KalPa kaudella 2021–2022

  • 274 483
  • 1 599
Suosikkijoukkue
KalPa
Ihmetyttää miksi Rissanen on ykkösylivoimassa ihan turhana ukkona vasemmassa laidassa. YV pyörii nykyään Räsäsen, Pitkäsen ja Lappalaisen toimesta vaan oikeassa laidassa. Ei mun mielestä ole varaa pitää Jaakon kaltaista syöttelijää turhan panttina, laittas vaikka sitten kakkos-yv:hen oikeaan laitaan kun kaikki tietää miehen taidot siinä. Liekkö koski Jaakko eilen kertaakaan kiekkoon yv:ssä.
 

PAKKI69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Kaikkien aikojen ihmeparantuminen viitaten eiliseen sairastupainfoon.
No joo, yhdessä yössä parani yli kuukauden edestä. Jotain Wolverinen verta siirretty. Jos loukki ei ollut sitten niin paha, mitä alussa pelättiin. Ei ole ollut valtimo ja 6 jännettä poikki, jotka takaisivat loppukauden poissa olon. Edelleen ikävä oikeasti tuo Vesterisen tapaturma.
 

MetalT75

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ihmetyttää miksi Rissanen on ykkösylivoimassa ihan turhana ukkona vasemmassa laidassa. YV pyörii nykyään Räsäsen, Pitkäsen ja Lappalaisen toimesta vaan oikeassa laidassa. Ei mun mielestä ole varaa pitää Jaakon kaltaista syöttelijää turhan panttina, laittas vaikka sitten kakkos-yv:hen oikeaan laitaan kun kaikki tietää miehen taidot siinä. Liekkö koski Jaakko eilen kertaakaan kiekkoon yv:ssä.
Tätä olen ihmetellyt itsekin. Kun muistelee hopeakautta, ihmettelen suuresti, miksi Rissanen pyörii nykyään täyteukkona ylivoimalla.
 

Delta88

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Rissanen tarvitsisi rinnalleen maalintekijän. Rissanen - Keränen taitaa olla edelleen eniten yv-pisteitä tehnyt kaksikko (olikohan se kauden aikana en muista tilastoa tarkkaan). On Jaska kyllä muutenkin ollut todella näkymätön, vaikka itsekin luulin että olisi selkeä ykkössentteri.
 

stiffler

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ihmetyttää miksi Rissanen on ykkösylivoimassa ihan turhana ukkona vasemmassa laidassa. YV pyörii nykyään Räsäsen, Pitkäsen ja Lappalaisen toimesta vaan oikeassa laidassa. Ei mun mielestä ole varaa pitää Jaakon kaltaista syöttelijää turhan panttina, laittas vaikka sitten kakkos-yv:hen oikeaan laitaan kun kaikki tietää miehen taidot siinä. Liekkö koski Jaakko eilen kertaakaan kiekkoon yv:ssä.

Luulen, että johtuu puhtaasti kätisyyksistä. Pitkänen on suurempi laukaisu-uhka kuin Rissanen. Mikäli Pitkänen ja Rissanen vaihtaisivat päikseen paikkoja niin suoraan syötöstä lähtevät vedot tulisivat luultavammin Miikan kohdalla vähenemään.

Omasta mielestä sen jälkeen, kun Simontaival palaa kokoonpanoon voisi Rissasta kokeilla kokonaan toisessa yv:ssa juurikin oikealla reunalla.

Yv1. Räsänen - Kiiskinen - Pitkänen
Bast - Nousiainen

Yv2. Simontaival - Järvinen- Rissanen
Puutio - Lappalainen
 

SteveLarmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Rissanen tarvitsisi rinnalleen maalintekijän. Rissanen - Keränen taitaa olla edelleen eniten yv-pisteitä tehnyt kaksikko (olikohan se kauden aikana en muista tilastoa tarkkaan). On Jaska kyllä muutenkin ollut todella näkymätön, vaikka itsekin luulin että olisi selkeä ykkössentteri.
Minusta Kalpalla melkein kaikki kärkipäänukot hyökkäyspäässä tarvitsevat jonkun kovan pelaajan vierelleen. Kukaan ei yksinään ole mikään kummoinen sateentekijä. Nytkin esim Rissanen menee vähän hukkaan tuossa kolmosessa, vaikka Mäenpää on ollut tosi hyvä.
 

