Ei tosta käytäväepisodista voi kyllä Sportin organisaatiota syyttää. Turkulaisille oli suunnattu oma pääty ja Vaasalaisilla on se oma päätynsä. Uutena, Mestiksestä poikkeavana turvatoimena oli koko käytävän puoliväliin asennettu kaide, joka rajoitti kulkua. Tässä kaiteessa oli ehkä noin 1,5 metrin kulku, josta pääsi kulkemaan ja järjestysmiehet paikalla tarkkailemassa tilannetta.
Itse tulin juuri siihen aikaan paikalle ostamaan kahvia, kun Vaasalaiset ja Turkulaiset provosivat toisilleen. Välimatka faniryhmien, tai oli nyt mitä tahansa jengiä oli noin ehkä 10metriä.
Välissä ainakin sillä hetkellä nopealla arviolla 7-8 järjestysmiestä ohjaamassa kumpaakin osapuolta perääntymään. En tiedä, oliko paikalle ehtinyt jo lisäkapasiteettia järkkärien suhteen, vai oliko paikalla ollut noin vahva miehitys koko ajan. He kyllä pitivät katsojat hyvin toistaan erossa, oikeastaan mallikkaasti, mutta ensin pääsi yksi Turkulainen livahtamaan kahden järkkärin välistä ja ja kun he reagoivat tähän, tuli Sportin fani vastapalloon. Ei siinä oikeastaan mitään suurempaa ehtinyt tapahtua. Ei edes painia. Vaasalainen mänttäsi kaksi kertaa vierailijaa niskaan ja sen jälkeen tilanne olikin jo järkkäreiden hallinnassa.
Koko tama kontaktitilanne käsitti siis kaksi henkilöä (ainakin, minun paikallaoloni ajan) ja fyysinen kosketus noin 10 sekuntia. Kun järkkärit oilivat saaneet tilanteen rauhoittumaan, oli poliisi noin minuutissa paikalla. Tämän jälkeenhän koko käytävä suljettiin läpikululta. Lisäksi ottelun jälkeen TPS:n fanibussien ympärillä oli ainakin viisi poliisikoiraa ja nippu sinivuokkoja. Itse kävelimme siitä ohi ja tällöin paikalla oli ilmeiseti omilla kyydeillään olevia TPS-kannattajia, joille ei kyllä ainakaan silloin huudeltu ja hymyssäsuin ja rauhallisia olivat hekin.
Poliisihan ilmoitti sanomalehti Pohjalaisen verkkolehdessä tänä aamuna, että yhtään rikosilmoitusta ei ole asian tiimoilta nostetu puoleen tai toiseen.
E: Ai niin. Tämä jantteri, joka TPS:n puolelta pääsi läpi oli aika pelottava näky. Kaverin silmistä näkyi suoranainen viha. Kaveri oli muuten sellanen nafti 175cm, sulka hatussa ja +80kg pullamössö, mutta silmistä näki, että tää kaveri taitaa olla kyllä ihan tosissaan.