KalPan liveseuranta kaudella 2024–2025

• 145 347
  • 3 495

Kurrin Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Carolina Hurricanes
22min keskiarvolla pelaa per peli niin eipä tuo 24min vauhti mikään poikkeuksellinen ole. Ainakaan kolmannen erän ekaan neljään minuuttiin ei käy kentällä mitä uusintaa kelailen.
Ei ollut kolmannessa kentällä. Eli varmaan tämä perinteinen varotoimenpide pääosuman jälkeen tai jotain, mistä tuota tietää.

Boston -68

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa. Vahva sympatia "kasvattajaseura" JYPille.
Kun selostaja Olli Erosta uskominen, niin Lajunen ei ole pelannut viimeisessä erässä. Se siitä filmaamisesta. Miettikää nyt vähän mitä kommentoitte.
Vaikka itse en ko.tilannetta itse kommentoinut suoraan, kysyin sinulta oletko varma, että ei ollut filmiä mukana. Olet siis sitä mieltä, että filmaamista jäähyn toivossa ei Liigassa ole? Vai ei ollut ainoastaan illan ottelussa? Vai ko.tilanteessa?? Oma näkemykseni on, että sitä on nykykiekossa ihan "kiitettävästi".

Kun illan ottelussa tapahtunutta kontaktia Lajusen päähän katsoi niin kontakti oli, mutta lievä sellainen, ei mikään niitti. Pitkäänhän tuo kesti tuomarienkin tehdä päätös, se jo kertoi tilanteesta paljon. Kantner haki tyylipuhdasta suoritusta, mutta monen eri tekijän summana taklaus päättyi silmämääräisesti kevyehköön pääkontaktiin. Näitä on nähty vastaavia ilman ilman jäähyäkin. Se, että tällä foorumilla jotkut esitää epäilyn filmauksesta on täysin perusteltu näkemys, kuten myös sinunkin näkemyksesi. Minusta on aika yksioikoista, ehkä jopa hiukan itsekeskeistä lähteä toteamaan "miettikää nyt vähän mitä kommentoitte". Eikö heillä ole sama oikeus esittää oma epäilyksensä/näkemyksensä tapahtuneesta, mitä sinulla omasi? Itse en pois sulkenut filmaamista ison jäähyn toivossa, en myöskään ollut filmaamisesta varma. Miksi: koska kumpikin vaihtoehto oli realismia. Eiköhän pidetä oman näkemyksen kommentti/sananvapaus tälläkin palstalla ja jätetä kommenttejen valvonta ylläpidon asiaksi.

Zibbazubba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vaikka itse en ko.tilannetta itse kommentoinut suoraan, kysyin sinulta oletko varma, että ei ollut filmiä mukana. Olet siis sitä mieltä, että filmaamista jäähyn toivossa ei Liigassa ole? Vai ei ollut ainoastaan illan ottelussa? Vai ko.tilanteessa?? Oma näkemykseni on, että sitä on nykykiekossa ihan "kiitettävästi".

Kun illan ottelussa tapahtunutta kontaktia Lajusen päähän katsoi niin kontakti oli, mutta lievä sellainen, ei mikään niitti. Pitkäänhän tuo kesti tuomarienkin tehdä päätös, se jo kertoi tilanteesta paljon. Kantner haki tyylipuhdasta suoritusta, mutta monen eri tekijän summana taklaus päättyi silmämääräisesti kevyehköön pääkontaktiin. Näitä on nähty vastaavia ilman ilman jäähyäkin. Se, että tällä foorumilla jotkut esitää epäilyn filmauksesta on täysin perusteltu näkemys, kuten myös sinunkin näkemyksesi. Minusta on aika yksioikoista, ehkä jopa hiukan itsekeskeistä lähteä toteamaan "miettikää nyt vähän mitä kommentoitte". Eikö heillä ole sama oikeus esittää oma epäilyksensä/näkemyksensä tapahtuneesta, mitä sinulla omasi? Itse en pois sulkenut filmaamista ison jäähyn toivossa, en myöskään ollut filmaamisesta varma. Miksi: koska kumpikin vaihtoehto oli realismia. Eiköhän pidetä oman näkemyksen kommentti/sananvapaus tälläkin palstalla ja jätetä kommenttejen valvonta ylläpidon asiaksi.
Lähinnä se, että iso osa sanoi heti, että filmaa. Ei edes nostettu esille, että saattoi oikeasti tulla päävamma. Kuten mahdollisesti tulikin, sillä peli jäi kesken. Pelipaidat toisinpäin, niin tuskin kukaan toisi filmaamiskorttia esille. Se, että pelipaita määrittää mielipiteen on minun mielestä väärin, vaikka kuinka tunteella joukkuetta kannattaisikin.

