kanssa sain kuulla, että homma loppui siihen, kun olisi ollut pienen panostuksen paikka HPK:n puolesta (bussimatkojen järjestämiseen apua, fanijoukolle edullisempaa seisomakausikorttia). Isoilta herroilta tuli ilmoitus, että Rinkelinmäen jäähallissa ei ole tarvetta organisoidulle huutosakille. Homma tyssäsi kokonaan siihen. Nyt halli muistuttaa erehdyttävästi hautausmaata, jota toiset nimittävät Elysée Arenaksi. Harmi sinällään kun hallissa oli silloin mukavasti tunnelmaa. Siitä tunnelmasta on sikakatsomon älyttömät tölväisyt kaukana.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Professori McGarmiwa kirjoitti:
Silloin vielä kun Rinkelinmäki oli vierailijoiden mielestä hornankattila, Kerholla oli se oma huutosakkinsa eli faniporukkansa, jota veti ne kaksi sisarusta ja heidän kaverinsa. "Törmäiltyäni" siskosten kanssa sain kuulla, että homma loppui siihen, kun olisi ollut pienen panostuksen paikka HPK:n puolesta (bussimatkojen järjestämiseen apua, fanijoukolle edullisempaa seisomakausikorttia). Isoilta herroilta tuli ilmoitus, että Rinkelinmäen jäähallissa ei ole tarvetta organisoidulle huutosakille. Homma tyssäsi kokonaan siihen. Nyt halli muistuttaa erehdyttävästi hautausmaata, jota toiset nimittävät Elysée Arenaksi. Harmi sinällään kun hallissa oli silloin mukavasti tunnelmaa. Siitä tunnelmasta on sikakatsomon älyttömät tölväisyt kaukana.
Hienoa tietenkin että joku jaksaa kannustaa ja yrittää kaikenlaista. Missäs ja mitä nämä henkilöt nyt kannustavat..?

Jo useamman kauden ajan HPK:n vieraspeleihin on tehty matkoja todella edulliseen hintaan. Ainahan hommia voi parantaa, mutta kyllä tämä puoli on hoidettu todella mallikkaasti, kun sitä vertaa minkä tahansa muun liigaporukan vastaaviin.

Ja minä en kyllä tajua, että missä sinä niitä pelejä katselet, jos et ole huomannut että tuo mainitsemasi katsomonosa on tällä hetkellä likipitäen ainoa, joka saa halliin pientä elämää aina joskus silloinkin kun Kerhon peli ei välttämättä ole ihan täydellistä. Älyttömiä tölväisyjä kyllä sitten kuulee joka puolella hallia.

Ja jotta ei mentäisi ihan kokonaan ohi aiheen, niin minä haluaisin viestittää, yleisestä mielipiteestä huolimatta, johdolle että täksi kaudeksi hankittaisiin vielä yksi hyvännäköinen, puhtaat valkeat hampaat omaava, pehmeä, pehmeäkätinen, pienikokoinen ja taitava pelaaja, joka olisi kotoisin jostain entisen itäblokin alueelta.

Pörö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Rontti kirjoitti:
Hienoa tietenkin että joku jaksaa kannustaa ja yrittää kaikenlaista. Missäs ja mitä nämä henkilöt nyt kannustavat..?
...
Ja minä en kyllä tajua, että missä sinä niitä pelejä katselet, jos et ole huomannut että tuo mainitsemasi katsomonosa on tällä hetkellä likipitäen ainoa, joka saa halliin pientä elämää aina joskus silloinkin kun Kerhon peli ei välttämättä ole ihan täydellistä. Älyttömiä tölväisyjä kyllä sitten kuulee joka puolella hallia.
...

Vanhempi sisarista kannustaa varmaan Pyhän Pietarin joukkuetta taivaassa (kai sielläkin pelataan) ja toista kyllä olen hallilla nähnyt jokaisessa kotiottelussa Kerhon päädyssä.

Ja hei ihan oikeesti, kuka pitää sikakatsomon nuija ja ämmä yms. huutoja (yleensä tuomarille tai vielä parempaa vastustaja joukkuen pelaajalle!?!) kannustuksena? Ei varmaan kukaan muu kuin se porukka itse.

Kun kerran meidänkin maan mainiossa kiekkopyhätössä täytyy hyppyyttää niitä cheerleadereitä niin voisi olla korkea aika näitten tytsyjen tajuta perimmäinen tarkoitus, minkä takia he siellä ovat (eivät siis itseään esittelemässä). Alkujaanhan tämä traditio on tullut jenkkifutiksesta, jossa näitten ammattitaitoisten lyylien (huom. aikuisten naisten, ei lapsien) tarkoitus on nimenomaan kannustuksellaan herättää katsomossa nukkuvat kannustamaan mukana omaa joukkuetta. Täällä tuo tarkoitus on täysin hämärtynyt ja pääasia tuntuu olevan katsojien edessä mahdollisimman hyvin keikkuminen. Aivan älytöntä.

