Itse ainakin tykkään myös siitä, että on näyttävän kokoinen.
Tässä esimerkki Ruotsin liigan pokaalista:
SHL pokaali
Onko kellään muuten tietoa, että koska nykyisestä maljasta loppuu taas tila?
Niin, kiinnostaisi myös tietää, mitkä mestaruudet siinä on tällä hetkellä näkyvillä? Kaikki?
Mitä muuten tapahtui sille IFK:n 1998 mestaruusjuhlissa kovia kokeneelle kopiolle vai korjattiinko nykyinen siitä?
Tuo tekee yhteensä 77 laattaa. Jos pokaaliin on laitettu laatta vuodesta 1951 alkaen (kuten Wikipedia kertoo ja kuvista on nähtävissä Ilves 1951, Ilves 1952, TBK 1953, TBK 1954, TBK 1955, TPS 1956, Ilves 1957, Ilves 1958), siinä pitäisi olla 66 laattaa.
Pitänee vierailla jääkiekkomuseossa tarkastamassa asia.
@Radiopää Tuo selittäisi asian kyllä. Itse ihmettelen yhä tuota malja_2 kuvassa näkyvää oikeata sivustaa keskikerroksesta, jossa ei pieniä laattoja ole lainkaan.
Ehdottomasti eri mieltä ketjunavaajan kanssa. Kanada-malja on mielestäni varsin tavoittelemisen arvoinen pokaali. Verratkaapa kaikki sitä huvikseen Elitserienin voittopokaalin, joka on aivan naurettava tekele. Ala-asteen suunnituskisoissa sellaiset "pokaalit".
Ei todellakaan vaihdeta.
Tietyt perinteet on vain helvetin hieno pitää ja tämä on yksi niistä.
Olisi se tilalle tuleva pokaali sitten kuinka klassisen tyylikäs mikälie, niin se tuntuisi silti niin helvetin "muoviselta". Nykyisellä kannulla on vain niin pitkät perinteet ja kaikki ne hetket vuosien varrelta, että se on tietyllä tavalla mystisen maaginen ja kun ei ole mitään erityistä syytä vaihtaa, niin täysin turhaa.
Itse ainakin tykkään myös siitä, että on näyttävän kokoinen.
Tässä esimerkki Ruotsin liigan pokaalista:
SHL pokaali
Toki ainahan itse mestaruus on se hienoin ja se matka sinne, mutta kyllä mä ennemmin tuota Kanada maljaa kantelisin pitkin kyliä näyttämässä ihmisille, kuin tuota Ruotsin liigan "uurnaa".
Tuhkis tai sylkykuppi tuo on eikä mikään liigamestaruuspokaali.
Mikäs helvetin tölkki toi on pienen jalustan päällä :D?Mites toi Norjan pokaali pärjää SHL:n tai meidän Kanada-maljan kanssa?
http://blogg.larsidar.no/wp-content/uploads/2010/04/kongepokal.jpg