Joo, viimeisen lauseen olisi voinut sanoa eri tavallakin tai jättää sanomatta. Pääosuma oli kuitenkin selkeähkö ja ainakaan minä en kehtaa tuoda yhdestäkään pääosumasta ensimmäisenä filmaamiskorttia esille. Muut filmit, missä esimerkiksi pidellään kasvoja muka-korkeassamailassa tai kaadutaan heppoisesti koukkutilanteessa jäähän (eilinen Kerho-jäähy) asiat erikseen.

Tottakai filmaamista on Liigassa, kokoajan enemmän kuin ennen.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Oli miten oli ja jokainen näki näkemällään tavalla. Mielestäni Lajunen filmasi ja teki sen vieläpä tökerösti, ja aivan varmasti on pelikuntoinen seuraavassa pelissä kuten oli pelin sisällä seuraavassa vaihdossakin.
Jollei pelaa niin käsi on pystyssä.

Lasit on lasit ja sen tiedostan. Gallet veti muistaakseni HPK pelaajaa poikkarilla päähän joku kausi sitten. Enkä sen jälkeen häntä KalPa paidassa kaivannut. Sika-KalPastahan juttu noilta ajoilta alkoi jollen ihan väärin muista, elleipä jopa tuosta tapauksesta? Joku palstamme Niilo voisi kyllä avata sen mistä se lopulta alkoi?

Zibbazubba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Oli miten oli ja jokainen näki näkemällään tavalla. Mielestäni Lajunen filmasi ja teki sen vieläpä tökerösti, ja aivan varmasti on pelikuntoinen seuraavassa pelissä kuten oli pelin sisällä seuraavassa vaihdossakin.
Jollei pelaa niin käsi on pystyssä.

Lasit on lasit ja sen tiedostan. Gallet veti muistaakseni HPK pelaajaa poikkarilla päähän joku kausi sitten. Enkä sen jälkeen häntä KalPa paidassa kaivannut. Sika-KalPastahan juttu noilta ajoilta alkoi jollen ihan väärin muista, elleipä jopa tuosta tapauksesta? Joku palstamme Niilo voisi kyllä avata sen mistä se lopulta alkoi?
Vai Sissonsin taklaus Halttuseen?

Suosikkijoukkue
KalPa
Entäs tämä Seppälä-Curry -tilanne. Kavereilla vääntöä edellisessä vaihdossa, aloituksen jälkeen Curryn maila jalkojen välissä ja Seppälä(?) filmaa että veti keihästyksen? Videoilla ei näy mitään ja Currylle jäähy huitomisesta. Missä oli huitominen? Mikä filmaus se oli Että tuli kelleille? Kapteeninsa näköinen sininen joukkue.

Alkaa helpottaa, krapula…

SteveLarmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Lähinnä se, että iso osa sanoi heti, että filmaa. Ei edes nostettu esille, että saattoi oikeasti tulla päävamma. Kuten mahdollisesti tulikin, sillä peli jäi kesken. Pelipaidat toisinpäin, niin tuskin kukaan toisi filmaamiskorttia esille. Se, että pelipaita määrittää mielipiteen on minun mielestä väärin, vaikka kuinka tunteella joukkuetta kannattaisikin.

Joo, viimeisen lauseen olisi voinut sanoa eri tavallakin tai jättää sanomatta. Pääosuma oli kuitenkin selkeähkö ja ainakaan minä en kehtaa tuoda yhdestäkään pääosumasta ensimmäisenä filmaamiskorttia esille. Muut filmit, missä esimerkiksi pidellään kasvoja muka-korkeassamailassa tai kaadutaan heppoisesti koukkutilanteessa jäähän (eilinen Kerho-jäähy) asiat erikseen.

Tässä varmaan aika paljon painoi monella vaakakupissa se mitä Lajunen teki viime matsissa Kalpaa vastaan, kun kalasteli filmaamalla Kombelle jäähyn. Se on valitettavaa, että jos tuoreessa muistissa on tuommoinen filmaaminen vastapuolen kannattajilla, niin vaikka seuraavaksi oikeasti sattuisi jotain, harva sen uskoo. Omasta mielestäni tilanne näytti myös tilanteen voimakkaalle korostamiselle Lajusen osalta. Muuten olin viestistäsi erittäin samaa mieltä filmaamisesta ja värilaseista oman jengin rikkeen korostamisia kohtaan.