Edit. hupsista a -> e

Viimeksi muokattu:

M10

Jäsen
Pitääkös tämä huhu paikkansa että meidän cheerleadereiden rakentama pyramidi romahti tuolla Jyp-pelissä? Niin, eihän niitä Egyptissäkään päivässä rakennettu..

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuvia kansalle

Käkätin kirjoitti:
Tätä on itse asiassa näkyvillä klubitiloissa jossain määrin..

Niin, itse olen sitä mieltä, että olisi enemmän kuin paikallaan sirotella ko. kuvia myös sinne missä tavallinen ja itsemaksava kiekkorahvas maleksii. Näkisivätpä vieraskannattajatkin, mitä on kiekkokulttuuri ja olisihan sitä mukava katsella minkälaisia partoja sitä on aikaisemmin Kerhossa nähty..

(Toisaalta, itseäni vain nyppii, etten ole päässyt kuin kerran klubitiloihin juopottelemaan.)

Täältä tähän

Käkätin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeen Parasta Kiekkoa
ervatsalo kirjoitti:
Niin, itse olen sitä mieltä, että olisi enemmän kuin paikallaan sirotella ko. kuvia myös sinne missä tavallinen ja itsemaksava kiekkorahvas maleksii. Näkisivätpä vieraskannattajatkin, mitä on kiekkokulttuuri ja olisihan sitä mukava katsella minkälaisia partoja sitä on aikaisemmin Kerhossa nähty..

(Toisaalta, itseäni vain nyppii, etten ole päässyt kuin kerran klubitiloihin juopottelemaan.)

Täältä tähän

Samaa mieltä olen kanssasi että niitä voisi ripotella muihinkin osaan enemmän kuin sen yhden ison mikä on KaKuTin seinällä. Tosin epäilen suuresti että ne mitkä klubitiloissa on, niin ne onkin tarkoitettu vain näille isoille herroille, ei meille tavallisille pulliaisille.

Ja ei, itse en kuulu isojen setien piiriin vaikka olenkin käynyt suhteellisen monesti kyseisissä tiloissa, satun vain olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Että näin.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Professori McGarmiwa kirjoitti:
Ja hei ihan oikeesti, kuka pitää sikakatsomon nuija ja ämmä yms. huutoja (yleensä tuomarille tai vielä parempaa vastustaja joukkuen pelaajalle!?!) kannustuksena? Ei varmaan kukaan muu kuin se porukka itse.
En edelleenkään tajua, että missä pelejä katselet jos et kannustusta ko. katsomonosasta kuule. En itsekään tapaa kovin usein paikkaani katsomossa vaihdella, mutta sen muutaman kerran kun näin on päässyt tapahtumaan, niin itse olen kannustusta kuullut vain ja ainoastaan tuosta osasta katsomoa. No, minäpä jätän tämän asian tähän ja toivottavasti sitä kannustusta kuuluu jatkossa muualtakin, vaikka johto ei siitä sitten mitään etuisuuksia antaisikaan.

Cheerleader -toiminnasta sanoisin vielä sen verran, että ihan niin kuin joku jo mainitsikin, ei niitä Epyktian pyramenttejäkään parissa päivässä rakennettu. Antaa likkojen heilua, jos kerran heilua haluavatten.

Piilokärki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,JUKOLAN JAGUARS,LIVERPOOL,hml tiikerit
ORANSSI !!

Oranssi edes fanipaitaan

Kannattajien toive oranssista pelipaidasta ei tälle kaudelle toteutunut. Vaikka joukkue ei oranssissa pelaakaan, voisi oheistuotemyyntiin tuoda oranssin version paidasta. Vaihtoehtoisesti tai lisäksi myyntiin voisi lanseerata jäälläkin nähdyn klassikkopaidan. Paita voisi olla myös tilaustuote, jos seurajohto epäilee että väri ei käy kaupaksi. Minä epäilen, että kävisi.

Tässä oiva,ellei jopa loistava ehdotus.Itse olisin valmis ostamaan heti,enkä vasta 15.pv kyseisen fanipaidan.Sikakatsomo näyttäisi upealta kirkkaassa oranssissa,ja vieraissa olisi myös enemmän näkyvyyttä.Kannatan ehdottomasti,ja tätä asiaa voisi todella viedä seurajohdolle eteenpäin,ostetaan sitten joukolla oranssipaidat päällemme ja kannustamaan!! Muita samoin ajatuksin??

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Otteluohjelmat päivitykseen

Niin, en malta olla huomauttamatta, että on aika noloa, että Rinkelinmäen lipunmyynnin kadunpuoleisissa ikkunoissa on vielä kauden 04-05 otteluohjelma. Näin siis tilanne 18.9, kuluvaa vuotta ja kaksi ottelua kaudesta 05-06 pelattuna.

