Jep Semir on mein miähii.
Alkukaudesta tuli paasattua melkoisen epäuskoiseen sävyyn Pekan menestysmahdollisuuksista. Kun katsoin harjoituskaudella KalPan matseja, en olisi millään uskonut KalPan pystyvän pudotuspeleihin asti. Olihan siellä pelitavassa vielä runkosarjassakin omat puutteensa, mutta on niitä ongelmia muissakin pelitavoissa.
KalPa pelasi koko kauden uskottavaa lätkää ja taisteli joka ilta tosissaan voitosta! Ja millä tavalla; kiekollisella ja hyökkäävällä pelillä. Tuo on hieno suoritus tässä kreikkalais-roomalaisessa-kahvakiekko Liigassa, missä iso osa seuroista perustaa pelinsä pääosin pelin tappamiseen. Tai Ässien tapauksessa pelkästään siihen pelin tappamiseen.
Mun mielestä pienten seurojen fanit ei voi oikeestaan uskottavaa lätkää enempää vaatia. Todelliseen menestykseen täytyy sitten kaikkien palasten osua kohdalleen. Ehkä tää tuleva kausi on vielä pykälän parempi teiltä ja jos tuomarilinja olis vähän tiukempi ens vuonna, niin sekin voisi edesauttaa teidän menestysmahdollisuuksia.
Heitetään tästä vielä vahingonkorvauksena Pekka Virralle ilmanen skouttaus hyvästä ja halvasta KalPan peliin VARMASTI sopivasta sentteristä. Tappara-Lukko matsia katsellessani mietin, että Joonas Komulainen olis kyllä ihan pirun hyvä pelaaja KalPaan. Ainoat heikkoudet on mun mielestä kaksinkamppailutilanteissa, mitkä monesti häviää huonon ulottuvuuden vuoksi. Jos kiekko on mailan ulottuvilla, niin sitten pärjää ihan hyvin. KalPan peli nyt perustuu kait aika pitkälti kaksinkamppailujen välttämiseen ja siinä hommassa hyvän pelisilmän, luistelun ja kiekolliset taidot omaava Komulainen olisi loistava. Lisäksi pakko mainita, että Ville Nieminen hehkutti Komulaista taistelijana ja jätkänä joka antaa aina kaikkensa, niin harjoituksissa kuin matseissakin.
Vaihtuuko teiltä paljon ukkoja ens kauteen?
Ja Mankinen! Pakko mainita vielä, että hiukan olin jo haaveillut Jesseä Ässiin, mutta ei osunut tälläkään kertaa. Hieno hankinta.