Zibbazubba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Entäs tämä Seppälä-Curry -tilanne. Kavereilla vääntöä edellisessä vaihdossa, aloituksen jälkeen Curryn maila jalkojen välissä ja Seppälä(?) filmaa että veti keihästyksen? Videoilla ei näy mitään ja Currylle jäähy huitomisesta. Missä oli huitominen? Mikä filmaus se oli Että tuli kelleille? Kapteeninsa näköinen sininen joukkue.

Alkaa helpottaa, krapula…
Eihän tuo huitomisjäähy ole millään. Ehkä joku muu syy jäähylle, jos jäähylle tarvetta on. Näyttää siltä, että Curry yrittää saada mailaa pois ja jatkaa pelaamista. Ei kuitenkaan poista sitä, että maila on Seppälan kannalta vittumaisella alueella ja kaipa se ihan sattua voi kun mailaa yritetään sieltä pois vetäistä.

Zibbazubba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tässä varmaan aika paljon painoi monella vaakakupissa se mitä Lajunen teki viime matsissa Kalpaa vastaan, kun kalasteli filmaamalla Kombelle jäähyn. Se on valitettavaa, että jos tuoreessa muistissa on tuommoinen filmaaminen vastapuolen kannattajilla, niin vaikka seuraavaksi oikeasti sattuisi jotain, harva sen uskoo. Omasta mielestäni tilanne näytti myös tilanteen voimakkaalle korostamiselle Lajusen osalta. Muuten olin viestistäsi erittäin samaa mieltä filmaamisesta ja värilaseista oman jengin rikkeen korostamisia kohtaan.
Varmasti näinkin. Tai edes se jos Lajunen ei olisi viimeksi tasoittanut peliä tai Espooo voittanut rankeilla, niin liekö sitä olisi muistetukaan.

Suosikkijoukkue
KalPa
Jotenkin tuli takauma mieleen, pari kautta sitten Jormakka sai pienen taklauksen ja oli sitten vaihtoaitiossa ”elvytettävänä”. Videotarkastuksen jälkeen meille tuli kakkonen ja Jormakka heti ylivoimalle.

En tiedä Lajusen historiaa, voihan siellä olla useampi kolaus ja oireet tulevat pienestä esille. No se on Lajusen asia.

Lorenzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa

Onko jossain saatavilla muuta kuvakulmaa, kun tuo Katsomon tallenne?
Itse en nää tuossa osumaa päähän, vaikka kuinka edes takaisin kelailen.
Taklauksen jälkeen kyllä pää retkahtaa ja osuu pleksiin, mutta se ei taida olla enää Kantnerin syy. Se, että tarvitseeko tuossa filmata, niin ei varmaan. Kyllä se sen verran kovaa osuu siihen pleksiin.
Kiviä taskuun sanoisin pelkästää tuon kuvakulman perusteella.
Toki jos on parempaa materiaali, mikä todistaa toisin tarkistan mielipidettäni.

Zibbazubba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Onko jossain saatavilla muuta kuvakulmaa, kun tuo Katsomon tallenne?
Itse en nää tuossa osumaa päähän, vaikka kuinka edes takaisin kelailen.
Taklauksen jälkeen kyllä pää retkahtaa ja osuu pleksiin, mutta se ei taida olla enää Kantnerin syy. Se, että tarvitseeko tuossa filmata, niin ei varmaan. Kyllä se sen verran kovaa osuu siihen pleksiin.
Kiviä taskuun sanoisin pelkästää tuon kuvakulman perusteella.
Toki jos on parempaa materiaali, mikä todistaa toisin tarkistan mielipidettäni.
Lähetyksen ajassa 1:35:55 näkynee parhaiten.

NumberFour

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Chiefs, Arsenal, Ronnie O.

Kyllähän tuossa vähän kermaa oli mutta se ei tarkoita sitä etteikö taklaus olisi satuttanut.
Vaikutti enemmänkin siltä että niskat retkahti, vaihtopenkillähän hierottiin hartioita.
Itse haluaisin ainakin uskoa ettei yksikään lääkäri päästäisi pääosuman saanutta pelaajaa muutamaa minuuttia osuman jälkeen kentälle.

Viimeksi muokattu:

Lorenzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Lähetyksen ajassa 1:35:55 näkynee parhaiten.
Tuo tulee sellaisesta kuvakulmasta ettei pää osumaa voi vahvistaa. Pää retkahtaa kyllä, mutta toisesta kulmasta kuvatun perusteella pää retkahtaa taklauksen voimasta osuen pleksiin, mikä saa varmasti pään pyörälle ja en usko, että Lajunen tuossa esittää mitään. No on kyllä hankala tapaus. Toivottavasti kurinpidolla on parempaa materiaalia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy