Eikös se ole sinulla huonoa jos et tajua Suomen kielen sija- ja aikamuotoja?
Tiedän, että on eriäviä näkemyksiä enkä sitä kritisoinutkaan. Lueppas uudestaan mitä kirjoitin.
Ja luulenpa vahvasti, että edes poliisi ei välttämättä veisi tuota edes sen pitemmälle. Tässä ei täyttymyt edes lievä pahoinpitely ja mikäli ei sitä käytännössä edes vietäisi eteenpäin niin se kertoo, että kuinka iso rikos on kyseessä.
Jos todella puhut sopivasta rangaistuksesta, on oikea kirjoitusasu viikko jalkapuussa, ei viikon jalkapuuta. Toki vastauksena kysymykseesi, on.
Enkös minä juuri lainaamassasi viestissä kirjoittanut, että en usko poliisin asiaa pidemmälle vievän. Uskon tässä kohtaa nimenomaan poliisin nuhtelun, ja poliisilaitokselle kutsutuksi tulemisen voimaan, mahtaa siinä tönäisy ruveta vituttamaan kun tutkija soittaa, vaikka sitten naureskellen, ja kutsuu vähän juttelemaan. Lievä pahoinpitely kyllä täytyy jo yhdellä pienellä tönäisyllä, se on vaan eri asia, kuinka moni meistä jaksaa asiaa lähteä ajamaan eteenpäin. Itse, mikäli olisin ottelun jälkeistä venyttelyä suorittava jääkiekkoilija, veisin asian eteenpäin. Nakkikioskijonossa en ehkä. Se miten iso rikos on kyseessä ei kuulu lopulta meidän muiden arvioitavaksi. Esimerkiksi sinun isukilta perimäsi kello on ehkä arvoltaa 20€, mutta sinulle todella rakas. Tuskin sinua hirveästi kiinnostaa vieruskaverin jeesustelu rikoksen vähäisyydestä, kun joku on repäissyt sinua kädestä sillä seuraamuksella, että kello on tippunut maahan ja hajonnut. Toki pientä tönäisyä pahempia tekoja on maailma pullollaan, mutta se ei silti poista sitä, että tälläinen teko on yököttävyydessään sillä tasolla, että todella toivon tönijän saavan siitä jotain seuraamuksia. Jos minä olisin ollut tönittävänä, veisin asian periaatteesta tutkittavaksi, enkä suostuisi tutkimatta jättämiseen. Nyt kun minä en asiasta ole päättämässä, toivon todella, että Liiga ja liigaseurat räpsäisevät kaverille kiellon tulla halleille.