Täältä tähän

Luiro

Jäsen
Sikakatsomosta on ikäänkuin tehty sellainen, jossa on ne todelliset siat ja sitten ne muut, vaikka yhtä kauan olisi tullut seistyä siellä. Ikäänkuin toiset ovat hieman parempia faneja.

Oranssi.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Nyt kun Jokerit alkaa painamaan hetkenä minä hyvänsä sitä paniikkinappulaa, lähtee pelaajia ja valmentajia maakuntiin. Token voisi napata takaisin kun autokauppias maksaa palkan.

---

No ei, oli jotain oikeaakin asiaa. Nimittäin tuo pelien mainostaminen. Hämeen Sanomissa, mikä on ehkä se ykkösmainostuskanava(?), mainokset hukkuvat massaan. Sama pieni mainos aina, silmä ei edes enää erota sitä lehden pohjasta. Kun Aina Group Armaksen johdolla on yksi pääsponsseista, pitäisi näkyvämpään mainontaan olla mahdollisuus.

Myös alkukauden hyvää menestystä pitäisi tuoda räikeämmin esille, kunnon suitsutusta ja houkuttelua halliin!

Fakap

Jäsen
Vaihtakaa musiikkivastaava. Ei jessus sentään mihin on menty kun hallissa soitetaan mm. HIM:ä ja Apulantaa. Sisääntulobiisinäkin Se on siellä. Hohhoijaa. Ei ainakaan tuo tippaakaan tunnelmaa tuo renkutus ennen peliä. Tehkää nyt jotain sille musiikille. Etenkin sisääntulobiisi vaihtoon mahdollisimman nopeasti. Ymmärrän että kaikkia ei voi miellyttää ja että on helppo valita listoilta bändejä ja biisejä. Mutta nämä biisit eivät luo yhtään tunnelmaa, pikemminkin päinvastoin. Mihin on kadonnut ajat jolloin Rinkelinmäellä kuuli vielä rockia. Musiikki on helpoin tapa saada yleisö mukaan. Älkää odotelko fiilistä halliin tuollaisilla biisivalinnoilla.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
P.O.S. kirjoitti:
Sisääntulobiisinäkin Se on siellä.

Itse olen ainakin ihan tyytyväinen siihen, että erien alussa soivat samat biisit kuin ennenkin. Se tuo ainakin itselleni hyvän fiiliksen. Rokki putoaa tännekin päin ja esim. ennen kolmatta erää soiva AC/DC:n Lost In New York City toimii.

edit: taitaa kuitenkin olla Safe In NY City...

Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
P.O.S. kirjoitti:
Vaihtakaa musiikkivastaava. Ei jessus sentään mihin on menty kun hallissa soitetaan mm. HIM:ä ja Apulantaa. Sisääntulobiisinäkin Se on siellä. Hohhoijaa. Ei ainakaan tuo tippaakaan tunnelmaa tuo renkutus ennen peliä. Tehkää nyt jotain sille musiikille. Etenkin sisääntulobiisi vaihtoon mahdollisimman nopeasti. Ymmärrän että kaikkia ei voi miellyttää ja että on helppo valita listoilta bändejä ja biisejä. Mutta nämä biisit eivät luo yhtään tunnelmaa, pikemminkin päinvastoin. Mihin on kadonnut ajat jolloin Rinkelinmäellä kuuli vielä rockia. Musiikki on helpoin tapa saada yleisö mukaan. Älkää odotelko fiilistä halliin tuollaisilla biisivalinnoilla.

Se on siellä-biisi on kuitenkin HPK:n ns. kannustuslaulu ja mielestäni kuuluu kyllä soitettavaksi siihen paikkaan,eli silloin kun Kerho luistelee jäälle. Kyllä se ainakin minun kohdallani nostattaa tunnelmaa,kun ennen pelin alkua alkaa soimaan HPK:n kannustuslaulu.Täytyy olla tyytyväisiä ennen kaikkea siitä,että HPK:lla on lähes sm-liigan paras maalibiisi,kyllä sitä kehtaa soitattaa,kaikilla joukkueilla ei omaa biisiä edes ole...

rinkeli22

Jäsen
vilperi kirjoitti:
Se on siellä-biisi on kuitenkin HPK:n ns. kannustuslaulu ja mielestäni kuuluu kyllä soitettavaksi siihen paikkaan,eli silloin kun Kerho luistelee jäälle.

Kerho on vaan yksinkertaisesti laittanut viime vuosina vastustajan verkkoa niin ahkerasti tötterölle, että kyseistä biisiä kuulee jo ihan liikaa, jotta siitä jaksaisi innostua vielä jäälletulobiisinäkin.. Onhan se toki hyvä biisi, ja olisin tästä ihan toista mieltä, jos kyseessä olisi todellakin jäälletulobiisi, mutta kun Kerholla ei vaan ole vuosiin ollut jäälletulobiisiä.. Kyseisen tapahtuman aikana huutelee kuuluttaja vaan Kaisan Kukkia ja Penan Lihoja.. Ei ihme, että tunnelma latistuu jo tämän spektaakkelin aikana..

Joo, raha ratkaisee ja ilman sponsoreita homma ei toimi.. Mutta nykyisessä muodossaan tähän alkuspektaakkeliin, ei todellakaan sovi Se on siellä.. Mielestäni kyseessä on jopa raiskaus, kun sen ylväs sointi katkaistaan kesken kaiken..

mummi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Samarkand AF, Ghizjablah Amur-dvaktay Sport
Jotain ehkä muistaisin, olinhan siellä minäkin...

Musiikista voi/saa/pitää olla erilaisia mielipiteitä ja siihen ei tarvita mitään koulutusta, siksi kirjoitankin tässä.

Tälle kaudelle ottelutapahtumien musiikkitarjontaa pelikatkoilla on seuran johdon toivomuksesta/määräyksestä "pyöristetty kulmista", kuten kaikki jonkin verran jossain vaiheessa Rinkelinmäellä vierailleet ovat ehkä huomanneet.
Macarena-tasolle ei sentään menty vaikka sillekin varmaan kannattajansa olisi ollut...

Samoin ennen ottelua soiva musiikki on aitioiden viihtyisyyden nimissä minimoitu, jopa pelaajien toivomasta poiketen lämmittelysessionkin ajaksi! Grrrrrrr!
Money makes the world go around.

Sisääntulonaikana olisi hyvä soida "Se on siellä" matalana mattona muun kuulutuksen alla, mutta valitettavasti hallilla on ainakin sata vuotta ollut "Vimun mikkikytkentä" pakkosyötöllä, joka pimentää kaiken muun audiotarjonnan kun virallinen kuuluttaja avaa, ja tällä kaudella todella avaa, suunsa.

Ottelukatkoilla on aivan poskettomasti mainoksia, jotka vievät suurimman osan tauosta - välillä naurattaa kun cheerit tanssii ja viuhtoo Pesukadun tahtiin, mutta minkäs teet, mainoksia on siis vanhaan tapaan aivan helvetisti.
Money makes the world go around II.

Pelikatkojen aikana soiva katkomusiikki on sitä sun tätä, sieltä sun täältä.
Makuasioista ei sovi kiistellä, mutta on se kuitenkin monien mielestä kotimaisella mittapuulla parhaiden joukossa/sta. Eikä pelkästään paikallisten toteamana.
Ongelmahan on se, että kun sitä aikaa jää mainosten jälkeen noin 5 sekunttia käytettäväksi musiikkiin niin harva kappale ehtii syttyä siinä ajassa minkään sortin lentoon.

Olisin yllättynyt, ei kun oikeastaan pettynyt, jos kaikki pitäisivät musiikkitarjonnasta, eihän me ihmiset muissakaan jutuissa pidä läheskään aina samoista asioista, miksi siis tässä olisi niin?!

Tilanteet elävät kauden aikana, niin tässäkin asiassa, joskin mitään massiivisia muutoksia ei uskalla luvata vetämättä itseään jojoon.

Heh-heh, ja joka vuosi tää sama juttu, vaikka mikäs siinä, sanon ma.

Viimeksi muokattu:

Fakap

Jäsen
Niin, olinkin unohtanut tuon äänentoiston rajallisuuden.

Mutta kyllä se maalibiisi alkaa sisääntulossa jo korpeamaan kun sen on kuullut 1000 kertaa. Maalilauluna "Se On Siinä" on kyllä loistava. Aika vähissä on vaihtoehdot tunnelman parantamiseen. Sisääntulo biisin vaihto voisi vähän auttaa asiaa, uusi äänentoistojärjestelmä jo paljon enemmän. Mutta jälkimmäinen näyttäisi olevan pelkkä haave meidän resursseilla.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Pyytäkää järjestysmiehiä (tiedän että heitä pitää käsitellä silkkihanskoin jotteivät suutu ja lähde kotiin, mutta yrittäkää) kiinnittämään mielummin huomiota lipalla oleviin pipopäihin kuin vieraskatsojiin. Tavaroiden heittely ja sylkeminen on kuitenkin eri asia kuin istumapaikalla seisominen.

Metelöivät vieraskannattajat(kin) ovat tervetulleita Rinkelinmäelle. Tai ainakin heidän pitäisi olla.

PS. Kiitos sikakatsomolle että edes yrittävät kannustaa. 'Kukaan muu' koko hallissa ei niin tee, minä itse mukaanluettuna.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy