Little Quietman
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KalPa sympatiat KooKoo
Ihan btw, onko ens ke Ilves-KalPa peliin tulijoita täältä? Itellä ois tarkoitus mennä. Siellä voi sitten ihan livenä vtuilla mulle kun oon niin negatiivinen (hymiö)
kyllä onhan sillä merkitystä en sitä sano ja olen samaa mieltä, että jokainen tappio ja varsinkin samoista sijoista pelaavia vastaan hankaloittaa tilannetta.Mä pidin eilistä peliä rästipelinä, millä voidaan kuroa/pitää top-4 sija. Mutta jos nuo rästipelit hävitään, niin ei niistä ole mitään hyötyä. Nimenomaan ne pelit pitää voittaa. Edessä vielä pari peliä mm.ilvestä vastaan. Sieltä ei välttämättä tule yhtään pistettä. Niin hupsista, pian ollaan taatusti ulkona.
Huominen Pelicans peli pitää voittaa, varsinaisella. Koska top-4 porukasta KalPalla on vähiten suoria voittoja ja nehän ratkaisee, jos ollaan tasoissa.
Jos tänään IFK ja Lukko voittaa, niin KalPan tie 4 parhaan joukkoon vaan käy vaikeammaksi.
Tämä on karua, mutta totta.
Edit: IFK:lla yksi vähemmän, mutta jos ja kun voittaa tänään, niin yhtä paljon ja piste-ero meihin on 5.
Kyllä sija 1-4 on itseasiassa aika kaukana vielä. Siksi tällä viikonlopulla on iso merkitys.
loppupeleissä noilla "historioilla" ei ole merkitystä. Kuka muistaa jos teit seurahistoriaa, kun oot hävinnyt loppuottelun Game Sevenin?Onhan se nyt pirun säälittävää ettei edes seurahistoriaa pystytty tekemään.
Kova peli? Höpö höpö.Eilen oli kova peli, kyllä tasoeron huomaa joukkueisiin meidän ala -ja yläpuolella. Tykkäsin vaativasta ja vauhdikkaasta pelistä, vaikka ei nyt voitettukaan. Saipalle hävitään vieraissa maalilla, kotona voitetaan reilusti. Kotietu tulee olemaan tämänkin kauden vikoissa peleissä erittäin tärkeä KalPalle.
No mehän se kotietu taidettiin menettää häviämällä SaiPalle.Eilen oli kova peli, kyllä tasoeron huomaa joukkueisiin meidän ala -ja yläpuolella. Tykkäsin vaativasta ja vauhdikkaasta pelistä, vaikka ei nyt voitettukaan. Saipalle hävitään vieraissa maalilla, kotona voitetaan reilusti. Kotietu tulee olemaan tämänkin kauden vikoissa peleissä erittäin tärkeä KalPalle.
Oli mielestäni selvästi kovempi peli kuin esim. edelliset kärppäpelit. Vauhtia oli enemmän, ratkaisut piti tehdä nopeasti kun SaiPa tuli päälle. Myös enemmän piti kamppailla.Kova peli? Höpö höpö.
Eka 15m KalPan, sitten se 2-0 ja takki auki...Oli mielestäni selvästi kovempi peli kuin esim. edelliset kärppäpelit. Vauhtia oli enemmän, ratkaisut piti tehdä nopeasti kun SaiPa tuli päälle. Myös enemmän piti kamppailla.
Mutta saa tietysti olla sitä mieltä että SaiPa oli ihan lälly vastus ja että peli helppoa läpsyttelyä tms..
Tässä ollaan asian ytimessä.Joukkue menee neljän parhaan joukkoon, jos ansaitsee sen.
Siltikin näen että KalPalla vielä erinomaiset mahdollisuudet neljän joukkoon. Joukkueen pitää vain suorittaa ja jos ei suorita niin ei se sitä suoraa puolivälieräpaikkaa edes ansainnut.
Junnuilla vaan on hiton tärkeitä pelejä esim ens vlopuna, että pääsee poffeihin. Tai varmistaa paikan siellä.Se saadaan mitä ansaitaan, mutta kyllähän tuo flunssa on esim sellainen joka verottaa joukkuetta joka nojaa niin vahvasti siihen luisteluun ja nopeaan tempoon pelissä kuin KalPa vielä sen jälkeenkin kun pelaajat palaa takaisin askiin.
Aina voi jossitella, että olisi siinä ja siinä kohti pitänyt voittaa se ja se peli, mutta paljon huonomminkin olisi voinut kausi oikeasti kyllä mennä minun mielestäni eikä se nyt katastrofi ole vaikka ne playoffit joutuisi aloittamaan sieltä ensimmäiseltä kierrokselta vaikka se toki mahdollisuuksia mestaruuteen heikentääkin.
Yritän siis sanoa, että jos sieltä pelaajia tänään puuttuu ja tässä pari peliä hävitäänkin niin ei se kiveen hakattua ole etteikö se peli voisi kuitenkin olla hyvää playoffeissa.
Mitä olen tässä tällä viikolla muiden kärki joukkueiden pelejä katsonut niin siellä on hyvällä maalivahti pelillä ottanut ainakin pari joukkuetta pisteet vaikka muuten ei olekkaan homma niin hienosti toiminut. Eilen Taponen 0 peli 1-0 voitossa, Ortio päästi yhden 2-1 voitossa vaikkei kummoisia gamesavereita tekemään joutunutkaan niin varmaa työskentelyä, Piiroinen meitä vastaan jne.. jne... Hyvä maalivahtipeli vaan on todella tärkeä asia ja sillä niitä tiukkoja pelejä monesti voitetaan.
Sivu huomiona ihmettelen sitä miten Lukon joukkueessa ei tuota flunssaa ole ollut ollenkaan jos nyt olen oikein havainnoinut, kaikilla muilla jengeillä olen olevinani poissaoloja nähnyt olevan siitä syystä tässä viimeisen parin kolmen kuukauden aikana. Kaikki pisteet on edelleen tärkeitä hävittiinpä tai voitettiin tänään tai seuraavassa pelissä, tässä ei voi tietää mitä vielä tapahtuu loppu runkosarjan aikana.
PS: Jos ennen kahta viimeistä peliä on selvää ettei top 4 päästä löisin kärkiukot huilaamaan ja peluuttaisin Mykriä, Monosia, Räsäsiä, Pulkkasia jne... siitä saisi etua playoffien ekalle kierrokselle ja voimavaroja myös mahdolliseen jatkoon kun olisi kärkiukoilla viikon tauko peleistä ennen kun ne poffit alkaa, toki kotietu pitää olla varma jo siinä vaiheessa, että niin kannattaa tehdä.
E: typo
KalPalla on siis kaksi 3 pelin viikkoa peräkkäin ennen kun playoffit alkaa, en tiedä onko kellään muulla joukkueella näin ja jos on niin ei ainakaan useammalla mitä joskus aiemmin selasin otteluohjelmaa. Viimeisellä viikolla ke, pe ja la pelipäivät ja sitten alkaa tiistaina poffit joissa pelataan mahdollisesti jopa 5 peliä viikkoon eli ensimäinen kierros paras viidestä systeemillä.
Joo tämä ajatus oli siis tuosta viimeisestä kahdesta pelistä mitkä on runkosarjassa 14 ja 15.3 ja sillä olettamalla, että jos junnut eivät pääse playoffeihin, jos taas pääsee niin sitten pelkästään kaikki mahdollinen reservi kehiin mitä liiga joukkueesta löytyy ja kärki ukkojen kierrätystä noissa kahdessa pelissä niin, että mahdollisimman moni saa edes sen yhden pelin huilata noista kahdesta viimeisestä.Junnuilla vaan on hiton tärkeitä pelejä esim ens vlopuna, että pääsee poffeihin. Tai varmistaa paikan siellä.
Räsänen kentällä tänään. Voi voi.... veikkaan saldoksi 0+0 ja -2.
Heh täysin samat ajatukset täälläkin.Montako maalia Bryggman tekee maalin edestä tänään? Itse veikkaan 2.
Tältä näyttää vahvasti tässä kohtaa.Toivottavasti ei käy niin, että hakataan päätä Bartosakkiin ja saadaan yksi tehtyä koko iltana. Eikö lie Bryggman ainakin yhden tee maaliedustalta vähemmän yllättäen? Toivotaan toki parasta ja nyt olis aika nousta Curryn kentän esiin ja tehdä parikolme maalia.