Taisi taas turkulaisilla paukkupommit paukkua. Miten nämä menevät läpi turvatarkastuksessa?
Suomen markkinoilla viime vuosina olleet paukkupommit ovat keskimäärin sellaisia sormen kokoisia pötkäleitä, että sellaisen nyt vie mihin vaan vaikka tupakka-askissa tai lompakossa. (Älkää viekö näitä silti mihinkään mikäli omistatte! Uskon kuitenkin että meillä on täällä jatkoajassa sen verran vastuullista väkeä, että meidän joukosta ei löydy sellaisia idiootteja, jotka alkaisivat raahamaan näitä jäähalleihin tai mihinkään muuallekaan mihin nämä eivät kuulu. Voin heti sanoa että minä omistan näitä ja siihen löytyy hyvä syy tuolta alempaa, mutta ei mulla tulisi edes mieleen tollainen että "vittu vienpäs näitä pommeja jäähalliin ja alan paukuttelemaan näitä siellä")
Ihan idiotismia noiden paukuttelu on jäähallissa tai ylipäätään missään missä on ihmisiä. Täyttä äly hoi älä jätä tierin idiotismia. Mikäli tämä on sama sankari kuin viimeksi, niin luuli hän varmaan että kerran ei jäänyt ensimmäisellä kerralla kiinni, niin ei jää sitten nytkään. No onneksi jäi ja toivottavasti saa asianmukaiset rangaistukset porttikieltoineen hallille/halleille ja tulevaisuutta ajatellen esim. että mihinkään fanimatkalle on ihan turha lähteä.
Loppuun vielä pieni ot ja kevennys paukkupommeista. Ensin ot: Koomisinta tässä on se että paukkupommit ovat Suomen laissa kiellettyjä, mutta vain silloin jos niitä myydään ilotulitteina. Firmat löysi tuon porsaanreiän laista ja ovat myyneet näitä jo vuosia "pyroteknisinä tuotteina" joiden käyttötarkoitus on antaa "äänimerkki jolla karkoitetaan haittaeläimet".
Tuohon käyttötarkoitukseen todella päteviä tuotteita. Itse karkotan näillä kesäisin lintuja porukoiden kuivurin lähettyviltä, jotta eivät käy paskantamassa viljaan. Isä kun hoiti tuon karkoituksen ennen haulikolla, joka johti siihen että poliisit olivat jatkuvasti tilalla kyselemässä ammuskelusta. Toki ymmärrän peloissaan olleita naapureita jotka nuo poliisit aina soittivat. Soittaisin varmasti minäkin jos joissain lähellä ammuskellaan, enkä tietäisi tuon ammuskelun kontekstia.
Sitten se loppu kevennys:
Ehkä tämä turkulainen koki jo toistamiseen että raumalaiset ovat haittaeläimiä ja tämän johdosta heidät pitää karkoittaa. Harmi vaan että tällä kertaa pilkka osui omaan nilkkaan ja lopulta
ainoa jäähallista karkoitettu haittaeläin olikin tämä turkulainen itse. (Okei nyt poistun *hymiö*)