Vielä yksi laituri? Sikäli outoa, että odotin ainakin itse enemmän sentteriä tai puolustajaa... No ilmeisen hyvä äijä, ja profiililtaan jotain sellaista mitä KalPalta puuttuu.
Tästä voisi päätellä, että Laakkonen ja Syväsalmi ovat tälläerää viimeiset hankinnat. Sekä Kapasen että Hartikaisen tilanne on vielä auki.
Juurikin näin myös itse tilannetta ajattelen. Vaikka juttujen ja tilastojen perusteella tämä Månsson kuulostaa todella hyvältä ja nimenomaan täsmähankinnalta (sikäli kun toteutuu) ja juuri siltä mitä tuohon porukkaan tarvitaan, niin silti yksi laituri lisää???
Kun tuota ensikauden joukkuetta ja vahvoja huhuja katselee niin kyllähän laituriosasto alkaa kohta olemaan enemmän kuin täynnä varsinkin kun ottaa huomioon että Hartikaisen ja Kapasen tilanne on auki. Itse uskoisin että Hartikainen pelaa rapakon takana ensi kaudella ja Kapasella on vielä niin paljon annettavaa kentällä että malttaakohan lopettaa, vaikka joukkueen rakentelusta kyllä toisin voisi päätellä. Jokatapauksessa jotakuinkin tällaiselta tilanne näyttäisi tällä hetkellä, mikäli huhutut tulijat toteutuvat:
Kerman-Miettinen-
Laakkonen
Kiiskinen-Laakso-Jokinen
Månsson-Riekkinen-Salminen
Salo-Malinen-Pakarinen
Lisäksi laitureista sopimuksia on vielä Rasin, Nuutisen, Hyvärisen, Huttusen ja Toivasen kanssa sekä try-out Essenin kanssa, mikä tämän hetken arvailujen varassa voi olla pelaajan puolelta hieman haastava. Näkisin että jo tällaisessa kokoonpanossa laitureiden materiaalin leveys ja ja laatu aiheuttavat Virralle hyvän haasteen kuinka kenenkin vahvuuksia parhaiden hyödynnetään, saati jos tohon vielä tulee Kapasta tai Hartikaista. Sentteripuolella ei kilpailu vaikuta niin kovalta sillä Rissasen lisäksi muita senttereitä ei taida löytyä. Itse asiassa kyllähän tämä osasto hieman kapealta vaikuttaa ja siinä on Laaksolla ja "nuorilla senttereillä" tason noston paikka ainakin pisteiden valossa.
Myös pakkiosasto näyttäisi olevan arvailujen mukaan jotakuinkin tässä:
Jalasvaara-Laurila
Timonen-Andersson
Syväsalmi-Kukkonen
Lisäksi reservissä Hirvonen, Rissanen (jatkaakohan kuitenkin rapakon takana) ja Riikola (ehkä matkaa kuitenkin vielä liiga palaajaksi). Jotenkin tähän kyllä yhtä perusvarmaa pakkia kaipaisi mutta toissalta nythän Kukkosella ja miksi ei myös Hirvosella on "se paikka". Itse en kyllä usko että tällä pakkikalustolla voidaan mennä kauden loppuun, näinköhän edes aloitetaan, vaan kyllähän tuo näyttää valmiiksi niin kapealta että loukkaantumisten tai floppaamisten vuoksi väkisinkin joudutaan lähtemään vielä markkinoille.
Moariosastollahan ei ollut ihmeitä odotettavissa. Ahosen johdolla mennään ja Järä haastaa parhaansa mukaan, vai? Similältä pitäisi tulla melkoinen tason nosto, tai jomman kumman moken loukkaantuminen, että pelaavaan mv-kaksikkoon mahtuisi. Tilannetta saattaa tietysti sekoittaa Järän huhuttu siirto, mihin en kyllä usko. En näkisi että Ahonen-Similä kaksikolla kauteen uskalletaan lähteä. Itse asiassa kyllähän Ahonen-Järä kaksikoltakin voisi odottaa hienoista tason nostoa, tai ainakin lisää varmuutta, mikäli päätyyn ensi kaudella meinataan päästä.
Vaikka kaikkia sopimuksia ei olla vielä julkaistu, kyllähän jo nyt siltä näyttää että KalPa lähtee ensikauteen varsin laajalla, peliä tekevällä laituriosastolla, muiden paikkojen miehityksen ollessa etukäteen arvaillen hieman heikompi. Ei välttämättä kovinkaan tasapainoinen rosteri. Itse asiassa tarkemmin mietittynä kyllähän tämä laitureiden hankinta haiskahtaa ikävä kyllä vahvasti myös Kapteenin lopettamiselta, vaikka toisaalta aamun SS:ssa K. Kapanen puhui pelkästään varautumisesta Hartikaisen mahdolliseen lähtöön. Mikäli Kapanen kuitenkin jatkaa tai Hartikainen päättää pelata vielä Suomessa, niin kyllähän tuo laituriosasto näyttäisi niin vahvalta suhteessa muuhun joukkueeseen että tuskin niillä koko kautta mentäisiin.