Itku ja hampaiden kiritys.
Ensimmäistä kertaa päätän avautua aiheesta "Kahvaaminen". Olen yli kolmesataa jääkiekko-ottelua elämäni varrella nähnyt, mutta kertakaan en ole nähnyt moista roikkumista, repimistä ja kahvaamista kuin tänään. Korostan, että vaikka KalPa olisi voittanut ottelun 6-0 olisin tämän postauksen tehnyt. Vtutus on suuri tuollaisen ottelun jälkeen.
Kunnia KooKoolle, KooKoo pelasi juuri niikuin tuomari luvan antoi. Kunnia myös siitä, että kahvauspeli oli erittäin tehokasta ja onnistunutta. Kahvaaminen alkoi aina, kun KalPa-peluri pääsi kiekkoon käsiksi ja loppui, kun pelaaja alko horjua. Jäähyä ei tullut, mutta vauhti oli saatu pois. KooKoon jäähyt tulivat tilanteista, joissa kahvattava lopulta kaatui. Varsinaisia kahvaamisjäähyjä pelissä vihellettiin yksi. KooKoon pelityylin vuoksi ottelu oli umpisurkea. Yleisö vihelsi jatkuvasti KooKoon pelille ja KalPan kapteeni Korhonen valitti tuomari Virolaiselle, mutta vaikutusta asiaan ei ollut. KooKoo pelasi muuten siistin ottelun, mailat pysyivät alhaalla, tunteet kurissa eikä rumia taklauksia nähty. Kahvaaminen oli vain jotain aivan uskomatonta, aina kun mustanuttu pääsi vauhtiin iskettiin maila kainaloon. Vielä KooKoo:lle kunnia siitä, että kahvaaminen osattiin lopettaa ajoissa, eli jäähyä ei vihelletty ja vauhti oli poissa.
Ottelussa KooKoo sai hyvän lähdön, kun ylivoiman jälkeen KalPa-puolustus menetti kiekon omassa päädyssä. Soijärvi antoi loistosyötön ja Makkonen tälläsi vierailijat johtoon. Vaikka laukaus lähti suoraan syötöstä, osa maalista voidaan panna Ari Luostarisen piikkiin. KooKoon toinen maali tuli vielä helpommin. Luostarinen nukkui ja Lipponen luritti vanhanaikaisen sisään. KalPa tuli lopussa väkisin tasoihin Kurosen ja Hämäläisen maaleilla. KalPa hallitsi koko peliä mutta vaarallisia maalipaikkoja ei syntynyt ainuttakaan ennen kolmannen erän loppua. Kolmannen erän viime sekunneilla KalPalle tuli vielä yksi tolppalaukas. Jatkoajalla KalPa hallitsi pitkälle ylivoimansa turvin, paras paikka oli Hämäläisellä, joka pääsi puhtaaseen läpiajoon mutta ei onnistunut. Pistejakoon on oltava tyytyväinen. KalPa loi vaarallisia maalipaikkoja ottelussa vain puolisen kymmentä, joten kahta maalia enempää ei voi vaatia. KooKoo puolestaan iski vastaiskuilla ja rokotti Luostarisen uinumisesta. KooKoon kahvaukseen olisi pitänyt löytyä lääke, mutta ei löytynyt.
Luostarisen pelioikeus on tutkittu ja mies oli edustuskelpoinen. Kuivalainen oli ilmeisesti kuumesairaana. Olen jäsen Wilzun kanssa samaa mieltä. Jukurit pelasi puolustavaa ja rauhallista kiekkoa, varsinaista kahvaamista ei esitetty. On täysin eri asia sumputtaa ja puolustaa, kun iskeä joka tilanteessa maila vastustajan kainaloon. HÄPEÄ KooKoo!
Ai niin...muistuttakaa minua siitä, että kun seuraavan kerran KooKoo vierailee Kuopiossa kierrän jäähallin kaukaa. Miten voi joukkueen pelityyli muuttua näin paljon kotiotteluista? Tai viime vuoden vierasotteluista? Tv-ottelussa KooKoo pelasi siististi ja viime vuoden vieraillut täällä olivat hyvää kiekkoa. Mutta tänään...en viitsi edes kertoa mitä mieltä olen.