Aikas hienon "puheen" piti RissasJaska jälkeen pelin.
Herranjumala, mä oon pitäny Rissasta sellasena lepposena veljkultana. Sieltä paljastu kyllä aivan uusi Jaakko, vaikka se taiteilijasielu on tallella. Kyllä mä tälleen parikymppisenä kloppina kuuntelisin kopissa Jaakon kaltasta esikuvaa. Se siitä märästä unesta.. Hieno mies.
Ekassa erässä kulminoitui tuo viimeistelyn paskuus, siinä oli paikkoja tappaa peli heti alkuunsa. Räsäset, Görtzit ja Simontaipaleet veti milloin sivuverkkoon tai seinille. Ja tää ongelma on ollu mukana sen aikaa mitä oon ite pelejä seurannut puolet elämästäni (2016-2017 toimi kyllä sitten kaikki...)
Hieman järkytyin, kun katsoin millä sijalla ollaan YV-tilastossa. Tiiä sitten kertooko tää nykyliigan tasosta vai mistä, mutta sielä kuudentena myö ollaan.
Mutta kuten Jaakko sanoi: Pienestä on asiat kiinni, ja hyvällä viimeistelyllä porukka rentoutuisi. Veikkaampa että sielä on Simontaipaleellakin aikamoinen eläintarha selässä, kun kumminkin maalintekijä-profiililla operoiva pelaaja vetää kymmenen pelin maalitonta jaksoa. Yhdellä, tai useammalla hankinnalla tätä "katastrofia" ei pelasteta. Kaikki lähtee joukkueen sisältä ja silloin Rissanen, Kiiskinen ja Lappalainen on isossa vastuussa. Kapteeni muuten pelasi tänään loistopelin, taisteli sekä rakenteli pari paikkaa. Lappalaisella taas hyvän ja huonon päivän erotus on liian suuri, ja tänään ei nähty aivan parasta LL55:sta.
Täytyy taas viikonloppuna virittäytyä vaihteeksi kotisohvalle katsomaan Hifk peliä, viiden ottelun otannalla liigan toiseksi ja kolmanneksi parhaat joukkueet. Vaikka peli tuntuukin tervalta, niin silti ollaan kuin ihmeenkaupalla kiinni suorassa pudotuspelipaikassa.
Tulipa taas romaani.