Ilveksen taktiikka on "työnnetään pää tonne puskaan missä kukaan ei näe meitä".
Ei ole ensimmäinen kerta kun vaietaan eikä tuomiota omien kannattajien urpoilua. Sama taktiikka näkyy Ilveksen kirjoittajien vähyydessä tässä ketjussa tämän tilanteen jälkeen.
Hiljaisuus = hyväksyntä.
Voihan asian toki noinkin tulkita. Ainakin Ilveksen omalla foorumilla keskustelu asiasta on vilkkaampaa ja se selittää yleisestikin, miksi Ilveksen oman alueen ketjuissa on niin vähän keskustelua täällä Jatkoajan keskustelupalstalla.
Siitä olen samaa mieltä, että hiljaa olemalla ja kriisiviestintä väliin jättämällä annetaan avaimet käteen muille muodostaa omat mielikuvat – oli ne sitten oikeita tai vääriä. Tässäkin yhteydessä on monessa suunnassa vedetty automaattisesti yhteys järjestyshäiriöiden ja Osaston välille. Se voi pitää paikkaansa tai olla täysin virheellinen mielikuva, mutta hiljaa olemalla Osasto ei ainakaan ole oikaisemassa mahdollista virheellistä käsitystä. Ilves-kannattajia oli Turussa myös Ilves Ikuisesti -yhdistyksen matkalla ja yksittäisinä kannattajina omilla kyydeillä. Tosin jos itse pitäisi veikata noiden kahden kannattajayhdistyksen väliltä, niin suuremmalla todennäköisyydellä ylilyöntiin on sorruttu Osaston matkaajien joukosta. Tämä ei ole kuitenkaan mikään todiste tai varsinkaan tieto mihinkään suuntaan.
Ilves seurana, jääkiekko-organisaationa ja tapahtumajärjestänä on sillä tavalla myös vähän hankalassa asemassa, että kotiotteluiden tunnelma nojaa leimallisen vahvasti kannattajatoiminnan varaan. Kannattajia ei yleisesti voi oikein heittää bussin allekaan, mutta jollain tavalla pitäisi kuitenkin estää välikohtaukset niin kotiotteluissa kuin jopa vierashalleissa. Jalkapallon puolelta lähellä Valkeakoskella on tuore esimerkki, jossa koko kannattajaryhmä boikotoi kauden loppuun asti kotipelejä, kun ilmeisesti järjestyshäiriöt ovat johtaneet molemmin puolin jonkinlaiseen ylireagointiin.
Mitä tuohon eilen tapahtuneeseen tulee, niin itse olen täysin uutisoinnin varassa sen suhteen. Ottelun katsoin C Moren välityksellä. Tottakai tuo tapahtunut surettaa etenkin Ilves-kannattajana, mutta myös yleisemmin jääkiekon seuraajana. Kaikki tällaiset tapaukset voivat hankaloittaa kannattajatoiminnan järjestämistä jatkossa. Vielä eri joukkueiden kannattajat ovat saaneet kulkea vapaasti ympäri halleja. Tulevaisuudessa tilanne voi olla eri, mikäli vielä lähes harmittomalla tasolla oleva ongelma kasvaa isommaksi.
Toivottavasti tämä viesti täyttää edes yhden Ilves-kannattajan kiintiön tapahtumien tuomitsemisessa ja tyydyttää siten muiden vaatimukset. Eihän tällaisia viestejä ole koskaan kivaa kirjoittaa, kun ei ole mitään osaa ja arpaa muiden perseilyyn.