KohtuPora36
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KalPa, Veljmiehet, QPR, C.F. Real Madrid
Veeti Miettinen 2 maalia tänään jo.
On muistaakseni toista kautta jo liigapäätuomarina, sitä ennen muutaman kauden ajan mestistä päätuomarina tahkosi.Eilen Toni Hyvärinen veti Ilves-Tappara pelissä päätuomarina. Onko ollut jo pitkään päätuomari? Muistaakseni ennen linjurina veteli
On muistaakseni toista kautta jo liigapäätuomarina, sitä ennen muutaman kauden ajan mestistä päätuomarina tahkosi.
Miksi ei saa viheltää Kuopiossa?Toni on mun laskujen mukaan kolmatta kautta päätuomarina nyt Liigassa, tosin eka kausi taisi olla vielä "haastaja"-statuksella joten vähemmän pelejä toki sillon.
Linkkiä vuoden takaiseen uutiseen, ei pitäisi olla maksumuurin takana: Ex-kalpalaisesta tuli salamavauhtia liigatason huipputuomari – "Pelaaminen oli hienoa, mutta viheltäminen on vienyt nyt miehen mukanaan"
Sain itse kunnian tehdä muutama vuosi takaperin töitä yhdessä Tonin kanssa sen jälkeen kun hän peliuransa oli lopettanut ja voin todeta, että hieno mies kaikin puolin. Oli selkeästi paloa jatkaa lätkän parissa vihellyshommien merkeissä ja tehnyt mun silmiin hyvää duunia. Omaa hyvät ominaisuudet toimia tuomarina, enkä meinaa nyt pelkästään fyysistä puolta.
Harmi, ettei Kuopiossa toki pääse viheltämään (Liiga-tasolla harkkapelejä lukuunottamatta).
KalPa tausta.Miksi ei saa viheltää Kuopiossa?
KalPa tausta.
– Mitään kirjoitettua sääntöä tuomitsemisesta kotikaupungissa ei kuitenkaan ole. Sellainenkin peli, jossa vihellän KalPan kotiottelua, sattuu vielä kohdalle.
![]()
Ex-kalpalaisesta tuli salamavauhtia liigatason huipputuomari – "Pelaaminen oli hienoa, mutta viheltäminen on vienyt nyt miehen mukanaan"
Kun Toni Hyvärinen lopetti aktiiviuransa keväällä 2019, hän ei pitkään miettinyt uutta harrastustaan.www.savonsanomat.fi
Ainakin uran viimeinen ottelu Levosella oli Ässät-LukkoMutta taitaa tosiaan kirjoittamattomien sääntöjen vuoksi mennä niin, ettei tuomarinimeäjä häntä Niiralaan lähetä.
Mitenkähän KooKoon pelit?
Ja kuinkahan kauan pitää Liigassa pyöriä, että pääsee KalPan pelejä viheltämään. Vai vihelsikö esim. Levonen koko uransa muita kuin Ässien pelejä?
Voin sanoa, että henkilökohtaisesti olen erittäin iloinen siitä, ettei Toma ole KalPan valmentaja. En muista tarkkaan, mutta mielestäni Toma ei ollut aivan tuollainen "itkupilli" KalPassa. Olihan silloinkin pientä kitinää, mutta mielestäni pienemmässä mittakaavassa. Ehkä sitten paineet tepsissä ovat rasittaneet ukkoa ja tietoisuus siitä, ettei homma lähde toimimaan ei sitten millään, niin jäljeljelle jää se viimeinen kortti jossa syytetään tuloksesta kaikkia muita.Aiemmin on sääliksi käynyt tuo Miettisen taival Tepsin puikoissa. Eilisessä pelissä alkoi tuntua, että joutaisi koko joukkue Mestikseen ja sympatiat Tomaan menivät täysin. Piti ihan miettiä aikaa Kalpan peräsimessä, että oliko samanlaista valitusta. Eilen itki tuomareista, itki tuomaritarkkailijasta, itki Kalpan pelaajista, valmennuksesta ja varmaan huoltajistakin. Tepsin pelaajissa ei mitään vikaa ja Kalpan pelaajat näyttelivät.