En ole lainkaan eri mieltä siitä, etteikö rikosten uhrien vaikeneminen olisi huono asia, mutta olen eri mieltä siitä, että se olisi heidän osaltaan automaattisesti tapausten vähättelyä, kuten aiemmin yritit esittää.Viittasinkin siihen millaiset huhut leviävät. Nythän täällä leviää muotoa että Westerholm on medialle avautunut. Jos se olisi totta yhdistettynä hyvin vakaviin huuteluihin niin Westerholmin toimintamallia on ihan perusteltua kritisoitua. Väärä kanava viedä asiaa eteenpäin ja asian vähättelyä Westerholmilta itseltään mainita asiasta ainoastaan jollekin toimittajalle ja jättää asia siihen. Tapaushan on jo julkinen ja aivan varmasti Westerholm ja SaiPakin ovat asiasta tietoisia.
Ei ole tämän ketjun asioita mutta tietysti mulla on tämä ajatusmaailma muidenkin rikosten osalta. Uhrienkin tekemisiä pitää voida kritisoida, mutta kritiikin voimakkuudessa asia pitää huomioida. Nykyisessä uhriutumiseen kannustavassa maailmassa tietysti näitä ei saisi ääneen sanoa. Mun ajatusmaailmassa asiat eivät ole mustavalkoisia eikä ole väärin sanoa ettei vaikkapa lähisuhdeväkivallasta vaikeneminen ole täysin ok vaikka jokainen ymmärtääkin ettei se usein ole helppo tilanne kertoa että puoliso pahoinpitelee. Tämä tästä varmaan mun osalta.
En ole myöskään eri mieltä siitä, etteikö Westerholmin toimintaa olisi aiheellista kritisoida. Ehdottomasti on aiheellista. Samalla kuitenkin jollain tasolla ymmärrän miksi hän ehkä on tietyllä tavalla toiminut, tai miksi ei ole toiminut parhaalla mahdollisella tavalla. Ei näihin asioihin ole yksiselitteisiä vastauksia tai ainoita oikeita toimintatapoja.