SavonPekka

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Luulen, että johtuu puhtaasti kätisyyksistä. Pitkänen on suurempi laukaisu-uhka kuin Rissanen. Mikäli Pitkänen ja Rissanen vaihtaisivat päikseen paikkoja niin suoraan syötöstä lähtevät vedot tulisivat luultavammin Miikan kohdalla vähenemään.

Omasta mielestä sen jälkeen, kun Simontaival palaa kokoonpanoon voisi Rissasta kokeilla kokonaan toisessa yv:ssa juurikin oikealla reunalla.

Yv1. Räsänen - Kiiskinen - Pitkänen
Bast - Nousiainen

Yv2. Simontaival - Järvinen- Rissanen
Puutio - Lappalainen
Jotenkin tuntuu että harvassa on enää ylivoimat joita pelataan kahdella pakilla.
Tosta vois ensin laittaa Korhosen ja Järvisen maalinedustaan ottamaan iskuja.
Kiiskinen ja Mäenpää 'maalinkulmalla'.
Räsänen+Pitkänen ja Simontaival+Rissanen reunoille pyörittämään.

Yv1. Räsänen - Kiiskinen - Pitkänen - Korhonen
Nousiainen

Yv2. Simontaival - Järvinen - Rissanen - Mäenpää
Lappalainen
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Vittu miten löysää
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Lisätietoja Kiiskisen snaipperivuosista?

Ainakin mulle on kerrottu helvetinmoisia tarinoita siitä, että Kiiskinen oli ihan superjunnu silloin 15 vuotta sitten. Ennen kuin lähti ulkomaille.
 

PAKKI69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Koponen näytti pehmeitä käsiä kolmannen erän puolivälissä ja myös laitavääntöä löytyy. Tästä saadaan pelimies vielä tälle kaudelle.
 

Delta88

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ihan voitettavissa oleva peli taas. Eka erä oli Kalpa vs Kareev, Loppu peli Kalpa vs. Pärssinen. Kiiskinen kun oppisi tekemään maaleja...
 

stiffler

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jotenkin tuntuu että harvassa on enää ylivoimat joita pelataan kahdella pakilla.
Tosta vois ensin laittaa Korhosen ja Järvisen maalinedustaan ottamaan iskuja.
Kiiskinen ja Mäenpää 'maalinkulmalla'.
Räsänen+Pitkänen ja Simontaival+Rissanen reunoille pyörittämään.

Yv1. Räsänen - Kiiskinen - Pitkänen - Korhonen
Nousiainen

Yv2. Simontaival - Järvinen - Rissanen - Mäenpää
Lappalainen

Juu, pelattiinhan sitä tänäänkin neljällä hyökkääjällä ylivoimaa, mutta itse tykkään siitä, että myös yv:lla säilyisi mahdollisimman hyvä puolustusvalmius ja nähtäisiin mahdollisimman vähän alivoimamaaleja omaan päätyyn.

Lisäksi ei haittaa jos viivasta osataan laukoakin. Meillä on aivan hyviä kiekkotaitavia puolustajia tuohon viivallekin. Noissa molemmissa neljän hyökkääjän yv -hahmotelmissa on karkeasti sanottuna kaksi pelaajaa, jotka osaa laukoa.
 

rolston

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
No niin, nyt laitetaan liikkeelle ultimaattinen jinxaus-kampanja meiningillä rahat tai onni! Laitan jokaiseen KalPan otteluun veikkaukseen 40€ panoksella vastustajan suoran voiton niin kauan kunnes Kalevan Pallo ottaa itse suoran voiton. Kannustan muitakin urheilullista itsemurhaa pohtivia osallistumaan tähän jännittävään seurapeliin pelastaaksemme joko kulttuurialan sitä vaivaavalta kohtuuttomalta kurimukselta tai itsemme kohoavilta energiakustannuksilta näin talven alla.
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Lisätietoja Kiiskisen snaipperivuosista?
Puhdasta snaipperia saa hakea varmaan niinkin kaukaa kuin Pavel Brendl. En tiedä nyt haluaisinko edes silloista Brendlia KalPaan. Tykkäsin toki kundista ja olin paikalla todistamassa kuin hän teki hattutempun. Mutta se kaikki hyökkäämään varastaminen ja pelin ulkopuolella hiihtely.
 

PAKKI69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Joo, oli kyllä kaksijakoinen pelimies. Ihan käsittämätön maalintekijä ranteella tai lämärillä, mutta muuten oli höntsävuorolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös