Tässä vaiheessa on helpompaa varmistaa tilikauden voitto jättämällä kalliit hankinnat tekemättä kuin varmistaa sm-liigan voitto tekemällä kalliita hankintoja. Siitähän Oy:n pomoille maksetaan.
Vaikka tässä ei varmaan ole koko totuus niin voihan sen näinkin nähdä. Eikö ollut tarjontaa vai ei tarvetta? Vai onko rahat käytetty kalliisiin jatkosopimuksiin? Itse näkisin että vaikka kevättä kohti mennään hyvissä asetelmissa, nyt rahaa olisi kannattanut käyttää menestyksen eteen.
Talven pimeinä aikoina on eteen tullut hieman yllättäen (ainakin itselleni) uusi tilanne/ongelma maalivahtiosastolla. Tällä hetkellä Toivonen on yllättäen noussut ainakin minun silmissä selväksi ykköseksi, toki onneksi parantamalla omia otteitaan, mutta samalla Koskisen hukattua otteensa täysin (näkemäni ja kuulemani perusteella). Tilanne ollut jonkun aikaa nähtävissä mutta ilmeisesti joukkueessa luotetaan Toivoseen ja mahdolliseen Koskisen vireen löytymiseen, kun tälle osastolle ei muutosta tullut. Tiedä häntä tuliko tilanne eteen liian yllättäen, eikä aikaa enää ollut reagoida, mutta itse asiassa tämä osasto ei kyllä tällä hetkellä ole kovin vakuuttava, varsinkaan muihin kärkiporukoihin verrattuna. Paljon näyttäisi että olevan Toivosen varassa.
Tämän päivän kokoonpano näytti mikä on puolustuksen leveys. Ok, nyt on kyllä poikkeuksellisen paljon porukkaa telakalla (tuollaiseen ei voi täysin varautua) mutta osin tilanne on ollut tiedossa pitkään. KalPa johto reagoi tähän hankkimalla Glennin, mikä kyllä vaikutti hyvältä vedolta jos kunnossa, mutta sen lisäksi ristittiin kädet ja toivottiin ettei lisää loukkaantumisia tule. Kyllä pakkiosasto olisi leveyttä ja ennen kaikkea Glennin lisäksi kovuutta kevääksi kaivannut.
Ainakin itse olisin toivonut ja odotin myös selkeää vahvistusta sentteriosastolle, ns loppuvuoden hankintana. Joukkueessa on kyllä nuoria senttereitä mutta näiden taso vaihtelee vielä paljon enkä ole vakuuttunut kuin tuo osasto kestää kevään. Jos jotain todellista vahvistusta olisin jollekin paikalle toivonut niin tämä osasto olisi kaivannut sitä "suurta nimeä".
Mutta näillä sitä sitten näköjään mennään. En tiedä eikö löytynyt VAHVISTUSTA, ajateltiinko että uudet keskinkertaiset hankinnat sotkevat joukkuetta ja kemiaa vai eikö ollut rahaa, tarvetta tai tarjontaa? Hiukan pettynyt loppukauden satsaukseen kyllä olen. Saa nähdä mihin tämä riittää. Niin onhan se runkosarjan kärkisijatkin (1.-2.) hyvä saavutus mutta nyt olisi kyllä paljon enemmänkin tarjolla ja nyt tällä porukalla siitä on vain taisteltava.