Onpas melkoinen raportti pelistä tuolla KalPan sivuilla:
tekstiä
On todellakin - suorastaan järkyttävää. Markkinoinnin näkökulmasta todellinen riman alitus, kuseminen omiin muroihin, markkinoinnillinen itsemurha tai miten asian nyt kukakin haluaa ilmaista. Jos jotain positiivista kuitenkin haluaa viestistä hakea, niin noudattaapahan ainakin sitä samaa puuhastelulinjaa, mitä viestintä on ollut tähänkin asti.
"Meidän KalPa" -puppu ei uppoa, koska ihmisille on jo muodostunut mielikuva "Kapasten KalPasta". Niin kuin olen jo aikaisemmin todennut, tämäkin bisnes perustuu mielikuvien luomiseen. Väitän, etteivät ne mielikuvat ole nyky-KalPan osalta kauhean positiivisia. Siinä on se perimmäinen syy, miksi tavallinen kuluttaja on hylännyt seuran - ei haluta olla mukana "kurjuudessa".
"Meidän KalPa" & maskotti yms. markkinoinnin aikaansaannokset ovat täysin toissijaisia, ja sinällään turhia, jos itse tuote ei ole kunnossa / niin kauan kuin tuote ei ole kunnossa. Onko kyse sitten pelkästä mielikuvasta, vai todellisuudesta on tietysti asia erikseen. Tällä hetkellä vaikuttaa että kyse on molemmista. KalPa ei ole yksinkertaisesti uskottava - ei kentällä eikä sen ulkopuolella.
Mikäli "syöksy" halutaan oikaista, vaatisi se mielestäni radikaaleja tekoja, joista ensimmäinen olisi uskottavuuden palauttaminen, jonka tulisi alkaa joukkueesta ja ennen kaikkea valmennuksesta - toisin sanottuna Laukkanen pihalle, ihan sama kuka tilalle. Jos/kun tulokset kentällä parantuisivat, olisi seuraava merkittävä askel organisaation uskottavuuden palauttaminen, minkä ytimessä olisi seuran johtaminen sekä ennen kaikkea markkinointi/viestintä. Voi tosin olla, että nyt on jo myöhäistä.
Viimeksi muokattu: