Ei varmastikaan ole fakenews. Tuo oli juuri se tilanne, josta kirjoitin. Toinen urpoista oli näemmä paikallinen. Näinhän se usein menee, kun lähtee voimakkaasti toista sormella osoittelemaan. Minun virhe. Otan opiksi.
Minun puolestani Sport ja Kärpät voisivat pelata keskinäiset pelinsä arki-iltoina. Sen verran ammoista kinaa vaikuttaa vaasalaisten ja oululaisten välillä olevan., ettei sitä lauantai-illan huumaan kannattaisi valjastaa.
Minunkin pitää pahoitella ja ottaa opiksi. Unohdin näet, että sinulla ainoastaan on kompetenssia täällä kommentoida asioita. Pahoittelen toistamiseen ja otan opiksi.
Boldasin. Yllättyneet huutaa hep!...
Kerroin yksittäisestä tilanteesta eilisillalta Raksilan jäähallista. Tuo oli sen verran hurja tilanne, että ottelun jälkeen tapahtunut ennakointi poliisien toimesta turvallisuuden takaamiseksi oli varmasti paikallaan.
Sitten tuohon yleistykseen. Paikalla ollut poliisi kertoi, että vaasalaisten vierailuihin lauantaisin Raksilassa liittyy poikkeuksetta väkivaltaa.
En ole väkivaltainen, aggressiivinen tai uhmakas. Elän rauhallista elämää. Ihmettelen, miksi minun pitäisi olla hiljaa aiemmin kuvailemastani epäkohdasta. Mietin myös, millä kompetenssilla sinä tätä asiaa edes kommentoit.
Ainiin ps. boldasin tästäkin.
Vieläkö ihmettelet miksi niin sanoin..? Ai perhana anteeksi, minullahan ei ollut kompetenssia tähän ollenkaan nytjo heti sen unohdin.
Itse asiaan sanoisin, että ehkä alkaisi olla aika laittaa luukkuja kiinni vähän isommalla kädellä noihin peleihin, jos alkaa tarviimaan puolen Suomen poliisivoimat yhteen syyskuutiistaikabinettimestis joukkueen peliin.. Kylmästi vaan jätetään sakki pihalle jos ei ala touhu muuttua. Mitä pidempään tuota tuolla tavalla "siedetään" loppuuko se koskaan? Kyllä, kärsii "viattomatkin" mutta kärsii ne nytkin kun siellä tälläisiä kusipäitä riehuu aina -molemmilta puolilta-.. Mitä enemmän tuollaisen, että tullaan vaan riehumaan ja tappelemaan viis pelistä ym. annetaan pesiytyä hommaan, sitä vaikeampaa se on jatkossa kitkeä. Tyhjät katsomot tarpeeksi monta kertaa niin ehkäpä se alkais korjata itseään jo sisältäkin päin. "Samalta puolelta" varmaan tiedetään suurinpiirtein ketkä siellä lähes aina on vain noissa hommisa, vetäkää niitä joukolla turpaan ja kunnolla ja sanokaa, ettei tarvi osallistua.
(nojoo ei ehken, mutta siis.. )
Kumma, että tälläistä esiintyy paljon enemmän tietyissä suunnissa, kuin toisissa? Vilpittömästi, mikä sen aiheuttaa? Joukossahan se tyhmyys tiivistyy, mutta miksi tietyistä suunnista tulee sitä "joukkoa" paljon enemmän kuin tietyistä. Kaikkialla on toki omansa kusipäistä, mutta monessa paikassa satunnaiset/yksittäiset, toisilla aina ja laumalla..