Meinasinkin jo noihin aiempiin viesteihin vastata, että asiantuntijapiirien mukaanhan syy Månssonin epäonnistumiseen KalPassa oli Pekka Virran. Månssonin kannalta on harmillista, että Virran vaikutus puolessa vuodessa oli niin voimakas, että MM-kisatason pelaaja on KalPasta lähdön jälkeen juuttunut Allsvenskan/Tanska/Norja-tasolle. Ei ollenkaan ihme, että tulee tuollaisia purkauksia, pistäähän se ahdistamaan kun ura meni täysin pilalle yhden huonon valmentajan takia.
Ihan mielenkiinnosta on pakko kysyä mitkä nämä mainitsemasi
asiantuntijapiirit ovat ja mitkä heidän ulostulonsa olivat tämän asian suhteen? Vaikka kaksi esimerkkiä riittäisi siihen että voisin hahmottaa paremmin kokonaiskuvaa. Itse nimittäin olen näidenkin piirien ulkopuolelle jäänyt, joten joudun nojautumaan vain internetin ihmeelliseen maailmaan faktojen jäljittämisessä.
Eliteprospectsin pelaajakuvauksen perusteella Månsson toden totta kuulostaa siltä mitä KalPa kaipaa, ihan joka vuosi. Oman muistikuvani perusteella voisin allekirjoittaa vain viimeisen lauseen tuosta kuvauksesta, sillä kyseessä oli pelillisesti selkeä pettymys. Virta oli siis varmasti ehtinyt pilaamaan tämän pelaajan jo kesällä ennen kuin hänet tuotiin kotiyleisön eteen.
Koska itsekin olen enemmän "Tuokkolan johtamistyylin" miehiä kuin "Virran johtamistyylin" - ja tämä siis vain median välittämän mielikuvan perusteella, en tunne kumpaakaan - niin voin ostaa ajatuksen siitä että Virta pilasi miehen itseluottamuksen ja esti kehityksen KalPan ajan 6-7 kuukauden aikana. Sen sijaan en pysty löytämään järkisyitä siihen miten Virta poistaa pysyvästi MM-tason pelaajalta osaamista siten, että siitä tulee kärttyisä alasarjajyrä. Leikkaako se vihaamiltaan pelaajilta hermoratoja poikki, vai antaako muistia tuhoavia sähköshokkeja kaaliin?
Vähän noissa Eliteprospectsin statseissa kulmakarvoja nostattaa mm. se, että KalPa-kautta
edeltävänä kautena Skellefteå halusi laittaa MM-tason Månssonin menemään kesken kauden. Sen lisäksi seura johon hän tuolloin siirtyi, eli Rögle, ei lyönyt sellaista sopimusta pöytään jolla tämä kultakimpale pysyisi riveissä jatkossakin. Tässä kohtaa varmaan kuuluu vilauttaa Kimmon sopimukset -korttia? Erikoiselta tuntuu myös se että hän on vain kerran ammattilaisurallaan viihtynyt samassa organisaatiossa peräti kolme perättäistä kautta. Toiset on luotuja kulkemaan, joten jäädään jännittämään lyökö Monni minulle jauhot suuhun toistaen tuon tilastoihmeensä, jatkaen ensi kaudella kolmannen täyden kauden Sundsvallissa.
Tällaisia sitä tavallinen pohtii aikansa ratoksi, kun ei kuulu
piireihin joista tiedon saisi suoraan.